1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor Diesel oprit in mers la A4 B5 - probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de jemil, 20 Sep 2010.

  1. jemil

    jemil 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Aug 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ex Golf 6 2.0 TDI
    Salutare!

    Sambata am ajuns sa pun masina pe platforma.:(
    Mergeam catre Sighisoara, am urcat o panta si am tras putin de ea, depaseam niste masini mari. Motorul tragea foarte bine, fara fum, nici o problema. Apoi la coborare, am lasat-o usor, in frana de motor si dupa scurt timp n-a mai raspuns pedala de acceleratie urmand sa mi se opreasca motorul.
    Am tras pe dreapta, am dat de inca o cheie, nimic.
    Motorina aveam, am alimentat de la Petrom inainte sa pornesc la drum aprox. 20 L.

    Intamplarea a fost sa opresc langa un nene care vindea una alta si a chemat un mecanic. Mecanic care a constatat dupa ce a desfacut conductele de la injectoare, ca nu se alimenteaza. Deci, prima concluzie ar fi ca problema e din pompa, posibil partea electronica.

    Azi urmeaza sa o duc la mecanic. Sper sa nu trebuiasca sa inlocuiesc toata pompa. Doamne ajuta! Cica is scumpe tare.:keule:

    A mai intampinat cineva asa problema?
    Orice sfat e binevenit.

    Multumesc!
     
  2. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    electroventilul de pe pompa,pune contactul si auzi daca tzacane pe pompa...Oricum e ori ventilul ori alimentarea lui(asta poate fi siguranta ,priza oxidata,cea de pe pompa,sau fir intrerupt).Eventual masoara pe priza de la pompa vezi ce curent vine...Cam asta se verifica la prima mana.
     
  3. jemil

    jemil 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Aug 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ex Golf 6 2.0 TDI
    Tocmai am vb cu mecanicul la care am dus masina.
    Zice ca s-a rupt capul hidraulic.:(
    Urmeaza sa faca un transplant de pe o pompa de Golf.
    Tot cu manopera undeva la 650 lei.
    Pompa mai ieftina de 250 eur n-am gasit.
    Sper sa nu fie probleme dupa, sper sa mearga motorul ca inainte, rotund si sa nu scoata fum.
     
  4. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Cap hidraulic rupt... aud prima dată despre aşa ceva. Acolo sunt nişte pistonaşe care ridică presiunea la 7-8 sute de bari. Alea nu se rup, că n-au cum.
     
  5. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Cred ca "mecanicul" pe care l-ai intalnit are nevoie de o pompa de injectie foarte buna,cum e cea de pe motorul masinii tale.
    Daca nu te pricepi,cheama un electrician si roaga-l sa verifice electrovalva de pe pompa de injectie.
    Cand se pune contactul,trebuie sa se auda un "click".Daca nu se aude,ori electrovalva e arsa,ori nu primeste comanda de la releu.
    Se mai poate verifica luand un "plus" (direct de pe borna bateriei) cu care se merge peste firul care se afla pe electrovalva.
     
  6. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Probabil are axul rupt,e mai plauzibil...

    PS:jemil,vezi ca este un tip care dezmembreaza nemtoaice la iesire din reghin,catre Suseni,un tip Dinu.Da o fuga pana la el,sau daca nu iti trimit nr pe pm.Daca merge capul de la o pompa de 1,6,iti dau eu unul bun.Si incearca cat poti sa stai pe langa nenea mecanicu`,sa nu te trezesti cu surprize.:salute:
     
  7. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Am întâlnit cândva un individ care-şi schimbase cureaua de distribuţie şi rola presoare la un 1,6 TD. Făcuse vreo două mii de km după această operaţie şi rola presoare uruia atât de tare că acoperea zgomotul de funcţionare a motorului. M-am uitat la acel motor, şi cureaua era atât de întinsă că aproape vibra ca o coardă de pian când o atingeai. Evident că această tensionare excesivă a curelei, expulzase toată vaselina din rulmentul rolei presoare, bilele se albăstriseră de la frecarea lor de cămăşi pe uscat.
    Ce vreau să spun este faptul că un ax de pompă nu se rupe uşor, nici dacă îl antrenează o curea întinsă ca un lanţ, iar dacă se rupe totuşi, aruncă imediat cureaua. Axul are totuşi 20 mm grosime.

    Poate că n-am dreptate, dar acest diagnostic (cap hidraulic rupt) pare o tentativă de prostire.
     
  8. jemil

    jemil 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Aug 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ex Golf 6 2.0 TDI
    Fagarasan, il stiu pe Dinu, nu are pompa numai de A4. Mersi!

    Adevarul ca am schimbat distributia cam de 3 luni. Cine mi-a schimbat-o e mecanic de meserie si e si unchiul meu. Intre timp am facut cam 1500 km fara probleme, motorul mergea rotund fara vreun zgomot suspect.

