Motor diesel cod 1Z la audi 80 - 90 - 100 (B3 - B4) - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de bugus, 9 Mar 2014.

  1. Piglet80Avant 3rd Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2013
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi 80 avant ABK
    Merci frumos dar nevii au cedat . Nu a luat foc sau ceva de genu . Cam din aprilie ma chinui cu treaba asta si nici un rezultat . Cand zic ma chinui , am incercat variante de toate felurile , cu pompa , cu injectoare , cu cale la distributie , cu senzori de pe masina functionala , cei drept fara verificari amanuntite la cablaje , tocmai de aceea ma gandeam la calculator .
    Acuma nu mai conteaza , am rezolvat problema cu inlocuirea masini ( nu ma laud dar am trecut la ceva mai nou , ca masina de zi cu zi) . Raman doar cu V6-le ( tot 80 B4 ) .
    Merci oricum .
     
  2. vladtudor 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Iul 2016
    Locație:
    tg. mures
    Masina:
    audi 80 b4 1.9tdi
    Buna ziua.
    Ma poate ajuta cineva cu interpretarea log-ului pe canalul 000 la un audi 80 B4 1993 1.9TDI 1Z ...mentionez ca masina nu trege cum trebuie si scoate mult fum gri la accelerari.
    am atasat si un log in mers de la 0-3500 rpm.
     

    Fișiere atașate:

  3. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Nu pe 000 trebuie sa faci logul. Sau cel putin nu pentru modelul cu ecu 68 pin.
     
  4. jonny 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Mar 2016
    Locație:
    bihor
    Masina:
    audi 80,b4 avant tdi 90cp 1993
    Buna seara. As avea si eu nevoie de un sfat,vreau sa imi schimb garnitura de la baia de ulei,am gasit de hartie,cauciuc,cauciuc cu insertie metalica....,care e mai buna?si de la care producator?masina mea e un b4 din 93 avant cod motor 1z (90cp)
     
  5. Piglet80Avant 3rd Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2013
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi 80 avant ABK
    Cauciuc cu insertie metalica de la Elring sau de la Victor Reintz . (cred ca asa se scrie)
     
    jonny apreciază asta.
  6. jonny 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Mar 2016
    Locație:
    bihor
    Masina:
    audi 80,b4 avant tdi 90cp 1993
    Piglet80Avant merci.
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    Audi A6 C6 2.7 TDI 180 hp BPP 2005
  8. Xtremer

    Xtremer 5th Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Problema pe scurt : 1z, motorul scoate fum excesiv peste 3200-3300 ture, gasesc ulei la turbina (intre compresor/evacuare), unde intra conducta aia metalica, miroase puternic daca dau drumul la ventilatie si se simte consumul de ulei. Am mers o perioada mai domol prin oras cu ea si nu am mai avut pierdere de ulei asa mare, desi tot se umezise acolo dupa ce am curatat. Am schimbat o garnitura de cupru de-acolo, aparent fara nici un efect.
    Intrebarea e : ce e de facut? Ce se poate intampla daca merg cu ea asa?

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  9. Xtremer

    Xtremer 5th Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Cred ca am gasit raspunsul si pt lipsa de putere si pt uleiul in acea zona, mai ales ca e si pe scutu ala metalic de deasupra.
    [​IMG]

    Dar nu inteleg de ce apare fumul albastru ....mentionez ca apare in cantitate moderata, doar cand accelerez puternic si in cantitate mare cand trec de 3200-3400rpm. La mers constant nu pufaie deloc, la porniri la cald/rece la fel, 0.
     
  10. Xtremer

    Xtremer 5th Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Primele impresii dupa ce am schimbat furtunul : masina reactioneaza mai bine la ture mici, nu mai scoate fumul albastru in ture mari, se aude mai bine. Inainte cand treceam de 3000rpm huruia urat tare. In schimb imi scoate fum negru in ture mai mari, dar in cantitati....semidecente sa zicem (nu e gros de sa nu vezi prin el, dar il observi in oglinda), dar asta stiu sigur ca e din cauza ca i-am zis unui pompagiu sa-mi regleze din capac. Am sa verific zilele/saptamana urmatoare si intercooleru sa vad daca am urme de ulei sau de orice prin el si cu ocazia asta sa verific si celelalte furtune.
     
    arazvan2002 apreciază asta.
  11. Xtremer

    Xtremer 5th Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Am curatat azi tot traseul de la turbo la intercooler/filtru pana la intrarea in admisie. Surprinzator de curat tot. Era ceva mizerie in intercooler dar nu exagerata si avea noroi imbacsit pe suprafata :\, le-am curatat pe toate si le-am remontat. Spre admisie la fel, depunerile sunt infime din fericire. Nu ma asteptam sa fie asa curat avand in vedere ca merg 90% in oras. Astept sa prind o ocazie sa vad 'rezultatul'. Cand am dat jos furtunul de la turbo, am verificat axul sa vad daca am joc. Inainte/inapoi nu am, dar este un pic stanga/dreapta. Cat ar fi considerat normal?

