1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa injectie motorina 1.9 tdi cod motor 1Z - reparatie - inlocuire - reglaje - discutii diverse

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de net, 20 Aug 2010.

  1. jacksson87 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Feb 2012
    Locație:
    Chișinău
    Masina:
    audi a4, 1z 95
    Nu este necesar demontarea pompei pentru schimbarea garniturilor/curatare span.
    Sunt 3 garnituri care fac probleme (setul costa 45 lei). Cele 2 de la capac/regulator si 1 la capul hidraulic
    Toate se pot schimba fara a demonta pompa. Spanul nu se vede doar daca demontezi regulatorul
    Faza cu centricubatul pe banc e o abureala, nu are ce sa regleze pe banc


    Nu ai pus bine distributia. Trebuia slabita fulia ax came. Dar, banuiesc ca ai rezolvat pana la urma.
     
  2. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    @jacksson87 explica putin la ce te referi
    Eu am rezolvat de atunci asa cum am descris si in postul respectiv. N-am mai avut nici o problema (nu legata de distributie), masina merge brici, porneste la sfert la orice temperatura, trage foarte bine, consumul e la fel de bun, desi recent am crescut putin si debitul prin hammer mode.

    Singura dilema ce am mai avut-o e ca n-am reusit sa conectez nici o interfata la ea. Am incercat cu o chinezarie de aia cu mufa/cablu albastru si-mi dadea eroare "can't synch baud rate". Am incercat apoi cu o alta interfata de la cineva care are tot audi 80, dar benzinar si mai nou. Lui ii merge, mie nu. Se conecta, detecta port/interfata, dar nu-mi citea motorul....nimic. Nu puteam face nimic. Am uitat ce mesaj imi dadea atunci.
     
  3. andruu

    andruu 2nd Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2010
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    (Audi 80 B4, 1.9 TDI, 1994) && (Audi A3 8P, 1.6 FSI, 2006)
    Din ce luna este masina?

    La cele din 93 functioneaza doar pt cele fabricate spre finalul anului (nu mai retin exact luna).
     
  4. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    A mea este din '93 dar nu stiu luna. A prietenului e din '94. Iunie '94 e luna cand s-a facut "saltul" din cate tin minte.
     
  5. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Aici discutam despre pompa de injectie nu despre diagnoza cu VCDS. Multumesc.
     
  6. Old School

    Old School 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Iul 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi '80 Tdi
    Salut, stie cineva codul pentru setul reparatie pompa injectie de 1Z !? eventual un magazin online sa il pot comanda ? Distribuitori de piese de la care am incercat sa procur acest set reparatie, nu au la vanzare acest kit despre care vorbiti. Multumesc anticipat tuturor celor care imi raspund.
     
  7. ct14ytr 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Ian 2019
    Locație:
    constanta
    Masina:
    audi a3 1.9 tdi alh 2003
    Salut,
    Garniturile pe care le cauti sunt cod bosch 2467010003

    Pentru cine spune ca nu se demonteaza pompa ca sa schimbi ganiturile, sa imi spuna el mie cum schimba garnitura de la capul hidraulic ? pe pozitie ? Nu ai cum.
    Daca desfaci pe pozitie o sa iti cada platoul cu came inclusiv rolele cilindrice de la platoul cu came deoarece pompa sta la orizontala.
    Deci, din start, nu se poate desface asa. Doar sa le lipesti cu super glue sa stea la verticala, sa scoti capul hidraulic 7 sau 8 mm din locasul lui si sa incerci sa bagi garnitura pe exterior o strici, o largesti ...
    Credeti-ma ca am facut pompe de nu le mai stiu numarul. Asta fac de ani buni si am facut si eu prostia sa le schimb pe pozitie si mi-au cazut toate rolele cilindrice.:)
    De reglat se regleaza relativ usor daca citeti ceva si ai ceva notiuni. Ideea este ca pompa sa fie curatata bine de span si selenoidul de la avans sa isi faca treaba cum trebuie. Sunt multe de discutat pe tema asta.
     
    vp44 și Xtremer apreciază asta.
  8. jacksson87 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Feb 2012
    Locație:
    Chișinău
    Masina:
    audi a4, 1z 95
    Se poate. Slabesti uniform capul hidraulic, lasi doar 2 surubur iar 2 le scoti de tot, pana este expus O-ring-ul. Scoti O-ring-ul uzat, cureti bine, ungi bine O-ring-ul nou si il introduci (peste capul hidraulic) cu atentie sa nu il ciupest. Poti da cu banda pe supapele de pe capul hiraulic. Dupa aceea introduci celelalte 2 suruburi si le apropii pana primele 2 suruburi sunt libere, scoti primele 2 suruburi de tot (ti O-ring-ul tras cu o agrafa sa nu-l ciupeasca filetul). Te uiti sa fie O-ring-ul intrat in locas dupa care pui si ultimele suruburi, strangi si gata.
     
