1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor Diesel 2.5 TDI cod AKE / AYM / BAU / BCZ / BDG / BFC la Audi A4 B6

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de laz, 23 Mai 2013.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Schimba injectorul.
     
  2. Pana stelian

    Pana stelian 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Sep 2016
    Locație:
    slatina
    Masina:
    A6 4 G2 , 3.0tdi S-tronic 245 cp
    ok, inainte de toate trebuie sa precizez motivul pentru care am ajuns la tester.
    pornirea la rece nu este chiar la sfert de cheie asa cum se intampla la cald ,scoate ceva fum ,nu consuma ulei nici gram,,si miroase urat ,cred eu a motorina .masina este E4 fara filtru de particulecu codul motor BDH .o alta precizare ,la cald daca tin motorul turat constant 2-2300 rot cate o data are momente de soc ,sa zic mici intreruperi de putere sa zic o secunda ,foarte putin , daca nu esti atent nu sesizezi iar la relantiu merge rotund ,nu oscileaza turometrul ,cel putin nu vizibil, dar se scutura la un anumit interval de timp .Pe tester injectorul 6 are aceasta valore de -3,6. in rest nici o eroare .masina trage destul de bine si fara intreruperi ,poate un pic mai tarziu,cam de la 2500 rot dar se comporta ok ,zic eu pentru un quattro destul de greu .
    .dat fiind cele spuse este posibil sa fie din ponmpa de injectie sau pot merge la sigur cu scimbatul de injector?
     
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Stelian te rog eu sa citesti tot acest forum cu privire la motorul tau si cu privire la pompa de injectie la tipul tau de motor. S-a mai scris despre ce intrebi tu si chiar nu are rost sa incepem sa ne dam cu presupusul si sa incepem cu ghicitorile. Exista niste "retete / pasi" care trebuie sa-i faci inainte sa scrii pe forum. Ai pe forum in mai multe arii cateva topicuri cu zeci de pagini care te rog sa le citesti integral. Multumesc foarte mult pentru intelegere.
     
  4. laz 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2011
    Locație:
    sebes
    Masina:
    A4 2.5 TDI 2002 quattro 179 CP (BAU)
    Salutare,
    Dupa o buna perioada in care am avut doar probleme minore dupa cele prezentate la inceputul topicului, ieri nu am mai reusit sa o pornesc (dupa ce am mers aproape toata ziua).
    In ultimele 2 saptamani imi facea figuri la pornirea la cald. Am verificat bujii - bune, erori 0 iar ieri stop joc.
    Din ce am mai citit si discutat (verificat motorina in rezervor, in filtru, fara bule de aer pe furtun, nu scoate nici gaze la evacuare?) banuiesc electronica pompei.
    Ce mi s-a parut ciudat este ca desi motorul era relativ rece (25 grade) capacul de la pompa de injectie unde e electronica era fierbinte. In fine intrebarea e care sunt sansele sa fie asta si daca e acolo defectul merge schimbata doar cutia de la pompa ? Mai am o pompa cu acelasi cod (H) pe care am schimbat-o acu vreo 3 ani deoarece avea raspuns incet la accelerari si cei de la service au zis ca e din cauza uzurii la un pistonas de avans - deci electronica ar trebui sa fie buna.
    Pot face schimbul, pe net am vazut demontarea si nu ar fi complicat insa nu stiu daca sunt compatibile ?
    Merci.
     
  5. laz 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2011
    Locație:
    sebes
    Masina:
    A4 2.5 TDI 2002 quattro 179 CP (BAU)
    Asa facea si la mine cu pompa veche. Cei de la Bosch au zis ca pistonasul de avans din pompa are uzura si de aceea timpul de raspuns e mai mare. In rest, aceleasi intreruperi de care zici, iar fumul la pornire la mine s-a dovedit a fi de la 2 bujii arse.

    Eu am rezolvat. Am luat electronica de pe pompa veche, taiat, cositorit fire, aerisit, pornit, sters erori (1318 si 1268) si masina merge ok. Deci intre pompe cu aceeasi litera, transplantul functioneaza.
    O seara buna.
     
