1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Odiseea unei restaurari

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de boresque, 17 Oct 2008.

  1. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    102

    18.06.2009
    102. Inlocuit scaunele si bancheta cu unele sport, complet reglabile electric, incalzite si cu memorie pentru pozitie
    Dupa interventiile asupra turbinei, masina a devenit atat de sprintena incat nu prea mai reuseam sa ma tin in sa la virajele mai stranse. Glumesc, evident. La 150cp chiar e perfect echilibrata intre mers decent si a te arunca pe geam.
    Eram oricum decis a inlocui scaunele cu unele sport, pentru suportul lateral sporit si pentru aspect.
    Un alt neajuns al scaunelor existente era faptul ca nu se reglau electric decat pe inaltime si lombar, lucru insuficient pentru un adept al confortului absolut la volan. Daca mai punem la socoteala si avantajele oferite de posibilitatea instalarii memoriei pentru pozitie, hotararea nu a fost prea greu de luat.
    Am cautat asadar, in ordinea urmatoare, intai la reprezentanta (exclus, imi luam un alt A6 cu pretul cerut pe scaune), prin dezmembrari (n-a fost chip sa gasesc si sport si complet electrice si cu memorie) si pe net. Evident, pe net gasesti orice, n-aveam nicio indoiala ca voi gasi, insa ma temeam de pretul transportului dintr-o alta tara in Romania a unui colet de… 90 kg.
    Am gasit la un magazin din Germania exact asa cum imi trebuiau, plus functia de incalzire, pe care masina mea nu o avea.
    Scaunele fata si bancheta au costat 199 Euro. Pretul transportului… 288 Euro! In 5 zile aveam scaunele.
    La o prima impresie, singurul inconvenient era murdaria de pe ele, insa oricum aveam intentia sa le retapitez asa ca nu m-a deranjat prea tare.
    Neavand functia de incalzire pe masina, a trebuit sa cumpar si alt bloc de comanda a climatizarii care sa contina si cele doua potentiometre ale incalzirii scaunelor.
    A mai trebuit cumparat si un suport pentru mufele de sub scaunul soferului intrucat cel existent era rupt.
    Pret: 25 RON
    Prezentul post prezinta doar etapa de adunat piesele, incluzand aici documentare, identificare coduri, surse acceptabile, achizitia in sine si sortarea pe fiecare retrofit in parte in vederea prezentarii ulterioare la electricianul/electronistul pe care, la data de mai sus, inca nu il identificasem.
    Montajul va fi prezentat intr-un post viitor, dedicat exclusiv electricii.


    Va urma... cat de curand!
     
  2. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    102-bis

    102-bis. Inlocuit scaunele si bancheta cu unele sport/ complet reglabile electric/ incalzite/ cu memorie pozitie
    Scaune “reloaded”
    Dupa 3 luni de zile petrecute in scaunele sport si cateva drumuri mai lungi, am ajuns la concluzia ca mai mult de doua ore nu poti sta in forma asta de scaun. Ma rog, cel putin eu nu pot sta.
    Judecate dupa forma, arata destul de prezentabil, insa confortul… Pernele laterale ale sezutului iti intra practic in muschi si-ti intrerupe circulatia sangelui catre picioare. Te trezesti efectiv cu picioarele amortite. Nu mai spun de starea de nervozitate pe care ti-o creeaza cand simti ca nu-ti gasesti locul in ele oricum le-ai aranja. M-am gandit ca poate am eu o conformatie mai ciudata a… “sezutului”. Daca mai adaug si sustinerile laterale din zona lombara ce-ti impiedica atat urcatul cat si coboratul, n-o sa mire pe nimeni ca am declarat toata operatiunea un fiasco.
    Unde mai pui ca la scaunul soferului erau arse doua elemente de incalzire, respectiv zona centrala a sezutului si rezematoarea. Practic se incalzeau decat pernele laterale. Sa fi inclocuit cele doua elemente ar fi costat 900 lei. Daca mai adaugam si retapitatul…
    M-am hotarat sa revin la cele “confort”, forma care nu ma deranjase cu nimic.
    Pe cele vechi, evident, nu le puteam folosi intrucat nu aveau toate reglajele amintite mai sus.
    Nu ramanea decat sa caut alt set, de data asta “confort”, dar cu toate optionalele de reglare si incalzire incluse.
    Cautand primul set de scaune, eram deja familiarizat cu toate formele posibile de scaune si canapele instalate pe acest model de A6. Sunt cinci tipuri de scaune fata si sase tipuri de banchete.
    Dintre toate (confort, sport si Recaro), cel mai mult imi placea bancheta “confort” profilata si scaunele fata “sport”, insa, asa cum am spus, “sport” nu-mi mai trebuia.
    Am hotrat ca daca tot le cumpar din nou, sa le iau cat mai bine intretinute astfel incat sa nu mai fie nevoie de retapitare.
    Dupa ce am cautat pe site-urile autohtone si n-am gasit nimic, am ajuns tot pe ebay.
    Trei luni mi s-au lungit ochii dupa tot felul de oferte pana am gasit un set in forma si starea pe care le cautam.
    Un parc auto din Germania se apucase sa dezmembreze toate A6-urile cu motoare Euro 3 si cilindree mare pe care le aveau. Probabil se aflase de evolutia taxei de mediu din Romania si au inteles ca intregi nu mai au nicio sansa de a le vinde.
    Am gasit exact ce cautam, in stare impecabila, deja fasonate din fabrica in piele fainnappa, culoarea vaniliei. Erau folosite 80.000 km pe un S6 din 2000 si nu se vedea nicio urma de uzura pe nicaieri, nici macar o cuta cat de mica la pernele exterioare.
    Impecabile fiind, pretul a fost pe masura de data asta: 700 Euro. Evident, nici transportul nu s-a lasat mai prejos: 275 Euro. Daca mai puneam 3-400 Euro, luam un set Recaro. Dezavantajul e ca cele Recaro sunt incompatibile cu functia de memorie si ca sunt si mai stramte si mai tari decat cele sport. As fi ajuns din lac in put.
    Singura emotie am avut-o in privinta functionalitatii tuturor dotarilor.
    Dupa instalare am inteles de ce costau atat: chiar functiona totul la ele: reglajele, calculatorul de memorie, toate elementele de incalzire. Joystick-urile de reglare functionau de parca erau fabricate ieri; niciun joc, nicio ezitare in primirea comenzii. In fine, de data asta chiar le nimerisem!
    Doua mici inconveniente are bancheta: fiind cea profilata, nu are decat doua locuri si nu dispune de cele doua suporturi de pahare din zona centrala. In fine, asta sa fie problema la cum se prezinta.
    Ulterior am descoperit ca are si suporturile de pahare, insa in cotiera, sub un capac ce se deschide in sus. Acest lucru ma scapa de mecanismul culisant din bancheta veche ce avea prostul obicei de a se mai bloca.
    Problema era ca nu se potriveau la culoare cu centurile de siguranta.
    Scaunele erau crem vanilie, iar centurile erau crem melange.
    Am pornit iar la cautat centuri la culoare cu scaunele.
    Prezentul post prezinta doar etapa de adunat piesele: documentare, identificare coduri, surse acceptabile, achizitia in sine si sortarea pe fiecare retrofit in parte in vederea prezentarii ulterioare la electricianul/electronistul pe care, la data de mai sus, inca nu il identificasem.
    Ciudat, nu? Cumparam piese destul de scumpe si inca nu stiam cine mi le va instala. Unii fiori, mai racorosi de fel, incepeau lin sa-mi sacaie sira spinarii.

