1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor cod AKN 2.5 TDI la A6 C5 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de Nimsoc, 20 Ian 2009.

  1. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    :)Rogi un prieten care are respectiva configuratie pe masina lui sa te lase s-o copiezi. Te conectezi OBD cu un MPPS sau Galletto, dai Read >Save la softul lui din ECU si il rescrii la tine. Pare simplu, nu ? :)
     
  2. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    vorbesti serios? se poate? preventiv se schimba ceva electronica ,parti mecanice?
    tocmai mi-ai aprins cateva beculele in cap :)
     
    Ultima editare: 18 Ian 2015
  3. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Nu trebuie schimbat nimic, doar sa gasesti omul potrivit care are scule si a mai facut asta.
    Pune leduri in loc de beculete :)
     
  4. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    clar,trec pe leduri, o sa bantui forumu asta pina dau de cineva cu akn de 179 ps:)deci chiar mi-a intrat in minte,nu ca nu imi ajung caii pe care ii am,dar de ce nu:)
     
  5. Cl Audi U a6 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2015
    Locație:
    drobeta turnu severin
    Masina:
    audi, 2.5 cmc, 1998
    Frate cred ca am rezolvat doua din doua probleme pe care le aveam.Problema cu consumu , am citit pe manualul utilizatorului si scrie ca nu trebuit turat motorul ...deci e contrar celor spuse de toti atat prieteni pe care ii cunosc ,cat si forumisti.Cica nu trebutie turat trebuie urcat in trepte ,a intaia trebuie dusa pana la 2000 de rot si dupa trebuie urcate in ture ...pe cand eu mergeam cu motorul numa cu 2500-3000 in oricare treapta de multe ori mergeam 3000 3000si.Si chiar sa cunoscut ...pai aveam 25% consumul mediu aratat de computer-ul de bord si dupa 30km parcusi in oras mi-au scazut 5litri din cei 25% pecare mi-i arata si acuma imi indica 20,6% si e in continuua scadere .Si in legatura cu faptul ca nu imi trage mi-a zis un mecanic de la un service ca sa inchid egr-ul ,ca sa desfac cele doua suruburi si intre tubul de la egr si coloana de admisie sa astup cu un banut sau daca pot face la un lacatus dintr-o placbanda aceeasi forma care e acolo si sa o prind cu cele doua suruburi .Si cica dupa accea o sa traga de rupe .Acum spuneti voi e bine ca sa inchid egr-ul sau afecteaza cu ceva ???
     
  6. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    teoretic poluezi mai mult,practic nu dauneaza,dar solutia 100% este curatarea lui si lasat acolo unde l-a gandit neamtul....deci mai bine frumusel rogi tu nenea mecanic sa il curete si nu mai faceti artificii cu sarma ca la Dacia1300..... este un Audi:yes:
     
    Vlaicu Anghel Bogdan și chelemen_alin apreciază asta.
  7. Cl Audi U a6 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2015
    Locație:
    drobeta turnu severin
    Masina:
    audi, 2.5 cmc, 1998
    Da ai dreptate maxima ,nici eu nu vreau ca sa fac asta ... Dar macar vreau sa încerc ca sa vad daca e de acolo problema cu trasul motorului si daca e de acolo problema ,o sa găsesc eu o soluție că ți-am mai zis ca egr-ul l-am ***ățat si cu galeriile de admisie .Se poate sa fie defect
     
  8. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    verifica tot ce e vacuum intai
     
  9. Cl Audi U a6 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2015
    Locație:
    drobeta turnu severin
    Masina:
    audi, 2.5 cmc, 1998
    Bine maii asa o sa fac ... Ms mult !! Revin cu noutatii inbunatatite ,de-acu incolo sunt fan official club audi romania.ro
     
  10. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    astept sa spui ce ai gasit si ce ai rezolvat,apropo...nu stiu cat crezi tu ca trage ,e posibil doar sa ai o parere ca e lenta,incearca sa conduci un alt a6 ca si comparatie, doi trage un filmulet la kilometraj si calco un pic, un amic de al meu avea asemenea pareri,desi el venea de la un benzinar si 1300 kg ,iar de fapt masina nu avea nimic,decat ca adevarata putere o simti odata cu intratul turbinei si bineinteles motorul cald
     
