1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor diesel 1.6 - discutii diverse - probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de maximus_watz, 22 Iul 2008.

  1. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Pai cum ai pus distributia, la ce semne ? Si ce pompa si injectoare ai pus, sunt cubate cu pompa sa deschida la aceeasi presiune ? inainte de a schimba pompa si injectoarele pornea ?
     
  2. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Daca ai shcimbat injectoarele si nu porneste, inseamna ca ai aer pe injectoare. Una din metodele de aerisire (simpla si eficienta) ii sa o tractezi.
    Daca nu, poti desface conductele de pe injectoare pana imprastie motorina la fiecare conducta si apoi un pic de dat la automat, si trebuie sa se aeriseasca si injectoarele in sine.
     
    ionita1980 apreciază asta.
  3. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Salut la toata lumea eu am schimbat 3 pompe si 3 seturi de injectoare si nu afost nevoie sa o tractez am dat la automat cel mult 10 minute si a pornit. Toata treaba e sa fie pompa si injectoarele inperecheate distributia pusa la punct se poate sa o pui si invers si ttre sa porneasca. Pompa e reglata bine? Injectoarele sunt facute sa deschida la aceeas presiune cu cea care o baga pompa?
     
  4. nt_horia 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Oct 2010
    Locație:
    focsani`
    Masina:
    audi 80, 1,6 diesel, 1988/ audi a6 , 1,8 t 2001
    Sal am un audi 80 1,6d la care asasvrea sa ii schimb motorul cu unul de la un vw 2 de 1,6td am vazut ca difera putin, as vrea sa stiu daca se poate si se potriveste la suporti si cutie. imi mai trebuie si alt saxofon sau ce altceva?
    multumesc mult.
     
  5. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    In mare motoarele sunt identice la prinderi pe cutie dar difera partea de evacuare la golf sacsofonul e diferit si nu poti sa il montezi pe audi suporti ii poti folosi pe cei de la motorul tau ca se pot pune pe motorul de la golf. Inca o data ai nevoie de sacsofonul de la audi b3 1,6 td si daca nu ma insel si de galeria de evacuare
     
  6. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw

    Spune-ne mai precis, e vorba de Golf 2 sau Passat 2 ???.

    De la Golf nu poţi folosi aproape nimic, inclusiv suportul filtrului de ulei trebuie schimbat. Nu mai vorbesc de baie, care e profilată altfel (ca la motoare transversale). Motorul de Passat 2 e plug&play, este cel mai uşor transplant între cele două mărci. Bine-ar fi să procuri motorul, inclusiv cu segmentul de ţeavă de eşapament care pleacă din turbină, situaţie în care, transplantul nu ia mai mult de jumătate de zi. Cutia de diesel (5 trepte) cuplată cu un motor TD, favorizează consumul, defavorizând performanţele dinamice ale maşinii (mai lungă), cea de turbodiesel e invers.
     
  7. nt_horia 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Oct 2010
    Locație:
    focsani`
    Masina:
    audi 80, 1,6 diesel, 1988/ audi a6 , 1,8 t 2001
    Sincer nu stiu de la ce e, de la Golf sau de la Passat. Stiu ca e seria SB, alternatorul este pe partea dreapta cum te uiti la motor din fata, invers fata de motorul de 1,6 D.
    Am saxofonul de la audi, dar oare se potriveste la iesirea din turbina ? se poate sa iau suportii de la audi si sa ii pun pe motorul de schimb, mi-a spus propritarul ca se desfac suruburile si se pun in locurile care trebuie...
    Tubulatura de turbo nu o are sa vad de unde o gasesc, daca stiti pe cineva , sau pe undeva... merci mult.

    Am inteles, ca imi trebuie saxul de la motorul de 1,6 TD, parca avea galeria pe el, sper.
     
