1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor cod AKN 2.5 TDI la A6 C5 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de Nimsoc, 20 Ian 2009.

  1. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    gabitza121

    Mda...bun nu mai repet povestea ,ti-am scris-o in alta parte, posed un A6 luat de la proprietar (German) cu totul la zi facut in reprezentanta, tot istoricul si toate piesele schimbate ,inclusiv un bec de pozitie e trecut acolo, rulez cu el in Germania si de asta spuneam ce se schimba si ce nu.
    Marius oricum din cate am vazut are probleme ba la frane, ba la apa, ba nu mai stiu unde. Ma mir de unde si cu cat a luat-o pentru ca mi se pare ca a pus mana pe un A6 C5 care candva avea momente de glorie.

    P.S.:

    Ai AKN-ul de 179 cp sau cel de 150 cp ?
     
    Ultima editare de un moderator: 15 Feb 2015
  2. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    A mea este akn 110kw.
     
  3. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Da...tot cea de 150 cp, chiar nu are nimeni akn-ul de 179cp?
     
  4. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    AKN e unul singur.
    A fost produs intr-o singura varianta de putere: 110 kw (150cp).
    A echipat A6 4B C5 fara facelift in perioada octombrie 1998 - mai 2001.
    Nu exista AKN in alta varianta de putere.

    Tot in perioada anterioara faceliftului, intre iulie 1997 - iulie 1998, A6-le a mai fost echipat cu V6 TDi, cod AFB, care avea tot 110 kw (150cp), insa unele mici diferente constructive. Din cauza unor deficiente de rezistenta a materialelor, a fost inlocuit cu AKN-ul, cu aceleasi specificatii tehnice, insa pe alocuri mai rezistent.

    Cele de 132 kw (179cp) care au echipat C5-ul pana la facelift, au motor cu codul AKE.

    Aici aveti tot ce va intereseaza despre motorul de 179 cp:
    http://www.clubaudi.ro/audi-a6-c5-1...5-discutii-diverse-probleme-si-rezolvari.html

    Imi place despre voi ca de doua pagini va ciorovaiti spunandu-va unul altuia niste lucruri care vad ca nici pe voi insiva nu va intereseaza, daramite pe cei care cauta informatii cu adevarat utile despre motoarele C5-ului.
    V-as sugera sa va contraziceti in privat pentru a lasa topicul curat de postari inutile, astfel incat un nou intrat sa aiba acces cat mai rapid la informatiile pe care le cauta.
    Gabitza121, care e noutatea sau aportul de informatie utila pentru topicul de fata in afirmatii de genul asteia?
    "Plus ca pe vremea cand aveam a4 mereu mesteream la el ca optam pe ce era mai ieftin si schimbat doar ce se strica.Deai ne uitam si ne miram ca masinile din Germania care au fost direct de la proprietar merg si nu fac probleme.Pentru ca schimba mereu toate la timp si cu piese bune."
    Crezi ca e cineva care nu stie asta?

    Mare hotz, la fel si in cazul tau. Topicului e unul strict tehnic, iar tu postezi textul urmator:
    "Mda...bun nu mai repet povestea ,ti-am scris-o in alta parte, posed un A6 luat de la proprietar (German) cu totul la zi facut in reprezentanta, tot istoricul si toate piesele schimbate ,inclusiv un bec de pozitie e trecut acolo, rulez cu el in Germania si de asta spuneam ce se schimba si ce nu.".
    Daca as avea probleme cu AKN-ul meu, cu ce m-ar ajuta spovedania ta in identificarea problemei si rezolvarea ei, asa cum scie in titlul topicului ?

    D'asta e forumul structurat pe sectiuni de prezentare a masinii, unde va puteti etala datele despre agregatul din posesie, de socializare, unde va puteti petrece timpul liber, chiar si contrazicandu-va intre voi. Nu mai zic si de PM, ca deja m-am plictisit tot recomandandu-l.

