1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa Injectie - motoare diesel normale - NU PD - reparatii - Reglare Avans - probleme diverse

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de Pippo09, 3 Dec 2010.

  1. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Esti sigur ca debitmetrul ce l-ai pus e bun? Sigur nu ai fire intrerupte?
    Scaneaza masina, vezi ce erori ai. Un LOG in mers ar fi si mai bun pentru a determina problema.
     
  2. cozma glodian 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Dec 2011
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    audi 80 1900 tdi 1995
    ovidiu iti multumesc, am sa verific si firele.
    Mai am inca o intrebare: mi-am verificat furtunul de la vacuum cum se spune si sufland in el am constatat ca e infundat. I-am introdus o sarma sa-l desfund si mi-a sarit ceva de acolo si nu gasesc ce a sarit. Ce ar putea fi ? Ceva diuza sau o bila ?
     
    Ultima editare de un moderator: 20 Dec 2011
  3. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Fii coerent:
    - care furtun de vacuum?
    - intre care 2 piese face legatura?
    Daca era infundat inseamna ca l-ai desfundat. Pe nici un furtun de vacum nu exista diuza sau bila.
    Acum, dupa ce zici ca ti-a sarit ceva de pe furtunul de vacuum iti merge masina mai bine?
     
  4. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    @Strutu
    Unde in Bucuresti ai fost pentru pompa? Eu am fost la Taci la Cutitul de Argint. Imi merge pompa bine, dar pune-i sa iti puna testerul Bosch pe masina si sa noteze cat e debitul si sa il faca la fel apoi. La mine a iesit muult diferit si m-am dus inapoi cand am vazut cu vag-com cat e, ajunsese IQ la 8. Taci o regleaza dupa cum crede el, dar nu prea se potriveste cu ce vrei tu.Faptul ca merge apoi masina nu e de ajuns. M-am dus cu masina si a costat 600 lei, dat pompa jos, manopera plus garnituri, pus pompa la loc. In vreo 5 ore a fost gata. E coada mare pe acolo. Oricum nu stiu daca mai lucreaza pana dupa sarbatori.
     
    Ultima editare: 22 Dec 2011
  5. cozma glodian 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Dec 2011
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    audi 80 1900 tdi 1995
    Este furtunul cel mai lung care vine de la filtru aer si merge la vacuum cred. Nu pot sa ma exprim prea bine. Este un furtun de plastic si la ambele capete sunt alte furtune de cauciuc. Multumesc pentru raspuns. Masina merge tot rau.
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Dec 2011
  6. strutu 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 1.9 TDI AFN, Audi A6 C7 TDI CGLE 2014
    Buna ziua.

    Am schimbat garniturile la pompa de motorina deoarece piedea motorina si se dezamorsa.
    Este vorba despre un motor 1.9 AFN an 2000, 250.000km
    Operatiunea asta a fost facuta intr-un service Bosch.
    Dar dupa cate am citit pe forumuri, ma asteptam, am niste probleme dupa desfacerea pompei de motorina si sper ca o sa-mi explice si mie cineva despre ce este vorba, sa ma duc la ei in cunostiinta de cauza deoarece am garantie.

    1 - cand motorul este cald si calc acceleratia la mers in gol turatia motorului nu mai revine asa cum revenea inainte adica de pe la 1300rot pana la 800rot revine lent, nu rapid.

    2 - si tot in plaja asta de turatie am o alta problema mai serioasa zic eu :
    cu masina in viteza, nu conteaza treapta,(parca mai pregnant 2-3-4) daca accelerez pana la 1800-2000 rot si iau piciorul de pe acceleratie in momentul in care masina coboara de la aprox 1300 rot. la aprox 1000 rot. apare o vibratie a motorului care dispare sub 1000 rot.
    Mentionez ca acest fenomen nu se intampla cand motorul este rece !

