1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Nu mai porneste masina A6 C6 - relee defecte in compartimentul ECU sau ECU defect

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de skorpion2009, 4 Aug 2016.

  1. skorpion2009

    skorpion2009 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2012
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 4f / 2007 ; BRF 2.0 / 136 cp
    Masina porneste aleatoriu

    Salut,
    Ma puteti ajuta cu o informatie despre releul din poza atasata pentru a6 4f / 2007, 2.0 tdi? Cel situat langa releul de bujii, in stanga masinii , in cutia de plastic de sub capota (in exterior). Ma intereseaza un cod de piesa OEM, fiindca banuiesc ca ce am eu nu este de 2.0 tdi. Pe al meu scrie 614 si are codul 8E0 951253, dar am tot citit ca este pentru motorul de 2,7 tdi. Imi face figuri la pornire (cand merge cand nu merge- in special la temperaturi mari) si as vrea sa pun unul OEM, cum a fost in fabrica. Sigur a fost schimbat, actualul are la baza a doua picioruse o culoare ca si cum ar fi avut un scurt circuit, unde mai pui ca scrie pe el made in china. Multumesc anticipat.
    releu-4.jpg
    releu-1.jpg
    releu-2.jpg
    releu-3.jpg
     
  2. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Din ce se vede conform Etka, releul cu acest cod se gaseste in partea din spate si are alta treaba, cu incalzirea stationara.
     
  3. skorpion2009

    skorpion2009 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2012
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 4f / 2007 ; BRF 2.0 / 136 cp
    Deci am banuit bine...si pana la urma functioneaza cu asta, e normal? Sa fie identic cu cel de incalzire stationara? Vreau sa-l schimb cu un OEM, de unde pot afla ce releu trebuie sa stea in locul astuia? Pana la urma cu el a venit masina din Belgia, dar se vede ca a fost schimbat. Multumesc de raspuns
     
  4. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Nu stiu, poate de la un coleg amabil care se uita acolo si verifica releul de pe masina lui.
     
    jhonny apreciază asta.
  5. skorpion2009

    skorpion2009 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2012
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 4f / 2007 ; BRF 2.0 / 136 cp
    La solutia asta m-am gandit si eu, altfel nu vad cum, in schemele pe care le-am cautat pe net mi-am tot rupt ochii degeaba. Am sa rog un coleg cu acelasi model sa ma ajute...cu toate ca e cam greu, cutia lui are 6 suruburi. Sau poate are cineva schema cu relee si codul lor
     
    Ultima editare: 4 Aug 2016
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    skorpion aceeasi problema cu pornirea o am si eu la un alt Audi A6 C6 motor cod BRE fara DPF. Porneste cand vrea mai ales la cald sau cu motorul cald. Releul ala cod 614 este de acolo si nu din alta parte si este de la motorul tau. Daca este corodat il schimbi cu altul dar acelasi cod si acelasi numar.
    Cand pornesti iti apare ESP fault si probleme cu frana de parcare ? Daca da, problema ta este calculatorul ECU al masinii care trebuie schimbat. Asta este concluzia la care am ajuns dupa 3 zile de investigatii dar sper sa nu fie asta. Mai asteapta pana saptamana viitoare cand ajung la electrician pentru ca ma seaca problema asta si o sa-ti dau un raspuns exact. Am ramas cu masina pana acum de multe ori in drum adica nu a mai pornit si a trebuit sa o las acolo unde era.

    Am creat un topic nou dedicat despre problema asta cu pornirea aleatorie.
     
    Pop Ionut vlad apreciază asta.
  7. skorpion2009

    skorpion2009 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2012
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 4f / 2007 ; BRF 2.0 / 136 cp
    Da, ESP fault, Frana, ABS fault, Check owner manual, Drive safe to the next service, spirala de la bujie are delay la punerea contactului si atunci incepe "piuiala" in bord. Eu i-am scos releul asta, am pus contactul fara el si face la fel. Cand l-am montat, a mers. Are toane fir-ar el. Ms de raspuns Cristi, tu imi cunosti masina, chiar nu am nici o problema de 4 ani nu am bagat decat consumabile si switch-ul de la pedala de frana pe care l-ai schimbat tu. Avem acelasi motor BRE sau BRF tot acolo e. Eu cred ca nu e calculatorul, acum doua saptamani in concediu in Grecia, cand sa plec, surpriza...a inceput "piuiala". Am dat capacul de la relee jos, am zgaltait nitel releul asta si ala de la bujii de langa el si a pornit imediat. Daca pe tine te seaca de ceva timp, afla ca eu traiesc cu spaima asta de 4 ani. Nu mai zic ca releul asta nu se mai gaseste deloc, am incercat peste tot, doar SH. Cica s-a schimbat codul vechi, sunt doar echivalente
     