  9. vp44 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2022
    Locație:
    Madrid
    Masina:
    A6 2,5tdi motor AFB
    Salutam,
    Toate pompele cu serie cuprinsa intre 0460404XXX ... 0460406XXX ... 0460414XXx care pot fi pentru motoare cu 4 cu 5 si cu 6 cilindri si care au aceeasi infatisare ca cea publicata de cel care a deschis acest topic folosesc acelasi kit de garnituri. Pompele se monteaza pe masinile grupul VAG Audi, Seat, Skoda, etc.
    Recomand, ca atunci cand se schimba garniturile, sa se demonteze pompa de pe masina.
    Schimbarea garniturilor de la capul hidrauluic si de la pistonul de avans, nu partea frontala, ci cea dorsala, dinspre motor, nu este posibila fara demontarea pompei, nici macar lipite cu scotch.
    Daca aveti pierderi de motorina doar pe la capacul superior si/sau partea electrica, atunci puteti monta garnituri noi fara sa demontati pompa.
    Pasii cei mai importanti.
    -Dati semne pe partea electrica unde se uneste cu corpul pompei. Semne foarte fine, eventual cu un ac, cutter, virf de cutit.
    Daca nu marcati aceasta pozitie, cu semne foarte fine, puteti sa aveti probleme cu pornitul, cu fumul sau si mai grav, sa porneasca masina cu 4000 RPM si sa rupeti ceva prin motor.
    De ce trebuie demontata pompa ?
    In foarte multe cazuri, pistonul de avans, pe partea cu motorul, eu l-am gasit rupt adica lipsea din el o mica bucatica de metal. Asta este ceva tipic, observat in foarte multe pompe din aceasta serie.
    Acea bucata rupta din piston, nu impiedica pornirea masinii, dar poate influenta avansul pompei sau din cauza ca este impins de piston, loveste in capac si incepe sa piarda motorina pe la garnitura acestuia.
    Nu este necesara schimbarea pistonului in acest caz, dar este recomandata.
    Daca ati tinut cont si ati montat pompa la semne si porneste bine, accelereaza cat de cat, va mai ramane sa reglati avansul pompei.
    Cu VCDS,vedeti daca pompa este la un avans de 50% iar daca nu, opriti motorul si reglati avansul din fulia pompei.
    Daca masina nu porneste, sau porneste foarte greu, inseamna ca nu ati montat corect partea electrica.
    Aceasta pompa are un surub cu cap special, daca nu aveti cheia respecticva,taiati cu ceva in capul surubului un canal sa puteti introduce o surulbenita dreapta. Acest surub si celelalte 3 care strang partea electrica de corpul pompei, trebuiesc slabite foarte putin, apoi cu un ciocan de guma sau manerul ciocanului de lemn sau cu ce va trece prin minte, loviti partea electrica in asa fel incat sa se deplaseze catre distributie, adica partea opusa capului hidraulic si in felul acesta mariti avansul ... sau debitul de combustibil.

    ATENTIE MARE: deplasarea capului electric, trebuie sa fie foarteeeeee mica, pas cu pas, din jumatate de mm in jumatate de mm, nu dati mult din prima pentru ca nu va mai opreste nimeni motorul.
    Statistic vorbind, din sa zicem 100 de pompe carora eu le-am schimbat garniturile, niciuna nu a dat probleme inainte de 2-3 ani de functionare si nici nu a fost nevoie de piese de schimb pentru reparatii.

    Se demonteza toata pompa complet piesa cu piesa, dar nu se scoate de pe masina, se spala cu ultrasunete piesele scoase, montam garnituri noi, sta la spalat si se monteaza la loc.

    Singurul reglaj care il fac uneori, dar aproape niciodata, scot surubul din capul hidraulic, montez un ceas comparator si reglez avansul, dar asta se face doar cand folosesc piese second hand. Pistonul de atac si capul hidraulic, normal se vand pereche din fabrica, si cum nu mereu cine o repara nu vrea sa puna totul nou, incerc atunci cind este posibil, sa fac o pompa din piesele recuperate din mai multe.

    Testul pe bancul de probe nu il fac niciodata, dar nici nu a fost nevoie vreodata de el, iar daca nu exista o reclamatie in acest sens, nu avem de ce sa pierdem timpul cu toate ca nu este profesional, dar nici nu sunt platit pentru asa ceva.
     
    Aurel G, Xtremer, gutza25 și încă o persoană apreciază asta.

Distribuie pagina asta