  6. LiviuMoise 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iul 2017
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi A4, 2001, 96 KW, 130 CP
    Cine are urmatoarele simptome :
    - pornire grea
    - fum alb - albastru la pornire
    - intrerupere in ralanti
    - putere scazuta in sarcina
    Cu siguranta aveti probleme la injectoare.
     
  7. Radu gabriel

    Radu gabriel 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Iul 2017
    Locație:
    Suedia
    Masina:
    Audi a6 c7 2017 tdi 2.0 l
    Salutare baieti,
    Am un A4 B6 2,5 diesel v6 din 2001 cod motor AKE. Am facut o scanare si imi spune ca nu lucreaza acel injector cu fir. Stie cineva cum il pot extrage afara din chiuloasa. Va multumesc
     
  8. EEXCALADE

    EEXCALADE Silver Member

    Înscris:
    21 Iul 2010
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Porsche Macan S 3.0
    Cu presa specifica
     
  9. Alex44 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Feb 2018
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4, 2.5 tdi, quattro, 2001
    Salut,
    De aproape un an sunt posesorul unui A4 B6 2.5 cod motor AKE 180 cp. Toate bune si frumoase pana acum 2-3 luni cand am inceput sa am scurgeri pe la capac calculator pompa injectie, lipsa putere, mers balbait -trepidatii motor la 1000 - 1100 de ture. Ce i-am facut pana acum:
    1. schimbat garnituri pompa injectie la colegul de forum Vlad Nicolae
    2. EGR este infundat (descoperit sambata) -momentan i-am pus clasicul surub - urmeaza sa fie schimbat
    3. sambata i-am schimbat din nou filtru si i-am facut si un clean injection....

    Valori pe VCDS - atunci cand masina merge bine - am sa revin diseara si cu poze acum cand masina merge prost:

    147345-f28efc001ccb1d83ac67abe8bfceef11.jpg

    Intrebari:
    - care este ordinea de numerotare cilindri ? pe net am gasit ordinea de apirndere 1-4-3-6-2-5 dar nu cred ca e corect ce am gasit.
    - injectorul cu fir ar fi nr 3 dar pe vcds de ce e considerat 2 ? care este corect ?
    - cum ii aflu valorile de referinta la injectorul cu fir ?

    Ideea e ca nu stiu de unde sa o mai iau nici eu , nici mecanicul :) erori nu, cand merge bine, cand merge prost (tot fara erori) si fara nici un sens.
    De exemplu am venit de la Bucuresti si la Buzau merge prost, La Focsani bine, Barlad prost si de la Vaslui bine, pana aseara..
    Multumesc,
     
  10. Valvali

    Valvali 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Apr 2017
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a6 allroad ,2.5 tdi v6 AKE, 2002
    Salut
    Injectorul cu fir nu il arata il poti vedea ca cantitate injectata pe vcds. Valori ai bune pe injectoare ma refer ce vede vcds, pe banc e alta treaba. Nu vad la ce te intereseaza ordinea de aprindere. Verifica si avansul tot cu vcds. Egr eu il am anulat, (blindat) pe conducta si merge mult mai bine. Numai bine
     
  11. Alex44 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Feb 2018
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4, 2.5 tdi, quattro, 2001
    Egr si eu ma gândesc sa il anulez de tot. Mai trebuie și din soft? Sau e deajuns mecanic ? Legat de injector ul cu fir.... Nu inteleg / nu știu unde in vcds sa il vad. Merci
     
  12. Valvali

    Valvali 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Apr 2017
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a6 allroad ,2.5 tdi v6 AKE, 2002
    Salut
    Anulat numai mecanic, nu necesita anulare din soft. Injectorul cu fir il gaseati la cantitate injectata ea trebuie sa fie intre 5-6. Daca e electonica dusa la el o sa iti apara pe diagnoza. Verifica si avansul daca ai zis ca ai umblat la pompa. Numai bn
     
