1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor diesel 2.5 TDI cod AYM la A6 C5 - diverse probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de AVAMG, 8 Feb 2014.

  1. AVAMG 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2013
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A6, 2.5 tdi AYM 155cp
    Multumesc mult pentru raspuns,
    Daca vreti sa ma mai ajutati cu cateva raspunsuri as fi recunoscator.
    Avansul l-am reglat inainte sa fac diagnoza asta si omu de la service mi-a garantat ca e in regula, incep sa nu mai am deloc incredere in oamenii de pe aici, nu stiu la ce service sa ma mai duc. Ca urmare cred ca o sa ma inarmez cu rabdare si am sa incerc eu sa reglez avansul. De la avans poate sa fie si consumul mare si pornirea greoaie ?
    Daca nu e pusa distributia la punct ar trebuii data jos si pusa inapoi ? Omul de la care am luat masina a spus sa a schimbat distributia, cred ca a avut si el un mecanic foarte priceput de nu a pus-o cum trebuie. Bine ca acum am un punct de plecare ca pana acum stateam si nu stiam de unde sa ma apuc si de ce sa ma apuc. Imi explica cineva care e procedura de reglare a avansului ?
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ti-am atasat eu procedura de reglare a avansului la A6 C5 2.5 TDI V6.
     
    Bogdan Neacsu, danutzzu și ***H2SO4*** apreciază asta.
  3. AVAMG 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2013
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A6, 2.5 tdi AYM 155cp
    Multumesc.
    Pe mine ma sperie tare faptul ca trebuie sa ajung de la BTDC la ATDC, cum as putea face asta ? tot asa prin invartire sau trebuie sa mut vreun dinte ceva ?
    Din ce inteleg eu la mine injectia se face dupa ajungea la punctul port inferior PMI si ar trebuii sa se faca inainte de ajungerea la PMI. Inteleg eu bine sau bat campii ? O sa incerc sa ma mai duc la un service poate o sa stie aia de acolo ce si cum daca vad ca tot asa habar nu au, ma apuc singur ca o scot la capat pana la urma.
    La mine e dereglat tare din cate vad eu, din moment ce in loc de ATDC imi apare BTDC.
     
  4. b0n3s

    b0n3s 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Allroad, 2.5 TDI, 2001
  5. adytzu 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mar 2014
    Locație:
    suceava
    Masina:
    audi a6 2500 an 2006
    Pana la urma cum se ajunge de la BTDC la ATDC ?
     
  6. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    . .
     
    danutzzu apreciază asta.
  7. AVAMG 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2013
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A6, 2.5 tdi AYM 155cp
    Sunt intr-o ceata totala. In mod normal la motorul acesta avansul al trebuii sa fie 1.8-2 ATDC. Conform graficului daca pun avansu la 2 ATDC nu mai ajung eu in zona liniei albastre niciodata, ba chiar este peste linia verde.
    Si alta chestie, pana la urma la motorul acesta se regleaza avansul cu tdi timing sau nu ?
    In procedura nu scrie nimic decat de canalul 004, basic setings si atat.
    Ieri am fost la 3 serviceuri si nu am reusit sa lamuresc pe nimeni ca ar trebuii sa fie in jur de 2 ATDC, daca ii intreb care e diferenta intre ATDC si BTDC habar nu au, ba mai mult am desfacut si jumate de motor ca sa vad daca nu e sarit vreun tachet, toti sunt la locul lor, si chiar noi, impreuna cu axele cu came, culbutori, schimbati de fostul proprietar. Toate astea ca sa ajunga la concluzia ca e pompa de injectie. Pompa de injectie asupra careia s-a intervenit dupa cum se pare ca are tranzistorul acela scos afara. Acum habar nu am ce sa fac, parca nu as vrea sa schimb pompa degeaba. Astazi ma apuc eu singur sa il pun la 2 ATDC poate e vreo schimbare. Mai este cineva care s-a confruntat cu probleme de genul acesta si ma poate ajuta cu o sugestie ?
    Problema mea principala este ca masina consuma foarte mult.
     