    Ultima editare: 4 Aug 2016
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Exact asa face si la mine la un A6 C6. Porneste cand vrea ea. Releul ala are mai multe echivalente si o sa le scriu eu aici cand o sa gasesc codurile echivalente. Nici eu nu cred ca este de la ECU dar nici de la releee. Ai rabdare. Ii "dau eu de cap" si o sa scriu aici.
     
  9. skorpion2009

    skorpion2009 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2012
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 4f / 2007 ; BRF 2.0 / 136 cp
    Ok, ms de jutor
     
    kirk apreciază asta.
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    8E0 951 253 a fost eliminat la 01/08/2014 si inlocuit cu 4H0 951 253. Costa 60-70 lei la reprezentanta.
     
    Gelu Nicorescu apreciază asta.
  11. skorpion2009

    skorpion2009 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2012
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 4f / 2007 ; BRF 2.0 / 136 cp
    O sa merg luni la darius motors sa o comand si o schimb. Totusi poate de la ea este problema. Am vorbit si cu colegul de forum @curtmola si se pare ca a remediat aceeasi problema prin schimbarea releului. Avand in vedere ca problema este doar la pornire, iar daca reuseste sa porneasca, in mers este totul normal, merita incercat. Atat timp cat dau la cheie si invarte, e clar ca nu porneste fiindca nu se alimenteaza cu motorina. Pompa de inalta nu primeste curent, deci banuiesc releul asta care o alimenteaza cu curent
     
    Ultima editare: 5 Aug 2016
  12. skorpion2009

    skorpion2009 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2012
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 4f / 2007 ; BRF 2.0 / 136 cp
    Vad ca echivalentul mentionat de tine are si litera "A" si fara litera "A". Cel cu "A" la sfarsit se pare ca este pentru pompa combustibil. Pe care sa-l cer la reprezentanta?
    Cu "A" la sfarsit - functii:
    untitled1.JPG
    Fara "A" la sfarsit - functii:
    untitled2.JPG
    Poza unde se vede codul:
    untitled3.JPG
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cumpara codul pus de mine mai sus, fara nici o terminatie.
     
  14. skorpion2009

    skorpion2009 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2012
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 4f / 2007 ; BRF 2.0 / 136 cp
    Azi am fost la reprezentanta si am comandat releul din primul post al meu. 80 de lei a costat, OE, dar mai ieftin ca la magazinul de piese auto import.
    Vineri imi vine si o sa mi-l montez. Multumesc colegului de forum @audi66 pentru pont, as fi ocolit reprezentanta cu ochii inchisi, dar greseam.
    Sunt curios daca mai face figuri cand vrea ea la pornire
     
  15. scooby88

    scooby88 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Feb 2011
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    Audi A3 8P 2.0TDI (BKD) 2005
    Vă salut,
    Cred ca am aceeasi problema ca si voi. Poate aveti o idee despre ce ar putea fi: am dat la automat de mai multe ori, insa masina nu vrea sa porneasca. Frana de mana nu a avut si nu are nicio problema. Multumesc anticipat.

     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Revenim pentru ca de aia este forum sa spunem si cum rezolvam, daca rezolvam, nu sa mentionam doar ca avem probleme.
    Am schimbat releul cu nou cod (644 adica 4H0951253 in loc de 614 cu vechiul cod 8E0951253) cost 80 lei la reprezentanta. Montat si surpriza ... face la fel. :)
    Deci, am cheltuit banii degeaba pe releu si cel vechi era foarte bun (l-am desfacut si verificat).
    Am verificat alimentarea si instalatia electrica si se pare ca este ECU defect mai precis sunt erori de alimentare (ba ramane alimentat releul ba nu are curent) catre releu adica ECU transmite ce vrea el si cand vrea el comanda de pornire dar eroarea este intermitenta / sporadica si pana nu devine complet enervanta adica nu mai pot porni masina nici dupa zeci de incercari (ceea ce nu este cazul momentan) nu ma mai stresez.