  13. Alex44 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Feb 2018
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4, 2.5 tdi, quattro, 2001
    Salut. Mașina iar a început sa meargă prost. Și surpriza valorile la injectoare sunt tot bune. Aproximativ aceleași cu postarea de acum 2 zile. După mai multe diagnoze și discuții cu diverși mecanici s-a ajuns la concluzia ca ori este o problema pe admisia de aer asta deoarece dădea pe debitmetru ca nu baga suficient, l-am schimbat si degeaba, tot la fel merge sau problema pe injector-ul cu fir pentru ca baga prea mult.
    Cantitatea injectata este prea mare. Avansul e corect reglat iar Vlad zice ca sigur nu e din pompa deci probabil o sa schimb injector-ul cu fir și asta e.
    Aveți un sfat și un preț unde s-ar putea pune pe banc toate injectoarele ? Și sa știe ce fac? Și un preț.... Eventual în PM dacă se considera reclama. Va țin la curent când ii dau de capăt :)
     
  14. Valvali

    Valvali 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Apr 2017
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a6 allroad ,2.5 tdi v6 AKE, 2002
    Salut
    Injectorului cu fir ii poti masura rezistenta pe masina si la cald si la rece. Daca vrei sa verifici injectoarele le scoti pe toate si le pui pe banc, caci ce vede vcds nu e chiar real. Verifica si senzorul MAP. Eu cred ca tot de la pompa e. De verificat nu te costa mult la un pompagiu, in jur de 10-20 lei injectorul. Tine-ne la curent, numai bine.
     
  15. Pana stelian

    Pana stelian 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Sep 2016
    Locație:
    slatina
    Masina:
    A6 4 G2 , 3.0tdi S-tronic 245 cp
    Saut tuturor.
    Iata ca si renumitele BDH , BAU , B....au probleme probabil tot cu axele , tacheti ,compensatori ... . De cand a dat frigul , la pornire au aparut batai groaznice la motor clantanit ca de tacheti. Incerc sa postez si un filmulet dar nu reusesc . urmeaza sa merg la mecanic sa vad surpriza
     
  16. Valvali

    Valvali 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Apr 2017
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a6 allroad ,2.5 tdi v6 AKE, 2002
    Salut
    Cam da asa e se lasa si cu axe rupte pe motoarele astea. Saptamana trecuta am vazut un A6 BDH cu o asemenea problema. Pe partea dreapta 3 tacheti sariti iar pe partea stanga o cama crapata. Cel mai probabil din cauza uleiului neschimbat la timp. Numai bn
     
  17. Pana stelian

    Pana stelian 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Sep 2016
    Locație:
    slatina
    Masina:
    A6 4 G2 , 3.0tdi S-tronic 245 cp
    Uleiul este schimbat la timp, am schimbat cand am cumparat masina o data cu distributie , placute , discuri , filtre . Dupa 5000 km am schimbat din nou pt iarna .de data aceasta am pus uleiul di cartea masinii dupa specificatia producatorui 50600 L.ML. 0W30. nu sunt sigur ca sunt axele ..... este tacanit doar la pornire cand este rece motorul .odata ajus la 90 .suna perfect .trage de rupe .are putere.nu am martori pe bord .nu scoate fum indiferent cat o turez.am 355 k pe bord ..axele din dreapta sunt ok.si tot ce este acea zona . insa un zgomot vine de undeva si nu imi pot da seama . Pe cine cunosc priceput la aceste motoare este prea departe de unde stau eu.
     
  18. laz 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2011
    Locație:
    sebes
    Masina:
    A4 2.5 TDI 2002 quattro 179 CP (BAU)
    Salutare,

    Am avut ceva probleme cu caldura la masina si am facut o curatare a radiatorului de caldura.si a circuitului de racire daca tot am desfacut pe acolo.Am observat pe baia de ulei picaturi de motorina.
    Am verificat vizual de la filtru,pompa ,injectoare,retur,totul uscat!!!Nici pe bloc nu vad sa se prelinga.Este posibil sa piarda pe la pinionul de la pompa de injectie ? E singurul loc unde nu vad -sunt capacele de plastic.
     
  19. Valvali

    Valvali 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Apr 2017
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi a6 allroad ,2.5 tdi v6 AKE, 2002
    Salut
    Esti sigur ca e motorina? Poate e ulei,antigel verifica
     
  20. laz 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2011
    Locație:
    sebes
    Masina:
    A4 2.5 TDI 2002 quattro 179 CP (BAU)
    Sigur.Si miroase.Timp de 3 zile (cat a durat curatirea, zile in care am mers cu masina) am gasit baia unsa..
     

Distribuie pagina asta