1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor diesel cod 1Z la audi 80 - 90 - 100 (B3 - B4) - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de bugus, 9 Mar 2014.

  1. dpdany76 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2015
    Locație:
    Târgu Lăpuș
    Masina:
    Audi 80 B4 1994,Cod 1Z diesel 1.9 TDi 90CP
    Arthur exact asa patesc si eu.....mai ales cand urca peste 2000 de ture :D sa fie de la turbina?ca de mers turbina nu se simte:))
     
  2. audib4 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2008
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    audi 80 b4
    trepidatii motor

    Salut,
    Sunt posesorul unui audi 80 B4 avant 1,9 tdi din 1995. Toate bune si frumoase dar de curand a inceput sa trepideze motorul inclusiv schimbatorul mai mult in vitezele 3, 4, 5, la accelerare.
    Am fost la mecanici, au spus ca este vreun suport la motor sau cutie. Am avut un suport hidraulic la motor defect intradevar dar dupa schimbarea lui tot asa trepideaza.
    Pe tester nu da nimic defect la motor. Am masurat injectorul cu fir care la rece arata 96 ohm, am dat cu spray wd 40 toate mufele posibile sa se curete contactele dar trepidatia persista.
    Ieri am scos mufa incercuita de pe desen (pe cutie) si miracol, masina nu mai trepideaza merge ca noua dar nu mai arata viteza in bord. Oare care este problema la masina mea ?

    cutie-de-viteze-audi-b4-pret-275-lei-negvand--ABCmiJ.jpg
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Feb 2015
  3. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Când nu e scoasa, arata cum trebuie viteza?
     
  4. audib4 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2008
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    audi 80 b4
    Da, dar motorul la relanti variaza, nu merge rotund.
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Feb 2015
  5. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Verifica sa nu ai scurt pe instalatie. Porneste masina cu mufa bagata si scoate borna de plus si vezi caca mai tremura Daca nu mai tremura mergi la un electrician sa o ia la puricat nu e de joaca cu instalatia masini
     
  6. audib4 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2008
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    audi 80 b4
    Ionut lucian am pornit masina cu mufa bagata, am scos borna de plus dar nici o schimbare.
     
    Ultima editare de un moderator: 10 Feb 2015
  7. corneliu p 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Apr 2014
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A2/1,4 tdi/2001//80 1,9 tdi 1993
    Engine check aprins

    Salutari ,la al meu 80 1,9tdi an 1993 imi sta becul de engine check aprins tot timpul.Cat timp sta aprins totul este in regula,problema este cand se stinge,motorul merge in hopuri de zici ca se rupe masina si atunci nu mai trage deloc.Mecanicii la care am fost au zis ca pot merge linistit asa ca nu are nimic,dar nu imi convine situatia. Daca aveti vreo idee despre problema va rog sa ma anuntati.

    Multumesc
     
  8. dpdany76 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2015
    Locație:
    Târgu Lăpuș
    Masina:
    Audi 80 B4 1994,Cod 1Z diesel 1.9 TDi 90CP
    Probleme putere Audi 80 B4 1994

    As vrea sa incep sa va spun ca am o masina ca cea specificata in titlu (adica e a mea si a tatei), in fine, sa ajungem in punctul fierbinte.
    Deci: de cand a luat tata masina nu mergea turbo sau nu tragea motorul nu stiu sigur care e problema. Acum un an am luat si eu permisul si am inceput sa umblu cu ea si am vazut ca nu trage cum ar trebui. Adica VW unui prieten din '86 se tureaza mai repede, spre exemeplu, decat se tureaza masina mea (asta ca o paranteza).
    Sa va spun ce simptome are: pornesc de pe loc merge bine in viteza 1-a dupa, cum schimb in viteza superioara pot sa calc pedala in blana ca se tureaza si prinde viteza dar super greu, adica merge cum vrea ea nu merge dupa cum ii dictez eu din pedala si in plus cand vreau sa urc o panta nu pot urca decat cu a 2-a caci cu a 3-a urca un pic si dupa, de la 2000 de ture (ca mai sus nu urca in panta in a 3-a) scade sub 2000 (mai sa moara) si trebuie sa-i dau a-2-a.

    P.S.:

    Scoate fum albastru daca o turez mai tare. Masina daca o las sa se intinda se intinde, cel mai tare am mers cu ea cu 120 ca asa mi-a permis drumul dar problema e ca pierde putere si pe drept urca peste 2000 si in a 4-a. Voi ce ziceti ca ar avea ? Multumesc anticipat !
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Mai 2015
  9. Bejan Stefan 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Aug 2014
    Locație:
    Suseni, Jud Mures
    Masina:
    VW Golf IV 1.9 TDI ALH '98
    dpdany76 Din experienta cu fostul meu butoias 1.6d, fum albastru => consum de ulei => motor uzat => lipsa putere... Am desfacut motorul bucati, am schimbat segmenti, cuzineti, semeringuri, garnituri... Am curatat supapele, pistoanele, cam tot... Si daca tot era demontata fata am schimbat si distributia, cureaua pentru pompa de apa si alternator, pompa apa, rola...
    Am schimbat si diuzele la injectoarele 3 si 4, reglat relantivul si pozitia pompei de injectie.
    Dupa ce am efectuat lucrarile acestea am scapat de fumul albastru iar motorul tragea mult mai bine, urca mai repede in ture si suna mult mai bine.
    Fumul albastru si pornirea grea (sau imposibila) la cald sunt semne ca motorul a fost fortat, a fost incins si s-au decalit unele componente.
    De exemplu al meu nu mai pornea daca ajungea la 90 de grade, doar daca puneam manual bujiile sau luam jos firul de la senzorul de temperatura pentru releul de bujii. Si sa nu mai zic ca segmentii ce i-am scos din motor se modelau ca plastelina...
     