  8. nt_horia 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Oct 2010
    Locație:
    focsani`
    Masina:
    audi 80, 1,6 diesel, 1988/ audi a6 , 1,8 t 2001
    Salut tuturor posesorilor de babute,
    Am si eu una care a suferit un transplant de motor. I-am pus unul de vw 1,6 TD cod SB. Acum nu mai stiu sa ii pun firele, de fapt eu i le-am pus dar nu sunt sigur ca sunt bine asezate, am inlocuit cele doua flanse de la furtunele de apa cea de la iesire din motor si cel de la intrare. Sunt 7 fire toate doua sunt la bujii, si cellelalte unde anume ca nu stiu ?
    Am reusit sa il pornesc, merge dar tremura si are cateodata un sunet mai aparte ca si cum ai bate intr-o sticla cu un fier. Am umblat la tacheti, poate sa fie de acolo ?
    La filtrul de ulei trebuie racire sau pot sa o scot si sa pun filtrul ca la motorul diesel 1,6 simplu ?
    Multumesc!
     
  9. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    :asskicking:Prima buba e ca nu ai pus distributia cum trebe, Adoua buba e ca nu ai notat ce fire ai desfacut sa le poti pune inapoi. Mare buba nu e cu firele ca 2 sint de la ulei 2 de la apa 2 de la pompa de afterrun si 1 de la pompa de injectie 7 fire mari si late Verifica distributia altfel strici motorul:asskicking:
     
  10. nt_horia 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Oct 2010
    Locație:
    focsani`
    Masina:
    audi 80, 1,6 diesel, 1988/ audi a6 , 1,8 t 2001
    distributie

    buna dimineata. in mare stiu cum se aseaza distributia, dar as vrea sa imi explice cineva cum se pune zeroul de pe volanta la semn, la acea fanta nu are nici o sageata si care sunt "etapele " de intindere ale curelei
    cu stima.
     
  11. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    1 Invarti motorul pana se vede doar jumatate din zero pe fereastra de la cutie sa fie jumatate din zero spre limita din dreapta a fantei, semnul de pe pinionul pompei de injectie ar trebui sa fie in dreptul liniei de pe tabla din spatele curelei de distributie

    2 Desfaci capacul de la tacheti si pe axa cu came ai in spate spre cutia de viteze o taietura care trebuie sa fie paralela cu chiulasa. Se blocheaza cu o cala ce intra in taietura aia se blocheaza si pompa de injectie cu un surub ce intra in una din gaurile de pe pinionul pompei.

    3 Slabesti surubul ce tine pinionul de la axa cu came si cu un ciocan de caucuic il deblochezi de pe axa (nu are pana e pe con se blocheaza prin strangere)

    4 Acum poti sa slabesti rola intinzatoare si sa dai cureaua jos. Pentru montare se urmeaza pasii descrisi in sens invers.
     
  12. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Buna!

    La motorul tau de 1,6 pompa de injectie nu se blocheaza ,are semn pe fulie.
     
  13. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Pui pariu ca se blocheaza ? Daca scoti cureaua de pe pinionul pompei, pompa se va misca si trebuie sa o tragi la semn. Pe pinion are o taietura iar pe tabla din spatele punionului are o linie se aliniaza taietura cu linia si o sa vina una din gaurile de pe pinion in dreptul unei alte gauri de pe suportul pompei. Acolo se baga un stut de blocare.
     
  14. malibumega10 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2015
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    80 1.6 1989
    seara buna tuturor am o mica sau mare problema inca nici eu nu stiu exact.. recent am primit o bunicuta de Audi 80 1.6 TDI din '89. Acum vin primele probleme:
    1)ma simt in ea ca intr.un tractor in care fiecare piulita/surub trepideaza problema care cred ca vine la motor dar exact explicatia nu o stiu
    2)are scurgeri la aproape orice lichid care exista in ea
    3)in mers (90km facuti cu ea pana acasa) imi pierde apa/antigelul din vasul de exansiune si am observat si ulei in el- 3 litrii completat la ea
    4)uleiul imi pare mult prea subtire semn ca ar fi amestecat cu apa de la racire culoare fiind deasemenea ciudata (maroniu deschis)
    Tin sa mentionez ca de la garnitura de chiuloasa nu e pentru ca a fost schimbata, fum nu scoate masina, instalatia de racire a fost complet desfacuta si curata de mine personal deci nu e infundat nimic.
     
