1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor cod BRB / BKE - 1.9 TDI - la Audi A4 B7 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B7 (2005 – 2008)' creată de CostinALN, 30 Iun 2013.

  1. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    0 trebuie sa fie avansul. Nu iti face urat pe retard?
    P.s turatia trebuie sa fie constanta tot timpul nu doar la 90 grade.
     
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Sorin tu ai ECU Bosch EDC 16 si avansul este cel mentionat de Logitech. Ca iti merge tie bine pe 0 bine este altceva.
     
  3. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    L-am avut pe -1.5: pornire la fel, un pic mai puturoasa, zgomote ciudate la accelerari bruste, trepidatii relanti, valori injectoare un pic mai mici. O spune cartea ca EDC 16 e retard, dar, la mine, in practica se aplica altfel. Retardul poate e valabil doar pentru 2000cmc:))
    @badilosu ai verificat axul cu came?
     
  4. badilosu

    badilosu 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Dec 2010
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B7, 1.9 TDI cod BRB, an 2007, sedan
    @Sorin87 ma gandesc sa dau jos chiulasa si sa o trimit la rectificat (inlocuit simeringuri supape, garnituri injectoare si ce mai trebuie, dupa caz). O voi trimite la Targu Mures. Inca nu am verificat axul cu came, dar mai mult ca sigur va trebui inlocuit si el pentru ca se aude motorul tare si infundat in filtrul de aer. Si mi se pare ca face presiune cam mare in capacul chiulasei. Am facut comparatie cu alt BRB al unui prieten.
     
  5. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    E masina ta si banii tai. Mai intai verifica si apoi schimba. Nu cred ca aia iti rectifica chiulasa mai bine decat e din fabrica. S-ar putea ca schimbul axei cu came,tacheti,o-ringur si,poate,capac chiulasa sa iti rezolve problema.
    Si la mine facea presiune mare si dupa ce am schimbat cele enumerate mai sus,plus pus la punct nu mai am probleme.
     
  6. Adrian08

    Adrian08 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Aug 2016
    Locație:
    Vaslui
    Masina:
    A4 B8.5 berlina 2.0 TDI CJCB 136 CP 2013
    @badilosu ,schimba epuratorul care vine cu capacul de la culbutori si nu va mai manca ulei.Si a mea manca de rupea,mergeam cu bidonul dupa mine,fum,mult fum(a ajuns de scotea fum mereu).Daca ai sa citesti cateva pagini in urma ai sa vezi cu ce ma confruntam,am pus si poze.Dupa ce am schimbat epuratorul a mai scos fum o zi doua pana s-a curatat uleiul ce ajungea in DPF,Acum merge masinuta,nu mai da fum deloc.Am vre-o 3000 de km dupa ce am schimbat epuratorul si am schimbat uleiul,si e in grafic,nu mai dispare :)
     
  7. badilosu

    badilosu 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Dec 2010
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B7, 1.9 TDI cod BRB, an 2007, sedan
    M-am gândit ca ar putea fi si asta si am comandat un oil catch can (un fel de filtru care retine uleiul de pe admisie). Voi aștepta sa ajungă si voi vedea daca va fi la fel situația.
     
  8. badilosu

    badilosu 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Dec 2010
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B7, 1.9 TDI cod BRB, an 2007, sedan
    Revin cu noutati:
    Am dat chiulasa jos si am gasit cauza pentru care consuma atata ulei: chiulasa fisurata la toti cilindrii, la orificiile injectoarelor. Pe langa asta, nici supapele nu sunt in stare buna si vor trebui inlocuite. Am trimis chiulasa la Targu Mures si astept un raspuns din partea lor in zilele urmatoare, daca ii pot face ceva sau nu. Si costul total al lucrarii. De asemenea, axul cu came a fost foarte uzat si va necesita inlocuire. Cei de la Mures au spus ca ei folosesc axe marca FAI. Sa merg pe mana lor sau sa le spun sa puna de la alt producator? Atasez si cateva imagini cu chiulasa.

    Si inca ceva. Exista vreo diferenta intre axul cu came pentru masina cu DPF fata de cel pentru masina fara DPF?
     
    Ultima editare: 7 Dec 2016
  9. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Da sunt diferite axele came intre ele adica difera de la DPF si fara DPF. Folosesti ax came Kobelsmith si nimic altceva indiferent cat costa.
     
  10. badilosu

    badilosu 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Dec 2010
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B7, 1.9 TDI cod BRB, an 2007, sedan
    Adica daca eu am eliminat DPF fizic, prin inlocuire cu catalizator, precum si din soft, va trebui sa pun ax pentru masina fara DPF, nu?
     
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cam asa, cu toate ca setarile mecanice electrice si electronice ale motorului tau sunt facute pentru o axa cu came pentru DPF. Acum tu hotarasti.
     
