1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pilot automat/Cruise Control/Tempomat la Audi A3 8P - montare ulterioara - etc. ..

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de john7, 26 Ian 2010.

  1. george-d 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A3, BKD, 2006
    @Fallen, da am avut și eu tempomat cu manetă de Golf.
    A fost un experiment din partea lui @f l o r i n acum ceva timp. Calculatorul de coloană era cu cod de piesă de Golf la acel moment și suporta tempomat.
    Îmi plăcea mai mult maneta de golf decât varianta specifică pentru 8P (cu manetă separată).
    Calculatorul de coloană folosit la upgrade MFSW nu s-a înțeles cu acea manetă din păcate.
     
  2. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Am inlocuit modulul de coloana la un A3 8P din 2004, cod 1K0... cu un altul care suporta tempomat, cod 8P0... dar nu mai merg geamurile electrice.
    Cu vechiul modul mergeau. A mai intampinat cineva aceasta problema ?
    Nu prea inteleg legatura, am verificat pe comfort si e totul ok la Long coding. O fi comunicand cu confortul pe un alt pin decat modulul vechi ?
     
  3. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Am si eu o intrebare.
    Stiti cumva daca acest model de ansamblu pilot automat a fost montat si pe Skoda/Seat, etc?

    8P0953513D 9B9

    L-am pus pe fratele meu care lucreaza la piese auto, sa imi caute codul, si i-l returneaza pe cel cu B in coada, ca fiind compatibil Skoda si Seat, nu insa si Audi.
    Codul este acelasi, si arata exact la fel. Este posibil, sau e ceva gresit pe acolo?
     
  4. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Astazi am trecut si la operatiunea tempomat retrofit.
    Maneta: 8P0 953 513 B
    Capac: 8P0 953 512 A 6PS (pentru cine are nevoie, eu mi l-am taiat singur pentru ca n-am gasit, si am zis sa economisesc)
    Pret: 150lei
    Sursa: Dogaru dezmembrari tg mures (pe care ii recomand cu multa caldura. Au comunicat foarte bine, la obiect, si in mai putin de 24 de ore aveam piesa la usa).

    Am folosit tutorialul din linkul de AICI pentru instructiuni.

    Cu el printat, si in ploaie, am stat si am aranjat masina.

    Ca niste instructiuni rapide, intai porniti masinia si invartiti volanul la 90g stanga ca sa scoateti un surub, iar apoi 90 spre dreapta ca sa scoateti al 2-lea surub de la airbag.
    Dupa care, il centrati, opriti masina si scoateti bornele bateriei. Intai minus, dupa care plus. In ordine inversa le puneti la loc, asta ca sa evitati vreun scurt (din ce am inteles). Mie nici macar flama nu mi-a facut.
    Airbag-ul se da jos foarte repede. Mufa lui, cea galbena, are un clip portocaliu de care trageti spre voi, si iese instant.
    Cu airbag-ul jos, se da jos surubul central, si iese volanul fara sa depuneti prea mult efort.
    Dupa ce s-a dat volanul jos, ramane expus plasticul din jurul spirei. Cu putin efort, impingeti de marginile jumatatii superioare de plastic ca sa iasa din clips-uri. Dupa ce a iesit, aveti 2 surubri la marginea inferioara de plastic, 2 suruburi cu care demontati clapa de reglat volanul, si un surub undeva langa clapa de reglat, tot pentru partea inferioara.
    Dupa ce ati scos toate 5 suruburile, partea inferioara o sa iasa cu tragere spre voi, si aveti grija sa treaca de suportul de reglat volanul.
    Cand a ramas expus, trebuie desfacut surubelul torx de 9 parca care tine ecu prins de spira. Tot acolo, sub surubel, se vede o gaura mica mica, unde trebuie introdus ceva mai subtirel, si miscat astfel incat sa se deplaseze clips-ul interior ca sa coboare partea din fata a ECU-lui.
    In tutoriale se specifica ca se scot si mufele si se da ECU jos ca sa fie mai simplu, insa eu nu am dat nimic jos, ci le-am lasat acolo.
    Am avut o persoana care imi tinea de ecu in jos cat sa iasa mufa (o sa observati daca faceti asta vreodata), si aceeasi persoana elibera clips-ul din partea stanga, din spatele manetei (e la vedere). Doar in asta se tine maneta in sine.
    Maneta mie mi-a iesit foarte greu, o sa aveti impresia ca o mai tine ceva acolo fixata, dar nu o sa mai fie nimic. Daca ecu sta in jos si are mufa eliberata, iar clips-ul de langa maneta este eliberat, atunci trageti tare si o sa iasa de pe sina.
    Dupa ce am schimbat maneta, m-am apucat de taiat capacul. Am avut macheta maneta noua si am taiat dupa ea. N-a iesit mare lucru, dar nu se vede urat. Este destul de acceptabil, mai ales ca nu se uita nimeni in zona respectiva :).
    Dupa ce am terminat cu capacul, am facut totul in operatiune inversa si m-am bagat la codat.
    Pentru adaptare, se fac urmatoarele codari cu VAG-COM-ul.