    Va urma... cat de curand!
     
  3. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    103, 166

    18.06.2009
    103. Inlocuit blocul de comanda a climatizarii cu unul adecvat pentru incalzirea in scaune
    Urmare a instalarii scaunelor cu incalzire, s-a impus schimbarea blocului de comanda a climatizarii intrucat cel de pe masina nu avea potentiometrele de reglare a intensitatii incalzirii.
    Prea tare nu mi-a parut rau dupa cel vechi, intrucat avea piciorusele de prindere de jos rupte de un “priceput” ce incercase a demonta piesa fara sa citeasca pe undeva cum e prinsa. Ma intreb la ce service-uri apelau fostii proprietari ai masinii?
    Cel mai greu a fost sa gasesc un bloc de comanda corespunzator consolei mele 1-DIN, cu butoane de reglat caldura in scaune si, cel mai important, fabricat inainte de mai 2001.
    Am tinut neaparat sa fie dinainte de mai 2001 deoarece acestea au avut toate butoane fabricate din plastic dur. Cele fabricate dupa facelift au fost suflate cu o vopsea cauciucata care se deterioreaza in timp, conducand la stergerea pictogramelor.
    La dealer, pe langa pretul barbar (550 Euro!!!), mi-au zis ca imi pot livra unul corespunzator ca forma si dotari, insa e fabricat dupa iesirea din productie a modelului, respectiv vopsit cauciucat, ceea ce presupune pictograme lipsa dupa 1-2 ani de exploatare.
    Am cautat iarasi pe net, insa cele care aveau butoanele de incalzire in scaune, erau pentru console 2-DIN. La acestea difera forma atat de putin cat sa nu observe un ochi neavizat, insa atat de mult cat sa nu se potriveasca in consola. Daca veti compara consolele 1-DIN si 2-DIN, veti observa ca la prima exista un ornament de plastic in jurul comenzii climatizarii si radioului iar la a doua, climatizarea si navigatia/unitatea radio se monteaza pana in marginea consolei, fara ornament imprejur. Le mai puteti distinge si dupa colturile de sus: la 1-DIN sunt mai scurte, cu margini laterale usor rotunde, iar la 2-DIN sunt mai lungi si mai ascutite, cu margini laterale drepte.
    Am gasit pe net din cele montate pe facelift, insa deja erau sterse pictogramele. Plus ca in loc de buronul ON/OFF apare pictograma de recirculare automata la cele cu facelift.
    Am hotarat asadar sa astept pana cand va apare pe net un bloc de comanda corespunzator din toate punctele de vedere.
    A aparut dupa aproape 2 luni, la un vanzator din Irlanda. L-am cumparat cu 70 Euro + 30 Euro contravaloarea transportului.
    Surpriza, caci a fost cu surpriza inclusa, a constat intr-o defectiune la placa de baza ce-mi dadea un scurt-circuit cand activam dezaburirea lunetei, a carei comanda este tot pe blocul de comanda a climatizarii.
    Solutia a fost sa fac din doua (a mea si cea cumparata) una buna. Am pastrat corpul de la a mea si am montat fata de la cea cumparata.
    Cablajele necesare cuplarii elementelor de incalzire din scaune la blocul de comanda le-am cumparat tot de pe ebay de la o firma ce se ocupa de confectionarea cablajelor dedicate diferitelor optiuni retrofit: www.kfz-kabelbaum.de. Cred ca le merge afacerea din plin avand in vedere cat costa trei sarme si doua mufe la dealer. A costat cablajul 54,99 Euro + 16 Euro transportul. Inutil sa ma repet spunandu-va ca au ajuns in 2(doua) zile.
    166. Cumparat potentiometre incalzire in scaune fata
    Le-am gasit pe ebay.
    Au costat 30 Euro potentiometrele + 9 Euro transportul.
    Pretul unuia singur, nou, este aproximativ 280 lei.
    Prezentul post prezinta doar etapa de adunat piesele: documentare, identificare coduri, surse acceptabile, achizitia in sine si sortarea pe fiecare retrofit in parte in vederea prezentarii ulterioare la electricianul/electronistul pe care, la data de mai sus, inca nu il identificasem.
    Montajul va fi prezentat intr-un post viitor, dedicat exclusiv electricii.

    Va urma... cat de curand!
     
  4. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    104, 105, 106, 107

    24.07.2009
    104. Inlocuit ornamentul de plastic din jurul butonului de avarii
    Cel original fusese zgariat de vreo manichiura “ingrijita” a unuia dintre proprietarii anteriori si vopsit in negru, probabil cu ocazia vanzarii masinii.
    Nu arata asa de rau, insa cand am vazut cum arata unul original (nevopsit), am hotarat sa-l schimb.
    Costa 84,87 RON la Midocar Vitan.
    105. Inlocuit ornamentul de plastic din jurul casetofonului si comenzilor de climatizare
    Asta chiar nu avea nimic la momentul achizitiei masinii, insa m-am ocupat eu sa aiba cu ocazia unei demontari. De fapt au fost mai multe demontari (reparat casetofonul, instalat MP3-Player, inlocuit modulul de comanda a climatizarii), iar una dintre urechiusele de prindere, fiind foarte subtire, s-a rupt. Statea foarte bine pe pozitie, insa m-am temut sa nu apara vreun “soricel” in timp, asa ca l-am inlocuit.
    Costa 76,22 RON la Midocar Vitan.
    106. Polishat farurile originale
    Dupa ce am hotarat ca Angel Eye nu va ramane pe masina, am reinstalat farurile originale Hella.
    Fiind extrem de matuite, le-a fost aplicat un polish destul de insistent (e al dracului de rezistenta sticla de la Hella) si au iesit ca din fabrica. Pe deasupra le-a fost aplicata si o folie de protectie impotriva matuirii, folie care a mai costat 150 lei.
    107. Inlocuit chederele farurilor originale
    Din cauza timpului, se zdrentuisera complet chederele de deasupra farurilor. Unii nu sunt asa interesati de soarta acestor chedere, insa am constatat ca marele lor avantaj e ca nu permite ca apa de ploaie sa intre la motor, pe sub capota.
    Costa destul de mult; pe o parte 102,14 RON, pe partea cealalta 99,09 RON, la reprezentanta. Nu au stiut cei de la Midocar Vitan sa-mi explice in ce consta diferenta de pret intre stanga si dreapta. Pe bon nu apare nici macar care e cel scump si cel ieftin.

