1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor TDI 1,9 NU TRAGE

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de dannypapuc, 5 Oct 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    csabi, nu ai epuizat toate variantele. Iar posibile piese de schimbat mai ai.
    Log in mers, si iar o diagnoza.
     
  2. csabi

    csabi 5th Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2010
    Locație:
    Salonta
    Masina:
    Audi A6 C6 Avant 2006 2.0 Tdi cod BRE Resoftat
    Ce variante mai am ? la ce piese te referi ?
    Azi am verificat tdi timingul si este deasupra liniei din mijloc valoarea 50, am lasat gazele de carter cu un furtun jos iar pe furtunul ce merge la turbo am pus dop sa vad daca nu merge mai bine dar tot asa, IQ am redus la 3,2 mg str de la 2,4 cat a fost inainte la relanti de 903 rpm parca nu mai afuma asa. Daca as avea probleme majore masinuta nu ar merge cu 210 km/h cu jante de 17" 235 / 45.
     
  3. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Pai daca merge 210 inseamna ca totul e ok si ti se pare tie ca nu merge...
    E bine ca ai marit IQ-ul la o valoare de peste 3 mg/str. Asa sta si al meu, la 3.2.
    Pana la urma ma intereseaza (daca tu spui ca masina nu trage), daca ai presiunea insuficienta sau prea multa. Iar asta se vede doar pe diagnoza facand un log in mers.
    Eu banuiesc la tine senzorul de presiune galerie admisie, sau reglajul actuatorului de la turbo daca s-a umblat acolo cand ai curatat turbina. Geometria variabila ai schimbat-o sau doar ai curatat turbina?
    In varianta de soft stoc (necipuita) turbina nu are voie sa intre in full load de la 1500 rpm ci de la 1850 rpm.
    Filtrul de motorina l-ai schimbat? Sa nu fie mai vechi de 15.000 km.
     
  4. csabi

    csabi 5th Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2010
    Locație:
    Salonta
    Masina:
    Audi A6 C6 Avant 2006 2.0 Tdi cod BRE Resoftat
    trage destul de bine fluiera rotile si in a 2 a dar dupa ce a fost turbina curatata tragea la turatie mai mica si se auzea un suierat mai puternic la turatie mica dupa vreo 2 saptamani dintrodata nu mai tragea nimic si se auzea altfel ca si cum ar fi infundata toba de esapament sau catalizatorul turbina fluiera dar sunetul era ca o infundatura si apoi sa pornit ea singur dar deja nu mai era ca inainte acuma daca o calc la 1500 de ture nu se aude asa ca inainte pe la 1800 deja merge calumea,nu e problema ca nu merge dar vreau sa o refac sa mearga cum a mers inainte ma refer la turatie mica ca la viteza maxima nu mergea mai bine.
    cat despre presiune nu poate da exact presiunea ceruta de ecu la pornire de la 1700 de ture ecu cere 1800 turbina baga numa 1600 dar este cand e invers ecu 1948 turbina da 2150 ca si cum nu ar fi sincronizare destul de rapida dintre ecu si turbo.senzorul de presiune este in cutia de la ecu pe dubulatura de la intercooler se afla ceva senzor de temperatura care nu stiu ce rol are.actuatorul de la turbina mi la reglat mecanicul care mia curatat turbina eu numa am montat turbina si a fost ok.geometria nu am schimbat doar sa curatat cu solutie de motor in spalatorie dupa care ma pus sa slefuiesc in turbina unde vine geometria ca era ruginita pana sa facut lucios.mecanicul asta a zis ca am cip la motor cand lam cumparat,dar mam contrazis cu el ca tu miai zis odata ca nu am findca presiunea turbo nu e peste 2 bari numa 1980 mi se pare ca a avut atunci si el a zis ca e cipuit dar nu din turbine apoi eu lam lasat in pace.in momentul de fata cu 100 euro a zis ca mai poate se rescrie cipul sa fie mai puternic si fara sa scoata gram de fum.dar nu vreu doar atat sa traga asa cum a tras as fi foarte multumit.filtru de motorina anul trecul lam schimbat iarna ca nu mai mergea in ture.mecanicul a zis ca nu e de acolo baiu ci de la furtun gros fisurat dar nu a avut timp sa faca o verificare.
     
  5. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Da, senzorul de presiune la tine e in ecu.
    Cel de pe galaeria de plastic (inainte de egr) e senzor de temperatura aer admisie.
    1948 e presiunea standard la un AFN.
    Desincronizarea aia e discutabila. Daca ti-a umblat mecanicul la reglajul actuatorului sa stii ca a facut foarte rau. Asta se face pe banc de probe iar reglajul e extrem de fin.
    Daca ai furtun spart nu poti sa ai presiune prea mare, ci prea mica (pentru ca o pierzi). Deasta iti repet ca TREBUIE facut un log in mers.
     
  6. csabi

    csabi 5th Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2010
    Locație:
    Salonta
    Masina:
    Audi A6 C6 Avant 2006 2.0 Tdi cod BRE Resoftat
    logul asta e de vreo 2 saptamani dar deatunci am mai reglat si o sa fac unul nou.
     
  7. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Dupa logul de mai sus poti sa iti feliciti mecanicul care ti-a umblat la actuator... ti-a stricat un reglaj profesionist pentru ca el nu si-a vazut de treaba. Masina merge aproape bine. Alta piesa defecta nu ai.
     
  8. csabi

    csabi 5th Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2010
    Locație:
    Salonta
    Masina:
    Audi A6 C6 Avant 2006 2.0 Tdi cod BRE Resoftat
    Si care ar fi rezolvarea ? cine poate sa-mi regleze sau cum ?
     