    [Select]
    [01 - Engine]
    [Login - 11]

    Enter 11463 to activate cruise control
    [Do It!]

    [Select]
    [16 - Steering Wheel]
    [Login - 11]
    0xx?x: Board Computer & Cruise Control (schimbati penultimul bit in 0/1/2/4, in functie de ce aveti pe masina)

    • 0 = Board Computer & Cruise Control not installed
    • 1 = Board Computer installed
    • 2 = Cruise Control installed
    • 4 = Board Computer & Cruise Control installed
    [Do It!]

    In principiu a fost simplu. Treaba de cateva ore, asta mai mult din cauza ca a trebuit sa si inteleg ce fac in tutorial. A 2-a oara o fac mai repede :).
    Pe aceasta cale ii multumesc si lui @f l o r i n care a fost amabil si mi-a raspuns la telefon sa ma ajute cand am ramas incurcat. (promit ca acum in Noiembrie imi fac timp si vin la tine sa reparam incalzirea auxiliara. Daca te uiti pe pagina anterioara, o sa vezi ca am facut treaba mai grea, dar n-am reusit sa dau jos radiatorul :D).
    Credeam ca odata instalat, ar trebui sa imi arate ceva pe ecran cand reglez pilotul, dar nu imi arata nimic si am crezut ca nu merge.
    M-am dus pe measuring blocks si am vazut ca pe grupul 6 unde este CC-ul, imi arata orice miscare faceam pe maneta de CC insa live pe ecran nu vedeam nimic.
    Mi-a explicat ca fiind model mai vechi, asa ceva nu apare, si se activeaza doar in mers.

    Am facut niste teste cu ea, dar sincer, tot nu inteleg daca asa functioneaza el, sau e ceva prost acolo.
    Odata trecut de 30kmh, singurul buton care raspunde este speed -, care imi mentine viteza respectiva si imi apare semnul de CC verde in bord.
    De acolo, pot sa tin apasat pe viteza + si urca, sau viteza - si scade.
    Butonul SET nu raspunde la nici un fel de comanda, nici resume.
    Daca ii dau off, cancel, ambreiaj sau frana, pilotul se dezactiveaza. Daca trag de maneta la resume, nu raspunde, si nici SET.
    Am facut eu ceva gresit, sau asa functioneaza el?

    Eu ma gandeam ca ar trebui sa functioneze in felul urmator:
    1). bag viteza, ma duc la 100 (pur exemplu) si cand m-am hotarat ca vreau sa pornesc tempomatul, trag de maneta pe ON, si apas SET. Odata apasat, imi blocheaza viteza acolo.
    Dupa asta, dau + sau - ca sa reglez viteza. Cand am intampinat o problema, sau fac vreo depasire, o fac, pilotul intre timp se dezactiveaza, iar ca sa revin la viteza la care eram atunci (100), trag de maneta la resume si isi revine.
    Nu asa ar fi trebuit sa fie?