    Va urma... cat de curand!
     
  5. mususk266

    mususk266 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iun 2013
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi Allroad, 2.5 tdi, 2005
    Felicitări pentru munca depusă. Am reușit după multe zile să citesc cât de cât în totalitate topicul tău și al mașinii.
    Spor la treabă, să te bucuri de mașină.
     
  6. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    110. Inlocuit Lukas pe partea stanga si becul aferent

    13.08.2009
    110. Inlocuit Lukas pe partea stanga si becul aferent
    Nu stiu cum s-a intamplat dar s-a desprins intr-o spalatorie, convins fiind de jetul de apa. I s-a rupt clema de prindere care parca era fabricata din mamaliga cu malai de calitatea a II-a…
    Lukas-ul: 26,07 RON la Europarts
    Becul: 5,42 RON la Philips

    Va urma... cat de curand!
     
  7. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    108. Inlocuit capace oglinzi cu unele de RS6, aluminiu mat

    01.09.2009
    108. Inlocuit capace oglinzi cu unele de RS6, aluminiu mat
    189,90 $ capacele
    39,91 $ transportul din Germania
    Pentru comparatie, la reprezentanta sunt putin peste 400 Euro bucata.

    Va urma... cat de curand!
     
  8. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    109. Inlocuit oglinzile cu unele rabatabile electric, heliomate si cu memorie pentru pozitie

    01.09.2009
    109. Inlocuit oglinzile cu unele rabatabile electric, heliomate si cu memorie pentru pozitie
    Daca tot am hotarat sa instalez modulul de memorie pentru pozitia soferului, am profitat si am inclus si oglizile in schema respectiva.
    Aici m-am impotmolit major. M-am lovit de propriile cunostinte in materie de electrica si electronica auto. Mai exact m-am lovit de vidul propriilor cunostinte in domeniu.
    Dupa ce am studiat ETKA vreo 2 saptamani, am realizat ca tot cablajul usilor aproape se dubleaza pentru dotarile mentionate. Cum habar nu am sa confectionez o instalatie electrica, am decis sa cumpar asa ceva de pe net.
    Usor de zis, aproape imposibil de facut. Am intocmit o lista de vanzatori care ofereau spre vanzare cablaje, am extras cablajele care ma interesau, am marit pozele si am inceput sa descompun fiecare cablaj pana mi-au iesit la socoteala toate firele, pinii si mufele pe care le consideram necesare conform schemelor. Am cerut vanzatorilor si codurile cablajelor respective si, ce sa vezi, corespundeau cu cele de pe ETKA.
    Am cumparat cablajul aferent usii stanga-fata cu 14,90 Euro + 11,95 Euro transportul din Germania si pe cea dreapta-fata cu 19,95 Euro + 19,50 Euro transportul (tot din Germania).
    Oglinda din stanga am cumparat-o partial cu 50 Euro de la un neamt, de pe internet, in stare nou-nouta. Spun partial pentru ca nu avea sticla si capacul. Am preferat-o asa pentru ca deja comandasem capace de RS, iar sticla o aveam de la oglinda originala a masinii. Transportul: 20 Euro.
    Problema a intervenit la oglinda din dreapta, care avea o alta dimensiune decat cea de pe partea soferului, fiind mai mica. Inainte de a comanda ceva, am mers la dezmembrari si am probat o oglinda mare de pe o usa de A6 face-lift. Mecanic s-a potrivit perfect, mai trebuia sa gasesc oglinda intreaga (mai putin capacul). Aici nu mai puteam pastra sticla intrucat era mai mica; deh, am preferat modelul fara facelift pentru aspect, insa are si asta dezavantajele sale, cum ar fi oglinzile exterioare inegale. Imaginati-vi-l pe printul Charles dizarmonic doar pe partea stanga... Nu se face!
    Am cumparat-o de pe bay, de la un vnazator cunoscut deja, teileguru-de. M-a costat mecanismul 187 Euro cu tot cu transport.
    Cautand schema electrica a functiilor de rabatare si memorie, am descoperit ca-mi mai trebuie si doua calculatoare suplimentare… De fapt un calculator si un releu dublu. Am ajuns la concluzia ca masina asta are cate un calculator pentru fiecare piulita si cate doua pentru fiecare surub.
    Calculatoarele le-am gasit tot pe ebay, la junge-autoersatzteile.de.
    Au costat 15 Euro cel de rabatare electrica (in fapt un releu dublu), respectiv 19 Euro calculatorul de memorie. Transportul a costat 19,50 Euro.
    In final, am hotarat sa le pun si sticle heliomate electric.

    Sticle oglinzi dreapta + stanga: 150 Euro + 20 Euro transportul (ebay)
    Joystick cu rabatare: 190 RON (tucudean87)
    Carcasa joystick-ului pentru oglinzi rabatabile (cel cu a 3-a pictograma jos): 70 RON (tucudean87)
    Switch pentru pozitiile de memorii: 400 RON (tucudean87)
    Cablaj switch memorii: 190 RON (tucudean87)
    Suporti relee x2 bucati: 55 RON x2 = 110 RON (tucudean87)
    Mufa 26 pini pentru calculator oglinzi cu memorie: 135 RON (tucudean87)
    26 pini: 210 RON (tucudean87)
    Piulite de prinde calculator: 2 RON (tucudean87)
    Mufa 3 pini neagra-mama(stalp A stanga + stalp A dreapta): 2 bucati x 6 RON
    Mufa 3 pini neagra-tata (stalp A stanga + stalp A dreapta): 2 bucati x 6 RON
    Mufa 15 pini neagra-tata (stalp A stanga + stalp A dreapta): 2 bucati x 35 RON
    Mufa 15 pini neagra-mama (stalp A stanga + stalp A dreapta): 2 bucati x 20 RON
    La manopera modificarilor electrice a fost cel mai frustrant. Eram ca orbul fara baston in intersectia din Piata Victoriei. Mi-am procurat ETKA, ELSAWIN, AUTODATA, manualul BENTLEY si inca vreo 5-6 CD-uri, insa degeaba citesc despre releu, dioda, condensator etc daca habar nu am in ce fel de tigaie se gateste fiecare.
    Cu titlu de exemplu va spun ca sub denumirea “workshop service manual”, gasiti pe net ELSAWIN la 4,5 Lire. Varianta cu care m-am pricopsit eu s-a dovedit a fi o pacaleala, foarte putine dintre fisiere putand fi accesate.
    La polul opus se afla manualul editurii BENTLEY si intitulat “A6 electrical wiring service manual 98-2000”, care e atat de stufos incat nu poate fi inteles decat de electricieni/electronisti cu pregatire de mare exceptie, cerc din care eu m-am exclus din start. Costa pe ebay 40 $, pe site-ul editurii 65 Euro, transportul in jur de 40 $ si cantareste in jur de 2kg.

    Prezentul post prezinta doar etapa de adunat piesele: documentare, identificare coduri, surse acceptabile, achizitia in sine si sortarea pe fiecare retrofit in parte in vederea prezentarii ulterioare la electricianul/electronistul pe care, la data de mai sus, inca nu il identificasem.
    Montajul va fi prezentat intr-un post viitor, dedicat exclusiv electricii.

