Motorul 2.5 TDI cod AKE pe A6 C5 - discutii diverse - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de audipowervl, 26 Oct 2008.

  1. audipowervl

    audipowervl 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2008
    Locație:
    valcea
    Masina:
    a4 2.5 tdi
    am un a4 2003 ake si nu mai trage
    in primul rand cred ca este de la senzoru de la pedala de frana pentru ca imi stau stopurile pe frana aprinse si am auzit ca ele au la actionarea franei un sistem care taie motorina sau daca nu injectorul cu senzor sau senzoru intercooler
    pareri?
    sau daca ati patit ?
     
  2. nykul

    nykul 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2008
    Locație:
    timisoara
    Masina:
    audi a6 2.5 tdi 180cp quatro
    si eu am un a6 2.5 ake si nu trage
    nu stiu ce poate avea daca afli ceva te rog sa ma informezi si pe mine
     
  3. audipowervl

    audipowervl 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2008
    Locație:
    valcea
    Masina:
    a4 2.5 tdi
    in primu rand eu schimb senzoru de la pedala de frana si apoi senzoru depe intercooler daca nu e de la astea sa nu fie injectorul cu senzor dar mie nu imi face mereu numai cand are ea toane , cand merge merge de rupe dar cand o apuca nu pot depasi dacia
     
  4. nykul

    nykul 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2008
    Locație:
    timisoara
    Masina:
    audi a6 2.5 tdi 180cp quatro
    aceleasi simptome sunt si la mine numai ca eu am observat ca e diferenta dintre frig si cald cand e frig mege nu ma pot plange dar in skimb ziua si cand e cald parca mor incet
    mia mai zis cineva ca ar fi senzoru de pe intercooler, te rog sa imi zici si mie ce rezolvi. sper sa o rezolvam cumva:beerchug:
     
  5. audipowervl

    audipowervl 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2008
    Locație:
    valcea
    Masina:
    a4 2.5 tdi
    la cald iti porneste usor?
     
  6. nykul

    nykul 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2008
    Locație:
    timisoara
    Masina:
    audi a6 2.5 tdi 180cp quatro
    da porneste normal si la cald si la rece
     
  7. RALLYMAN

    RALLYMAN Bronze Member

    Înscris:
    9 Mar 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Volkswagen Passat variant 1,9TDI 1Z 1994
    Incercati o scanare cu VagCom-ul ... poate va duce direct la sursa raului ...
    Problema cu senzorul de la pedala de frana o am si eu ... raman cateodata stopurile aprinse pe spate cand parchez masina ... in mers nu am avut cum sa verific ... de fapt si asta se poate verifica cu VagCom-ul dar nu am avut timp sa fac scanari in mers ... mai ales ca fenomenul se intampla rar ...
     
  8. tazzule 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2010
    Locație:
    dambovita
    Masina:
    audi a6,2,5tdi 1998
    am si eu un a6 2,5 tdi din 99. Am mari probleme cu ea nu mai trage si scoate fu. pareri va rog...
     
  9. HARFO66

    HARFO66 Bronze Member

    Înscris:
    13 Oct 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    a6 2.5 150HP
    daca nu mai trage si scoate fum,principala cauza ar fi turbina.poate scapi doar cu o curatare.
     
  10. tazzule 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Apr 2010
    Locație:
    dambovita
    Masina:
    audi a6,2,5tdi 1998
    ok ms,o sa revin cu amanunte dupa curatare.
     
  11. HARFO66

    HARFO66 Bronze Member

    Înscris:
    13 Oct 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    a6 2.5 150HP
    stai,nu te grabi,mai sapa la problema,fai un test in mers cu vag-com si posteaza rezultatul aici si ai mai multe sanse sa te rezumi doar la o singura reparatie.
     
  12. S0rinake

    S0rinake 3rd Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 2.5TDI quattro 2002 motor AKE
    Pornirea la cald - 2.5 AKE 2002

    Salutare!
    Deschid acest topic deoarece toate celelalte dicutii se refere la pornire la rece si nu am putea diferentia dicutiile. Daca gresesc si trebuie mutat... rog un moderator sa o faca si scuzele de rigoare.

