1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa injectie motorina 1.9 tdi cod motor 1Z - reparatie - inlocuire - reglaje - discutii diverse

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de net, 20 Aug 2010.

  1. ovivanknobi 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2011
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    2 audi 80 B4 avant 1.9TDI an '93 + '95
    salutari
    Am o problema la pompa de injectie motor 1.9TDI 1Z. Ca sa fiu mai explicit o sa descriu ce am patit: in treapta a 2-a de viteza la o acceleratie de demaraj mai nervos a aparut un tacanit puternic la motor, asa ca de tractor, urmat de pierderea de putere. Am ajuns cu masina la mecanic in cele din urma asa cu tacanitul acela puternic, dupa diagnoza mi-a aparut ca eroare ceva cu avans ( nu mai stiu acuma codul si ce scria).
    Am dat pompa jos si am dus-o pe stand, acolo am primit vestea ca, pompa este in parametri normali doar ca sa defectat senzorul (nu stiu acum cum se numeste, dar este cel pozitionat in spate/jos pe pompa, de culoare gri)
    Am schimbat sezorul acela cu altul de la alta pompa tot defecta si ea, acum merge ceva mai bine dar cred ca si acel sezor nu este in parametri buni (masina nu mai are aceeasi putere cum avea inainte, isi mai pierde din putere timp de 2-5 secunde dupa aceea isi revine (tacanitul de tracor a disparut).
    Cine poate sa-mi spuna de unde pot cumpara acest senzor si cam cat costa ? Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Apr 2013
  2. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Esti sigur ca e reglat bine avasul si distributia e la punct?
     
  3. ovivanknobi 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2011
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    2 audi 80 B4 avant 1.9TDI an '93 + '95
    Pompa trebuie sa fie repozitionata azi din nou (sa-i mai ia din avans) de distributie. Da, a fost pusa cu motorul la zero, etc.(este acelasi mecanic care mi-a montat si distributia acum 45.000km)
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Apr 2013
  4. denzel

    denzel 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2010
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    AUDI 80 B4 AVANT 1994 MOTOR 1.9 TDI TIP 1Z 90 CP
    cine imi poate spune ce regleaza surubul incercuit cu rosu ???
     
  5. alehandro69

    alehandro69 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2009
    Locație:
    Comandău
    Masina:
    B4,Tdi,1Z,1993
    parere

    denzel banuiesc ca e un surub pentru aerisire, dar sfatul meu, este ca pompa sa fie testata, numai si numai pe banc pentru ca pot aparea mari probleme. Nu umbla la mimic daca vrei putere, prin injectie mai multa, atunci se regleaza si din pozitia capacului dar pe tester si de un specialist, altfel te costa de nu face pompa. Eu sunt patit cu schimbatul garniturilor.
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Mai 2013
  6. denzel

    denzel 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2010
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    AUDI 80 B4 AVANT 1994 MOTOR 1.9 TDI TIP 1Z 90 CP
    De curand am cumparat o pompa de injectie second. Cand am montat-o pe masina, am observat ca motorul nu trage, l-am sunat pe cel de la care am luat pompa de injectie si omul se jura ca pompa e buna. Dupa 2 zile de cautat pe net si de vorbit cu mai multi mecanici, care mi-au spus sa il intreb pe cel de la care am luat pompa de injectie sa imi zica cati bari scrie pe injector ( 246 bar ). Acuma am cumparat si injectoarele de la acel om. Eu pe masina initial am injectoare 190 bar.