  8. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    ATDC = after top dead centre = dupa PMS
    BTDC = before top dead centre = inainte PMS

    Avansul se verifica cu tdi timing graph. Mai multe detalii aici http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html

    Valoarea normala trebuie sa fie -2 grade, adica pe linia albastra. Din experienta mea personala, motorul merge(si porneste) mult mai usor daca este la linia verde sau chiar mai sus, catre +2 grade. Dupa cum vezi la mine in poza, este pe linia verde.

    Cauze posibile pentru consum marit:
    -senzor temperatura apa: de departe cea mai comuna problema- un senzor defect arata calculatorului ca motorul este mai rece decat este de fapt si atunci creste debitul de motorina. La aceste motoare, senzorul este de fapt 2 in 1. Un semnal este trimis la ceasurile de bord si un semnal la calculator. Daca in bord iti arata corect temperatura, nu inseamna ca senzorul functioneaza corect. O diagnoza (si unul care stie sa se uite in measuring blocks) poate afla daca senzorul functioneaza corect.

    -avansul: verifica avansul daca ai probleme la pornire, daca motorul nu trage sau daca ii galagios. Se verifica din vag com si se regleaza din cureaua cea mica de distributie.

    -aer fals :verifica sistemul de admisie ca in acest video http://www.youtube.com/watch?v=AL3jbcrqY8g

    -injectoare: verifica-le pe un stand
     
  9. AVAMG 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2013
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A6, 2.5 tdi AYM 155cp
    Sa revin cu ceva noutati. Dupa ce am reglat avansul nu s-a schimbat nimic, mototul la fel de zgomotos este. De la ce ar putea venii atata zgomot, cand axele cu came, culbutori, tacheti sunt noi ? Consumul a ramas la fel de mare.
    M-am gandit sa schimb pompa de injectie, astazi de pe la amiaza m-am apucat de treaba, pe la 7 am finalizat si am zis hai sa pornim, cand surpriza nu a vrut sa porneasca neam, nici cu spray nici cu nimic. Am mai verificat inca odata daca pompa e pusa la punct si e in regula. Am zis sa ma uit pe diagnoza sa vad poate nu ii convine ceva electronic, ce sa vezi 17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer.
    Pompa cea noua de injectie are acelas cod ca cea veche, dupa m-ai multe telefoane un domn mi-a spus ca pompa trebuie imperecheata cu ECU.
    A mai auzit cineva de asa ceva, de pornit oricum nu mai porneste cu pompa cea noua, acum daca nu rezolv nimic cu imobilizarea asta, sunt nevoit sa o pun pe cea veche inapoi dar imi e frica ca nu mai porneste nici cu aia.
    Care sunt sfaturiile domniilor voastre ?
     
  10. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Cu vag com, intri la intruments, mergi la adaptation, apesi pe "read", "save", "yes", "done, go back" si scoti cheia din contact si va porni.

    Cu pompa veche va porni. Odata ce imperechezi noua pompa, nu va merge decat cu cea imperecheata.
     
    Ultima editare: 26 Mai 2014
  11. AVAMG 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2013
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A6, 2.5 tdi AYM 155cp
    Am reusit cu imperecherea asta, nu s-a schimbat nimic in mersul motorului, tot 17-18 litri consum la 100 de km am, in conditiile in care merg normal.
    Cred ca ma dau batut, pe unde am fost nimeni nu stie ce are, eu singur nu stiu de ce sa ma mai apuc si ce sa schimb. Am o luna de cand tot ma chinuii sa scap de probleme. Cert este ca imi scoate motorina nearsa pe tobe afara, las un miros de zici ca is raba din aia din 1970 si fum dimineata la pornire, in sarcina nu vrea sa scoata deloc fum.
    Chiar nu e nimeni care sa se mai fi confruntat cu problema asta ?
     
  12. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Incearca un test de compresie. Ar trebui sa ai intre 27 si 33 bar.
     