    Piesele se adunau, sumele cheltuite cresteau, iar eu nu aveam electricianul. Fiorii deveneau din ce in ce mai racorosi.

    L.E.: ca o mica devoalare din ce va urma, la data postarii prezentului episod am ajuns sa cunosc manualul BENTLEY pe de rost, sa stiu citi fiecare schema, sa o pot aplica in fapt si sa confectionez fiecare cablaj de la A la Z conform schemelor. Nu m-as fi crezut vreodata in stare…

    Va urma... cat de curand!
     
    Ultima editare: 5 Aug 2014
  9. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    113, 92, 19

    02.10.2009
    113. Montat spoiler deasupra lunetei
    Data fiind inclinatia lunetei, soarele incalzeste destul de puternic habitaclul la sedanul C5-ului. M-am gandit ca un spoiler montat in partea de sus a lunetei ar mai reduce intrucatva senzatia de cuptor cand intri vara in masina.
    De gasit spoiler n-a fost cine stie ce, mai greu a fost sa aleg modelul care sa nu obtureze vizibilitatea prin retrovizorul interior.
    Am ales un model ce se vinde cu 69 Euro pe ebay (nevopsit). Am negociat pana la 55 Euro. Transportul a costat 18,95 Euro.
    Cand a sosit, imaginea de pe net nu s-a potrivit cu cea pe care mi-au picat ochii. Parea un plastic ABS destul de flexibil si rezistent, insa usor nefinisat. Mai mult, fiind destul de lat, daca l-as fi lipit de luneta, imi lua destul de mult din vizibilitate in spate.
    Dupa o scurta consultare cu orgonaskaroly (membru al clubaudi.ro), am decis continuarea cautarilor.
    Am gasit altul ce parea mai potrivit tot pe bay, insa la alt pret, cu mult mai scump.
    Dupa o perioada in care m-am tot lovit de “calitatea” unor piese aftermarket, am renuntat complet la idee.

    92. Cumparat antena + garnitura de cauciuc de la baza
    FURATA !
    Cumparat alta de pe ebay de la cel mai nesuferit vanzator. Abia dupa ce mi-a emis factura si i-am achitat-o s-a gandit ca nu expediaza catre Romania, ca-i prea riscant. Probabil i-o fi venit ideea sa nu-i fur cumva banii pe care tocmai i-i platisem.
    Daca va faceti veacul pe ebay.de si gasiti userul einfachtim, va recomand sa-l evitati.
    A trebuit sa-i dau adresa unui alt vanzator de la care mai cumparasem, sa i-o trimita lui, care la randul sau sa mi-o trimita mie. Daca tot mi-a facut serviciul, am cumparat de la el o pereche de stergatoare aero intrucat cele cumparate de la reprezentanta erau pe sistemul clasic.
    Pret: 7,90 Euro
    Demontand suportul antenei am observat ca garnitura de la baza era crapata de la soare si am hotarat sa o schimb.
    A costat 25 RON (tucudean87)

    19. Inlocuit stergatoare
    Am pus unele aero. Au costat 59 Euro (lame + picioruse).
    In felul asta m-am scutit de a mai vopsi piciorusele originale care erau ciobite in cateva puncte.
    Transportul din Germania: 18 Euro.

    Va urma... cat de curand!
     
  10. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    112. Montat car-kit telefon GSM

    02.10.2009
    112. Montat car-kit telefon GSM
    Masina avea preechipare pentru telefon din fabrica. Mai exact avea sistemul escamotabil in cotiera, mufa pentru conectarea telefonului si un amplificator de antena sub consola centrala.
    Am hotarat sa finalizez eu ceea ce Audi doar a inceput, scopul fiind de a echipa masina doar cu piese originale. Altfel, data fiind varsta masinii, Parrot e solutia ideala.
    Cum nu aveam unde monta un telefon mobil, am inceput prin a cumpara un handy-adaptor pentru sistemul de sustinere din cotiera.
    Am gasit un Cullman original, dedicat modelului C5, nou, la pretul de 19,99 Euro + 10 Euro transportul. Evident, tot pe ebay.
    Talpa pe care se monteaza adaptorul (un dreptunghiulet de plastic) am cumparat-o cu 14,90 Euro
    Un telefon compatibil aveam deja prin lada cu vechituri (6210. Ce vremuri…! ).
    Cand le-am avut pe toate, le-am conectat intre ele si ce credeti, au functionat?
    Nici prin cap nu le-a trecut…
    Oare cate calculatoare si relee or fi necesare sa le pun in functiune si p’astea?
    Prezentul post prezinta doar etapa de adunat piesele: documentare, identificare coduri, surse acceptabile, achizitia in sine si sortarea pe fiecare retrofit in parte in vederea prezentarii ulterioare la electricianul/electronistul pe care, la data de mai sus, inca nu il identificasem.
    Montajul va fi prezentat intr-un post viitor, dedicat exclusiv electricii.


    Va urma... cat de curand!
     
  11. pedro 2nd Gear Member

    Înscris:
    6 Aug 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B7 (2006) Avant S-Line, BPW 2.0TDI 140 CP
    Salut boresque,

    O intrebare am pentru tine ... Cam ce nota ai da celor de al Midocar in ceea ce priveste interventiile tehnice efectuate la ei (0 - 10)?
     
  12. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    116. Instalat oglinda interioara cu efect antiorbire

