1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pierdere antigel la A6 C5 - posibil garnitura chiuloasa - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de eminence, 3 Apr 2010.

  1. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Trebuie sa faci o inspectie in acea zona pe lumina zilei ca sa zic asa. Mai este o conducta de antigel pe sub pompa tandem, si daca ai scurgeri de motorina aceasta cedeaza de la un timp. Dar nu vei gasi cauza decat la o verificare atenta a intregii zone de unde ai vazut ca ai pierderile.
     
  2. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Buna!

    Posibil oring-ul la senzorul de temperatura sau un furtun crapat.
     
  3. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Exact acolo am avut si eu problema...furtunu de tur de la calorifer era practic perforat pe dedesubt(nu se vedea...l-am identificat strangand de ele imediat m-am udat pe maini)..nu te speria...baga mana acolo si strange de ele ...o sa vezi imediat care din ele este problema, origuri-le nu cedeaza asa usor.
    Este relativ usor de schimbat
    ...se da bateria masinii jos pentru a avea mai mult acces , tragi siguranta de la o-ring si colierul de sus...si il inlocuiesti, pe original este vreo 75lei ...sau alta varianta dezmbrarile sau unul de Dacia 1300 mai precis furtunul de retur taiat la lungime( este foarte rezistent prin constructie)
     
  4. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Multumesc frumos pentru ajutor baieti , imediat ce termin orele la facultate , ma apuc de treaba la masina . Va doresc o zi insorita !
    Stima si respect domnilor !
     
  5. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Buna seara din nou domnilor , m-am uitat la masina si dupa o verificare cu atentie am descoperit problema , picura pe la furtunul care vine pe teava de la antigel care are traseu catre caloriferul de caldura . Am atasat poze descarcate de pe internet cu "buba" . La mine picura de unde incepe furtunul . Multumesc de ajutor :)

    O seara placuta domnilor si stima !
     
  6. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Ma bucur ca am putut sa te indrumam spre problema,drumuri bune sa ai
     
  7. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Problema e oringul de pe flansa aia de plastic, unde se clipseaza furtunul care intra in ea, se intareste in timp si nu mai etanseizeaza cum trebuie.
     
  8. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Inseamna ca reparatia nu va fi scumpa, doar manopera va dura putin mai mult :P .
    O zi buna domnilor !
     
  9. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Nu e complicat de desfacut, trebuie doar sa ai degetele subtiri. Dai jos capacul de pe motor, nici nu trebuie data jos flansa, are o siguranta pe care o scoti cu grija inspre habitaclu, furtunul iese in jos cu tot cu partea aia de plastic din capatul lui. Cauti acolo inauntru si vei gasi oringul. Il iei cu tine si mergi la un magazin de piese, de obicei au pe stoc toate dimensiunile de oringuri. Cauti unul potrivit si aia e, costa 2 lei. Inainte sa desfaci furtunul flansei, recupereaza cat antigel poti, pe unde poti, (vezi tu ce metoda alegi) deoarece vei pierde cam 1l . Succes.
     
  10. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Multumesc frumos pentru ajutor domnul nucugheri ! :)
     
  11. Bogdan.IS

    Bogdan.IS Audi Expert

    Înscris:
    6 Sep 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A6 C5 1.9 TDi , Audi 80 B3 1.6 D
    Salutare, tocmai am descoperit ca a pleznit acest furtun de la circuitul de antigel(un capat intra in chiulasa langa pompa de tandem si celalalt capat intr-o conducta metalica de pe traseul de antigel, din lateralul motorului. Stie cineva cum se cheama mai exact aceasta conducta, ca pe siteurile de piese n-am gasito si la ce pret ar fi? Ca pana se termina Craciunul nu cred ca gasesc vreun magazin de piese deschis...
     
  12. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Inseamna ca ai avut/ai scurgeri de motorina de la pompa tandem. Asta a fost cauza. Trebuie s-o elimini, altfel patesti la fel peste un timp.
    Poti inlocui acel furtun cu un altul de aceleasi dimensiuni, nu e presiune acolo. Asta pana ce gasesti unul dedicat.
     
  13. crs_mocan84 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2015
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A4 1.9 TDI 2002 AVF 96 kw
    Salut tuturor!

    Am constatat ca pierd antigel dar nu sub masina sau ceva vizibil din exterior, am completat cam 1 L in 2 luni aprox 1000 de km, acum trebuie sa completez din nou si am verificat nivelul uleiului, pe jorja am bule, inainte sa dau jos chiuloasa si sa o trimit la planat... nu e posibil sa fie termoflotul? poate fi verificat ?...sper sa nu repet intrebarea cuiva...

    Multumesc!
     
  14. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Verifica in spatele motorului pe la flansa care iese din motor, (in zona senzorului de temperatura antigel) are acolo un oring la furtunul care intra dinspre habitaclu, care in timp se intareste si pe acolo se prelinge cate putin lichid de racire.
     