    Va rog pe amandoi sa nu va suparati, insa asa ne facem viata mai usoara!
    :hi:
     
    Ultima editare: 15 Feb 2015
    miru1 apreciază asta.
  5. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Aici clar ai avut dreptate Boresque,am deviat mult de la subiect si imi cer scuze,rog un moderator sa stearga toate mesajele non-sens de aici.
    Nu stiu ce sa mai cred legat de akn pentru ca stiu in proportie de 50% din cele citite si pe aici si prin alte parti ca ar exista si unul de 179cp (singura diferenta fiind softul) venit pe echiparea quattro cu cutie automata , eram chiar interesat de varianta asta pentru ca tare ma bate gandul sa ii rescriu softul la a mea, preferam asta in dauna remaparii , dar probabil daca nu exista sau chiar nu gasesc o sa ma orientez spre o remapare safe.
     
  6. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Eu nu am cautat sa intru in polemica cu nimeni si nici sa spun ca variantele alese de mine sunt cele mai corecte dar am dat exemplul cu a4 si cu idea de schimbat piese care erau de calitate ieftina ca sa inteleaga si colegul ca dc am eu idea asta cu schimbatul tot odata ce umblu in acel loc.Si ca sfatul meu pentru colegul care mestereste la masina este sa schimbe cu piese de calitate si in principiu tot ce are acolo.Deoarece se stie renumele motorului si cum trebuie sa te porti cu el.
    De asemeni relevanta cu exemplu cu masinile de la neamt direct proprietar este ca daca ai grija de masina calumea si pui toate noi si de calitate la vremea lor nu doar ca s-a stricat poti avea o masina ca acea din germania care merge bine si nu face probleme pana ajunge pe meleagurile noastre pe mana unor proprietari care isi permit sa le cumpere dar nu isi permit sa le intretina.
    Si rugam un moderator sa stearga ce crede el ca este intuil postat,desi cred ca sunt doar doua pareri diferite si evidențiate exact pe subiectul despre care este vorba aici.
     
    Ultima editare: 15 Feb 2015
  7. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    buna

    Akn E Akn! 150 cai si atat!Altul nu exista.Ca-s vreo trei tipuri e altceva.Dar tot 150 de cai.Cat despre cip ar trebui deschis altceva.Noi discutam de ce a facut fabrica.De 180 de cai nu e decat AKE,BAU,BDH.
     
    Ultima editare: 16 Feb 2015
  8. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    dar exista vreo diferenta mecanica intre ele?intre ake si akn?cum exista intre ake si bau?sau sunt identice?
     
  9. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    naniacostin te rog, sa modifici/completezi profilul tau cu masina care o detii (in speta Audi), adica: tipul masinii, an de fabricatie, tipul motor/capacitate cilindrica si obligatoriu cod motor pentru ca data viitoare, daca mai pui intrebari, sa nu stam sa ghicim despre ce tip de masina si motorizare vorbesti. Uite-te la profilul meu si ai sa intelegi despre cum trebuie sa arate si profilul tau. Multumesc.

    Despre ce vrei tu sa intrebi s-a mai scris de zeci de ori pe forum. Citeste acest topic si topicul despre motorul AKE integral. Bafta.
     
  10. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Buna!

    Intre AKE si BAU este diferenta de NORMA EURO. Unul cu euro 3 altul cu euro 4. KW aceiasi. Diferenta dintre AKE si AKN este :calculator motor, pompa de injectie, debitmetru, injectoare, sistem de franare, racire suplimentara la uleiul din motor si multe altele. Doar nu a facut neamtul numai un cip de la 150 la 180 de cai.
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Feb 2015
  11. marius_89 4th Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2014
    Locație:
    Alexandria, Teleorman
    Masina:
    Audi A6, 2.5TDI, 2001, cod motor AKN
    Salutari, cine imi spune cum se demonteaza baia de ulei pentru a inlatura pierderea de ulei? Am dat intr-o groapa acum o luna si am spart capacul de la baie, l-am inlocuit si acum mi-a aparut o pierdere de ulei in fata motorului exact la distributie, am schimbat simeringul de la arbore ca am crezut ca ar fi el de vina dar se pare ca am aceeasi pierdere. Cine ma poate ajuta cu cateva sfaturi? Multumesc.
     