    15.11.2009
    116. Instalat oglinda interioara cu efect antiorbire
    Nu stiu cata lume a observat, insa oglinda pentru modelul meu de A6 nu se fabrica decat pe negru, indiferent ca e simpla sau heliomata.
    Eu aveam in plan una deschisa la culoare.
    Lucrul asta a provocat o noua asteptare, in ideea de a gasi pe cineva dispus a-si demonta oglinda din parbriz pentru un test de compatibilitate la A6-le meu.
    Suspectam ca A4 8E (produs pana prin 2005) ar fi modelul compatibil.
    Dupa acest model, s-a schimbat soclul si nu se mai potriveste cu pastila de pe parbriz.
    Oglinda heliomata nici pe A6 nu reprezinta o zorzoana prea des intalnita, daramite la A4. Parca era un facut, toate in care ma uitam aveau oglinda simpla. Dobandisem chiar un tic, la fiecare A4 ma uitam pe geam, ca atunci cand eram copii si ne mana curiozitatea sa vedem “cat baga asta”. Eu insa nu ma uitam la bord, ci sus, la oglinda. La un moment dat cineva chiar m-a observat si a ramas pe langa masina pana s-a convins ca ma indepartez, sa nu-i sutesc ceva de prin interior.
    Cand in sfarsit am gasit un fericit cu oglinda respectiva pe un A4 8E, atat de nefiresc si deplasat mi s-a parut sa-l rog a-si demonta oglinda de pe masina pentru un test incat am renuntat pe loc. Parca eram Pierre Richard in filmul Je suis timide…mais je me soigne. Incercam sa-mi imaginez cum as reactiona eu sa imi ceara cineva sa-mi demontaz oglinda care sta foarte bine la locul ei.
    In fine, am renuntat, hotarand sa o cumpar noua, aproape la risc. Spun aproape intrucat stiam lungimea talpii de plastic din vreo doua anunturi de pe ebay, unde vanzatorii o masurasera. Mai stiam si ca sistemul de clipsare este identic, deci prea greu nu mi-a fost sa ma hotarasc. Folosita nu am cumparat pentru ca, tot citind pe diverse forumuri, am observat cat sunt de sensibile, asa ca n-am riscat sa iau una deja cu pete, ori care sa mai tina doua zile dupa instalare, mai ales ca nici nu o puteam testa din cauza ca n-aveam instalatia trasa inca.
    Oglinda: 930 lei (tucudean87)
    Capac peste cablaj: 32 lei (tucudean87)
    Cablajul l-am cumparat de pe un site din Germania cu 29 Euro + 16 Euro transportul
    Prezentul post prezinta doar etapa de adunat piesele: documentare, identificare coduri, surse acceptabile, achizitia in sine si sortarea pe fiecare retrofit in parte in vederea prezentarii ulterioare la electricianul/electronistul pe care, la data de mai sus, inca nu il identificasem.
    Montajul va fi prezentat intr-un post viitor, dedicat exclusiv electricii.
    De retinut sunt fiorii provocati de gandul ca cineva trebuie sa si monteze toate piesele electrice, al caror morman incepea sa capete varf.


    Va urma... cat de curand!
     
  13. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    115. Bose

    23.11.2009
    115. BOSE
    Daca tot aveam casetofon ce suporta BOSE, boxe interioare de pe o masina cu BOSE am zis sa completez sonorizarea cu amplificatorul si subwooferele aferente.
    Am cumparat “apendicele” ce-mi lipsea cu 65 $ (amplif + woofere + stativ) + 70 $ transportul din State.
    Cablajul a costat 35 Euro + transportul din Germania 17 Euro.
    Mai erau necesare cateva (4 la numar) mici detalii: grilele de pe fetele usilor cu mentiunea “BOSE” pe ele.
    Am cumparat-o pe cea aferenta usii soferului cu 8,90 Euro de pe ebay.
    Am cumparat-o degeaba, dupa cum veti observa intr-un post viitor, intrucat n-a mai ajuns pe masina. Grila, nu sonorizarea BOSE.

    Prezentul post prezinta doar etapa de adunat piesele: documentare, identificare coduri, surse acceptabile, achizitia in sine si sortarea pe fiecare retrofit in parte in vederea prezentarii ulterioare la electricianul/electronistul pe care, la data de mai sus, inca nu il identificasem.
    Montajul va fi prezentat intr-un post viitor, dedicat exclusiv electricii.


    Va urma... cat de curand!
     
  14. ClaudiusM 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Vw Cabrio VR6 1996 ; A4 B6 AKE 2001
    Salut.
    Credeam ca eu sunt defect, ca m-am apucat de a treia masina sa o refac integral, dar, cu tot respectul, ma iei de departe... La ultima masina, dupa 4 luni de chin, mecanicul mi-a facut cadou un sistem audio, numai sa nu mai aud totul, dar tie cred ca-ti lua A6 nou cu toate optiunile...
    Ma ucide suspansul, sper sa apuc sa o vad terminata vreodata. Bafta multa.
    :)
     
  15. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    45, 114 -i

    13.02.2010
    45. Inlocuit Capac Volan cu unul model facelift + airbag
    114. Instalat comenzi radio pe volan
    I.

    Initial am pornit cu gandul ca varianta de A6 C5 care imi place mai mult e cea fara facelift. Acest lucru se datoreaza formei exterioare a caroseriei, ceva mai supla. De aici si decizia de a cumpara un exemplar din anul 2000.
    Totusi, unele mici detalii aparute cu ocazia revizuirii modelului in 2001 nu s-au lasat trecute cu vederea.
    Un astfel de amanunt care mi-a placut mai mult la facelift decat la varianta initiala este volanul. Mai exact modelul airbagului de volan care difera usor incepand cu anul 2001.
    Foto 1: volan fara facelift
    Foto 2: volan cu facelift
    Am aflat la reprezentanta ca airbagul de volan nu se potriveste decat pentru tipul de volan al masinii. Daca vrei sa inlocuiesti tipul de volan, trebuie inlocuita si spira de volan. Mergand mai departe pe schema electrica, afli ca schimbarea tipului de airbag presupune sa inlocuiesti si calculatorul de airbag aferent. Acesta, la randul lui, trage dupa sine toate aibagurile din masina…
    As fi ajuns la costuri de genul 3.200 RON airbagul de volan, 2.000 RON calculatorul plus alte airbaguri de prin masina.
    Si pentru ce toata aceasta sarabanda? Ca sa am acel cerc cromat in jurul emblemei de pe volan, existent doar pe modelele cu facelift.
    Brusc, a inceput sa-mi placa asa cum e!
    Totusi, emblema “Audi” prezenta urme de zgarieturi, pierzandu-si astfel din stralucire.
    Am cumparat o emblema de pe ebay cu 7,48 Euro.
    Cum sacul airbagului nu se demonteaza de carcasa pentru a avea acces la prinderea emblemei (care se afla in spatele sacului), singura solutie ramasa intru inlocuirea ei ar fi fost sa tai piciorusele de prindere ale emblemei noi si sa o lipesc peste cea veche.
    Rezultatul se intrezarea a fi oarecum bizar dar placut: emblema din centrul volanului mai iesita in afara cu grosimea ei, dar sclipind ca-n prima zi.
    Mai exista si varianta pe care unii am observat ca o practica fara ezitari si anume demonteaza sacul airbagului de pe carcasa. Eu spun ca acel sac nu ar trebui demontat pentru ca asta a fost si intentia fabricantului, motivele fiind de securitate in caz de imapct. Sacul se prinde pe carcasa prin intermediul a patru piulite care, dupa infiletare, sunt deformate prin stantare spre a nu mai fi scoase vreodata, tot ansamblul fiind considerat o singura piesa. Tot asa, stantat ca atare, promoveaza airbagul respectiv testele de impact. Umblat in el, cu piulitele desfiletate si stranse inapoi cu patentul, ori lipit cu adeziv (!!! Caz real!), ma indoiesc sa fi fost supus vreunui test, nemaivorbind de promovarea acestuia. Iata deci motivul pentru care am refuzat sa desfac airbagul, contrar obiceiului celor care vand masini in targ aduse lovite frontal si reparate low cost.
    Ulterior, obisnuit fiind de confortul oferit de o alta masina, am decis instalarea de comenzi radio pe volan.
    Faptul ca m-am decis prea tarziu avea sa ma coste scump, asa cum veti vedea in continuare.
    Alta solutie decat inlocuirea airbagului n-am gasit, asa ca am revenit de unde am plecat: alt airbag!
    Ma refer la un alt aibag care sa includa comenzi pentru aparatul radio, insa aceeasi generatie ca cel de pe masina, adica fara facelift.
    Nou nici picat cu ceara n-am vrut sa-l cumpar, asa ca am ajuns iar pe bay.
    Am gasit unul potrivit la culoare, cu butoanele de comanda incluse, la pretul de 40$ + 42$ transportul.
    Cand sa potrivesc totul dupa schema electrica, surpriza! Releu!!! Si aici trebuie releu!
    Nu am mai montat totul, ci am luat-o razna pe ebay in cautarea unui releu intrucat nou e 1.000 RON.
    Am gasit releu cu 40 Euro + 22 Euro transportul.
    Ma si gandeam cum se vor lega toate intre ele si releul va cere un alt inel de volan, care va cere un alt calculator de airbag care cine stie ce va mai cere…
    Incercand sa ma dumiresc, am plonjat in ETKA si dupa 2 luni de studiu (atat cat se poate spune ca ceea ce fac eu in domeniul electricii auto reprezinta studiu), cele mai sumbre banuieli mi s-au adeverit: optiunea volan multifunctional necesita conexiuni noi. Concluzie: alt volan !!! Totodata, volanul asta multifunctional cere si el alta spira de volan… N-am sa inteleg vreodata de ce firele de la comenzile radio, care se afla pe airbag, trebuie trecute intai prin volan si apoi scoase prin alta mufa catre spira, in loc sa mearga direct in spira. Singura explicatie pe care o gasesc e ca sa-mi vanda mie inca un volan.
    Starea de spirit si reactii la cald: deznadejde totala + furie oarba + sangele adunat tot in vena de la tampla => 2 ore de injuraturi unicat + anunt pe net ca vand masina asa cum e, numai sa scap de ea.

