Buna tuturor. [Nu stiu daca un astfel de tutorial exista deja] Am vazut intr-un thread, posibil sa fie de ceva vreme, ca multa lume se plange de bataia/zgomotul pe care-l face masina in viraje, stranse sau largi. Ehhh la fel cum solutia era data deja (diagnosticul), schimba capul de planetara exterior (spre roata). Modul in care am facut eu toata treaba asta: 1) Dai jos roata (stanga/dreapta depinde care bate) 2) O sa observi un surub mare (27mm) care se destrange in sens opus acelor de ceasornic. (Se desface greu) 3) Impingi cu simt (forta bruta) prin canalul pe care ai scos surubul, planetara. 4) Dupa ce reusesti s-o scoti in acel canal, desfaci colierul mare al burdufului si impingi burduful inspre interior. 5) Folosind un ciocan mic, de preferat de cauciuc, bati dinspre interior in interiorul capului de planetara (in jurul canalului care se afla in articulatie/rulment), pentru a-l scoate. (Este o siguranta pe planetara care face putin dificila treaba) 6) Odata scos, il inlocuiesti cu unul nou si de preferat sa inlocuiesti tot (coliere, burduful de cauciuc, garnitura/saiba de pe planetara, siguranta, si bineinteles surubul) si sa pui vaselina din belsug. 7) Montarea se face in sens invers cu toti pasii de mai sus. Aceasi operatiune se face si pe partea stanga si pe partea dreapta. Mare grija la instalatia de franare si la senzorul de ABS. Am sa pun niste poze cu toata operatiunea. Poate ca vor fi contra-indicatii, dar ps am 19 ani si nu am bani de dat la mecanici )
Salut toti membri clubaudi. Am si eu o intrebare pentru cine stie si care a schimbat planetare: se poate pune planetara de pe un A6 C5 cu motor 2.5 pe un A6 C5 cu motor 1.9 ? Ce trebuie sa stiu, au vreun cod ceva , asta asa inainte sa le demontez ? Multam anticipat.
Da, se poate, potriveste. Insa obligatoriu trebuie sa provina de pe aceeasi transmisie. (manuala cu manuala si automata cu automata)
Am schimbat si eu cap de planetara pe fata care l-am luat de pe un a6 c5 2.4 tiptronic . Se poate cu conditia mentionata mai sus de nucugheri.
Se poate dar sa masori grosimea cu sublerul si sa ai tot atatea crestaturi pe colierul care citeste abs-ul in cazul tau 45 de crestaturi daca este diesel
Salut tuturor. Aseara, ieseam din parcarea unui supermarket, virand stanga am auzit o mica pocnitura urmata de accelerari in gol. Initial am gandit ca este cutia de vina si ca s-a dus (masina din semnatura, multitronic 5 rapoarte - quattro) Am reusit din inertie sa parchez, apoi fireste am inceput cercetarile pana cand am descoperit ca planetara stanga fata era deplasata din locas, plus 2 bile cazute in burduf. De dimineata am inceput "depanarea" singur, mi-a iesit. Am demontat tot, curatat, repus la locul lor, dupa care am pornit spre casa (masina ma abandonase la circa 1.5 km de casa) totul ok pana in prezent, nu bate, nu troncane, nici urme de uzura nu prezentau componentele capatului de planetara. Intrebarea mea: este posibil sa se intample din nou problema ? Si daca da, ce ma sfatuiti sa fac ? Va multumesc anticipat
Este foarte probabil sa se intample din nou. Nu degeaba a iesit prima data, sa nu crezi ca a fost vreo intamplare. Pune mana si schimba-ti capul de planetara cu unul nou. Apropo, care masina din semnatura ? Ca C5 4.2 BiTDI nu exista.
babascus90 te rog, sa modifici/completezi profilul tau cu masina care o detii (in speta Audi), adica: tipul masinii, model, an de fabricatie, tipul motor/capacitate cilindrica si obligatoriu cod motor pentru ca data viitoare, daca mai pui intrebari, sa nu stam sa ghicim despre ce tip de masina si motorizare vorbesti. Uita-te la profilul meu si ai sa intelegi despre cum trebuie sa arate si profilul tau. Multumesc.