    Pana la urma am nevoie de alta pompa. Transplantul de pe pompa de Golf n-a reusit. Apar probleme dupa pornire, n-are putere si dupa un timp se opreste motorul.:(

    Problema si mai mare acum e ca nu gasesc pompa de care trebuie. Tipu de pompa care e pe masina are returul sus, mufa rotunda cu 7 picioruse.

    Daca are cineva de vanzare il rog sa ma contacteze, ori pm, ori telefonic: 0742311331.

    Multumesc!
     
    Ultima editare: 21 Sep 2010
  9. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    off t: uite de asta nu imi iau si nu imi place dieselul....

    on t: deci am avut un prieten cu un golf 2 1.6D, la fel aceiasi problema a patit-o, treaba e ca nu a reusit sa dea de nici un mecanic ok care sa ii spuna ce are pompa, daca trebuie sau se poate reconditiona, intr-un final a rezolvat cumparand o pompa la fel de la dezmembrari, de pe un motor identic care nu numai ca merge mai bine ca cea veche la relanti, dar si motorul parca a inviat ...daca poti si gasesti pe undeva sa cumperi o pompa, inlocuieste-o cu totul, nu iti mai bate capu cu aia acum, mai tarziu poate reusesti sa o repari si ai una de rezerva sau eventual o vinzi sa iti amortizezi gaura.
    la un centru de dezmambrari e imposibil sa nu gasesti pompa de 1.9 TDI, de vw sau audi, preferabil aceiasi ani...is pline soselele de golfuri
     
  10. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    oare nu merge de pe A4?Stiu ca sunt diferente intre b4 si a4,mai intrebam,poate ne ajuta cineva.Apropo,vezi ca e deschis un topic pe aceasta tema,de un coleg care si-a luat alta pompa(de vw mi se pare) si nu a reusit parca,ia legatura cu el.Nu prea are imprtanta unde e turul si returul,ci sa fie la fel priza de pe pompa.Spor la treaba!
     
  11. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Jemil, esti sigur ca este dus capul hidraulic? Acest cap se poate inlocui, si poti monta tot pompa ta. Dar ma mir ca a picat capul hidraulic. Asta se uzeaza in timp si apoi cade. Inainte aveai pornirile cu motorul cald greoaie? Inclin sa cred ca nu e capul hidraulic, ci electrovalva sau alimentarea acesteia.
     
  12. jemil

    jemil 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Aug 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ex Golf 6 2.0 TDI
    Da Otelea, capul hidraulic a fost problema. Pur si simplu era rupt in 2. Multa lume s-a mirat. Care sa fi fost cauza?

    Totusi o veste buna, masina a fost reparata.:)
    Dupa transplant de cap hidraulic de golf, vreo 4 pompe incercate, am gasit in cele din urma cap hidraulic identic. Masina se comporta bine, porneste la sfert de cheie ca si pana acuma, nu scoate fum. Totusi parca demarajul, reprizele nu mai sunt aceleasi. Sa fie din debit?

    Deci, n-am crezut ca voi gasi asa greu piesa. Cel putin la noi, prin Mures, vezi B4 la tot pasul din care 99% TDI. Am incercat dupa cum ziceam mai sus, vreo 4 pompe. Is nasoale de tot, difera foarte putin si totusi nu merg. Sunt 2 tipuri, la fel ca si debitmetrele. Inainte de '94 si dupa '94. De pret sa nu mai vorbesc, 250-300 eur. Culmea, intamplator am gasit pompa de Golf 4 la 150 eur si motor complet de B4, 1Z (cu turbo, pompa de injectie) la 500 eur. Daca e cineva interesat de motor il pot ajuta.

    Oricum, asa m-am hotarat sa pun masina la vanzare. Trec la benzina, posibil Golf 4 1.6.:)
     
    Ultima editare: 24 Sep 2010
  13. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Ei hai nu fi chiar asa radical. Ai vazut si tu ca multa lume se mira ca a picat capul hidraulic. Masina mea se apropie vertiginos de 280.000 km si nu am nici o problema. La benzina ce crezi ca nu apar probleme?! Bujii, injectoare, pompa benzina, apoi un tdi ingrijit (mai ales 1z) duce fara probleme 500.000 km. Mai gandeste-te.
     
  14. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    De acord cu Otelea,gandeste-te ca nu vei obtine nicicand un consum ca si la diesel.Asa cum zicea si otelea,ai scapa de cap hidraulic rupt,dar dai de altele...oricum e decizia ta,dar gandeste-te de 2 ori inainte de a face switch-ul.
    oricum,depinde de cati km faci pe an,dar asa la un calcul simplu,la cati km faci de 100 ron motorina,aceiasi km ii vei face cu aproximativ 150 ron benzina(vorbesc de o medie de condus,fara extreme,in general).Depinde de tine cat esti de darnic la buzunar.
     
  15. jemil

    jemil 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Aug 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ex Golf 6 2.0 TDI
    Pai km nu fac prea multi, daca fac 15 k pe an.
    M-am speriat cu preturile astea, ce preturi pot sa ceara pe piese pentru o masina de 17 ani.:tocktock: Am mai avut emotii la inceputul anului, masina nu tragea, scotea fum. Unii imi ziceau ca e turbo, alti ca e debitmetrul, noroc ca era spart un furtun de la turbo. Nici cu vreau sa ma gandesc cat m-ar fi costat alt turbo sau debitmetru.
    De regula schimb masinile cam la 2 ani, n-are rost mai mult sa le tin, incepi sa bagi bani in ele, nu ca as fi eu birjar, ba din contra. Drumurile din tarisoara noastra is de vina, combustibilul si uleiurile de proasta calitate, soferi indisciplinati, etc.
    Mi-ar placea sa o pot vinde sa aduc alta din Germania dar merge si un schimb cu una recent adusa.
    Eu zic ca o sa vina vremuri si mai grele si va fi nevoie de motoare mici si care sa polueze cat mai putin, ex. Golf 4 1.4, 16v, euro 4. Presimt ca ne "coc" astia ceva.
    Pai daca vor sa puna de la anu taxa pentru motor 1.6, euro 3 taxa de 6000 de euro!!!!:wtf::haudrauf::gun2:
     
  16. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Pai masina o ai inmatriculata. Doar daca maresc astia impozitu. Intereseazate si tu sa vezi cat costa piesele pentru astea mai noi.Oricum este obtiunea ta. Iar chestia cu taxa o rezolvi cu un avocat bun.
     
  17. romeo29 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Feb 2011
    Locație:
    bacau
    Masina:
    Audi80-B4-ABK-1993-BENZINA
    nici eu nu cred ca e rupt capul. vezi electro vana. se verifica ff simplu. pune cineva contactul si asculti daca tacane la electrovana.banuiesc ca nu poti scoate firul de la aceasta sa vezi dak ajunge curent odata cu ounerea contacrului. vezi si siguranta fuzibila din tabloul de bord.(verificare de 20 min)pret:O ron, apoi schimba mai bine toata pompa de injectie cu cca 4 mil lei vechi sau pistonul ala hidraulic nou cca 6-8 mil vechi.Succes.
     
  18. snepp 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Apr 2013
    Locație:
    Resita
    Masina:
    1595, 1996
    Buna, am un Audi a4 1.6 din 1996, problema este ca moare motorul in timpul mersului si la 50 si la 120 la ora cand il apuca. Am fost la service a pus-o pe calculator nu are nici o eroare. Ma pus sa schimb sonda lamda si degeaba am dat 400 ron tot asa merge. Am scos mufa de la debimetru se simte ca nu mai merge bine motorul. Nu mai stiu ce sa fac in 10 km mi-a murit motorul de 25 de ori. Nu apare nici un bec in bord aprins decat cand moare motorul. Bujiiile sunt aproape noi adevarul este ca parca consuma putin mai mult. nu pierde curent pe la bobina de inductie si nici la fise. Va multumesc anticipat

    P.S.

    Tin sa precizez ca dupa ce moare motorul porneste din mers la prima cheie
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Apr 2013
  19. grigo112

    grigo112 Bronze Member

    Înscris:
    3 Noi 2009
    Locație:
    Reghin
    Masina:
    A6 C6, 2.0 TDI. BRF, Audi A4 B7, Avant, 2.0TDI, BRD
    Motor Diesel oprit brusc in mers la A4 B5 - cauze si rezolvari

    Salut, am o problema grava, mi s-a oprit motorul brusc in mers la 60km/h, si nu a mai pornit nici in ruptul capului, initial am crezut ca s-a in infundat filtru de motorina, am desfacut returul de la filtru si surpriza cand dadeam la automat arunca motorina afara deci varianta asta a cazut, aveam diagnoza AUTEL in masina ii dau o scanare si nu-mi gaseste calculatorul, imi spune LINK ERROR, 99% cred ca este calculatorul, in uram cu ceva timp s-au schimbat in el eroamele sa se fi dezlipit sau sa fi cedat vreunul?

    aveti alte parerei?


    calculatorul este BOSCH are seria 028 906 021 GN, daca schimb calculatorul trebuie unul exact cu aceiasi serie? sau trebuie sa fie pt tipul de motor AFN?

    astept pareri
     
  20. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    Curea de distributie este la locul ei?
     

Distribuie pagina asta