  9. csabi

    csabi 5th Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2010
    Locație:
    Salonta
    Masina:
    Audi A6 C6 Avant 2006 2.0 Tdi cod BRE Resoftat
    azi noapte am demontat capsula vacumatica de la turbo sa vad cum se misca geometria si chiar foarte usor si fara agataturi,dupa care am reglat in asa fel in cat tija era inpinsa maxim inauntru si capsula maxim afara si pana capsula nu mai avea joc pe suport ba chiar 1-2 mm membrana a fost inpinsa.dupa parerea mea e logic acest reglaj.daca gresesc va rog sa ma corectati.oricum mie mi se pare ca am facut treaba buna findca trage mai bine parca.dar problema mea cred ca e la galeria de admisie ca am vazut ca scapa ulei intre chiuloasa si galerie. Am facut un LOG nou. Ce parere aveti?
     
  10. mihaieugen

    mihaieugen 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2008
    Locație:
    Câmpina
    Masina:
    Audi A4 Avant 2001 Facelift Diesel AHH
    Am schimbat debitmetrul original (bosch), cu unul pierburg. Motivul fiind un limp mode si masina nu mai depasea 3000 de ture (dar motivul pentru asta cred ca era un furtun de la vacuum pe care l-am depistat dupa inlocuirea debitmetrului). Daca tot am ajuns acolo am curatat EGR si galeria de admisie. Nu erau tocmai murdare. Dupa, am inlocuit si niste furtune de vacuum care erau crapate. Toate bune si frumoase. Observ ca pe la epurator (ciuperca aia de plastic care filtreaza gazele de carter) pierd ulei. Inlocuit epurator, plus furtune care duc in baia de ulei. Dupa toata operatia masina are urmatoarele simptome, care nu sunt constante si nu se manifesta mereu.
    Cand urca in ture, masina trage bine, dar la un moment pierde putere, daca apas mai tare pe acceleratie isi revine si puterea revine.
    Daca merg pe pilot automat sa zicem il fixez pe la 120km/h si sunt nevoit sa franez dupa care ii dau "resume" si masina urca singura sa ajunga de la 80 km/h, sa zicem, la 120km/h, pe acest segment masina are uneori 1 sau 2 pierderi de putere, ca si cand apesi pe acceleratie apoi nu mai apesi si apoi apesi iar. Repet, asta nu se intampla mereu. Cel mai des, urca progresiv pana la viteza setata. Masina nu intra in limp mode ci doar are pierderi mici de putere care se manifesta la diverse turatii, adica nu este nimic repetitiv. Pana la aceste operatii de inlocuire, masina nu a avut asemenea simptome. Mai ales la folosirea pilotului automat, care pe "resume", avea de fiecare data o accelerare continuua si in forta.
     
  11. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Scaneaza masina.
    Verifica toate furtunele si colierele, in special alea pe care stii ca le-ai scos.
    In filtrul de aer ai bagat vacuumul ala mic?
     
  12. mihaieugen

    mihaieugen 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2008
    Locație:
    Câmpina
    Masina:
    Audi A4 Avant 2001 Facelift Diesel AHH
    Revin cu noi simptome, obsrvate pe 40 de km de mers pe DN1. Daca accelerarea se face cu pedala la podea, pierderile de putere nu isi fac simtita prezenta. Am pus pilotul automat undeva intre 125 si 130 km/h, si accelerarea de la 80 la punctul mai sus mentionat se face in valuri, cu peste 5 zone de pierdere de putere. Dupa ce ajunge la limita stabilita, sta acolo o perioada si apoi incepe sa mearga in valuri, ca si cum ai da sprituri, iar in spate se vede ca scoate ceva fum dar tot asa in valuri. Urmatorul test a fost cu pilotul automat un pic peste 140 km/h iar aici totul a fost ok. Accelerare in crestere si puternica, fara pierderi de putere si mers constant cand a ajuns la punctul stabilit. Am readus pilotul la 125 km/h si la accelerare pierderile au inceput sa apara si apoi la limita stabilita, a revenit mersul in valuri si valurile de fum.
    Furtunele de vaccum sunt la locul lor, si cel care duce la filtrul de aer.
    Sper ca zilele astea sa reusesc sa fac o scanare a masinii si sa revin cu informatii mai exacte.
    Cu masina oprita si motorul mergand, apa la 90 de grade, fumul isi face simtita prezenta dupa 3400 de ture. Pana in turatia asta nu iese fum aproape deloc.
    Oare pentru ce sa ma pregatesc? O alta turbina? O alta masina?
     
  13. mihaieugen

    mihaieugen 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2008
    Locație:
    Câmpina
    Masina:
    Audi A4 Avant 2001 Facelift Diesel AHH
    rezolvare

    Am gasit cauza simptomelor descrise mai sus. Am luat la verificat tot traseul de furtune de vacuum si totul era in regula. A urmat traseul de turbo care la prima vedere si el arata ok. La o verificare mai atenta am descoperit o crapatura in racordul elastic dintre galeria de admisie si furtunul acela de plastic. Crapatura era evident in partea de jos ca sa nu fie vizibila. Atasez racordul cu pricina si in poza se vede si codul de pe el. Acum masina parca ar fi alta. Trage de parca ar avea un motor mai puternic. O observatie ar mai fi ca, o data cu inlocuirea racordului spart, s-a oprit si curgerea de ulei pe care o aveam pe la epurator. Cred ca a scazut presiunea gazelor de carter o data cu etansarea traseului de turbo.
     
    Dan BV și tox apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta