1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa de inalta presiune la motorul 2.0 CR TDI - Span/Pilitura in sistemul de injectie si in pompa

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de Mema Nicus0r, 9 Mai 2012.

  1. MacMac

    MacMac Bronze Member

    Înscris:
    5 Ian 2017
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    RS3 5xxHp, Q5 3.0 CCWA
    Softul de pe masina e cam irelevant atat timp cat valva metering e in parametri, are exact aceeasi functionare ca valva oem. Eu am incarcat 4 softuri diverse de proba si toate merg ok cu o valva uzata. Cele noi le-am dat la oameni.

    Oem. Revo 2. .oem modificat si inca unu pe care l-am dat jos imediat.
    Sent from my SM-G935F using Tapatalk
     
  2. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Poate aveam eu ceva prin soft care nu se pupa cu cp3, pt orice eventualitate cine are soft ii recomand sa aibe si un tunner aproape, just in case :)
     
  3. MacMac

    MacMac Bronze Member

    Înscris:
    5 Ian 2017
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    RS3 5xxHp, Q5 3.0 CCWA
    Nu mai zic de nenumarate softuri prin italia ..uk ..usa etc. Toate merg flawless.

    Sent from my SM-G935F using Tapatalk
     
  4. paulkf

    paulkf Audi Expert

    Înscris:
    7 Aug 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B8 AVANT, 2.0TDI CAGA 105KW, 2011, Manual
    @Clauu haide sa clarificam putin lucrurile, desi le-am mai specificat in postarile anterioare: la tine cu motor CJCB resoftat la 180CP de la 136, cu DPF si EGR off, nu a mers CP3, cel putin din cauza faptului ca sistemul tau de injectie nu este prevazut cu doua pompe de alimentare cu motorina, una in rezervor si una suplimentara aflata imediat langa filtrul de motorina, singura ta pompa de alimentare fiind cea din rezervor care asigura aceeasi presiune pe care o asigura impreuna cele doua pompe la sistemele de injectie a motoarelor CAGA. Presiunea asigurata de pompa din rezervor, in cazul tau a crescut si mai mult datorita pompei mecanice care asigura fluxul de motorina necesar functionarii CP3, aflata din constructie in capatul CP3. Presiunea debitata de pompa din rezervor, de aproximtiv 8 bar, era Ok pentru CP4, dar mult prea mare pentru CP3. In cazul tau neavand posibilitatea inlaturarii fizice a pompei suplimentare de motorina, prezenta la motoarele CAGA, si mai mult ca sigur si la alte coduri de motoare CR de 2.0TDI, presiunea motorinei la intrarea in supapa regulatoare (metering valve) de pe CP3 nu a mai putut fi modulata de aceasta deoarece era mult prea mare. Ca rezultat presiunea debitata de CP3 in rampa depasea limita maxima admisa, ducand la limitarea si intrarea in LIMP MODE, simultan cu eroarea de presiune prea mare in rampa. La CAGA se demonteaza pompa suplimentara de pe masina fiind inlocuita cu un furtun. Presiunea asigurata de pompa din rezervor, aproximativ 1,5 bar este suficienta si asigura functionarea fara probleme a CP3.
    In concluzie, pana in momentul de fata retrofitul la CP3 este viabil si dovedit la motoarele CAGA, in curs de solutionare la CJCB. Daca mai sunt colegi care au facut modificarea la CP3 pe alte tipuri de motoare la Audi ar putea posta pentru a face o statistica a codurilor de motoare pe care CP3 a fost motat si functioneaza fara probleme. In cazul lui Claudiu au fost mai multe variabile in problema care au dus la un succes/esec partial in sensul ca motorul a pornit cu pompa CP3 la prima cheie semn ca CP3 genera presiune, pe de alta parte aceasta fiind prea mare, depasea limitele presiunii admise in rampa.
     