    Va urma... cat de curand!
     
    Ultima editare: 29 Aug 2014
  16. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Nu iti trebuia alta spira ! Asa am crezut si eu, dar la cea actuala la acea vreme(volan chel) doar am mai introdus un fir cu pin, locasul gol exista si am salvat ceva costuri. Volanul meu exact la fel, functional in totalitate. Bafta.
     
  17. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    45, 114 -ii

    II.
    …dupa o fiola de Chivas si 10h de somn adanc eram din nou pe ebay. Am gasit spira de volan la 18 lire sterline + 3 lire transportul.
    Mi-am mai tras o data sufletul si am luat-o de la cap.
    Mai ramanea volanul: nici mai mult, nici mai putin decat 3.050 RON nou, la reprezentanta!
    Sursa: tucudean87, de pe clubaudi.ro a reusit sa mi-l aduca la fel de nou si de original cu 2.450 RON
    Daca tot luam alt volan, am hotarat sa-l cumpar cu toate functiile pe el, inclusiv cea de incalzire.
    Ajungeam asadar cu masina la cel de al treilea volan, fara sa fi distrus vreunul.
    Am mai trecut o data pragul nebuniei cand am realizat ca releul de volan multifunctional nu era cel bun, fiind nevoit sa cumpar altul. Releul pe care il cumparasem era de pe o masina de Suedia, cu functii diferite datorita legislatiei locale.
    Releul respectiv este o piesa careia cei mai multi de pe diverse forumuri ii spun calculator de coloana. Pe schemele electrice apare ca releu de volan multifunctional. Aceasta confuzie m-a facut sa pierd ceva timp si sa intru intr-un mic conflict cu proprii neuroni a caror logica imi spunea ca e una si aceeasi piesa, in timp ce experientele anterioare in materie de relee si calculatoare ma faceau sa fiu ferm convins ca n-aveau astia de la Audi cum sa rateze ocazia de a monta doua piese complet diferite in loc de una singura. Conform legilor lui Murphy, daca de fiecare data cand speri sa nu existe un calculator in plus, el exista, la fel de bine, cand tu in sfarsit te astepti la el, acesta nu exista.
    Am avut noroc sa gasesc unul pe ebay cu 30$.
    Calculatorul de coloana, cumva, in mod cu totul surprinzator, nu exista, deci de asta am scapat!
    Prezentul post prezinta doar etapa de adunat piesele: documentare, identificare coduri, surse acceptabile, achizitia in sine si sortarea pe fiecare retrofit in parte in vederea prezentarii ulterioare la electricianul/electronistul pe care, la data de mai sus, inca nu il identificasem.
    Fiorii deveneau asadar extrem de reci. La fel si privirile celor din jur care incercau din rasputeri sa inteleaga ce fac.


    Va urma... cat de curand!
     
  18. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    117. Montat instalatie de asistenta la parcare

