1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Noul BMW seria 3 (2012) - rivalul lui A4 B8

Discuție în 'Stiri auto generale' creată de audi11wst, 15 Oct 2011.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. kellu

    kellu Platinum Member

    Înscris:
    19 Aug 2007
    Locație:
    Mioveni
    Masina:
    Opel Corsa
    Cam asta e si parerea mea. Seria 3 tinde sa devina o masina banala. Nu mai e un BMW.
     
  2. cataline 4th Gear Member

    Înscris:
    7 Dec 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    VW Golf VI 2.0 TDI
    BMW 328i (1997 cmc si 180kw~245bhp) Acceleraţie 0–100 km/h, 5.9 sec.

    Consum urban în l/100 km 8.5
    Consum extraurban în l/100 km 5.2
    Consum mixt în l/100 km 6.4

    Ti se pare o masina banala? Nu vreau sa aduc vorba de optiunile cu care se poate dota masina.

    Numai respect pentru noul seria 3, sper ca Audi sa vina cu o replica pe masura.
     
  3. alex4ever

    alex4ever Silver Member

    Înscris:
    15 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    BMW 530xD (231cp) 2006 AUDI A4 2.0tdi quattro (170cp) S-line 2010 Bmw 330xD (245cp 520Nm) 2011.
    Audi ramane in urma atat la sectiunea tehnica, cat si la mentinerea calitate.... Acest nou Bmw seria 3 este superb atat exterior cat si interior, iar ca performante... surclaseaza cu mult raspunsul Audi din aceeasi clasa... din pacate.
     
  4. klaudyu

    klaudyu Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2008
    Locație:
    Rebrișoara
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 131 cp 2002
    Acum ca se preconizeaza o scumpire accentuata a motorinei,iar in momentul de fata motorina este mai scumpa decat benzina,cred ca trebuie sa trecem pe benzinare:).Inca o data eu imi exprim respectul pentru acesti arhitecti ai motoarelor.
    2 l si 245 cp...Nu vrem "mai mult":)
     
  5. kellu

    kellu Platinum Member

    Înscris:
    19 Aug 2007
    Locație:
    Mioveni
    Masina:
    Opel Corsa
    Am uitat sa specific: m-am referit strict la design. Vrei sa spui ca noua serie 3 sare in ochi cum facea ursuletul si pisicuta pe vremuri?
     
  6. cataline 4th Gear Member

    Înscris:
    7 Dec 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    VW Golf VI 2.0 TDI
    E36 si E30 sareau in ochi pentru ca tocmai iesisem din comunism si eram "nepriviti". :undwech:
     
  7. traian si decebal Audi Expert

    Înscris:
    4 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8 45tfsi Quattro, Maserati Grecale Modena
    take it easy my friend. asta se aplica partial doar la a4 versus seria 3.
    ce vrei, e diferenta de 4 ani de avans tehnologic intre cele doua masini.
    si sa fim seriosi, acest motor de 2 litri de la bmw nu este o minune dumnezeiasca. in grupul vag se produc pe masini de serie motoare de 2 litri pe benzina si peste 300 cp, adica atat cat are bmw din doua turbine puse pe 3 litri.
    nu stiu ce-s cu afirmatiile astea gratuite.
     
  8. klaudyu

    klaudyu Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2008
    Locație:
    Rebrișoara
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 131 cp 2002
    Tot timpul a fost si va fi avans tehnologic.Audi ce nu poate recupera,din pacate,este dinamica masinii,de care BMW dispune(50:50) si este data de pozitionarea motorului,sasiu mai usor si transmisia spate.Oricum 328i dupa parerea mea va fi bestseller cel putin pe partea europeana,iar din cate vad BMW se orienteaza cu motoarele spre reducerea consumului.Nu este de neglijat nici 320 d cu 184 cp si consum de 4.5l/100 km.Ce nu-mi place la acest model,este dupa cum am mai spus:exteriorul.Eu cel putin astept un versus intre cele 3 si sunt sigur ca o sa apara cat de repede.
     