  11. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Normal daca unu din vacumuri nu lucra ar trebuii sa Îți dea pe tester ceva gen o valva care nu lucreaza.Eu la a4 asa patisem imi dadea o valva N nu mai tin minte numarul cand am avut probleme cu vacumurile.Se gasesc pe ebay furtune siliconice de foarte buna calitate care nu mai au moarte.
    Si un amic a avut probleme la fel la un a6 cu consumul si nu tragea si fusese o sonda (senzor) si nu landa.si a bajbait ceva pana au gasit ce avea cu mers la reprezentantă si servisuri cu renume. Inebunise cu masina pana au dat de cap ca a fost vorba de vreo 2 luni de umblat prin servisuri.
    Insa e vb de vreo cativa ani buni cand masina era un HIT si nu avea oricine acuma sunt ceva servisuri cu băieți care s-au specializat asa ca sfatul meu este ca sa cauti unu si sa mergi la ei.Ca nu toate se pot rezolva de pe forum sau de oricine care are un laptop si o interfata de diagnoză
     
  12. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    cand unu din vaccumuri nu lucreaza da eroare in mai multe parti ,la mine de exemplu dadea valori moarte pe turbo in sarcina (deci nu in valve) si una peste alta nu luam nici limp mode ( nu intra ecu-ul in mod avarie) doar ca era o putoare ordinara de la 120 la 150 ii trebuiau mai bine de un minut, problema de fapt venea din supapa de sens vacuum ,o ordinara de piesa de 10 lei care nu mai tinea presiunea si o scapa inapoi spre pompa de vacuum.
    deci clar fiecare furtun se i-a la verificat,supapa de sens,se actioneaza manual actuatorul turbinei ( sa faca cursa completa si usor) se verifica traseul de admisie sa nu ai aiba scapari,se verifica clapeta care inchide admisia cand opresti motorul sa fie complet deschisa,se verifica injectoarele,traseul motorinei din filtru spre pompa de injectie (vizual cu motoru tura tin 3-4 miide ture pe furtunul transparent nu trebuie sa existe bule de aer) se verifica debitmetru (cu si fara mufa scoasa,comportamentu motorului in sarcina),se citeste cu vag-ul parametrii turbinei,injectiei,debitmetrului si toate astea in mers.
    facand toate astea e imposibil sa nu fie gasita buba.
     
  13. Lawcustoms

    Lawcustoms 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Apr 2013
    Locație:
    Augsburg
    Masina:
    Audi A6 C7 2.0 2014
    Buna am am cumparat de 1 luna un audi a6 motor 2.5 6v 163cp.an 2002 .si am observat ca scoate fum la rece cateva minute pana se incalzeste si dupa aia normal.
    imi poate spune cineva care e problema ?
    ms.
     
  14. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Lawcustoms Salut,
    Bine ai venit in club, in primul rand sa iti completezi codul motorului la profil ca sa ne dam seama despre care 2,5 tdi vorbim.
    In al doilea rand ,daca este de culoare alba e doar evaporarea condensului din evacuare, daca este albastru cu miros intepator sunt mai multe variante (pe care cu o diagnoza le aflii) daca este negru iar sunt alte cateva cauze.
    Din ce spui tu, doar la rece banuiesc ca e alb si nu ai de ce sa ingrijorezi. Daca ai chef si timp, cauta un vag-com si vezi ce erori apar, poate iti scoate si niste valori MAF, injectie, turbina si atunci iti putem spune ce masina ai achizitionat.
    Vad ca si tu esti prin Germania. :)
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Feb 2015
  15. Lawcustoms

    Lawcustoms 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Apr 2013
    Locație:
    Augsburg
    Masina:
    Audi A6 C7 2.0 2014
    Salut si bine v-am gasit.
    Masina este un Audi A6 C5 (4B) Avant motor 2.5 TDI 163 cp. si cod motor BFC. An 2002.
    E vorba de fum albastrui si miros de ulei ars :( dar doar la pornire . Da, sunt in Germania in Aalen mai exact.
     
    Ultima editare de un moderator: 10 Feb 2015
  16. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    poti incepe prin schimbarea filtrului de motorina,daca se rezolva inseamna ca de acolo provenea problema,daca nu....trebuie sapat mai adanc pina la filtrul epurator ( parca este si pe bfc) se desface egr si turbo pentru a ajunge la el,cu ocazia asta cureti frumusel si egr si turbo,daca gasesti un baiat priceput si rezolvi mai multe probleme posibile in timp.
    P.S. De simptomul asta m-am lovit si eu,dar odata cu revizia a disparut(am schimbat fitrul de motorina)
    Oricum mai asteapta o parere doua ca sa te duci direct la punctul cu pricina.
     