    P.S : pentru a nu polua topicul cu 100 de postari, ar putea un admin sa le comaseze, in ordine cronologica si cu un spatiu intre ele ca sa se inteleaga ce si cum ?
     
    Ultima editare: 10 Iun 2017
  12. Piglet80Avant 3rd Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2013
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi 80 avant ABK
    Salut . Cat timp am mers cu 1Z-tul la mine a consumat 7% si completam cam cu 600-700 ml ulei intre schimburi la 10.000 km ( liqui moly mos2 10w40 ) . Il alergam cat pute el si eu . Da , am ramas fara permis de doua ori pentru viteza .
    Uleiul pe care l-ai gasit pe conducta de ulei pentru ungere turbo ... ia pune mana pe egr la mine de acolo pica , este exact deasupra turboului si daca pica prin axul de la egr , pica exact pe conducta .
    Jocul la turbine trebuie sa existe , el se diminueaza in ture si in presiune de ulei , la mana ce simti cand il misti nu trebuie sa fie mai mare de un mm .
    Daca ar fi fost turbine de vina , intra in avarie si dadea cu fum alb , mult , am patit-o . Fumul negru , putin albastrui , mai ales ca zici ca este debitata putin , este normal . Sa nu fie gros , sa lase urme pe asfalt cand pleci + zici ca apare la 3200-3400 ture , iti dai seama ce amestec bogat ai in turele alea si mai sus . Iar in traseul de turbo este normal sa fie ceva urme de ulei , din principiul de functionare .
    Spor .
     
    Xtremer apreciază asta.
  13. Xtremer

    Xtremer 5th Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Multumes mult pentru raspunsul detaliat. La cateva zile dupa ce am schimbat furtunul si am curatat traseul totul a revenit la normal. Nu mai da cu fum, masina trage superb (daca am rabdare si o tin in ture pana face presiune). Consumul de ulei in ultimii 500km e 0. Inainte dupa stilul de mers pe care l-am avut acum... era vizibil, dar se vedea ca e scuipat/pierdut mai mult tocmai sub acel furtun si acolo unde se prinde termoflotul de blocul motor
    Am observat in schimb alta chestie : acum un an am mers o zi sau doua fara filtru de aer si se auzea suieratul de la turbina superb, foarte fin dar perceptibil in turatii mari. Acum dupa ce am curatat traseul se aude iarasi. E normal ? Cum ziceam, masina merge impecabil, n-am ce sa-i mai reprosez. La aproape 300k e vis, m-am reindragostit de ea.

    Atasez si 2 poze cu fumul scos cand plecam tare. In prima parte se vede ca e mai gri, iar cand schimb treapta da un puf de fum negru, dar asa imi face de cand o stiu.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  14. DraQuTzU

    DraQuTzU 6th Gear Member

    Înscris:
    19 Apr 2009
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi b4
    Referitor la ulei nu scapa cumva si pe la conducta de tur? Mie asa imi pare din poze.
    Reglajul la pompa nu se face de nea caisa pompagiu care lucrează dupa ureche.
    Reglajul se face obligatoriu cu vcds.
    Altfel totul e la nimereala. Nici nu vreau sa ma gandesc ce IQ are pompa de injectie setat acuma :)
     
  15. Xtremer

    Xtremer 5th Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    1. Nu mai am probleme cu scurgerile de ulei pe nicaieri. Dupa ce am schimbat furtunul ala scurt am curatat turbina de ulei cu un spray de frane si e uscata si acum dupa 1500km.
    2. Masina trage foarte bine, nu-mi scoate fum negru. Consumul pe oras e sub 7. Fac cam 300km cu 100 lei de motorina (aditivata de la MOL) +- 15km sa zicem. Cel mai putin am facut 290 si cel mai mult 330 (ochiometric dupa litrometru).
    3. Omul mi-a fost recomandat de foarte multi dupa indelungi cautari de a-mi schimba/regla pompa. Eu cumparasem o pompa cu cod identic si omul a fost foarte suspicios cand i-am zis ca vreau sa o schimb asa ca pompa sta umpluta cu motorina si 'astupata', la pastrare. Mi-a spus sa pornesc motorul, sa o turez de cateva ori, sa o tin turata. El mi-a spus ca turbina nu face presiune punand mana pe furtunul cu pricina si asa am si descoperit ca era crapat, dar totusi i-am spus sa ii faca iar reglajul. Mi-a desfacut capacul, mi-a schimbat garnitura de la capac, a reglat-o prin hammer mode. Am mai dat o cheie si a zis ca e brici. Mi-a recomandat sa schimb si filtrul de motorina mai des (il schimbam cam la 15k, acum o sa-l schimb anual odata cu uleiul) ca aveam multa mizerie pe sita de la retur. A spus ca nu e nevoie sa umble si la avans pentru ca masina porneste....la sfert e mult spus si motorul se aude cum trebuie. Sunt foarte multumit de cum merge acum. De curand a facut si 300k si merge brici. Ulei n-am mai completat, dar nici forja nu prea a mai vazut. Momentan merg cu LM 5w-40 LHT.

    Stiu ca ar trebui verificat cu VCDS dar nu simt nevoia acum si am altele pe lista.
     

Distribuie pagina asta