    Problema:
    Cand temperatura era cea de vara si poneam dimineata pe racoare( cca 20grade)... era ok si pornea la gheie iar la pranz pe caldura (cca 35 grade) pornea greu si cu fum gri(ceata) la fel se intampla daca porneam masina dupa cateva ore de la prima pornire a zilei.
    Acum cand temperatura a scazut sub 10 - 15 grade in fiecare dimineata porneste bine dar daca o las sa se incalzease putin... si o las 1 ora si o repornesc, face exact ca mai sus.
    Am remarcat ca de fiecare pornire ok... indicatorul de bujii (spirala) sta mai mult aprins( 2- 3 secunde) dupa alte 3-4 secund se aude releul ( tzac) si dau la automat si o ia Perfect!
    Daca indicatorul de bujii sta 1 secunde si nu se aude (tzac-ul) de la releu... masina porneste greu si cu fum.
    Am schimbat senzorul de temperatura apa G62...nici o schimbare! Daca scot mufa de la senzor si dau sa pornesc.... sta 3-4 sec indicatorul bujii se aude releul si porneste perfect.... daca o pornesc cu mufa pusa si motorul este reletiv cald si oprit de 1 - 2 ore...sta indicatorul 1 - 2 sec si nu se aude releul.
    Pe vag-com a aparut decat eroare de senzor....! iar cand am mai facut test la pornire... o lua de fiecarare data cand o scanam.
    Ce poate fi? Releul de bujii ( cel bleo 202 ) bujiile incandescente sau calculatorul sau altceva?

    A6 2.5 TDI 180cp AKE quattro automata 228.000km
    Nici o imbunatatire cu schimbul de ulei, filtre, consumabile sau alta motorina.

    Mersi! stima celor ce imi dau un respuns !
     
  13. mik15

    mik15 Silver Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    2011 A6 3.0Tdi Allroad
    poate fi pompa de motorina, partea electronica din ea care face asa la cald din cate stiu.
     
  14. S0rinake

    S0rinake 3rd Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 2.5TDI quattro 2002 motor AKE
    Bun, Pompa de motorina dar de ce nu face asa cand este motorul Fiebrinte?! Porneste rau doar cand este caldut ( intre maxime 60 - 90 grade) ? Vara la 40grade si lasata masina in soare la fel porneste rau...! Deci ...nu prea cred ca fiind asta buba!
    Chiar nu sa lovit nimeni de problema asta si a rezolvat-o!?
     
  15. sarpele

    sarpele 3rd Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A6 2,5 TDI V6 180CP AKE
    este mapa de pornire la cald...trebuie rescrisa.....ia legatura cu dragos voinea de la tcm turbo.
     
  16. S0rinake

    S0rinake 3rd Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 2.5TDI quattro 2002 motor AKE
    PROBLEMA REZOLVATA! Acum beau o bere de fericire...dupa 6 luni de cautari, intrebari si idei am rezolvat pornirea la cald printr-o simpla reglare a avansului static din pompa de injectie. Valorile aratau un ”avans” retardat. Multumesc colegilor de pe ClubAudi.ro pentru ajutor si in special lui Dragos de la Express Diesel.
    Pentru mai multe info va raspund prin PM!
    Succes!
     
  17. chrisab 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 2.5 TDI 2002 motor AYM
    Am aceeasi problema

    A6 2002 2,5 TDI motor AYM si de 6 luni am aceeasi problema.
    Pornire dimineata: bag cheia in contact voltmetru se duce la 10V, sta 5 secunde, tzac, se duce la 12V, dau cheie. Porneste fara probleme.
    Pornire dupa 1-3 ore dupa prima pornire: bag cheia in contact voltmetru se duce direct la 12V, nu se aude nici un tzac, dau cheie. Omor bateria si tot nu mai porneste. Daca o mai las 3-4 ore porneste fara probleme, procedura de pornire este ca la pornirea de dimineata.
    Am omorat bateria de vreo 5 ori pana acum. Dubios e faptul ca daca imi da careva curent la baterie porneste si fara tzac. Nu stiu care e faza.