  9. alex4ever

    alex4ever Silver Member

    Înscris:
    15 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    BMW 530xD (231cp) 2006 AUDI A4 2.0tdi quattro (170cp) S-line 2010 Bmw 330xD (245cp 520Nm) 2011.
    My friend cum spui tu... eu m-am referit la aceeasi clasa si nu la grupul vag ok ? Diferenta este de APROAPE 3 ani (de fapt de abia sarbatoreste 3 ani in iarna asta). Citeste cu atentie ce se scrie pe viitor te rog.
     
  10. traian si decebal Audi Expert

    Înscris:
    4 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8 45tfsi Quattro, Maserati Grecale Modena
    audi a4 b8 lansat in frankfurt septembrie 2007.
    bmw seria 3 lansat in octombrie 2011.

    diferenta de 4 ani si o luna. nu am nici un dubiu ca seria 3 este mai bun ca a4. ar fi anormal sa fie altfel.

    si eu m-am referit la aceeasi clasa insa ti-am dat exemplu pt a nu mai ridica tu altceva in slavi.

    ba audi poate sa recupereze si fara 50:50. a6 si a8 obtin constant timpi mai buni pe circuit ca seria 5 f10 respectiv seria 7.
     
    Ultima editare: 14 Noi 2011
  11. cataline 4th Gear Member

    Înscris:
    7 Dec 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    VW Golf VI 2.0 TDI
    Ce motor si pe ce masini a fost pus? La 3 serii de A4 s-au lansat 2 de seria 3, totusi si asa a fost mai bine vandut BMW. Cum explici asta?
     
  12. traian si decebal Audi Expert

    Înscris:
    4 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8 45tfsi Quattro, Maserati Grecale Modena
    eu nu stiu care sunt alea 3 si care alea 2.
    audi au avut in 2001 un audi a4 nou si in 2007.
    restul au fost facelift, indiferent cum le-au numit audi. de ce au numit ei faceliftul din 2005 ca fiind model nou, este simplu de inteles si nu insit.
    bmw a avut model nou in 2005 si altul nou in 2011. modelul din 2005 a primit facelift in 2008 sau 2009.

    stiu ca seria 3 s-a vandut mai bine asa cum si audi a6 s-a vandut mai bine. asta nu inseamna mare lucru.

    pe o editie speciala de cupra R s-a pus 2 litri si 300 cp(din ce stiu eu)
     
  13. cataline 4th Gear Member

    Înscris:
    7 Dec 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    VW Golf VI 2.0 TDI
    Discutand strict de un mileniu lucrurile stau asa:
    2000-2011 Audi B5-B6-B7-B8, 4 modele.
    2000-2011 BMW E46,E90, F30 3 modele.
    Nu punem facelift-urile, sunt modele declarate de producatori.

    Nu exista asa ceva, Cupra de care zici tu are 265 de cai. La 328i se pot pune lejer 20 de cai, s-ar inscrie in tolerantele inginerilor, insa hai sa comparam consumurile si performantele la puterile stock.
    Cupra R desi are 20 de cai in plus ii atarna 0.3 sec la cronometru, chiar si asa facem abstractie de cele 150 kg in plus ale 3-erului si ca BMW este clasa Medie de lux, comparata cu o clasa Mica.
     
    Ultima editare: 14 Noi 2011
  14. traian si decebal Audi Expert

    Înscris:
    4 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8 45tfsi Quattro, Maserati Grecale Modena
    m-am informat eu gresit . nu stiu de ce traiam eu cu impresia ca exista o editie limitata a lui cupra R cu peste 300 cp.
    hai sa nu o dam in discutii de gimnaziu, 265 respectiv 272 cp se produc la audi din doi litri de peste 4 ani, bmw abia acum face un turbo de 245 cp.
    cupra r este si dezavantajata la demaraj pt ca e fwd in comparatie cu 328.
    tt-s sau golf R cu awd, pe 0-100km/h si nu numai, sunt mult mai bune:
    golf R
    0 - 40 kph 1.4 s
    0 - 100 kph 5.2 s
    0 - 200 kph 22.7 s
    0 - 100 mph 12.5 s
    1/4 mile 13.5 s