  12. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Vezi ca-s doua, aia mica o poti da jos fara prea multa bataie de cap.
    Daca ai pata de ulei sub motor schimba garnitura de la baia mica.
     
  13. marius_89 4th Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2014
    Locație:
    Alexandria, Teleorman
    Masina:
    Audi A6, 2.5TDI, 2001, cod motor AKN
    Pierderea de ulei nu este la baia mica ci la cea mare...imi da pe la capacul de la vibrochen m-am apucat de treaba dar mi-am cam prins urechile pe acolo...chiar asa dificil e sa dai jos baia de ulei aia mare? Trebuie dat motorul jos pentru a umbla la baia de ulei? Ar fi chiar absurd asa ceva
     
  14. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Treiebu sa demontezi cadrul motor si sa agati/suspenzi/ridici motorul cu macara sau na, ce-o fi pe acolo. E bataie mare de cap.
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Feb 2015
  15. marius_89 4th Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2014
    Locație:
    Alexandria, Teleorman
    Masina:
    Audi A6, 2.5TDI, 2001, cod motor AKN
    Am inteles, mersi
     
  16. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    In principiu majoritatea 2,5-rilor sunt plangacioase in zona aia,deoarece din ce am constat eu nu exista garnitura,doar silicion sau ce o fi(de la montajul primordial al motorului),ca sa ajungi acolo,ai o gramada de desfacut si dat jos,printre care si elemente de suspensie.
    App...nu ai mai revenit cu nici o marturie legata de garniturile de chiulasa,temeperaturi etc,sau inca nu ai terminat?
     
  17. marius_89 4th Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2014
    Locație:
    Alexandria, Teleorman
    Masina:
    Audi A6, 2.5TDI, 2001, cod motor AKN
    Am postat chiar astazi ca am rezolvat problema cu supraincalzirea motorului si lipsa caldurei in habitaclu care a fost din cauza unei garnituri de chiuloasa si da am demontat foarte multe de pe motor dar nu am reusit sa desfac baia de ulei principala...are doua suruburi M6 stanga dreapta care au o pozitie foarte proasta de desfacut, voi incerca maine sa ridic motorul in sus cu cricul si sper sa reusesc sa le desfac. Multa stima si respect celor care m-au sfatuit cu limuzina mea.
     
  18. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Am un akn normal sau nu?
    Cum jobul meu ma plimba numai prin oras (100-120km zilnic) mai merg uneori subturat pentru ca am o obsesie sa stau sun 10%consum, asa ca astaseara am zis sa o scutur nitel pe autobahn,asa ca ma urc frumos in masina si pina ies din oras numai bine apa ajunge la 90 si da-i bice (Nurnberg-Ingolstadt si retur cca 180km) .
    Bun ies pe autobahn,a3a 4300rpm,a4a 4000rppm,o tin asa vreo 5 km(pe limitarea de 120km,desi clar aveam peste ea) intru in nsl (no speed limit) si da-i a5a si 4000ture pret de vreo 20 km ,totul super ok,niciun fel de inganare sau consum iesit din parametrii.
    La intoarcere convins ca e totu ok imi propun sa gasesc o masina sa ma postez in fata ei si sa ma uit de fumul meu(daca exista) bun,gasesc un bmw cu xenoane,stau in fata lui pina iesim iar pe autobahn si ma uit in retrovizoare constant, dau a 2a 4200rpm,dau a 3a la fel,bang....vad cum tuseste scurt (nu mult,dar l-am vazut fumu) apoi ma pun si ii dau bice spre casa, marea majoritate am stat in a 6a undeva la 4000-4000 ture si acul de la kilometraj undeva la 220(stiu oricum ca nu era real si am vazut o abatere intre gps si el undeva la 130 de vreo 8kmph).
    Concluzia mea,se cunoaste de la o posta carburantul de Germania (aditivat pe toata perioada iernii) totul a mers super ok desi nu ma asteptam sa nu o balbaie pe undeva.
    Intrebarea mea e legata de fumu de l-am vazut...sa o controlez cumva pe la filtrul epurator?(egr-ul stiu sigur ca este curat,la fel turbina,la fel admisia...erau curate cand am vrut sa ma asigur si mai curate le-am pus) ....sau este ceva normal sa mai dea si cate un smog de fum?
    Si vreau o parere de la un audist mai vechi, am un motor normal sau nu?din cele povestite de mine aici?
     