    Ultima editare: 31 Mai 2017
    MacMac apreciază asta.
  5. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Hehe da, momentul ala a fost epic cand dupa amorsarea instalatiei motorul a pornit la prima cheie fara nici cea mai mica problema.. aveam un ranjet pe fata :)
     
    ovidiubi apreciază asta.
  6. kng_bv

    kng_bv Gold Member

    Înscris:
    5 Dec 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A4 B8 Avant 2.0, 2011 200+CP A3 quattro, 1.8T, 2000 400+CP
    Un FPR reglabil extern (de benzina) nu isi face treaba?
     
    Mr.Bobby apreciază asta.
  7. paulkf

    paulkf Audi Expert

    Înscris:
    7 Aug 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B8 AVANT, 2.0TDI CAGA 105KW, 2011, Manual
    A incercat si nu a mers, dar probabil cauza a fost alta.
     
  8. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Am luat o mica teapa cu regulatorul ce l-am luat in sensul ca tinea toata presiunea in instalatie, degeaba avea scobitura de retur ca era o prostie pe acolo nu iesea decat aer de la comprimarea arcului si eventual daca plasticul care apasa pe gauri(asa limita presiunea) se crapa si scapa motorina.. asta este ce am luat feriti.va de el
     
  9. biju2000

    biju2000 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Noi 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 8.5 Allroad, S-Tronic, 2.0 TDI 177CP, CGLC, 2014
    In primul rand tin sa-i multumesc lui Clauu pentru ca-i singurul cu acest tip de motor care a "riscat" transplantul, eu avand acelasi tip constructiv (desi este cod CGLC) si interesat de upgrade.
    Cred ca problema trebuie un pic altfel abordata avand in vedere ca shema hisraulica este total diferita intre motoarele cu pompa tandem si cele fara (atat cat inteleg eu din ETKA):
    - la motoarele (CJCA, etc.) fara pompa tandem, returul din HPFP (conducta 24 din pdf atasat) intra direct in conducta (8) de alimentare deci nu ajunge nimic inapoi in rezervor. Conducta (23) care colecteaza returul rampei si al ijectoarelor merge nerestrictionat direct in rezervor.
    - la motoarele (CAHA, etc.) cu pompa tandem, conducta (39) pentru returul colectat de la HPFP, rampa si injectoare merge direct in rezervor. Turul si returul sunt controlate de ventilul 21 (regulation valve denumita in ELSA) montata in amonte de pompa tandem.
    Acum, avand in vedere ca pompa CP3 are debit dublu fata de CP4 iar pe motoarele fara pompa tandem se produce acel loop intre returul pompei si alimentare consider ca se poate produce o crestere de presiune datorita restrictionarii cugerii catre rezervor a unui volum mai mare decat al unei CP4 luat in calcul.
    Deci, pe langa utilizarea unei pompe de rezervor de tip CAHA, ar trebui replicata si schema hidraulica:
    - conducta 24 unita prin T in conducta 23 si intrerupta legatura T cu conducta 8 iar in amonte montat ventilul 21 (8T0127247C) pe tur si retur. Un simplu T intre conductele 23 si 24 fara ventilul 21 nu-i sufucient pentru ca-i posibil sa se dezamorseze HPFP.
    - inlocuirea pompei din rezervor cu una de pe CAHA (8K09191050L) desi eu cred ca nu-i neaparat necesar.

    Insist si plec doar de la faptul ca returul HPFP nu ajunge in rezervor ci intra direct in tur si de la faptul ca CP3 are volum dublu (deci si pe retur) fata de CP4.
    PS: spun ca probabil nu-i necesara inlocuirea pompei din rezervor deoarece cred ca tocmai acel loop genereaza surplusul de presiune in locul pompei tandem. E doar o parere.
     
    Ultima editare: 1 Iun 2017
    Clauu și paulkf apreciază asta.
  10. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Hehe hai ca usor usor se face lumina, la motoarele noastre este un pic mai complicata treaba.. multumim pt detaliere, din pacate nu am avut un etka la dispozitie si am luat.o din plin :) oricum pana nu o vad functionala nu ma las, eu zic ca cel mai usor este sa se modifice din soft debitul, tocmai deaia am si recomandat sa fie si un tunner langa.
     
