1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motorul 2.5 TDI cod AKE pe A6 C5

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de audipowervl, 26 Oct 2008.

  1. valicuinfo 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2012
    Locație:
    Targu Jiu
    Masina:
    A6, 2,5 tdi, 2001
    Multumirile iti erau adresate si tie si tuturor care au avut bunavointa macar sa citeasca.
    Pompa a fost schimbata, exact corpul pompei fara partea electronica (asa cum am mai zis) si de aia intrebam cam care ar fi sansele sa aiba ambele acelasi defect? Aia de pe care am luat partea mecanica avea electronica defecta
     
  2. nykul

    nykul 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    audi a6 2.5 tdi 180cp quatro
    problema la 2.5 tdi ake nu trage

    Salutare,
    Am o problema care ma macina de ceva timp si nu prea reusesc sa ii dau de capat, poate este cineva sa ma ajute si pe mine cu niste sfaturi ceva.
    Masina cu problema e un audi a6 2.5 tdi quattro cod motor AKE, masina este moarta in turatii joase, nu urca in turatii decat foarte greu de la 1000 la 2000 pe cand intra turbina.
    Vreau ss va spun ca am facut urmatoarele chestii la masina: turbina a fost la Cipos la verificat si e ok, EGR verificat, (a fost si anulat) e ok traseul este verificat nu are scapari, intercoolerul este ok este curatat, galeriile ade admisie curatate, debitmetrul schimbat cu altul si e ok map la fel N75 si N18 inlocuite.
    Cum se manifesta: spre exemplu cand masina se afla in treaptaa 3-a si e la 1000 de ture si o calc blana, urca foarte foarte greu pana la 2000 de ture dupa care incepe sa traga, cam pe la 2700 incepe sa traga bine iar dupa 3000 de ture rupe asfaltu, nu am de ce sa o las sub 2000 de ture ca moare.
    Daca sunt in viteza a 6-a si sunt cu turometrrul sub 2000 nu se accelereaza deloc ramane pe loc, daca o tin mult asa intra in limp mode si imi apare pe vag 00575 - Intake Manifold Pressure: Control Limit Not Reached
    Daca ma poate ajuta cineva cu niste sfaturi as fi recunoscator.
    Atasez si niste loguri facute in mers.
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Aug 2013
  3. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Verifica si senzorul de presiune de pe galeria de admisie. E clar ca e o problema cu presiunea. Fa o tura si cu mufa de la debitmetru scoasa, vezi cum merge. Verifica sa nu fie sparta membrana actuatorului de la turbo.
     
  4. Mitzone

    Mitzone 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2010
    Locație:
    Tulcea / București
    Masina:
    A4 B7 , 3.0 TDI BKN ,2006
    Sfatul meu este sa verifici pompa de vacuum , este situata (cum te uiti la motor) pe partea dreapta , in capatul chiuloasei , intre motor si parbriz, plus de asta verifica si butoiul de vacuum + toate furtunasele de vacuum de la capsula turbinei la N75 . Pune un test pe ea si verifica avansul la pompa de injectie.
     
  5. b0n3s

    b0n3s 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Allroad, 2.5 TDI, 2001
    Salutare colegi,
    O problema ciudata la masina mea, motorul scoate fum negricios(inecacios) cand am AC-ul pornit si sunt oprit cu piciorul pe frana in Drive (cutie tiptronic). Daca iau piciorul de pe frana sau opresc clima sau o pun in Neutral fumul dispare. N-am apucat sa fac un log in merg, n-am erori pe VCDS.
    Pareri ceva?

    LE: in mers nu da cu fum.
     
    Ultima editare: 12 Aug 2013
  6. nykul

    nykul 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    audi a6 2.5 tdi 180cp quatro
    astazi am fost la un service si a verificat vacumul tija functioneaza f bine si e ok n75 a fost schimbat la fel si senzorul de presiune de pe galeria de admisie avansul este reglat corect. si tot nu merge
     
    Ultima editare: 13 Aug 2013
  7. gigi70moldo

    gigi70moldo 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2011
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    Audi A6 2000 2.5 TDI V6 Stage 1 220HP / A3 2002 1.9 TDI ASZ Stage 1 170hp(remap+exhaust)
    Salut , am un audi a6 2.5 tdi 132kw ake.Care sunt semnele debimetrului mort? De precizat ca masina merge(nu stiu cum ar trebuii sa traga un 2.5 tdi in regula deoarece al meu e singurul care l-am condus)dar pe autostrada abea se tarea dupa 140 si dupa 180 nu mai accelera.
     