    Cine imi poate spune si mie: voi ce spuneti merge, daca schimb si pompa si in injectoarele ?

    pompa cu injectoarele 246 bar sunt pana in anul 1992

    pompa cu injectoarele 190 bar sunt dupa anul 1994 ( modelul asta il am eu pe masina )
     
    Ultima editare de un moderator: 23 Mai 2013
  7. ovivanknobi 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2011
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    2 audi 80 B4 avant 1.9TDI an '93 + '95
    poate sa-mi spuna cineva cum micesc valoarea din casuta nr.2 din grupul de valori 00
    in urma diagnozei in grupul de valori 00 mi-a dat in casuta nr.2 valoarea de "255", am incercat cu deplasarea pompei de injectir( dat avans si dat avans), am incercat chiar si prin "hammer mode" dar nu scade valoarea si nici nu creste.
    am citit undeva ca se poate modifica prin revenirea la setarile de baza( cu VCDS) dar nu stiu cum.
    m-am mai uitat si la graficul "avans TDI", aclo trebuiesa fie doua lini galbene care se intalnesc intr-un punc ( linia orizontala cu cea verticala), aceste doua trebuie sa se intalneasca intre cele 3 lini diagonale aflate pe grafic, la mine nu se vede linia orizontala.
    Poate sa-mi explice cineva?
     
  8. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    ovivanknobi, nu stiu ce tip de motor ai, dar dupa ce ai deplasat pompa de injectie (daca asa se face la modelul tau pentru a modifica avansul), atunci trebuie sa verifici pe Engine >Basis Settings daca apar acele linii galbene care se intalnesc, vezi aici, dar asta dupa ce ai selectat de butonul din dreapta jos tipul tau de motor. Avansul trebuie sa apara pe grafic, iar in functie de pozitia acestuia mai "dai" sau "iei" din avans pana ce il aduci la valoarea dorita.
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Iun 2013
  9. ovivanknobi 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2011
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    2 audi 80 B4 avant 1.9TDI an '93 + '95
    Pt. nucugheri
    motorul este 1Z
    m-am uitat in graficul Tdi timing si linia orizontala lipseste, linia verticala depaseste linia verde si nu se vede intalnirea cu linia orizontala.
    Se poate modifica avansul si din program?
    am incercat si cu decalarea pompei cu 1 dinte dar tot nu scade valoarea din casuta 2, la mine valoarea este de 255( stiu ca trebuie sa fie pana la valoarea de 80)
    cred ca nu am altceva de facut decat sa schimb pompa !
    codul de eroare este 00550 - Reglaj inceput injectie
    17 - 10 Deviatie reglaj - intermitent
     
  10. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Eu nu am reglat personal avansul la 1z, nu stiu exact cum se face, dar am citit aici ca se poate regla si din vagcom.
    Pana sa schimbi pompa, cauta un mecanic bun care stie sa regleze avansul la motorul tau si abia apoi orienteaza-te catre schimbarea pompei. Poate totusi vede postarea ta un coleg care a avut/are acest motor si stie exact cum se face reglarea avansului. Bafta.
     
  11. Pippo09

    Pippo09 Silver Member

    Înscris:
    18 Noi 2009
    Locație:
    Tarnveni(Mures)
    Masina:
    ex:A4,1.9TDI,81kw AFN
    Avansul nu se poate regla doar din soft(vag-com de exemplu).Ca sa maresti avansul trebuie slabite suruburile la pompa de injectie si impinsa pompa catre blocul motor.In caz ca vrei sa il scazi procedezi invers.ATENTIE trebuie miscata pompa foarte putin,eventual sa faci un semn ca sa vezi cat dai de pompa. Dupa acestea te conectezi cu vag-com sau alt soft de diagnoza(motorul sa fie cald 80-90 de grade) si citesti valoarea.Cu vag com se procedeaza in felul urmator:intri la engine dupa care dai click pe measuring blocks,sus la prima casuta pui pe canalul 000 dupa care dai click pe switch to basic settings,TDI graph iti selectezi codul motor si vei vedea daca e in grafic avansul(in tot acest timp se v a aprinde intermitent becul de la bujii,ceea ce e perfect normal). Dupa reglarea avansului ar fi ideal sa slabesti conductele de pe pompa de injectie dupa care sa le strangi la loc ca sa nu stea tensionate si sa se rupa dupa o vreme(sunt patit).
    Din program se poate modifica doar IQ(cantitatea injectata).Aceasta valoare trebuie sa fie intre 3 si 5 cand motorul e cald.Il poti citi cu vag-com la engine-measuring blocks-canalul 3(parca).De cum se regleaza s a mai tot povestit pe forum ca si cu reglarea avansului.
     