  17. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Ma apropii si eu incet incet de desfacut fata masinii pentru schimbul distributiei(teoretic mai am 47000km pina la ea),de ieri am sesizat ca termostatul meu si-a dat duhul ,asa ca e cazul sa ajung la el, odata cu asta schimb si distributia,pompa de apa, amortizorul de vibratii,curelele de accesorii,daca mai stie cineva ce mai este de schimbat preventiv pe acolo ,il rog sa imi spuna si mie,pentru ca ma apuc incet incet sa le adun pe toate ( avand in vedere ca sunt anumite sume de bani).
    P.S. Daca cunoaste cineva codul acelor rame-garnituri de la faruri sa mi-l spuna ai mie,ale mele au imbatranit si ma sictiresc rau de tot cand le vad :). O seara placuta si va tin la curent
     
    Lucianapn apreciază asta.
  18. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Oho oho sau vrei sa zi HO HO HO HO..... ca mos craciun.tocmai ce astept sa termin de impachetat masina.
    La distributie ai asa curea, role, rolaintinzatoare, piston hidraulic, pompa apa, termostat+ curea pompa injectie rolaintinzatoare.
    La accesorii am schimbat vascocuplul, fulii de ghidaj, niste bucsi, intinzator, curele accesorii si AC rola intinzator AC, antigel.o sa postez la mine la prezentare zilele astea.
    ca si idee daca faci toate astea sti ca pana la urmatorul schimb nu mai ai probleme.ca si pret daca ai o sursa buna scapi cu vreo 800de euro daca nimeresti sa cumperi de pe la vreo unul care probabil le si ,,sfințește" vreo 1200euro.
     
  19. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    hoooooo:) ca deja ai sarit toata herghelia,la fulii nu umblu ca nu am motiv,s-a umblat acum vreo 80000km asa ca nu imi bat capul cu ele,hai sa zic ca mai plusez cu vascocuplajul desi sunt in dubii,ma gandeam la alte maruntisuri, acuma tu ori ai bani cu nemiluita( ceea ce inseamna clar ca aveam c6) ori nu ai ce face cu ei,ori ai avut multe bube ceea ce denota toate schimburile tale.Sa mai zic ca daca tot ii fac service cred ca ii dau si turbina jos pentru o verificare-curatare,egr-ul si cu ocazia asta umblu si la fitrul epurator ,dupa toate aatea ma axez clar pe exterior,aripi noi,vopsirea lor si vopsirea usii dreapta spate sub bandou,unde nu a avut una loc de mine in parcare,hai ca deja deviez de la subiect,deci ca sa nu speriem lumea posesoare de 2,5tdi :
    curele distributie,role,role intinzatoare,amortizor vibratii,pompa de apa,termostat,curele accesorii plus amortizorul aferent pret aproxmativ 1500ron
     
  20. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Nu am bani de nu am ce face cu ei insa lectia învățată pe propria experienta de la a4 care dadeam fata jos mai des ca alimentatul am decis sa merg pe varianta lucrului bine facut.
    Am masina din 2012 insa nu am umbla acolo niciodata ca stiam de la fostul proprietar cand schimbase distributia.Acuma i-a venit vremea si la accesorii am optat schimbat tot pentru ca intinzatorul nu era in cel mai bun moment al lui si am zis ca sa schimb si curelele si dupa aia zic cat sunt restul de role si nu erau asa scumpe si am zis daca tot am schimbat toate sa iau si vascocuplul ca acum ma uit la cateva sute de lei si cum mereu se intampla sa crape ala care nu te asteptai
    Plus ca pe vremea cand aveam a4 mereu mesteream la el ca optam pe ce era mai ieftin si schimbat doar ce se strica.Deai ne uitam si ne miram ca masinile din Germania care au fost direct de la proprietar merg si nu fac probleme.Pentru ca schimba mereu toate la timp si cu piese bune.
    Asa ca banii care ii am si castig nu imi permit bugetul sa imi iau un C6 ingrijit si sa il ingrijesc cum trebuie.Mai astept vreo 2 ani mai scade pretul de achiziție si poate mai creste si leafa:p
    Deci nu speriem pe nimeni dar cei care viseaza masini de genul sa nu consume , sa fie si ieftin de întreținut si sa nici nu se strice sigur nu vrea 2.5tdi v6.
    Exista varianta de piese foarte ieftine care sunt gunoaie si o sa schimbi ca pe becuri si o sa platesti manopera si o sa cumperi atat de multe ca poti sa faci si comanda la palet.
     

Distribuie pagina asta