Salut, La masina mea un Audi A6 C5 an 2003, in mers se aude un huruit care se amplifica odata cu cresterea vitezei si introduce o trepidatie in habitaclu. Am incercat sa o scot pe N (neutru) dar tot asa se aude. Nu trosneste la viraje. Eu suspectez ca ar fi rulmentul rotii stanga fata. Am ridicat masina pe cric, am verificat daca roata are joc tragand de ea din pozitia 3 si 15 sau 12 si 30 si nu are dar totusi, cand o invart cu mana pare sa se auda un clamp (clincanit metalic) ca si cand s-ar bloca plus un usor harait metalic (posibil sa fie de la placute). Problema a aparut brusc in urma cu aproximativ 200-250 km, acum insa s-a agravat, astazi dadea socuri si tindea sa-mi opreasca motorul in mers, se auzeau niste trosnituri din zona rotii stanga-fata cand mergeam drept iar motorul dadea sa se opreasca. Am cutia multitronic CVT 01J, dar imediat dupa aceste simptome am pus testerul pe ea, 0 erori pe cutie sau motor ... absolut nimic, nada, zero. E posibil ca de la un rulment uzat sa se blocheze roata si sa dea asemenea socuri ? La capatul burdufului de la planetara exterioara stanga fata se vede putina vaselina iesita, desi e schimbat acum 2 ani jumate, prezinta mici crapaturi dar nu este rupt - totusi nu as crede ca a pierdut vaselina... Sugestii in ce directie sa ma indrept ? Ce anume sa caut? Cum anume sa diagnostichez problema corect ?
E rulmentul, daca scoate sunete ciudate la invartirea rotii sau simti o oarecare vibratie. Nu e obligatoriu sa aibe joc, 90% din rulmentii defecti nu au joc, ci uzura pe carcasa rulmentului sau a bilelor.
Multumesc pentru promptitudine, totusi ar putea fi atat de grav cat sa infraneze/blocheze roata si sa dea suturi in cutie-transmisie/motor ? Sau nu are legatura a 2-a problema sesizata de mine cu prima ?
Da, am descoperit, e cauza comuna... rulmentul e dus si capul de planetara exterioara idem... Deci m-am apucat de cautat rulment si cap de planetara. Intrebarea fireasca este ce producatori sunt acceptabili (calitate) ok pentru capete de planetara? FAG, LOBRO, SKF, SPIDAN, TRISCAN? Ce producatori sunt ok pentru rulmenti? FAG, SNR, SKF? Eu din ce am citit lumea tot alege SKF, insa in ultima vreme cica nu ar mai fi ceea ce erau candva, am vazut un pret foarte bun pentru capete de planetara de la FAG - insa nu stiu nimic de calitatea acestora? Orice sugestie este bine venita, ideea e ca vreau sa schimb rulmentii si capetele de planetara atat pe stanga cat si pe dreapta (ca si acolo mai trosneste uneori cu rotile bracate). Totusi nu as vrea sa sparg pusculita de tot, insa nici sa fie ultimele ciurucuri care sa tina 10-15.000 km.
Eu la C6 am ales SKF pentru rulmenti, si SPIDAN GKN pentru planetare. Peste 80.000 si asa am vindut-o.
Asa si trebuie, SKF pentru rulmenti (daca iei FAG, in cutie vei gasi tot SKF) si GKN sau Spidan pentru planetare (GKN producator si Spidan ambalator).
3 intrebari mai am si eu 1. Intre: SPIDAN cod 22763 si LOBRO cod 301961 exista vreo diferenta inafara de pret (ma refer la calitatea lor sau tehnic / constructiv )? 2. Din ce am inteles (citind pareri online) ambele sunt produse de GKN dar pentru piete/zone de vanzare diferite, vad ca specificatiile si pozele de prezentare sunt identice dar difera LOGO-ul. Citind fisele de catalog la SPIDAN am inteles ar exista 2 tipuri de capete de planetara, simple si UF care ar permite ca si piesa OE o bracare cu mai mult de 50* a rotilor. Aveti idee daca se aplica celor 2 modele de capete de planetara mentionate mai sus ? 3. Exista posibilitatea ca unele din piesele mentionate mai sus sa fie remanufacturate (refurbishate / reconditionate) din piese originale mai vechi carora li s-au schimbat subansamblele uzate cu unele noi si s-au adaugat accesoriile noi necesare montajului ? Multumesc.