  10. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Verifica traseele furtunelor de la turbo intercooler si vacumuri.
    Fum albastru e dat de consum de ulei .
    Ulei poate sa consume de la segmendi semeringuri de supape sau turbina.
    Chiar daca consuma ulei si da cu fum albastru nu tre sa piarda putere , este posibil sa ai un furtun spart intercooler fisurat , capsula vacumatica de pe trbina bocata ( wesgate-ul deschis) si iti da gazele pe evacuare si ny mai invirte turbina la capacitate normala. sau pursi simplu trbina blocata. Daca masina porneste usor la rece si la cald atunci ai scapat de segmentare si verificat pompa si injectoare si ramai cu schimbat de semeringur de supape si turbina uzata . Mai poate sa faca asa si sin cauza distributiei dfazate,
    dar fumul alabastru e cauzat de consum de ulei in exces. Sper ca te-am lamurit. si daca vrei ma poti suna si vorbim mai pe larg.
     
    iancumircea apreciază asta.
  11. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Sigur ai un scurt pe undeva, senzorul respectiv citeste viteza de deplasare a masinii.

    ---------- Post added at 15:12 ---------- Previous post was at 14:21 ----------

    Fumul albastru poate sa fie si de la filtru epurator, turbo etc, lasa segmentari si alte chestii, intai investigheaza. Cum porneste la frig?
    Verifica furtunasu rosu si albastru (asta in cazul in care mai sunt originale) de la n75 si EGR. Verifica pe dija de la wastegate sa nu aiba cumva joc, la mine ai era problema. A mea scapa presiune pe la wastegate (deoarece statea deschis putin) si masina nu tragea cum ar trebui.
     
  12. manolem 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iul 2010
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi 80 B4 Avant 1.9 TDI 1Z 1993
    Audi 80 1.9 TDI 1Z
    Stie cineva la ce foloseste aceasta conducta minunata din plastic dintre intercooler si egr? Are un senzor pe ea. Se gaseste doar pe original (cod 028 145 840 A) si am observat ca e comuna si cu Audi A4 1Z. Se intampla ceva daca merg cu ea fisurata?
    Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
     
    Ultima editare: 6 Iul 2015
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Este conducat de la intercooler, e aproximativ egal ca si cum ai merge cu intercooler-ul fisurat, mers neregulat, fum, nu trage cum trebuie, etc.
     
  14. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Conducta respectiva face legatura intre intercooler si galeria de admisie.
    Daca e fisurata cumpara alta din dezmembrari, trebuie sa fie maxim 50 ron.
     
  15. manolem 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iul 2010
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi 80 B4 Avant 1.9 TDI 1Z 1993
    Multumesc pentru raspunsuri.
     
  16. latszy

    latszy 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2008
    Locație:
    cehu city
    Masina:
    B4 1.9 TDI 1Z '94
    Buna
    Am si eu o problema masina mea un b4 1.9 1z . motorul nu trage cum ar trebui urca greu in ture si lipsa putere la ture mici adica de no turez la pornire moare motoru am luat alta pt dezmembrat care tragea de rupea am luat motorul complet de pe ea am puso pe cealalta si surpriza la fel mergea (nu trage) ...nu stiu ce sai mai fac...
    Orice sugestie .parere e binevenita
     
  17. teddy2k 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Feb 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi 80 B4 1.9 TDI 1996
    Avans injectie motor 1Z

    Salut, am un Audi 80 B4 1.9 TDI din 1994, motor 1Z si am o problema, am mai gasit intrebarea pusa pe topicul dedicat motorului, dar nici un raspuns. Conform Vagcom, la TDI graph, avansul ar trebui sa fie undeva in intervalul 70-90, insa la mine se modifica intre 240 la maxim si ajunge la 120 la capatul celalalt al cursei pompei de injectie. A mai intalnit cineva aceasta problema, sau aveti vreo idee despre ce as putea face?
     
  18. Old School

    Old School 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Iul 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi '80 Tdi
    Trebuie reglat avansul pompei de injectie...daca ai schimbat recent distributia trebuie sa faci si reglarea avansului. Bafta !!!
     
  19. teddy2k 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Feb 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi 80 B4 1.9 TDI 1996
    Tocmai asta spun aici, ca nu pot sa aduc avansul in limite normale, macar sa-l vad pe grafic. Sa fie problema de la senzorul din injector sau o problema cu pompa?
     
  20. Piglet80Avant 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 80 avant ABK
    Pe manualul de reparatie avansul trebuie sa fie intre 30 si 70 (am verificat la sursa , la reprezentata audi , am avut nevoie cand am schimbat distributia) . Ideal ar fi 45/50 . Tinut la 70 are ceva putere in plus (nu neaparat cai mai multi o simti mai sprintena ''are avans'') dar si consuma mai mult si la o anumita turatie care nu este cea de plafonare ramane fara putere , undeva la 3700 de ture , comanda care o primeste din calculator motor .
    Nu strica sa mai te uiti la punerea la punct .
    Dupa inlocuirea distributiei il aveam pe la 85 si imi placea teribil pana am vazut ca face vartej in rezervor (9/10L %)si de aici am pornit la sapat prin acte si am ajuns la mama lor , am ramas surprin ca mai exista documentatie pentru reparatie si intretinere Audi 80 B4 si B3 .
    Bafta .
     
    Ultima editare: 30 Sep 2015

Distribuie pagina asta