  11. paulkf

    paulkf Audi Expert

    Înscris:
    7 Aug 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B8 AVANT, 2.0TDI CAGA 105KW, 2011, Manual
    Intrebarea este daca metering valve va reusi sa moduleze debitul/presiunea motorinei necesare CP3.
     
  12. ovi2088 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2016
    Locație:
    Pascani
    Masina:
    A4 , CAG , 2008
    Si eu am soft/dfp/egr off si n am avut probleme cu "upgrade-ul". Deci alta a fost problema clauu, imp e ca ai rezolvat
     
  13. paulkf

    paulkf Audi Expert

    Înscris:
    7 Aug 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B8 AVANT, 2.0TDI CAGA 105KW, 2011, Manual
    Pai tocmai asta e problema ca nu a rezolvat. A pus inapoi CP4, momentan. iar tu ai CAGA nu CJCB. Arhitectura sistemelor de alimentare cu motorina (joasa presiune) a motoarelor CAGA si CJCB este diferinta, diferentele fiind destul de mari. De aici si bataile de cap in cazul lui Claudiu.
     
  14. ovi2088 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2016
    Locație:
    Pascani
    Masina:
    A4 , CAG , 2008
    Nasol, imi pare rau sa aud asta, in schimb la tine e Ok nu?
     
  15. paulkf

    paulkf Audi Expert

    Înscris:
    7 Aug 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B8 AVANT, 2.0TDI CAGA 105KW, 2011, Manual
    Am 400+ km de cand am montat CP3 fara probleme. Ca si observatii: a scazut consumul instant la ralanti, in stationare, de la 0,7-0,8L/h la 0,5-0,6l/h, porneste mai usor decat inainte, nu mai are zumzetul pe care il are CP4. Si toate acestea nu sunt Placebo.
     
    biju2000 apreciază asta.
  16. ovi2088 5th Gear Member

    Înscris:
    5 Feb 2016
    Locație:
    Pascani
    Masina:
    A4 , CAG , 2008
    Multi inainte fara probleme [emoji3] Eu cam 5000km din Decembrie.
     
  17. kng_bv

    kng_bv Gold Member

    Înscris:
    5 Dec 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A4 B8 Avant 2.0, 2011 200+CP A3 quattro, 1.8T, 2000 400+CP
    Exact modelul asta de regulator am pe A3 si tine linistit 8 bari (am facut probe pana la 12 bari, cu 2 pompe de benzina in serie si nu a crapat). Reglat la 3 bari, tine fix 3 bari, fara ezitare.

    Pe care parte ai incercat sa alimentezi cu motorina regulatorul?
     
  18. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Constructiv sunt sigur ca difera de chinezaria ce am avut.o eu, le-am desfacut pe amandoua atat ce am primit din uk cat si pe cel din tara, erau la fel in sensul ca ce intra cu presiune era ajustat cu o bucata de plastic ce apasa pe niste gauri, surplusul de presiune nu avea unde sa se duca pt ca nu trecea nimic de bucata aia de plastic. Sigur al tau difera la interior pt ca altfel ti-ar fi tinut toata presiunea in instalatie. Am incercat pe ambele parti ma refer la stunturile mari, cel mic ar fi trebuit sa scuipe tot surplusul afara ceea ce din cauza design.ului prost nu se intampla.
     
  19. kng_bv

    kng_bv Gold Member

    Înscris:
    5 Dec 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A4 B8 Avant 2.0, 2011 200+CP A3 quattro, 1.8T, 2000 400+CP
    Slabeste surubul de tot si alimenteaza pe partea opusa ceasului de presiune. Stutul mic il lasi liber, ala e pentru vacuum, pentru reglaj dinamic al presiunii.
    Strangi apoi surubelul pana cand ajungi la presiunea dorita dupa care strangi contra-piulita.
     
  20. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Din ce descrieti voi este o problema de presiune si debit;decat sa inventati ceva cel mai ok este sa urmati schema functionala de la CAGA trebuie respecate aceleasi lungimi/dimensiuni ale furtunelor etc sau luati legatura cu un inginer ce se ocupa de hidraulica ,prima varianta imi pare mai ok.
     
    biju2000 apreciază asta.

Distribuie pagina asta