  15. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Motorul are compresie ? Sa incepem de aici ..
     
  16. nt_horia 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Oct 2010
    Locație:
    focsani`
    Masina:
    audi 80, 1,6 diesel, 1988/ audi a6 , 1,8 t 2001
    Am un audi 80, 1.6 TD care nu trage si la o anumita turatie incepe sa vibreze pedala de acceleratie. Daca schimb viteza nu mai face, cand ii creste iar viteza, iar incepe. Dimineata cand este mai rece vibreaza mai putin. Am schimbat pompa de injectie, dar face la fel. Nu stiu care este cauza. Ma poate ajuta cineva, a mai patit cineva asa ceva ?
     
  17. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Salut,
    Sunt membru pe forum de 9 luni cu un a6 1.9 tdi si mai nou cu un Aro10 cu motor 1.6 diesel cod JP din fabrica montat pe masina asta.
    Am facut din ea un Buggy adica jos cu caroseria pus tubulatura, ce sa mai, e distractie maxima mai ales ca stau intr-o zona de munte fara DN-uri prin localitate.
    Si acum problema: am rupt cureaua de distributie, un tachet s-a spart, l-am inlocuit, am testat chiuloasa la testul de presiune, testat etanseitate supape chiuloasa, montat garnitura noua, pus curea noua dar nu mai vrea sa porneasca neam.
    Nu are nici un simptom nu tuseste nu fum nimic nimic. Turatia la pornire e alerta, pompa aduce motorina pana la conductele de la injectoare (deci am aerisit ), bujiile sunt ok toate, distributia nu ai cum so gresesti la modelul asta de motor adica se aduce la PMS se blocheaza cu o unealta speciala (o am) pompa se blocheaza la semn prin gaura din fulie cu o tubulara de 11 (nu se misca deloc), la axul cu came se slabeste fulia care e prinsa pe con, se blocheaza in spate cu o cala de 4,5 mm, se pune cureaua cu intinzatorul si dupa aceeia se stange fulia de la axul cu came, se scot calele se da doua ture, se verifica semnele, totul ok.
    Am terminat bateria de 3 ori, nu da nici un semn de pornire, am tot rotit si de pompa de injectie ba spre chiuloasa ba spre roata, nimic. Acum pompa e din nou pe pozitia initiala, electrovalva pompei functioneaza. Poate cineva sa imi dea ceva sfaturi, cum pot face un diagnostic la situatia asta ?
     
  18. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Simplu . Semnul de pe volanta sti unde este. Vezi ca ai pe volanta un zero si cateva linii .
     
  19. romy.b Platinum Member

    Înscris:
    9 Mar 2013
    Locație:
    Rădăuți / Suceava
    Masina:
    audi a4/AWX/2002, Seat Leon 1P/BXE/2009, passat cc 2011/cbab
    Verifica punerea la punct a pompei/banuiesc ca, acolo ai gresit!!
     
  20. ilie radu ioan

    ilie radu ioan 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2016
    Locație:
    Vălenii de Munte
    Masina:
    Audi a6 c5 avant 1.9 tdi ajm . 2000
    Semnul de pe volanta nu exista, adica o exista ca astia de la audi l-au pus acolo pe volanta, numai ca ai nostrii de la Aro nu au lasat capac de vizitare sa vezi semnul prin carcasa ambreiajului (e de ras dar asta este ). Eu am dus pistoanele 1 si 4 in PMS, am blocat arborele in aceasta pozitie si dupa, am montat chiulasa.
    In schimb pe pinionul mic de la arborele cotit e un semn care atunci cand pistonul 1 e sus coincide cu un semn de pe blocul motor (banuiesc ca au facut asta tocmai ca nu e capac de vizitare pe carcasa ambreiajului.
    In tutorialele pe care le-am vizionat, cand motorul ajunge la acel semn 0 de pe carcasa pistoanele 1 si 4 sunt sus deci in concluzie aceasta parte a motorului zic eu e calata cum trebuie in vederea ditributiei.
     

Distribuie pagina asta