  12. adriann.istvan

    adriann.istvan 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2016
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A4 B7 1.9 BRB 2007
    Multumesc pt raspuns @Logitech,

    Idle speed la 90 grade sta la 862 rpm. Am reusit sa reglez avansul de la -0.5 (consum 0.6 in Vag Com) la -2.5 (cu un consum de 0.4). Sa fie de bine? :)

    Multumesc.
     
  13. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Poate fi si de bine. Urmareste daca ai acelasi demaraj ca inainte, vezi cum e pornirea atat la rece cat si la cald, cum simti motorul in relanti cat si in turatii. Daca te satisface, e de bine :)
     
  14. adriann.istvan

    adriann.istvan 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Aug 2016
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A4 B7 1.9 BRB 2007
    Momentan se comporta ok pornire cald/rece. In weekend o scot la o plimbare mai lunga in exterior sa vedem cum se comporta. Sper sa obtin un feedback pozitiv la consumul extraurban dupa reglajele fine :D
     
  15. badilosu

    badilosu 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Dec 2010
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B7, 1.9 TDI cod BRB, an 2007, sedan
    Am rezolvat problema consumului de ulei: ax came foarte uzat, locasuri injectoare uzate (au trebuit bucsate), simeringuri supape. In chiulasa au fost inlocuite: axa came Kolbenshmidt, tacheti INA negri, supape, ghiduri supape, simeringuri supape, cuzineti ax came. Cost total piese si manopera chiulasa 2444 lei, la Foris Targiu Mures. Am pus ulei Liqui Moly 5w40 diesel TopTech. Curatat turbina la Cluj. Cu ocazia asta am chimbat si kitul de distributie cu pompa apa Hepu, role INA, curea Contitech. Plus toate filtrele, curea accesorii, ambreiaj alternator, rola simpla, toate INA. Rezultat: alt motor, alta masina. O sa vad in timp cum se comporta, dar clar sunt imbunatatiri.
     
    Logitech apreciază asta.
  16. badilosu

    badilosu 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Dec 2010
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B7, 1.9 TDI cod BRB, an 2007, sedan
    Am schimbat de curand (nici 300 km)kitul de distributie, axa came, supape, tacheti (tot din chiulasa, exceptand injectoarele). Am observat ca la pornire invarte ceva mai mult decat inainte. Am facut o diagnoza pe canalele 4, 13 si 15 pe care o atasez. Va rog sa imi spuneti daca e nevoie sa ajustez avansul.

    Motorul este 1.9 tdi cod BRB din 2007.

    Multumesc.
     
    Danylup apreciază asta.
  17. Flaviu88

    Flaviu88 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2017
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi A4 1.9 Tdi 2006
    Salut. La mașinile echipate cu motor 1.9 tdi cod BRB din 2006 , uzura bujiilor este semnalizata în bord sau nu ? Mersi
     
  18. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Nu este semnalizata. E impropriu spus uzura, mai degraba cred ca miezul acestora se intrerupe/arde.
    Dar se pot verifica relativ simplu.
     
    Flaviu88 apreciază asta.
  19. Tati 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2017
    Locație:
    Slobozia
    Masina:
    audi a4,1,9tdi,2007,BRB
    Salutare,
    Am si eu o problemă la un A4 B7 cod motor BRB, 1.9 tdi. Am reconditionat turbina pentru ca masina consuma ulei si scotea fum albăstrui, iar acum face la fel, consuma ulei si scoate fum albăstrui dar in plus la îmbinarea cu evacuarea se prelinge ulei.
    Ulei care cred eu ca vine din motor, mai precis este aspirat de turbina in sarcină din epurator, posibil ca acesta sa fie înfundat si sa nu mai compenseze vaporul de ulei. Spun asta deoarece, am scos furtunul din stutul epuratorului, merg cu el scos si masina scoate foarte putin fum iar la viteze mari nu mai scoate deloc. Ma poate ajuta si pe mine cineva sa-mi dau seama daca e turbina defecta sau altceva ? Multumesc.
     
  20. iondarie

    iondarie 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Noi 2015
    Locație:
    Otopeni
    Masina:
    A4, BRB, 2007
    Daca era epuratorul infundat probabil ar fi scapat ulei pe la capacul de culbutori sau ai fi vazut stropi de ulei pe joja. Cel putin la mine asa facea pana sa schimb capacul de culbutori

    Ma aflu in fix acceasi situatie ca si tine am o turbina reconditionata de vreo 3-4 luni care mananca ulei de toata frumusetea doar fum nu scoate ca probabil se opreste in dpf.

    Astept sa se incalzeasca putin ca sa o demontez si sa merg la garantie cu dansa... lucru pe care ti-l recomand si tie


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

Distribuie pagina asta