    O seara buna
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    La cati colegi sunt in Bucuresti era mai simplu sa iei un releu imprumut decat sa arunci banii degeaba. :)
    ECU gasesti si la 3-400 ron, dar ce urmeaza la montaj e bataie de cap.
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Releu SH am probat vreo 3 bucati si facea la fel. Pana nu am luat unul nou ca sa exclud orice problema din partea aia nu puteam stii exact de unde pleaca problema. Cu ECU nu-i problema de cumparat ci este problema de rescris /copiat ca si parametrii existenti pe masina donatoare. Pana nu pica de tot pornirea nici ca imi mai bat capul.
     
  19. scooby88

    scooby88 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Feb 2011
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    Audi A3 8P 2.0TDI (BKD) 2005
    Cristi, imi pare rau ca la tine problema e un pic mai complexa. O vei rezolva in cele din urma. Revin si eu cu rezolvarea la problema mea:
    in ultimele luni am avut de cateva ori aceleasi simptome: masina refuza sa porneasca din senin, fara a aparea erori in bord. Marti dimineata am patit la fel, insa de data aceasta au aparut si acele erori cu frana si frana de mana, descrise in filmuletul de mai sus. Am verificat initial pompa de motorina aflata sub portbagaj si am constatat ca aceasta nu primea curent.
    La indicatiile colegului Skorpion2009 (iar pe aceasta cale ii multumesc din nou ), am desfacut cutia neagra din partea dreapta de langa motor, unde cele 2 relee (614 și cel negru) aproape că ”se scăldau” in apa de mare :)

    20160818_105136.jpg

    Asa arata inauntru, probabil ca apa a fost si mai mare. Culoarea turcoaz e de la reactia chimica cu cablurile de acolo, ele fiind in perfecta ”conexiune” unele cu altele, desi nu ar trebui.
    Apa s-a strans din cauza faptului ca pe canalul de scurgere erau foarte multe gunoaie si pamant, iar apa a stationat in cutia de la ECU si pe langa.
    Releul l-am desfacut si parea a fi intr-o stare buna:

    20160818_105201.jpg

    Am curatat cablurile si toate contactele de la relee (am schimbat ce a fost nevoie), am curatat canalul de scurgere a apei, iar apoi am pus totul la loc.
    Dupa cateva ore bune de munca, masina m-a surprins intr-un mod placut: a pornit fara probleme.
    E bine ca din cand in cand sa mai curatam si pe acolo, prin fata parbrizului. Nu stim ce surprize ne asteapta.
    Cu stima!
     
  20. skorpion2009

    skorpion2009 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Apr 2012
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 4f / 2007 ; BRF 2.0 / 136 cp
    ma bucur ca s-a rezolvat scooby88...
    Cristi...am vorbit cu un baiat capabil de aici din ploiesti si mi-a spus despre varianta - defectiune ECU - (la problema noastra), in felul urmator:
    Trebuie luat in calcul ca exista posibilitatea de a exista pe placuta de cablaje a ECU-lui, una sau mai multe lipituri de piese, sau trasee cositorite care sunt dezlipite si nu mai fac contact.
    Avand in vedere ca ECU, stand in soare, in parcare, poate ajunge si la 70 de grade, iar in timp lipiturile pot ceda (exfolia) sub influienta caldurii excesive, poate fi o cauza.
    Problema de fapt nasoala, este tehnologia folosita pentru remedierea problemei...si anume refacerea traseelor pe ECU, care necesita o incalzire a placii de baza cu un aparat special, aducerea ei undeva la 2000 de grade, pentru a se usca apoi, sa poata ramane lipit cositorul de placa.
    Aceasta operatiune are un impediment major, prin faptul ca, la temperatura aia se pot "arde" alte componente ale placii.
    Solutia cea mai la indemana este sa ai un ECU de rezerva, pentru a fi scris cu softul masinii....suna cam aiurea, dar poate fi o cauza
     
    Ultima editare: 19 Aug 2016
    scooby88 apreciază asta.

Distribuie pagina asta