    tt-s
    0 - 40 kph 1.7 s
    0 - 50 kph 1.8 s
    0 - 80 kph 3.8 s
    0 - 100 kph 5.2 s
    0 - 130 kph 8.6 s
    0 - 200 kph 20.5 s
    0 - 60 mph 4.6 s
    0 - 100 mph 11.8 s
    1/4 mile 13.2 s @ 105 mph

    eu nu am nici o problema cu audi ca pt un facelift ca B7 au spus ca e model nou. asta le-a adus vanzari, cota de piata si bani. daca declarau ca facelift acea masina, cu siguranta vanzarile erau cu minim 5-10% mai mici. nu inteleg ce relevanta are numarul de modele declarate ale producatorului.
    cum fac, cum nu fac, anul asta pana in octombrie, au vandut cu mult mai mult fata de mercedes si au ajuns la 50.000 in spatele lui bmw cu sanse mari sa-i depaseasca la anul.

    UPDATE
    STIAM EU CEVA:

    In 2008, SEAT Deutschland announced the production of 55 units of the SEAT León Copa Edition. This limited edition is powered with 2.0 TFSI engine improved to 210 kilowatts (286 PS; 282 bhp) of maximum power, and 360 newton metres (266 ft·lbf).

    Oricum discutiile astea de pe forum sunt interminabile. se discuta de masini de zeci de mii de euro si din diverse motive conducem una de 15.000 sau mult mai ieftina insa stim sa spunem ca alea din discutie nu sunt bune.
     
    Ultima editare: 14 Noi 2011
  15. cataline 4th Gear Member

    Înscris:
    7 Dec 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    VW Golf VI 2.0 TDI
    Imi place ca ai incercat sa-ti faci temele insa ai introdus date eronate in problema.

    Sloganul cu care se lauda VW in Patria Mama-Germania

    Ai aruncat vreodata privirea pe consumuri sau pe curba de cuplu sa faci o comparatie? Cei care se pricep isi vor da seama ca acest motor BMW este "o capodopera" a ingineriei.

    BMW 350Nm @ 1250-4800 rpm, 245.4 PS @ 5000-6500 rpm.
    VW R20 330Nm @ 2400-5200 rpm 270 PS @ 6000 rpm.

    GOLF Consum.
    Consum urban în l/100 km-11.8
    Consum extraurban în l/100 km-6.7
    Consum mixt în l/100 km-8.5
    CO2 - emissions, combined 199

    BMW 328i Consum
    Consum urban în l/100 km-8.5
    Consum extraurban în l/100 km-5.2
    Consum mixt în l/100 km-6.4
    CO2 - emissions, combined 149

    TouchDown!


    Se pricep arhitectii (dupa cum a spus cineva mai sus) de la BMW la motoare?

    LE: Conform curbei de cuplu/ putere atasata mai sus iti garantez ca la plecari in diferite reprize golful ia bataie. Beneficiaza de avantaj la plecare de pe loc pe intervalul 0-100km/h datorita tractiunii 4 motion.
    Totusi in aceste posturi am vorbit de Golf/Audi A3/Scirocco/Leon, etc. A4 nu are un motor de 2l care sa se compare cu cel de pe noul 328i, deci un mare + pentru BMW.(din pacate pentru noi fanii Audi)
     
    Ultima editare: 14 Noi 2011
  16. traian si decebal Audi Expert

    Înscris:
    4 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8 45tfsi Quattro, Maserati Grecale Modena
    5.2 reiesit din teste, asa cum pt m5 a reiesit 4.1 secunde si nu 4.4 cum spune bmw. poate 328 va face suta in 5.7 secunde sau in 6.2 :)

    nu inteleg ce te entuziasmezi ca un copil si spui de touch down de parca as fi spus eu ca acel motor nu ar fi bun?
    ambele motoare vor consuma la fel sau aproape la fel iar diferentele for fi insignifiante.
    din ce stiu eu, 328 are doua turbine, corecteaza-ma daca gresesc. in cazul asta, e normal sa aiba cuplul maxim la 1250 turatii. iar daca are doua turbine si doar 245 cp, mi se pare un motor realmente slab cel putin din punct de vedere al cailor putere si al cuplului. cuplul maxim pe benzinar inca de la 1250 ture este meteahna de de doua turbine.

    discutia da un pic in penibil in sensul ca pe A4 se pun motoare sanatoase turbo de 4 clindri de 20 de ani si vii sa imi spui ca ce tare e ala de bmw de 245 cp pe care il au ei abia in 2011. repet, nu am spus ca cifrele acelui motor bmw nu ar fi bune.

    ps vezi ca golf r are 350nm.
     