  13. AVAMG 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2013
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A6, 2.5 tdi AYM 155cp
    Asta e singurul lucru pe care nu l-am facut din considerentul ca daca axele cu came, culbutorii, tachetii sunt noi nu m-am gandit ca ar fi putut sa cada segmentii, cu toate ca sansele sa nu am compresie sunt cam mici, daca as ramane fara compresie banuiesc ca ar manca ulei, ori la mine sub nici o forma nu scade nivelul la ulei. si fumul nu are miros decat de motorina nearsa. injectoarele mai raman singurele pe care nu le-am verificat decat pe diagnoza unde nu am absolut nimic in neregula am doua care au valori sub 0. ceva de genul -0.4, in rest toate sunt 0.
     
  14. AVAMG 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Sep 2013
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A6, 2.5 tdi AYM 155cp
    Poate fi de la injectoare cosumul acesta asa mare ? Probleme cu diuzele sau ceva de genul cu toate ca pe tester le vede ca fiind bune ?
     
  15. valeriu123 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Aug 2014
    Locație:
    Galati
    Masina:
    audi a6 2.5 tdi 2000
    am un a6 tdi 2500 nu a fost pornit de ceva vreme si acum nu mai porneste se aude un sunet in pompa de injectie am decuplat mufa se opreste sunetul cind cuplez la loc sunetul se opreste porneste motorul dar dupa un timp se opreste si sunetul revine
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    valeriu123 ce cod de motor ai la masina ? O diagnoza ai facut ?

    Te rog, sa modifici/completezi profilul tau cu masina care o detii (in speta Audi), adica: tipul masinii, an de fabricatie, tipul motor/capacitate cilindrica si obligatoriu cod motor pentru ca data viitoare, daca mai pui intrebari, sa nu stam sa ghicim despre ce tip de masina si motorizare vorbesti. Uite-te la profilul meu si ai sa intelegi despre cum trebuie sa arate si profilul tau. Multumesc.
     
  17. valybarbieru

    valybarbieru 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2010
    Locație:
    p.nt
    Masina:
    a6 2002 v6 tdi (AYM) 2,5L
    -Dupa parerea mea ,daca ai vibratie mare (tremurat zgomotos)la motor e posibil sa-ti mearga in 5 sau 4cilindri ,si de aici motorina nearsa pe toba,
    -referitor la diagnoza injectoarelor , ele sunt masurate (raportate )dupa injectorul elecronic cu fir,adica il ia de bun pe ala electronic cu fir , chiar daca e dereglat (dus).
    -nu stiu daca te mai ajuta informatia asta acum!
    Toate bune!
     
  18. siroasd 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A6, 2.5TDI AYM, 2002
    Salutari tuturor. Am un Audi A6 2.5TDI AYM, si am cateodata probleme la pornire. La rece nu prea face asa, doar dupa ce se incalzeste motorul,apa la 90C. Daca opresc motorul, imi sta ceva mai mult timp aprins becul de bujii incandescente, si trebuie sa dau vreo 5-6 sec la automat sa porneasca. Am incercat sa pun si iau contactu de mai multe ori fara sa-i dau cheie, dar cam tot la fel face. De la ce ar putea fi ca in rest nu am probleme, trage foarte bine, fum nu scoate. Pe tester imi da doar G80 needle lift sensor. Multumesc anticipat
     
  19. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Na, te-ai orientat putin. needle lift sensor este injectorul cu fir, cauta altul si inlocuieste-l. (parere personala)
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    00542 - Needle lift Sensor (G80)

    Cum a zis si colegul Skywalker, verifica mufa injectorului cu fir, daca totul e ok si ai tensiune necesita schimbare.
    Neaparat la inlocuire sa il pui cu acelasi cod.

    Ca sa nu ai batai de cap, vezi ca pe cilindrul 3 este injectorul cu fir, mufa este de culoare maro parca in stanga placutei unde este stantata seria de sasiu (cum te uiti din fata masinii).
     
    Ultima editare: 5 Apr 2015

Distribuie pagina asta