  15. Vlad CMV

    Vlad CMV 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Iun 2016
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A6 C5 1,9 TDI AVF 2002
    Salutari...detin un audi a6 2.5 tdi cod motor AKE 132 kw(180ps)quattro..stiti cumva daca se potrivesc chiuloasele de pe 2.5 tdi cod motor AKN?....astept raspunsuri...
     
  16. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Vlad CMV motoarele cod AKN - AKE - BCZ - AYM folosesc aceleasi chiulase
     
  17. Vlad CMV

    Vlad CMV 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Iun 2016
    Locație:
    Iași
    Masina:
    A6 C5 1,9 TDI AVF 2002
    Mulțumesc mare hotz! Deja le-am desfăcut! Numai bine!:)
     
    mare_hotz apreciază asta.
  18. Alexandru^^□

    Alexandru^^□ 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2017
    Locație:
    Vaslui
    Masina:
    Audi a6 ,2.5 tdi quattro,an 2002 ,motor ake
    Salut,
    Sunt nou pe forum si am o problema care ma seaca de vreo cateva luni: imi creste temperatura in bord.
    Am schimbat: termostat, pompa de apa noua odata cu distributia, senzorii de temperatura, vascocuplaj, radiator, vas expansiune nou tot original si tot persista problema. Chiar nu stiu ce sa-i mai fac. Apa in ulei si invers nu am. Ceva idei ?
     
  19. 13YTe

    13YTe 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Noi 2016
    Locație:
    Galați
    Masina:
    Audi A6, V6 2.5 TDI (BFC), 2003, WAUZZZ4B13N042906
    Intampin si eu problema scaderii nivelului de antigel din vasul de expansiune pe un A6 C5 2003 cod motor BFC cu o cutie Multitronic.
    In februarie 2020 am schimbat distributia cu una originala, pompa de apa GARF, role accesorii, diverse alte mici subansamble, pompa de servo, ulei, antigel, filtre si vasul de expansiune care era copt iar pe la gatul de retur pierdea lichid de racire. Am ales sa pun un vas IMPERGOM cu buson IMPERGOM (din ce am aflat de pe net acesta ar fi producatorul OEM pentru VW). Totusi la vas busonul nu pare sa se infileteze ca la cel original unde se strangea liniar pana la un punct dupa care il mai roteai inca 90*, la acesta se infileteaza liniar pana la capat si nu pare sa stea prea strans.
    Toate bune si frumoase, in perioada martie - iunie nu prea am circulat datorita restrictiilor cu pandemia.
    Insa acum cand am inceput sa ma misc am observat o problema si anume ca imi scade lichidul de racire de la maxim la minim in vasul de expansiune in foarte putini kilometri 50-100, ceea ce m-a ingrijorat, dar totusi m-am gandit ca nefiind urme de scurgeri pe langa vas sau pe la conductele caloriferului de habitat nu poate fi asa grav si ar putea fi doar neaerista instalatia.
    Am completat aproximativ 600-700ml antigel si vad ca iar mi-a scazut lichidul din vas in primii 150km parcursi.
    Temperatura motorului lichidului de racire sta fix la 90*C, se incalzeste intr-un timp rezonabil / normal.
    Senzorul de temperatura din fata motorului a fost inlocuit in urma cu cateva luni cu unul de la Hella deoarece originalul cedase si-mi baga masina in limp mode pentru scurte perioade raportand temperaturi aberante catre ecu +110, 120*C ceea ce era fals, iar in bord nu mai indica nimic acul statea la capatul inferior.
    Ce am mai observat este ca masina de unde inainte nu scotea pic de fum, scoate un fum alb usor albastrui pe accelerari sau cand e foarte cald afara, asta iar e interpretabila, initial aveam avansul reglat de mecanic la 1.0 dar datorita faptului ca pornea putin mai greu (probabil electromotorul obosit - a uitat sa-mi spuna sa-l reconditionam cand am facut distributia) am fost de mi-a reglat iar avansul la 2.2 (asa s-a nimerit data aceasta, mecanicul spunandu-mi ca valoare optima ar fi 2.0). Totusi mirosul gazelor de esapament s-a modificat, acum pare putin intepator dar m-am gandit ca poate fi datorat surplusului de motorina care nu e arsa complet.
    Unul din furtunele caloriferului de habitaclu l-am inlocuit in urma cu 2 ani cu unul nou original, pierdeam antigel pe la mufa rapida, totusi acum nu vad apa sub masina, nu se vad scurgeri nici in compartimentul motor...
    Acum va intreb pe voi, sa ma pregatesc de ce e mai rau, chiuloasa/e si garnituri? Motorul trage foarte bine, nu se gatuie sau plafoneaza, zero erori de orice fel legate de motor, cutie, etc.
    Imi cer scuze pentru lungimea postului, am incercat sa dau cat mai multe detalii, poate ajuta. Multumesc anticipat celor care-si fac timp sa-mi raspunda, eventual sa ma indrume cum sa diagnostichez corect problema.
     
    Ultima editare: 7 Aug 2020
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Te duci cu masina pe elevator si verifici foarte bine sa nu existe eventuale pierderi.
    Abia dupa aia te indrepti catre motor.
     
    13YTe apreciază asta.

Distribuie pagina asta