    Ultima editare: 25 Iul 2013
  12. spartan

    spartan 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Ian 2009
    Locație:
    Valenii de Munte
    Masina:
    A4 B9 Avant Quattro, 2.0 140 kW, 2016
    Va salut!

    Am dus pompa de injectie la reparat pentru că curgea motorină, iar după ce am montat-o la loc am observat că consumă cam mult (6,44 la suta de km, consum combinat) față de cum eram obișnuit. Să fie cumva din acel IQ?
    Mie mi se pare mare consumul (motor 1Z, Audi 80 B4) și am văzut că mărirea a coincis cu reparația pompei.

    Aștept o părere de la cei pățiți... o să încerc să citesc din VagCom valorile cu pricina, dar pentru că nu mă prea pricep, orice sfat este binevenit.

    Gânduri bune să aveți!
     
  13. ovivanknobi 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2011
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    2 audi 80 B4 avant 1.9TDI an '93 + '95
    Salutari,
    am schimbat corpul pompei (partea electrica a ramas cea veche) la Audi 80 B4 1.9TDI motor 1Z , dupa acesta operatie a aparut o tzacaneala(zgomotul persista tot timpul, la relanti mai usor iar la acceleratie foarte puternic)
    intrebarea mea este, acest tacanit, a putut aparea din cauza ca noul corp poate sa fie mai nou.
    corpul pompei este de pe un A4, credeti ca problema este posibila de la diferenta de presiune facuta de pompa?
    am citi pe forum ca ar fi diferente la pesiunea injectoarelor intre A4 motor 1Z si B4 motor 1Z, atunci cred ca si cu pompa este la fel, una face presiune mai mica, alta mai mare.
     
    Terpea Adrian apreciază asta.
  14. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Ai facut vreun reglaj dupa ce ai montat pompa, avans sau timing, debit sau IQ?
     
  15. ovivanknobi 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2011
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    2 audi 80 B4 avant 1.9TDI an '93 + '95
    Pt. Otelea,

    am facut tot ce ai zis, debit si IQ in valori normale, avansul si timing nu pot sa-l reglez
    pentru avans am incercat tot ce se scrie pe forum
    ai vreo idee ce sa mai fac, sa incerc sa schimb infectoarele cu unele de A4?
     
  16. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Pai ce te impiedica la reglarea avansului? Trebuie pus vag-com-ul si facut reglajul; asta e si cauza rontaitului care il auzi. Deocamdata lasa injectoarele in pace; dupa ce faci reglajul mergi mai departe la injectoare.
     
  17. ovivanknobi 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2011
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    2 audi 80 B4 avant 1.9TDI an '93 + '95
    Pt. Otelea
    reglarea avansului prin deplasarea pompei spre stanga si dreapta , am facut operatia asta de m-am saturat, dar nu scap de de "rontait" mai ramane sa incerc din VCDS sa vad daca reusesc.
    daca nu merge de nici un fel nici asa (din program), schimb injectoarele( cu imprumut) si vad ce se intampla.
     
  18. danitripon 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2013
    Locație:
    Arad
    Masina:
    audi 80,1,9TDI,1993
    salut! am si eu un b4 1z,imi galopeaza pompa si imi tremura masina in timpul mersului. ce imi sugerati sa fac?
     
  19. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Trebuie curatata partea electronica a pompei. Si eu am avut aceasta problema, dar am rezolvat-o prin curatare.
     
  20. tavy 6th Gear Member

    Înscris:
    10 Mar 2010
    Locație:
    roman
    Masina:
    audi a4 1.9 tdi 90hp 1995 1Z
    Salut, sunt nevoit sa schimb o garnitura din spatele pompei in zona acelui fir. Gasesc sa cumpar doar acea garnitura sau kit complet? Momentant stau cateva zile in Bucuresti, daca stiti cumva unde pot gasi garnituri bosch astept un mesaj . Mc
     

Distribuie pagina asta