    3 - in momentul in care au scos bateria cred ca a luat o eroare computerul de bord deoarece am mers si azi in Buc. 100 km si la consumul mediu apare 5,6 ,mentionez ca am resetat valorile cand am plecat dimineata.
    Apare consumul asta in situatia in care, motorul trage bine, chiar parca mai bine decat inainte.
    Eu chiar ma gandeam ca dupa ce fac pompa de motorina sa schimb debitmetrul deoarece parca nu mai tragea chiar asa cum tragea alta data si m-am gandit ca debitmetrul este pe duca, dar se vede ca era de la pierderea de motorina si nu de la debitmetru.
    Era bine sa fi facut un test inainte si sa fi salvat setarile pompei/motorului dar nu m-am gandit la asta.

    Sper sa-mi spuna si mie cineva de ce vibreaza motorul si cum sa resetez computerul sa-mi arate valorile corecte deoarece consumul meu inainte era de 6.2 - 7.5 in oras.

    Ma poate ajuta cineva cu vag com sa-mi citeasca/salveze turatie motor, injectie, avans etc. Tot ce mai trebuie deoarece in afara ce acea trepidatie motorul merge foarte bine si nu cumva cei de la service sa-i faca praf setarile.
    Am cumparat acum 2 zile o interfata dar nu stiu sa o folosesc si nu vreau sa o fac eu praf pana la service.
    Va multumesc si sper ca nu deranjez cu intrebarile mele.
    dan
    0788612557 (vodafone)
    dan.codrea@gmail.com
     
    Ultima editare de un moderator: 31 Dec 2011
  7. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Ai verificat cumva daca avansul si IQ-ul sunt in limitele normale? Si eu am plecat cu IQ de service-ul unde am fost si nu tragea masina asa cum stiam eu. Cred ca ei le regleaza dupa cum cred ei...in loc sa faca un reglaj si pe masina in functie de motor, injectoare...
    Eu plec din oras la pranz ca iti faceam o diagnoza. Daca iti trebuie debitmetru, am eu. L-am schimbat degeaba.
    Poti sa ma suni 0721841637.
     
  8. strutu 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 1.9 TDI AFN, Audi A6 C7 TDI CGLE 2014
    Buna ziua arazvan2002.
    Din contra.Mie-mi merge masina foarte bine,trage mai bine decat inainte, raspunde imediat la acceleratie.
    Nu scoate fum nici albastru nici negru dupa cum am mai citit pe forum ca au mai patit unii dupa ce au umblat la pompa de motorina.
    Turata in viteza a 2-a pana la 4000 de ture nu scoate nici un pic de fum, la fel ca inainte de a umbla la pompa.
    Singurele probleme sunt vibratia motorului cand este in viteza si nu mai accelerez si revine turatia de la 1300 la 1000 rot. si ca-mi arata un consum mai mic cu toate ca masina este mult mai "vioaie" decat era inainte si eu merg destul de sportiv (atat cat poti merge in Bucuresti fara a depasi bunul simt).
    Logic ar trebui sa consume mai mult daca raspunde la acceleratie asa de bine nu sa-mi arate un consum mai mic decat inainte de a umbla la pompa.
    Nu ma deranjeaza consumul asta daca ar fi real dar sunt convins ca este o eroare si-mi arata eronat,
    Mergea asa de bine cand am luat-o, si atunci aveea aprox. 36000 km si acum are 250000 km.

    Are cineva idee de ce vibreaza motorul in plaja de 1300-1000 rot ?
    Multumesc
    dan
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Dec 2011
  9. Pippo09

    Pippo09 Silver Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Locație:
    Tarnveni(Mures)
    Masina:
    ex:A4,1.9TDI,81kw AFN
    strutu La punctul 2 rezolvarea este:
    iq ul la pompa de injectie e prea mic(e destul de bine sub 3) cand scade turatia acolo la 1300-1000 d aia trepideaza(baga prea multa motorina fiind iq prea mic).
    Ca sa scapi de problema asta trebuie setat iq intre 3 si 5.
    Eu il am setat la 3.8
    Stiu toate astea pt. ca si eu am patit la fel atunci cand mi am schimbat garniturile la pompa....cand lasam acceleratia si ajuntea in frana de motor pe la 1300-1200 trepida urat...iar cand ajuntea la 1000 si la relanti era totul ok.
     
    Ultima editare de un moderator: 31 Dec 2011
  10. strutu 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 1.9 TDI AFN, Audi A6 C7 TDI CGLE 2014
    Buna ziua.