    @ALC404 si @radu20 , la voi cum functioneaza pilotul?
    Mersi frumos, si scuze pentru lungul post :D.
     
    iRubik apreciază asta.
  5. AndreyPH

    AndreyPH Gold Member

    Înscris:
    20 Apr 2015
    Locație:
    București / Bușteni
    Masina:
    Skoda Octavia vRS, 2.0TDI, CEGA, 2010, 267CP, 586Nm
    Mi-am dat si eu comanda azi de manete culmea, la acelasi vanzator. Eu din cate stiu, exact cum ai spus tu in ultimul paragraf ca ar trebui sa functioneze, este corect.
    Nu-mi explic de ce nu merge nici SET nici RESUME.
    Resume ar trebui sa iti activeze iar viteza cu care rulai inainte de a apasa frana, ambreiaj, etc. Asteptam si parerile celorlalti. :)
     
  6. radu20

    radu20 Silver Member

    Înscris:
    15 Oct 2011
    Locație:
    Roman
    Masina:
    Audi A6 ;2.0 TDI,2009(CAG) 136CP, Multitronic + Audi A3 8P, 2.0 TDI,2007(BMM) 140CP,DSG
    La mine fiind cutia automata, lucrez doar cu frana pt. a dezactiva tempomatul. În rest funcționează exact cum ai spus tu ca ar trebui. Eu când ajung la viteza dorită apăs pe SET și menține viteza aceea, apare semnul verde în bord.Din + sau - pot creste sau descrește viteza, pot accelera peste viteza setată și nu se dezactivează funcția decât dacă apăs frana sau CANCEL. Dacă am frânat sau am dat cancel și ulterior Resume, se reia accelerarea pana la viteza setată anterior.
     
  7. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Inseamna ca la mine nu merge ceva bine. Eu daca accelerez, imi dezactiveaza CC-ul.
    Nu vad ce am facut gresit totusi. E doar un mod de a intra in slot, toate firele erau ok in mufa ca le-am analizat, codarea a fost acceptata pe ambele module in VAG si toate butoanele imi reactioneaza pe measuring blocks, steering wheel si grupa 6.

    Poate cumva sa fie legat de firul acela care trebuie montat la unele modele?

    Chiar azi dimineata am venit spre munca cu CC-ul si il activez doar cu speed - sau speed +. La speed minus se blocheaza viteza, iar daca il activez cu speed +, creste viteza continuu.
    E o nebuloasa :D

    PS: Nu am nici o eroare pe steering wheel.
    Aveam o eroare dupa ce am pus contactul, inainte sa codez pilotul care imi zicea ca nu e corect adaptat.
    Dupa ce am codat pe steeringwheel si engine, mi-a disparut eroarea.

    De asmenea, calculatorul meu de coloana este midline : (1K0-953-549-AF)
     
    Ultima editare: 27 Oct 2016
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Calculatorul tau daca are acel cod este de VW. De ce l-ai montat pe masina ta ?
     
  9. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Nu am montat nimic. Calculatorul respectiv era sigilat in locul respectiv (se poate observa din poze sigiliul galben)
    Eu am montat doar maneta.
    Mi-am pus si eu problema ca ar putea fi ceva cu calculatorul respectiv, de asta am si zis sa-l specific aici.
    De ce ar schimba cineva calculatorul respectiv cu unu de vw?

    Eu doar am cautat codul calculatorului inainte sa ma apuc de treaba, ca sa fiu sigur ca al meu calculator este midline, adica sa suporte si CC pe langa BC. Am verificat pe site, am vazut ca este midline, asa ca am trecut la cumpararea manetei.

    Ca sa fiu sincer, mi se pare ca maneta mea functioneaza ca una de golf 5 (cea integrata cu lumini/semnal)
    https://c-a.d-cd.net/84d0148s-960.jpg

    Cand dau speed - (adica set pe g5), blochez viteza.
    Daca dau speed+ (adica resume, imi urca pana la o anumita viteza, n-am remarcat exact unde, ca m-am speriat ca o ia asa singur in sus).
    Poate imi era mai bine cu o maneta de golf 5, ca am auzit ca unii au mai facut niste hybrizi pe clubaudi si a functionat.
     