  19. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Problema este ca trebuie sa urmaresti ziua sa vezi umpic culoarea fumului.orice diesel scoate fum daca il talpuiesti dar negru ce este fum de consum bogat ca tine de cum apesi pedala de accelerație.Daca la diesel apesi pedala la fund ca la benzinare si nu o apesi progresiv intai bagi multa motorina in capul pistoanelor care va crea un amestec bogat in motorina si sarac in aer.Dupa acea se regleaza tot, masina intelege ce are de facut.
    De asemeni daca ai obiceiul sa mergi subturat masina face anumite depuneri care cand incepi sa fugaresti masina le mai arde.
    Si de asemni la diesel nu trebuie sa il turezi foarte tare.Cuplul de putere nu e ca la benzinar in ture,dupa ce treci de 3000 personal zic ca deja nu mai ai aceasi putere urca in ture dar nu ca pana acolo asa ca eu merg in 3000 si cand o fugaresc trec peste pe vitezele finale.
    Eu de a mea am grija sa nu faca depuneri o schimb mereu 2500-3000 deaia cred ca a mea este stricata si nu scoate consumul vehiculat pe aici care pentru mine sunt imposibile de realizat.
    Motoarele diesel mereu fumează in momentele care le alergi.:racer:
     
  20. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Mda....sunt oarecum lamurit....e in mintile lui motorul, niciodata nu duc pedala in fund din prima,o iau progresiv, decat ca in oras de exemplu a 1a o duc la 2000 rpm, a doua undeva la 2200 si din a 3a incep joaca,desi a 3a la 2800(cat se cere) te duci multi peste limita de viteza din oras ,iar sa stai in a 3a in oras pe portiuni de 500-1000 m intre semafoare iti creste consumu la 8-9 pe bc pe cand in a 4a la 60kmph stai undeva la 5-6% consum instant, deci in concluzie, folosesc relativ des treapta 4 ,turatie undeva la 1600-1800 rpm,consumu de care spuneam maxim 6% (se regleaza acolo), nu e normal sa o iei la suturi din prima treapta pentru ca iti spun 100% ca omori ambreiaju ( tot coreland din el viteza vs. turatia motorului) ,in afara e normal sa te joci intre trepte la 2600-3000 ture,exceptand treapta 1 si 2 .
    Sa ma corecteze cineva daca gresesc
    Legat de ce zici tu cu consumu,e posibil sa fi un pic agresiv prin treptele 1 si 2 si sa mergi frecvent cu a3a in oras...si mai exista varianta soferului,fiecare are stilul lui de condus ...si eu sunt agresiv,dar rar in oras si in afara incerc sa ma controlez ( asta pentru a evita vreo prostie,produsa de mine sau de altii ,iar eu sa fiu pus in imposibilitatea evitarii vreunei tampenii)...sau chiar ai o problema. Iti spun cu mana pe inima de cand am masina (vreo 7luni) consumu extern (calculat la drumurile de ro) nu mi-a sarit de 7 cu mult,oricat de mult m-as fi jucat(mai ales pe ro,o depasire etc) iar pe oras,depinde de drum(scurt sau lung) frig cald....undeva la maxim 10-10,5 sau mai jos la mersul pe care l-am mentionat,media una peste alta pe 90%numai oras este de 9,6 acum dupa 1100km de la ultima resetare.
     
    Ultima editare: 1 Mar 2015

Distribuie pagina asta