    Ultima editare: 14 Noi 2011
  17. klaudyu

    klaudyu Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2008
    Locație:
    Rebrișoara
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 131 cp 2002
    Iar nu ti-ai facut temele:) (nu te supara) Are o singura turbina cu twin scroll;) Daca folosesti Gogu,iti spune el ce si cum.

    P.S Hai sa te ajut.

    Sistemul twin-scroll turbo rezolva multe din deficientele sistemelor single-scroll turbo prin separarea acelor cilindri ale caror pulsatii de gaz de esapament interfereaza intre ele. Ca si concept, in mod asemanator gruparii cilindrilor in cazul motoarele aspirate natural, twin scroll grupeaza cilindrii de o parte a camerei de admisie a turbinei, astfel incat energia cinetica rezultata in urma arderii carburantului sa fie capturata mai eficient de catre turbina. De exemplu, daca secventa de aprindere intr-un motor cu patru cilindri este 1-3-4-2, cilindrul 1 isi termina miscarea de expansiune si isi deschide valvele de evacuare in timp ce cilindrul 2 are inca valvele de evacuare deschise (in perioada de intersectare, cand si valvele de admisie si cele de evacuare sunt deschise partial in acelasi timp). Intr-un single scroll, pulsatia de presiune indusa de combustie de la cilindrul 1 va interfera cu capacitatea cilindrului 2 de a evacua gazele sale de esapament, in loc sa o livreze turbinei, asa cum permite sistemul twin-scroll.

    Rezultatul efectului mai bun de evacuare dintr-un sistem twin-scroll consta intr-o mai buna distributie a presiunii in canalele de evacuare si o mai buna livrare a energiei gazelor evacuate catre turbina. Aceasta la randul ei permite o mai buna suprapunere a valvelor, avand ca rezultat o calitate si o cantitate mai buna a incarcaturii de aer ce intra in fiecare cilindru. De fapt, printr-o mai mare suprapunere a valvelor, efectul de evacuare al fluxului de gaze de esapament poate efectiv sa conduca la aspirarea unei cantitati mai mari de aer pe partea de admisie in timp ce elimina gazele de evacuare de presiune scazuta, ajutand astfel umplerea fiecarui cilindru cu o incarcatura de aer mai densa si mai pura. Iar dupa cum bine stim cu totii, o incarcatura de aer mai densa si mai pura inseamna o combustie mai puternica si deci mai multa putere, iar mai multa putere e un lucru bun!

    Dar beneficiile sistemului twin-scroll nu se rezuma aici. Prin eficienta sa volumetrica mai mare si efectul mai puternic de evacuare, poate fi folosita o intarziere mai mare la aprindere, ceea ce ajuta la mentinerea unei temperaturi de varf scazute in cilindri. Deoarece temperaturile mai scazute in cilindri si temperaturile mai scazute ale gazelor de evacuare permit un raport mai flexibil aer/carburant, s-a dovedit ca sistemul twin-scroll turbo creste eficienta turbinei cu 7-8% si conduce la o imbunatatire a eficientei consumului de combustibil de pana la 5%.
     
  18. cataline 4th Gear Member

    Înscris:
    7 Dec 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    VW Golf VI 2.0 TDI
    Cat a iesit in teste e mai putin important, depinde de mai multi factori sau variabile, luam de bun ce zice producatorul.
    Cat despre comparatia consumului devenim penibili, VW declara consumurile pe care la da BMW la 335i. Consumurile declarate nu trebuie luate ca atare, insa motorul de 2l de la VW are cam 2l in plus la 100km in orice regim.
    BMW 328i chiar daca ar avea doua turbine care e problema? Ar putea avea si 10 atata timp cat consumul de benzina este fenomenal de mic. Cuplul maxim il atinge pe plaja 1250-4800rpm, ceva de neatins pana acum. Dupa ce termina plaja de cuplu motorul a atins puterea maxima, iar ceva de neintalnit pana acum prin alte "ograzi". Cu alte cuvinte acest motor merge pe toata plaja de turatie in forta maxima.
    Cat despre cuplul Golfului R20 citez:

    Sursa.
    Fa tu calculul si vezi cat da.