    Exact asa patesc si eu.
    La mine trepideaza foarte putin dar este deranjant mai ales ca nu facea inainte asa.
    Asta inseamna ca acest consum de 5.6 pe care-l arata masina nu este real, in situatia in care dvs spuneti ca baga mai multa motorina.
    Asa am gandit si eu , nu putea sa scada consumul si masina sa traga mai bine.
    O sa ma duc la service sa mai regleze pompa dar totusi o sa salvez valorile astea ca merge prea bine masina.
    Am cumparat o interfata si sper sa nu stric ceva cu ea deoarece nu stiu sa o folosesc (deocamdata nici macar nu am desfacut punga in care a venit)
    Va multumesc
    dan
     
  11. strutu 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 1.9 TDI AFN, Audi A6 C7 TDI CGLE 2014
    Buna ziua.
    Multumesc tuturor celor care mi-au raspuns.
    Acum Am ajuns in Bucuresti si vreau sa ma apuc sa fac setarile respective.
    Mai ales ca nu am reusit sa pornesc masina la -10 grade.
    Inainte pornea fara probleme dar acum nu a vrut sa porneasca cu toate ca am lasat-o cu motorina de iarna in rezervor.
    Am inteles ca din cauza setarilor respective nici nu mai porneste cand este frig.
    Va rog sa-mi explicati si mie urmatoarele :
    IQ-ul se seteaza din soft intr-o anumita limita iar peste acea limita se slabesc suruburile de la capul pompei de motorina si se loveste capacul respectiv cu un ciocan pana aduc valoarea in zona care ma intereseaza,(3-5) strang suruburile si fac reglajul fin din soft.
    Cred ca pana aici am inteles si va rog sa ma corectati daca spun prostii.
    Am inteles ca avansul se citeste pe graficul TDIGraph dar nu am inteles cum modific avansu daca nu este cum trebuie.
    Ce trebuie sa modific/ unde / sau tot asa trebuie sa dau cu ciocanul pe undeva ?
    Am inteles ca din cauza avansului nu porneste cand este frig si ca trebuie modificat pana in graficul respectiv apare " LA FIx" .
    Va multumesc foarte mult pentru raspunsurile dvs.

    Cu stima,
    dan
     
    Ultima editare: 9 Feb 2012
  12. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Daca nu poti porni masina nu ai ce sa reglezi. Motorul trebuie sa fie cald.
    Pippo09 ti-a pus niste link-uri. Le-ai citit?
     
  13. strutu 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 1.9 TDI AFN, Audi A6 C7 TDI CGLE 2014
    Buna ziua.
    Masina o sa porneasca deoarece am dus-o tractata in parcarea subterana a unui mall din apropiere si am lasat-o acolo de ieri de la pranz (acum la ora zece dimineata termometru arata -14 grade).
    Nu am inteles cum modific avansul.
    Am inteles ca ma uit pe graficul respectiv si ca eu trebuie sa pic pe linia albastra dintre cele doua linii verde si rosie dar nu stiu ce si unde trebuie sa modific.
    Mentionez ca nu am folosit niciodata vagcom-ul, l-am cumparat de ceva vreme dar abea ieri l-am instalat.
    Reglajul pompei a fost facut pe banc, sau cel putin asa mi-au spus cei de la service.
    Este posibil sa nu fie facut corect ? daca nu a pornit .
    Cand este cald porneste fara probleme, inainte nu mai pornea deoarece pierdea foarte multa motorina pe la garnituri.
    Inainte pornea fara probleme iarna chiar la temperaturi mai mici.
    Va multumesc.
     
    Ultima editare: 9 Feb 2012
  14. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    strutu, stau si citesc si imi vine sa sterg posturile de genul celui de mai sus. Te plangi de la Craciun ca vrei sa modifici avansul. Nu stii, pentru ca nu ai cautat. Pe google, nu pe clubaudi - sunt o gramada care au postat cum se face asta pe 1.9TDI.
    Apoi, primesti raspunsul aici - as adauga ca ai primit cel mai bun raspuns posibil unde ai si poze. Nici acum nu ai inteles pentru ca ti-e lene sa citesti. Cand te-am intrebat daca ai citit linkurile... pauza. Ce ajutor mai vrei? Vrei sa vina cineva de pe forum sa iti regleze avansul?