    Temperatura apei si a uleiului cat trebuie sa fie? De ceva timp ma tot uit la ceasuri si vad ca sunt numai la minim (60 grade).
    90% din drumurile pe care le fac cu masina sunt acasa-servici si servici acasa(4 km dus - maxim 10 min de mers si 4 km intors - alte 10 minute).
    Dupa cat timp de mers creste temperatura apei si a uleiului?

    Aveti un nr de tel a lui Dragos? Cat a costat reglarea avansului?
    Merci.
     
    Ultima editare: 27 Ian 2011
  18. S0rinake

    S0rinake 3rd Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 2.5TDI quattro 2002 motor AKE
    La pornirea motorului cel mai important este ECU ( Unitatea centrala a motorului ) el isi ia date referitoare la pornire de la mai multi factori prin intermediul sondelor(senzori) si in cazul acesta regleaza cantitatea de motorina injectata la aprindere. Dimineata sau la prima pornire cand temperatura afara este de cel mult 4grade acei senzori ( temperatura si apa din motor) face ca ECU sa dea comanda de preincalzire in camerele de ardere, lucru ce se face prin bujiile incandescente( din aceasta cauza tensiunea scade de la 12V la 10V pana se aude releul de preincalzire bujii, deoarece exista un consum f mare de curent in acel interval). Ecu mai comanda o cantitate marita de motorina ( acel SHOCK) pentru o pornire usoara la frig.
    Aceasta cantitate ramane marita( in descrestere) pana in momentul in care temperatura motorului ajunge la 85 - 90 grade (functionare optima) de asta si un consum al motorinei mai mare in perioada rece pe distante scurte.( apropo de cele spuse prin distantele casa-servici si invers)
    Asta ca un mic si pe scurt istoric a ceea ce se petrece la pornire(mai sunt si altele)

    Cazul tau si cauze:
    - Termostat (100%) blocat pe deschis ( trebuie inlocuit ) Este o buba mare pozitionarea lui deoarece trebuie dat jos partea frontala a masini, cureaua de distributie.
    - Avansul Static intarziat cu mult ( la mine era - 4,5 dar pornea dupa 4-5 invarteli) in cazul tau cand nu porneste deloc cred ca este cu mult mai mult ( sa nu fie cazul si de dinti sariti pe curea) sau cea mai grava situatie compresia
    - Senzorul de temperatura motor (G 62) sa nu mai citeasca bine temperatura ( costa 50 - 80 Lei ) se schimba f f usor. Asta il poti schimba primul este f important in pornirea si functionalitatea motorului si pote duce pana la probleme cum ai tu.
    - Alternatorul si bateria ( de verificat cat incarca si daca mentine Amperajul necesar)

    Ai Pm cu numarul lui de telefon ( nu il fac public pentru a nu fi reclama)!
    Ma costat 150lei!
     
  19. recool 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Apr 2011
    Locație:
    Salonta
    Masina:
    A6 avant 2.5 tdi ouattro 2001
    Etansare instalatia de racire - motor 2.5 TDI - discutii diverse

    Salut tuturor,

    Solicit si eu parerea celor mai priceputi (si nu numai), in legatura cu beleaua mea. Am un A6 C5 tdi avant quattro 2001, motor AKE si a avut nevoie de schimbarea culbutori/tacheti/pastile-se stie buba-mai putin axele care mai merg. Deoarece se blocasera patru supape de evacuare, s-au desfacut chiulasele pentru inlocuirea lor.

    De la reparatie, se pierde lichid pe la garniturile de la cele doua conducte care ies din bloc-motor din stanga-dreapta pompei de injectie. S-au pus numai garnituri originale, s-a repetat operatiunea, s-au adaugat ulterior si alti adezivi, degeaba.

    Daca aveti solutii, le astept cu nerabdare (rabdarea mea a ajuns la limita) si multumesc cu anticipatie pentru orice idee constructiva. :confused:
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Noi 2011
  20. eeddy4

    eeddy4 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Iun 2011
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    A6 2,5 2001
    Am o problema cu termostatul nu mai creste temperetura deloc
    Are cineva idee unde este pozitionat termostatul ca nici mecanicu nu a schimbat niciodata la 2.5 AKN 2001
    Multumesc!
     

Distribuie pagina asta