Motor Diesel 2.0 TDI la A5 - diverse probleme cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A5' creată de Vraciu Vlad, 23 Mai 2015.

  1. Vraciu Vlad 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A5, 2000, 2011
    Buna ziua! Detin un Audi A5 2.0TDI Quattro 170CP CAHA 2011. De curand am fost la un service autorizat Audi din Constanta sa fac schimbul de ulei si de filtre. Mi-au intrat 5 litri ulei Castro Edge 5w30 iar filtrele sunt marca Mann si am asistat la montarea acestora.

    Problema a aparut dupa ce am plecat din service. Acceleratia e mult mai lenta...sau poate exagerez eu, ptr ca, clar nu mai e la fel. Posibil si zgomotul motorului sa se fi schimbat putin, consumul e la fel. Dupa ce am iesit din service am plecat la un drum lung, i-am facut si regenerare filtru particule in mers, am alimentat de la diferite benzinarii..tot nimic. M-am intors in service, un "baietas" tanar mi-a pus testerul pe masina, nu a gasit absolut nimic. A mers o tura cu masina, timp in care a inceput sa imi insire ca el a condus peste 700 de masini in 5 ani, ca prepara masini de curse, tot felul de chestii neinteresante, dar.... si ca isi poate da seama exact de acceleratie daca mai e la fel sau nu. In prima faza a recunoscut ca ar fi ceva cu acceleratia, cand ne-am intors in service a inceput sa ma ia la misto, ca mi se pare mie, ca "sa ma duc sa fac liniute sa-mi dau seama mai bine de acceleratie", ca "poate maxim sa fie o diferenta la acceleratie incat sa nu mai ia 100km/h in 6,8 si sa ia in 6,9" tinand cont ca masina mea ia din fabrica 100 in 8-9 secunde normal. Tipul de la mecanica a fost mult mai ok, mi-a pus masina din nou pe elevator, s-a uitat din nou la filtre si nu a gasit nimic.

    Si uite asa am ramas cu acceleratia mai lenta dupa un schimb de ulei+filtre......

    Un prieten de-al meu din orasul natal imi spusese sa stau linistit inainte de revenirea mea la service ptr ca "a patit si el la fel cu un BMW 320d din 2008 cand a fost in service sa schimbe filtrul de aer si i-au pus unul Mann care nu se mula perfect si din cauza asta se crea un curent de aer fals care afecta acceleratia si zgomotul motorului...si s-a intors cu masina in service, i-au schimbat filtrul Mann cu unul Bosch(mai slab cotat)...si i s-a rezolvat problema". Mecanicii de la service-ul unde am fost eu in Constanta mi-au spus ca acel spatiu de la BMW difera de cel de la Audi si ca problema nu s-ar aplica si la mine. Acum astept sa ajung in orasul natal si sa merg la service-ul acela sa vad ce descopera acei mecanici.

    Daca aveti vreo parere constructiva...e bine venita! Multumesc!
     
  2. sabinu 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2011
    Locație:
    arad
    Masina:
    Audi A4 b8 cagc 2010 120 CP (170cp remap)
    Trebuia sa incerce mecanicu sa puna filtru vechi de motorina anapoi
     
  3. bmw3er 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Oct 2015
    Locație:
    craiova
    Masina:
    Audi a5, 2.0tdi, 2011
    va salut, de curand am observat si eu ceva la masina
    motor 2.0tdi 143cp multitronic

    cand e rece motorul , atunci cand este in Drive, si intra in sarcina adica pleaca de pe loc, sau daca accelerez usor se aude destul de pronuntat un tacanit (specific diesel vechi) mai pe romaneste ca un tractor
    , se aude numai la turatii pana in 1200-1300, continua sa se auda si cand apa ajunge la 90, nu se mai aude decat atunci cand se incalzeste uleiul.

    sunetul il aud cand e geamul deschis...
    uleiul a fost schimbat acum aprox 7 luni
    dar am fost plecat si am doar 2000-3000 km maxim cu el, castrol edge 5w30

    sa fie ceva normal?
     
  4. r0bbyr 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iul 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A5
    Buna ziua,
    Am si eu o problema cu un "bâzâit" care imi sta pe creier cu toate ca nu imi afecteaza in niciun fel masina (cel putin momentan)...
    De cand au inceput caldurile am descoperit "bazaitul", dar numai cand masina sta la relati, insa ciudat este ca nu oscileaza nici rotatiile, stau fixe :)
    Am fost la PBV2, mi-sa spus ca este intizatorul si l-au schimbat pe garantie, insa tot face.
    Sunetul ma duce cu gandul la un transformator care sta in tensiune.
    Ceva sfaturi? S-a mai "lovit" cineva de problema asta?
    Atasez video cu sunetul!
    Multumesc anticipat!

     
  5. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    RO
    Masina:
    A4 (1997) 8D2 B5 cu 1,9 tdi (AHU) + A4 (2012) 8K5 B8 cu 2.0 CR (CAGA)
    Cureau de accesorii data jos, pornit motorul si ascultat din nou.

    Daca nu dispare (zgomotul) incearca motorina din alta parte, fata de uzual. Obligat de calitate.
     
  6. r0bbyr 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iul 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A5
    Multumesc de sfat, voi incerca! Cat despre motorina, numai Rompetrol motorina 55 am bagat.
    Ma gandesc sa nu fi fost invatata cu altceva?
     

Distribuie pagina asta