    Citeste pentru D-zeu linkurile puse de Pippo09:
    Asa verifici cum e avansul ACUM:
    http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html

    Asa verifici/modifici IQ-ul:
    http://www.myturbodiesel.com/1000q/multi/IQ-adjust-hammer-mod-TDI.htm
    Nu pot sa cred ca dupa ce ai citit procedura (care mai are si poza) nu ai inteles.

    Daca tot ai neclaritati, du-te la un service.
    Iar pompa daca e reglata pe banc, nu ar trebui sa ai ce sa reglezi in afara de avans. Iar daca pompa e montata de catre ei, ai garantie... du-te la ei si lasa-le masina in curte - in mod evident ti s-a reglat deja avansul iar problema nu e acolo.
     
  15. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Si pompa mea a fost reglata pe banc si aveam IQ-ul 8 :O Meseriasii o fac dupa ureche...ca asa e in Romania. Cu alte cuvinte, sa puna mana sa verifice lucrurile astea odata.
     
  16. strutu 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 1.9 TDI AFN, Audi A6 C7 TDI CGLE 2014
    Multumesc.
    Am fost plecat din Buc si nu am reusit sa fac nimic pana acum.
    Am fost cu masina la service imediat dupa anul nou si nu au facut nimic.
    Dupa ce am plecat de la ei trepida la fel ca inainte.
    Sunt convins ca nu au facut nimic sau daca au umblat pe la ceva , au facut-o dupa ureche si nu cu vagcom sau altceva.
    Oricum va multumesc si o sa citesc toate posturile date.
    Sper sa nu o fac praf.
    Va multumesc inca o data si scuze pentru deranj.
    Cu stima,dan
     
  17. Luci 29

    Luci 29 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2011
    Locație:
    Sânnicolau Mare
    Masina:
    A4 B8 150 CP CSUA
    Salutare,

    Cine poate sa ma ajute cu niste poze pentru pompa de injectie. Ma intereseaza senzorul ce vine pe ea. Cum arata cand o desfaci. Si daca pot sa cumpar unul separat fara pompa, sau sa-l repar.
    A facut cineva asa ceva: a schimbat cineva senzorul de pe pompa ?.
    Va rog mult daca are cineva o idee. Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Feb 2014
  18. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Iata pompa. Alege tu numarul reperului care te intereseaza.
     
  19. parula66 Banned

    Înscris:
    1 Sep 2009
    Locație:
    timisoara
    Masina:
    audi,1.9 tdi,1996
    salut!
    a dat jos capacul sa schimbe garniturile si nu a stiut ce sa regleze;)
    uite ce zice manualul
    e in germana dar te descurci tu;)
    Durch eine Reduzierung der Einspritzmenge (egal ob mechanisch oder per VAGCOM) können evtl. Startprobleme auftreten.
    Eine Abhilfe ist grundsätzlich nur mit VAGCOM möglich: wieder mit 12233 einloggen und in Kanal 5 höhere Werte (bei 5stelligen Werten in ca. 30er Schritten, bei 3stelligen Werten in 3er Schritten) speichern, bis das Startverhalten wieder wie gewohnt ist.


    Mai pe romaneste ''daca umbli la debit egal ca ,mecanic"hamer mode" ori din vag-com, pot interveni probleme la pornirea la rece. ;)
    Trebuie sa te logezi pe motor cu 12233 si pe canalul 5 sa maresti valoarea.
    Daca ai cu 5 digit circa 30, daca ai cu 3 digit cu 3
    Trebuie sa faci cateva incercari cu diferite valori pana obtii o pornire buna. ;)
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Feb 2012
  20. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Ce? Cum?
    Ce spui tu acolo (noroc ca eu stiu ce ai vrut sa spui ca altfel nu intelegeam nimic) scrie frumos si pe intelesul tuturor in al 2-a link din postul #61.
    DAR, prima oara se verifica avansul si apoi pui mana sa il modifici. Linkul 1 din acelasi post.
     

Distribuie pagina asta