    08.03.2010
    117. Montat instalatie de asistenta la parcare
    Evident, masochist fiind nu am putut alege una aftermarket de 500 lei cu tot cu montaj, ci a trebuit sa pun una originala. Mai mult, a trebuit sa fie atat pe spate, cat si pe fata.
    Nu va imaginati ca nu m-am gandit inainte; m-am gandit si inca mult, iar in tot acest timp am cautat toate avantajele unui sistem aftermarket. In afara de pret nu am gasit niciunul. Am intalnit o sumedenie de posesori care se plangeau de slaba calitate a senzorilor sau de blocarea unitatii de comanda din pricina vibratiilor. A mai contat si partea estetica, toti senzorii aftermarket ramanand iesiti considerabil in afara masinii ca ochii de peste si avand un diametru mult mai mare decat cei originali. Toate mi-au facut impresia unor chinezarii si asa am ajuns la varianta cu piese originale. Accept anticipat ca impresia mea poate fi gresita. Am tinut la ea doar pentru ca e a mea, nu neaparat ca e si cea corecta.
    Nu ma asteptam la vreo surpriza placuta cand am inceput intocmirea listei cu piese.
    Nici nu a fost. Nu am scapat nici aici de faimosul de pe acum… “Steuergerät” (unitate de comanda). Din moment ce exista cate un calculator pentru lucruri mult mai simple, doar nu era sa lipseasca unul tocmai aici.
    Nu intamplator am inceput cu unitatea de comanda, ci datorita faptului ca exista patru modele, lucru care m-a tinut cu ochii in ETKA atata vreme incat am invatat multe planse pe de rost.
    Pentru cine e interesat, sistemele se impart “pana in 2001” si “dupa 2001”.
    Pana in 2001, cand a avul loc facelift-ul, se foloseau doua tipuri de calculatoare, unul pentru senzori de parcare numai pe spate (4B0 919 283) si altul pentru senzori atat pe fata, cat si pe spate (4D0 919 283). Fizic arata aproape la fel, ambele avand cate doua mufe, la unul mai mici, la altul mai mari, insa unul gandeste dublu fata de celalalt.
    Dupa 2001 s-a introdus un singur tip de carcasa, cu trei mufe, ce poate fi folosit la nevoie atat pentru spate cat si pentru spate+fata. Nu va luati insa dupa forma carcasei, electronica interna fiind diferita si mufele mai mult sau mai putin populate cu pini in functie de echiparea pe care o deserveste fiecare dintre modele, respectiv 8Z0 919 283 fiind capabil sa tina in frau senzorii doar pentru spate, in timp ce 8E0 919 283 dirijeaza cu succes 8 astfel de senzori.
    In timpul montajului am constatat ca primul calculator pe care il cumparasem era ars. A trebuit asadar sa astept cu masina demontata pret de o saptamana pana am gasit, cumparat si primit altul.
    Cablajul calculatorului difera in functie de tipul folosit. Calculatorul cu doua mufe comporta doua tipuri de cablaje diferite, si folosite alternativ, in functie de varianta de echipare, spate sau spate+fata. Mai sunt si cablajele senzorilor, doua la numar, pentru fata si pentru spate.
    Cablajele senzorilor sunt aproximativ la fel pe toata durata de fabricatie a modelului.
    Mai adaugati si 2 sonerii pentru fata si spate. Fara ele, n-are cine se rasti la voi cand parcati dupa nopti mai “grele”.
    Presarati si un buton de comanda pentru senzorii pe fata. Astuia-i va sta bine in bord, langa cele de ASR/ESP si perdea electrica, eliminand cu succes inca un obturator.
    Asezonati totul cu 8 senzori, diferentiati in 4 de un fel, pentru spate si 4 de alt fel, pentru fata.
    Daca reusiti sa va multumiti cu senzori aftermarket, mai economisiti si banii pentru cele doua bare. Daca nu… asta e, alte bare! Problema nu consta in efectuarea gaurilor, ci in prinderea senzorilor originali pe bara. Daca bara nu e prevazuta cu spatii si suporti pentru senzori din fabrica, nu veti avea pe ce sa-i asezati. Nu sunt ca cei aftermarket care se infig din exterior spre interior, ci se aseaza in niste suporti prinsi de bara pe interior. Acesti suporti nu se vand ca piesa separata.
    In privinta barii spate, va trebuie obligatoriu si un ornament in care se monteaza senzorii in partea de jos. Mai exact e un plastic lung, de la stanga la dreapta, un fel de coada de rata subdimensionata.
    Aceasta e de fapt piesa care obliga practic la alta bara spate, nu senzorii in sine.
    Pentru senzori se pot face patru gauri elegante in partea de jos a plasticului fara probleme. Ce mi s-a parut mie imposibil a fost sa decupez intr-un sant preexistent in bara si destul de ingust, orificiile dreptunghiulare in care se monteaza urechile de prindere ale ornamentului. Orice imparfectiune a decupajului ar fi condus la o prindere inestetica, ondulata a ornamentului sau la puncte in care prinderea nu ar fi fost ferma, ramanand astfel spatii largi nedorite.
    Ca sa vanda bare noi cu 1800 lei/bucata, nu s-a gandit rau Audi: pentru fiecare prostie in plus te obliga sa schimbi jumatate din masina; nu exista obturatoare in cazul pieselor scumpe.
    In concluzie, am hotarat sa nu ma chinui cu acele decupaje inutil, ci am cumparat doua bare folosite in perfecta stare tehnica pentru ca oricum urma sa le vopsesc odata cu masina.
    O parte din banii cheltuiti aveam sa-i recuperez din vanzarea barelor mele, de asemenea in perfecta stare, exceptie facand pretul transportului.
    Ornamentul pentru senzorii de pe spate l-am cumparat nou. Aflandu-se in partea de jos, cel de pe bara cumparata avea unele mici urme de uzura si fiind o piesa pe care urma sa o montez ca atare, nevopsita, singura cale de a o avea impecabila a fost sa o cumpar noua. O treime de pret am recuperat-o din vanzarea piesei vechi.
    Un lucru amuzant legat de aceste bare a fost momentul in care le-am scos la vanzare. S-au vandut aproape instantaneu, cei interesati oferindu-mi mult peste pretul cerut doar sa nu le trimit celui care le comandase primul. Pana in acel moment nu stiam ca piesele montate in fata si spatele masinii, fiind cele mai expuse accidentelor, au o asemenea cautare daca sunt originale. Aviz celor cu magazine de piese folosite: poate ar trebui sa vindeti barele doar in sistem de licitatie.
    Mai sunt necesare si niste piese de cauciuc, un fel de caciulite profilate peste senzorii spate. La o prima vedere pot fi sarite din schema, insa au un rol care isi face simtita prezenta cam la… prima balta sau ploaie mai sanatoasa, cand senzorii nu vor mai functiona. Cei de pe spate sunt chiar in bataia stropilor pe care ii arunca rotile, iar lasati expusi, apa le va intra in mufe si de aici problemele. Multi se grabesc sa inlocuiasca senzorii nefunctionali, intre care ma numar si eu. Un astfel de senzor original, nou, costa in jur de 500 lei. Unul reconditionat costa 25 Euro + transportul. Recomandat ar fi ca intai sa scoateti mufele tuturor celor patru senzori de pe spate si sa lasati masina sa se usuce bine vreo saptamana pentru ca puteti avea surpriza placuta de a-i regasi in perfecta stare de functionare, economisind astfel sume considerabile. Ulterior fixati acele caciulite peste senzori si mufele aferente alegand solutii rezistente la apa, intrucat sistemul lor de clipsare nu e prea bine gandit si se desprind la vibratii, pierzandu-se.
    Totodata trebuie un suport pe care se monteaza calculatorul in cauza (4B0 907 365C pentru limuzina fara facelift si 4Z7 907 368 pentru limuzina cu facelift), 3 suruburi de prindere a suportului pe caroserie, in portbagaj (N 905 343 01 pentru limuzina fara facelift si N 104 128 04 pentru limuzina cu facelift), 3 dibluri pentru suruburile suportului (811 807 577 C) si inca 2 piulite de prindere a calculatorului pe suport (443 819 055 B).
    Cu ocazia demontarii barei de pe fata am inlocuit si doua garnituri de cauciuc dintre radiatoare si bara.
    Aceeasi bara fata are si doua ornamente cromate in partea de sus, corespondente fiecaruia dintre faruri. A fost inutil sa incerc recuperarea celor vechi de pe bara originala intrucat s-au rupt imediat, fiind extrem de fragile si, mai ales, “obosite” de la pietricelele incasate. A trebuit sa cumpar altele cu toate ca pretul este aberant de mare pentru doua plastice goale, fara niciun rol functional sau electronica incorporata. Mai tarziu in derularea proiectului le-am mai schimbat o data cu un alt model, venindu-i astfel de hac acelei pelicule cromate ce paraseste ornamentele respective, insa acest lucru va avea dedicat un alt episod.