  8. para6

    para6 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2011
    Locație:
    constanta
    Masina:
    audi a6 2.5tdi quattro 2002
    daca scoti mufa de la debitmetru cum se comporta? cand pleci de pe loc are acel ,,zvac,,? Si un tester te-ar ajuta foarte mult simai repede:D
     
  9. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Va rog sa nu mai luati in considerare sfaturi precum sa scoate-ti mufa la debitmetru de aer. Cei care le dau nu sunt in cunostinta de cauza. Tot ce este echipat cu motor AKE are ESP, cand scoti mufa la debitmetru se aprinde ESP, deci este actionat si motorul nu se tureaza. IRELEVANT. Cand ESP e actionat atunci motorul nu se tureaza.
    Mai abtineti-va fratilor daca nu stiti, nu bagati oamenii in ceata. Decat o idee proasta mai bine deloc. Pentru verificarea debitmetrului se face log in mers.

    Atentie para6 sa ajuti pe cineva nu inseamna sa-l ajuti sa se inece.

    b0n3s daca faci diagnoza cu VAG si intri pe mass block pe canal 1 ai sa vezi ca ai o cantitate injectata (IQ) peste valoare, pe canal 15 un consum la ralanti de peste 1,4 L/h, asta fara consumatori, cand cuplezi clima (consumator major) IQ creste enorm de aici si fumul negru. Din pacate tu nu te uiti decat pe fault codes. Habar nu ai de valori.
    Aaa, am uitat verdictul pentru tine pompa de injectie defecta, nu exista alta remediere. Bafta.

    nykul parerea mea e ca ai o problema la pompa de injectie. Putem discuta mai multe pe privat. Treaba-i simpla cand o accelerezi brusc pedala la fund la PRIMA pedala acul se duce la 5000 de ture instant, daca ezita..... Da si un cod de la turbina care o ai, asa pentru cultura mea. Ai uitat sa precizezi ca ai problemele de 5 ani.
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Sep 2013
  10. b0n3s

    b0n3s 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Allroad, 2.5 TDI, 2001
    Fara consumatori IQ-ul este de 5,3 , intradevar nu m-am uitat cu consumatori care este valoarea. Consumul la relanti fara consumatori este de 1,0 l/h.

    Multumesc

    Cristi
     
  11. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Buna!

    Ori ai uitat ori nu stii sa precizezi si temperatura motorului la care ai iq 5,3.Verificarea se face cu motorul la 90 de grade,tot atunci verifica si o incarcare cu si fara consumatori.
     
  12. b0n3s

    b0n3s 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Allroad, 2.5 TDI, 2001
    Normal ca la 90 de grade am facut verificarea. Avand in vedere ca pe vremea asta nu mai pleaca compresorul este inutil sa verific.
     
  13. fabrizio

    fabrizio 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 C6 4F,2.0 TDI 2005+A6 C5 ALLROAD,2.5 TDI 2001+A8 D2,2.5 TDI 1999
    Salut tuturor colegilor.
    Am si eu nevoie de niste sfaturi, pentru ca vreau sa duc masina in service si nu as vrea sa fiu nepregatit cand incepe mecanicul sa imi explice problema.
    De curand i-am reparat pompa de injectie (inalta), iar de cand am luat-o de acolo parca motorul numai este ca inainte.
    In primul rand se aude ca un fel de bataie in stanga motorului (cum te uiti la el), ceea ce nu se auzea inainte.Din mica mea experienta, cred ca este vorba de un injector...
    A doua problema sa manifestat asa:dupa ce am luat masina de la reparat, am mers cu ea fara probleme aproximativ 200km, insa intr-o dimineata nu a mai pornit sub nici-o forma.Am urcat-o pe platforma si am dus-o inapoi la pompangiu si mi-a facut-o sa porneasca in 3 minute.Mi-a spus ca a tras aer pompa si ca trebuie sa schimb un surub de la tur sau retur si ca imi trebuie o pompita ca in cazul in care mai face asa, sa pot sa o amorsez.Mai mi-a zis sa nu stau cu masina inclinata pe spate ca sa nu se duca motorina inapoi in rezervor...o mare prostie dupa parerea mea...
    Si totusi de la ce se aude acel zgomot ciudat in stanga motorului? Se poate ca pompa sa nu fie reglata cum trebuie si sa se auda acel zgomot
    Si inca un lucru ciudat:nu mai imi urca apa pana la 90grade.Pana acum in cativa km urca la 90 fara probleme, acum in sta pe la 75grade, ceva de genul.
    Va multumesc.
     
  14. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    In primul rand, de ce ai fost cu pompa la reparat de la bun inceput?

    In al doilea rand, daca motorul merge mai rau sau macar la fel ca inainte de "reparatie", inseamna ca ori nu o facut nimic, ori o stricat (tinand cont de explicatia cu parcatu masinii... sa nu curga motorina inapoi in rezervor, tind sa cred ca ori si-o batut joc de tine, ori habar nu are ce face).
    Cand a pus pompa la loc, a folosit vag-comul? Daca nu, cel mai probabil avansul nu este corect si de aceea nu mai are putere/porneste greu/ scoate fum.

    In legatura cu temperatura, mi se pare a fi termostat blocat pe deschis. Pregateste-te sufleteste: ca sa schimbi termostatul, trebuie sa dai jos cureaua de distributie.
     