    Ultima editare: 27 Oct 2016
  10. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Da, acum am mai facut un test pe strada, si maneta sus actioneaza ca resume. Deci maneta mea oem de A3 functioneaza exact ca o maneta de Golf5 (linkul de mai sus) deoarece am calculator de bord de golf 5 :D (1k0 xxx xxx x).
    Cum s-a putut una ca asta, nu stiu, dar banuiesc ca din fabrica nu vin asa.

    Singura solutie acum ca sa fie totul in regula, e ori sa trec pe maneta de golf 5, ori sa schimb calculatorul de bord cu unu de A3 midline.
    Desi, cred ca o sa schimb calculatorul cu unu Highline de A3, si o sa adaug si un volan pe comenzi, ca macar sa simt ca fac o schimbare :D.
    Am postat aici in cazul in care se mai incurca cineva si nu isi da seama de ce merge aiurea.
     
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Am avut dreptate, din pacate. S-a mai umblata acolo. Din ce motiv, numai proprietarul anterior stie. Cauta un calculator de Highline si il montezi ca sa ai toate functiile ulterior. Bafta.
     
  12. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Da, asa o sa fac.
    Acum, daca e cineva dragut si ne lase si noua un cod pentru un calculator de coloana Highline (din ETKA eventual) pentru Audi A3, dau un suc la urmatorul meet :D.
    Eu am gasit ca ar fi 8P0-953-549-F. Nu stiu sigur ca se mai gaseste, sau daca a fost inlocuit cu altceva.
    Poate @audi66 sa ne lamureasca? Multumesc!!

    Am gasit un 8P0-953-549-K care cica ar fi Highline pt A3, dar nu stiu daca mi se potriveste.
     
  13. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Codul cu K suporta si CC. Asa zice Etka.
     
    Fallen apreciază asta.
  14. Fallen

    Fallen Silver Member

    Înscris:
    6 Iul 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 SB Ambition 2006 / 2.0 TDI BMM 170hp @ 410nm PowerTech Stage1+
    Suporta si MFSW fiind highline. Intrebarea era daca functioneaza pe masina mea si tind sa cred ca nu, avand in vedere ca este pt 2009+, din ce vad la tine in screenshot-uri.
     
  15. xai

    xai 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Oct 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    A3 8PABRX Sportback, 2011 - 2.0 TDI ( CFFB /MFL ) 140 CP
    Ma ajuta si pe cine cineva cu un cod maneta tempomat pentru masina din semnatura?
    Si VIN-ul, daca va e util: WAUZZZ8P4BA044306.

    Multumesc,
     
  16. Enriquecs2005 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Ian 2017
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A3, 2.0Tdi, 2010
    xai cod maneta Pilot / Cruise Control: 8P0 953 513 F
     
  17. Sebi Cioată

    Sebi Cioată 3rd Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2016
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A3 8P, 2.0 diesel, 2003, BKD
    Deci pentru A3 8P 2003 trebuie să caut maneta cu B în coadă? Am citit tot topicul, dar sincer nu cred că am înțeles complet. Am găsit o manetă cu B în coadă la 200lei și vreau să știu dacă să o iau.
     
  18. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Undeva este o greseala. Cred ca in profilul tau si in anul masinii.
    In 2003 nu exista 2.0 diesel pe A3 si maneta de tempomat era codul si modelul din pozele atasate.
     
  19. Sebi Cioată

    Sebi Cioată 3rd Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2016
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A3 8P, 2.0 diesel, 2003, BKD
    Anul producției este noiembrie 2003, dar a fost înscrisă în 2004. Maneta de mai sus este de A3 8L.
     
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    De asta Sebi trebuie trecut codul de motor in profil sa nu stam sa intrebam noi aiurea ceva ce pe voi va ajuta. Nu stam sa "tragem" de voi cu explicatii. Trece-ti codul de motor in profil asa cum am si eu trecut codul de motor in profil sau asa cum il are si Nucu.
     

Distribuie pagina asta