    Senzori fata: 95,96 Euro + 10 Euro transportul (ebay.de)
    Bara spate+ Senzori spate+Capace senzori spate: 140 Euro + 60 Euro transportul (ebay.de)
    Cablaj senzori spate: 700 RON (tucudean87)
    Cablaj senzori fata: 700 RON (tucudean87)
    Cablaj calculator: 335 RON (tucudean87)
    Garnitura cauciuc cablaj senzori spate: 10 RON (tucudean87)
    2 Sonerii avertizare: 11 Euro + 20 Euro transportul
    Surube prindere sonerii: 4x 1,5 RON (tucudean87)
    Calculator: 32,28 Euro + 9,90 Euro transportul, primul (ebay.de) si 49 Euro + 22 Euro transportul, al II-lea (ebay.at)
    Ornament bara spate: 450 RON
    8x Clipsuri prindere ornament: 24 RON (tucudean87)
    7x Surube prindere ornament: 10,5 RON (tucudean87)
    Bara fata: 140 Euro + 45 transportul (ebay.de)
    Buton senzori fata: 90 RON (tucudean87)
    Mufa buton + pini mufa: 35 RON (tucudean87)
    Suport prindere calculator: 75 RON (tucudean87)
    Surube prindere suport si calculator: 18 RON (tucudean87)
    Garnituri cauciuc: 120 RON ambele (tucudean87)
    Ornamente cromate de sub faruri: 400 RON ambele (tucudean87)
    Prezentul post prezinta doar etapa de adunat piesele: documentare, identificare coduri, surse acceptabile, achizitia in sine si sortarea pe fiecare retrofit in parte in vederea prezentarii ulterioare la electricianul/electronistul pe care, la data de mai sus, inca nu il identificasem.
    Pe spate incepea sa mi se formeze gheata…


    Prezentul post e dedicat userului SAB197 de pe clubaudi.ro

    Va urma... cat de curand!
     
  19. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    119. Instalat al doilea bec de ceata pe spate

    09.03.2010
    119. Instalat al doilea bec de ceata pe spate
    Am gasit un tutorial interesant pe un forum si am zis sa-l pun in practica.
    Soclu bec: 35 RON (tucudean87)
    Mufa soclu: 10 RON (tucudean87)
    Pini mufa: 15 RON (tucudean87)
    Manopera: eu insumi!
    Da, dar numai partea mai migaloasa a manoperei, adica pana la electrica.
    Ornamentul din plastic in care stau luminile de ceata pe spate la C5 are decupaj facut pentru un singur bec de ceata. Pentru traficul pe partea dreapta a soselei, este functional doar becul de pe stanga. Celuilalt soclu ii trebuie intai stabilita pozitia, apoi decupat locul si finisat conturul. Toate operatiunile se desfasoara pe un plastic casant, printr-o gaura in care e aproape imposibil de introdus sculele in unghiul potrivit. Veti gasi pe internet lucrarile catorva entuziasti care pur si simplu au decupat tot plasticul, au indesat soclul in gaura si l-au fixat pe pozitie lipindu-l prin topire sau cu adeziv. E drept ca nu s-au complicat prea tare, insa ma intreb cum vor inlocui becul daca se arde? Daca ne gandim ca unii vand masina fara sa schimbe vreodata acel bec, poate fi considerata o solutie.
    Eu am preferat sa-i decupez pozitia exact ca a celui din fabrica. E cam o zi de munca fara pic de graba, insa pot scoate soclul oricand e nevoie. Nu mai spun de piticii de pe creier care jubileaza de fiecare data cand ceva iese ca din fabrica.
    Prezentul post prezinta doar etapa de adunat piesele: documentare, identificare coduri, surse acceptabile, achizitia in sine si sortarea pe fiecare retrofit in parte in vederea prezentarii ulterioare la electricianul/electronistul pe care, la data de mai sus, inca nu il identificasem.
    Montajul va fi prezentat intr-un post viitor, dedicat exclusiv electricii.


    Va urma... cat de curand!
     
  20. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    121. Coloana de directie actionata electric si cu memorii pentru pozitii

    05.04.2010
    121. Coloana de directie actionata electric si cu memorii pentru pozitii
    Avand in vedere ca masina urma sa aiba la interior actionare electrica pentru toate reglajele pe care Audi le-a prevazut optional cu aceasta posibilitate, nu puteam trece cu vederea tocmai coloana de directie. Cu atat mai mult cu cat coloana respectiva, pe langa reglajele electrice, are atat functia “easy entry”, cat si memorii pentru pozitii.
    Necesar piese:
    1. Coloana directie cu motorase incluse (ebay.de)
    2. Calculator pentru coloana electrica (ebay.de)
    3. Switch reglaj (tucudean87)
    4. Mufa switch (ebay.de)
    5. Pini mufa switch (dezmembrari)
    6. Surube prindere switch (ebay.de)
    7. Capac de sub coloana de directie cu decupaj si prindere pentru switch (tucudean87)
    8. Mufa 25 pini pentru calculator (tucudean87)
    9. Pini mufa calculator (dezmembrari)
    10. Cablaj (confectionat la comanda)
    11. Suruburi prindere butuc volan, 2 bucati (tucudean87)
    12. Suport calculatoare de memorie pentru coloana directie si oglinzi (tucudean87)
    13. Surube si piulite prindere suport si calculatoare (tucudean87)
    14. Ornament flexibil coloana de directie (tucudean87). Aceasta piesa a fost schimbata intrucat avea o clema de prindere rupta, inlocuirea nefiind necesara datorita modificarilor.

    Cea mai mare problema a fost desprinderea butucului de contact de pe coloana de directie. Este prins cu doua suruburi din otel stranse pana li se rupe capul, la 20 Nm, ramanand astfel fara posibilitatea de a fi desfiletate. Presupun ca scopul a fost evitarea furtului prin schimbarea butucului.
    Se scot prin distrugere cu bormasina, insa hot daca as fi, m-as lasa de meserie dupa prima zi de prestat o astfel de munca. Acele suruburi sunt fabricate dintr-un asemenea otel, incat am rupt patru burghie cobalt si trei din titan pana le-am scos.
    Totodata trebuie tinut cont ca butucul nu trebuie operat daca s-a scos contactul din el intrucat se blocheaza complet si pe veci. Mai sunt si alte proceduri anterioare si ulterioare demontarii ce se aplica, respectiv nu se aplica butucului, pe care nu le voi prezenta aici din aceleasi motive pentru care nici Audi nu le pomeneste in ELSA-WIN.

    Prezentul post prezinta doar etapa de adunat piesele: documentare, identificare coduri, surse acceptabile, achizitia in sine si sortarea pe fiecare retrofit in parte in vederea prezentarii ulterioare la electricianul/electronistul pe care, la data de mai sus, inca nu il identificasem.
    Nu il identificasem, dar cumparam piese!
    Vedeam cum mormanul de componente isi dobandise varful, iar deasupra lui statea deja cireasa.
    Evitam sa ma gandesc la masina. Etapa cu frisoane trecuse; intrasem in era insomniei.
    In acest moment nu doar ca nu vedeam luminita de la capatul tunelului, dar nu reuseam sa intrezaresc nici macar tunelul in sine. Ma uitam la piese si nu stiam ce voi face cu ele…


    Va urma... cat de curand!
     

Distribuie pagina asta