    Ultima editare: 11 Oct 2013
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Toata lumea zice ca trebuie sa umbli la distributie cand schimbi termostatul , nu este adevarat, dai jos bara, faruri, radiatoare, tragger. Cu putina indemanare nu dai nimic jos de la distributie.

    http://www.youtube.com/watch?v=1V3KvfDRN38
     
  16. fabrizio

    fabrizio 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 C6 4F,2.0 TDI 2005+A6 C5 ALLROAD,2.5 TDI 2001+A8 D2,2.5 TDI 1999
    I-am facut de curand un test si cu siguranta este termostatul.Apa sta undeva la 72 grade.
    Treaba cu pompa este mai complicata, imi prinde aer pe undeva si habar nu am de unde.Cred ca singura varianta (nu stiu daca da roade) este sa schimb cam tot ce gasesc pe acolo (filtru motorina, furtunase...).Trebuie sa fac neaparat rost de o pompita ca sa pompeze motorina in caz ca nu mai are (o aveam pe masina, dar pompagiul a dat-o jos si a aruncat-o si m-a zis ca este "tiganie") si imi mai trebuie surub de retur de la pompa de injectie, cel cu gaura, pentru ca mai mult ca sigur pompagiul mi la furat si mi-a pus altul care este indentic ca cel de tur (fara gaura).In fine, mii de probleme.
    Dar am invatat un lucru (destul de costisitor) ca masina nu trebuie dusa decat la profesionisti si masina nu trebuie lasata singura, trebuie sa stai langa ea non stop pentru ca iti poate fura piese de pe ea si sa puna altele mai proaste in locul lor.
    Mie mi-au furat becul de pozitie spate (nu l-au inlocuit cu altul ars, ci l-au luat cu totul), cred ca mi-au schimbat cel putin un injector, mi-au inlocuit termostatul, mi-au luat pompita de amorsare a injectiei, mi-a schimbat un droser pt xenon bun cu unul stricat pe faza lunga, mi-au stricat amortizorul care sustine capota, pompa de injectie mi-au reparat-o, dar parca au stricat-o mai rau, bara fata nu mi-au asezat-o bine si farul din stanga imi este pus stramb, zici ca masina a fost lovita etc...
    Aveti mare grija pe unde lasati masina in service.
    Bafta
     
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Poate mentionezi si service-ul respectiv ca sa stim sa ne ferim pe viitor. Multumesc.
     
  18. todac 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Noi 2013
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    A6 4B/LAKEQ1, AKE 180cp, 2002
    Va salut! Sunt un nou membru care deja are probleme mari. Am cumparat un a6 2.5 ake 180 cp, care s-a oprit in drum fara nici o avertizare. Platforma... service... pompa injectie trimisa la reparat calculator...montat la loc... tot nu porneste! Cel care a umblat la calculator zice ca e ceva mecanic la pompa si nu se mai baga! Va rog un sfat!
     
  19. jurcaionut 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2012
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    audi a6 2000
    o mare rugaminte daca ma poate ajuta cineva cu o informatie.la un a6 2.5tdi,ake motor,cantitatea de injectie in relantiu verificata cu vas cat trebuie sa fie?
     
  20. AndreiVL 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Feb 2012
    Locație:
    Valcea
    Masina:
    Allroad, 2.5 2001
    Coduri diferite injectoare

    Buna seara,
    Daca ma puteti ajuta si pe mine cu codurile originale ale injectoarelor si pompei de injectie v-as fi recunoscator...
    Am masina de aproximativ 1 an consumul mediu este undeva la 14% iar exterior 11% ceea ce mi se pare cam mult. (la 2200 km efectuati cu masina full Valcea-Helsinki : 5 persoane si bagaje mi-a iesit consum 11.4% pe bord). Mentionez ca masina de cand am luat-o nu am avut niciodata consum sub 10 % indicat de computerul masinii chiar daca am mers econom.

    De o saptamana m-a lasat pompa de injectie (am mers seara cu ea iar dimineata nu a mai pornit...). Pompa a mai fost reparata in urma cu 2 luni in Romania iar de atunci am facut aproximativ 5000 km.
    Am desfacut masina si am gasit urmatoarele:
    * pompa de pe masina are codul 059 130 106E
    * injectorul cu fir are codul 059 130 202E (Acesta imi aparea defact pe tester)
    * am mai desfacut un injector si are codul 059 130 201D (deci diferita ultima litera de cel cu fir)

    Codurile injectoarelor fiind diferite este posibil sa influenteze consumul?
    Este posibil ca fostul proprietar al masinii sa fi schimbat injectoare sau pompa si sa fi pus cu alt cod decat cel de fabrica si de aicea si problema cu consumul?


    Masina mea:
    Audi Allroad 2.5 V6 tdi 132kw / fabricat 2001
    WAUZZZ4BZ1N163885
    Motor AKE serie 075830
    Cutie automata


    Multumesc,
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Noi 2013

Distribuie pagina asta