    Touch Down! Ma retrag din versus.
     
  19. traian si decebal Audi Expert

    Înscris:
    4 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8 45tfsi Quattro, Maserati Grecale Modena
    asta cu touch down-ul a fost distractiva si apoi a devenit penibila.
    repet, nu am contraziz faptul ca tu te minunezi cat de bun este acest motor de la bmw ci ca nu inteleg de unde asa inversunare si de unde atata desconsiderare.
    apoi, cifrele declarate de producator sunt deseori neconforme cu realitatea din motive de marketing.
    intr-un fel suna 5.9 secunde pana la 100km/h si altfel suna 6.0 sau 6.1 (vezi audi a5 3.0tdi 240 cp care nu ajunge la 100km/h mai repede de 6.2 secunde desi audi declara 5.9)
    vad ca vrei sa o tii numai in contrazis.
    poftim:
    ceea ce conteaza este ca deocamdata, audi are un motor de 2 litri turbo de 272 cp iar bmw de doar 245 cp. tinand cont ca sunt 11% mai multi cp, 11% consum in plus este acceptabil, si nu cred ca practica ar scoate diferente mai mari. 328 consuma sigur 15% in oras si 10% afara(asta daca nu mergi cu 100km/h extraurban)
    ce mai conteza este ca numeroase teste independente au concluzionat ca o masina audi(vezi tt) dotata cu acest motor(cel mai bun de la audi in 2 litri) ajunge la 100km/h in 5.2 secunde iar indreptul lui bmw(cu cel mai bun motor de doi litri) deocamdata nu exista teste care sa confirme cele 5.9 secunde. poate se va descurca mai bine sau poate mai rau.

    in ceea ce priveste "ograzile" sunt variantele 2.0tfsi de 180 cp si 211 cp care ating puterea maxima la 100(o suta) de ture dupa ce a atins cuplul maxim(ca tot esti tu arogant fara consitenta), iar la audi acest lucru este valabil de dinainte de a-ti fi luat tu permisul, nu din 2011 de cand a aflat bmw ca se poate.
    ba mai mult, puterea maxima este atinsa la aceste motoare la 4000 respectiv 4300 de ture cifre de disel), ca sa vezi cat sunt de detunate aceste motoare iar cuplul este de 320 respectiv 350nm.

    astept teste sa vad daca aceasta minune a tehnicii ajunge la 100km/h in 5.9 sec pe seria 3 sau in 5.7 pe z4 si cat consuma in realitate comparativ cu ce spune producatorul.

    PS
    e funny asta cu consumurile declarate ce nu trebuiesc luate ca atare insa demarajele declarate trebuiesc luate ca atare.

    update:
    dar motorul asta iti place?
    Max. Leistung125 (170)/3800-6200 kW (PS) bei min -1
    Max. Drehmoment 320/1400-3700 Nm bei min -1
    1.8tfsi

    ca sa nu spui ca are prea putini cp, afla ca audi tt acum aproape 10 ani avea un 1.8tfsi de 240 cp si 320nm:
     
    Ultima editare: 14 Noi 2011
  20. klaudyu

    klaudyu Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2008
    Locație:
    Rebrișoara
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 131 cp 2002
    Concluzia care trebuie trasa,este ca arhitectura acestui motor de 2.0 l permite o plaja de cuplu superioara oricarui motor 2.0 T data de catre turbina twin scroll si consum redus(datorita acestui lucru a luat nastere 4 in linie T).In alte cuvinte este o alternativa mai buna pentru 6 L.

    Se stie clar ca 2.0 TFSI de pe TT-S este varianta tuned a motorului,si atunci nu mai intra in comparatie, pentru ca asa cum spuneam 328i vizeaza consumul.
    Cred ca toti asteptam variantele reale in urma testelor.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta