1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa injectie motorina 1.9 tdi cod motor 1Z - reparatie - inlocuire - reglaje - discutii diverse

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de net, 20 Aug 2010.

  1. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Inca nu am cumparat garniturile.Plus de asta,inca nu stiu cate trebuiesc schimbate.
    M-am uitat mai atent,si am observat ca picura mai tare pe la capacul inferior,prin urmare trebuie demontata toata partea superioara a pompei.Inca am retineri privind demontarea,pentru ca nu stiu ce se afla sub capace si,implicit,ce se mai poate deregla.
    Poate ne ajuta cineva cu cateva foto si/sau detalii clare...
     
  2. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Am încercat să-ţi trimit ceva care cred că te-ar fi ajutat. Din păcate este prea mare şi nu-l pot pune aici. Dă-mi pe PM adresa ta de mail, poate merge pe yahoo, sau mai bine o adresă de gmail.
     
  3. ady_1987ro

    ady_1987ro 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2010
    Locație:
    Sighisoara
    Masina:
    Audi B4 Avant 1.9 TDI 1994
    Salut baieti.Ma puteti ajuta si pe mine cu niste sfaturi sa schimb garniturile la pompa de injectie motor 1.9 tdi 1z.
     
  4. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Eu tocmai lucrez la asta. Aveti putina rabdare si voi posta tot ce trebuie facut cu poze cu tot. Am rezolvat si problema tremuriciului.
     
  5. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    In cele din urma am rezolvat cu garniturile la pompagiu.
    A fost destul de simplu,si nu se afla nimic atat de "delicat" sub acele capace.
     
    Ultima editare: 1 Noi 2010
  6. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Curatarea / Reglarea si functionarea pompei de injectie motor 1Z - 1.9 tdi - discutii diverse

    In urma unor mai multe discutii cu membrii forumului si a faptului ca si eu am avut aceeasi problema sau aceleasi probleme am deschis acest subiect unde astept sa mai posteze si altii pentru a ne ajuta reciproc. Precizez ca aceasta lucrare am facut-o imptreuna cu un electrician care avea pistol de lipit, dar se poate face si de unul singur (daca nu te plictisesti)
    Problema: Tremura motorul in functionare siierderi de motorina pe la capac.
    Scule: - cheie tubulara de 10;
    - cheie combinata fixa-inelara de 10;
    - cheie combinata fixa-inelara de 17;
    - surubelnita dinti de soarec de 6, 4, 3;
    - surubelnita dreapta;
    - o cheie speciala pentru suruburile care nu se pot desface pe care eu am facut-o din teava

    iata cum arata IMG_1739.jpg
    - oblic;
    - pensula pentru spalat;
    - vas pentru spalat;
    - spit;
    - pistol de lipit cu tot tacamul (pasta decapanta, sacaz de vioara, fludor de lipit);
    - motorina;

    In timpul expunerii e posibil sa mai apara si alte scule care nu imi vin in minte acum. Le voi spune pe nume la momentul oportun.
    Operatie:
    1. Am solicitat supervizarea unui specialist. Mi s-a confirmat prezenta lui cu conditia sa-l duc la mare cu prima ocazie. Asta e, cand avem nevoie de specialisti platim. IMG_1343.jpg
    2. Se desface capacul de pe motor desfacand piulitele cu tubulara de 10. Grija la bumbul de sustinere de pe partea dreapta cum privesti din fata motorul.

    3. Cu cheia fixa de 17 desfa returul de pe capacul pompei.
    4. Cu ajutorul chei speciale si surubelnita dinte de soarec nr. 6 se desface capacul pompei si se indeparteaza acesta.
    5. Cu o tubulara de 6 desfaceti piulitele din imagine.
    piulite capac protectie contacte.JPG
    6. Indepartati capacul de protectie
    7. Cu ajutorul unui oblic si a unei surubelnite fine taiati firele de pe contacte. Acestea trebuiesc taiate cat mai aproape de lipitura pentru a le putea lipii mai tarziu.
    8. Cu ajutorul chei speciale si surubelnita dinte de soarec nr. 4 se desface cutiuta neagra de pe pompa.
    IMG_1744.jpg
    9. Indepartati cu grija firele de contacte si indepartati cutiuta neagra.
    10. Desfaceti turul de pe pompa cu cheia inelara de 17.
    11. Cu surubelnita dinte de soarec nr 6 desfaceti corpul cu partea electronica.
    suruburi corp electronic.JPG
    12. Luati corpul cu partea electronica si mergeti cu el al o masa sau un banc curat.
    IMG_1736.jpg

    13. Cu ajutorul surubelnitei dinte de soarec nr. 2 desfaceti surubelul din imagine de pe cursor. Trebuie avut grija sa se memoreze foarte bine pozitia cursorului in pozitia de repaus astfel incat sa se monteze la loc in aceasi pozitie.
    cursor si surubel.JPG
    14. Dupa ce ati desfacut surubelul, cu tubulara de 10 desfaceti usor cursorul. Acest cursor este strans pe un con si se depreseaza de pe acesta destul de usor prin aceasta metoda de desfacere cu tubulara de 10.
    15. Desfaceti apoi pilitele din imagine cu tubulara de 6.
    piulite placa electronica.JPG
    16. Desfaceti cu surubelnita dinte de soarec nr 2 surubele din locurile insemnate in imagine si indepartati usor in sus cele doua fire care le veti vedea sub surubele.
    surubele bobina.JPG
    17. Indepartati placa electronica.
    IMG_1716.jpg
    18. Spalati foarte bine cu pensula si motorina cele doua piese.
    IMG_1727.jpg IMG_1725.jpg
    Insistati in aceste zone.
    IMG_1729.jpg IMG_1730.jpg
     
    Ultima editare de un moderator: 1 Noi 2010
  7. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Multumim foarte mult pentru acest tutorial!
    S-au rezolvat problemele in urma acestei "manevre"?
     
  8. trahanaKe

    trahanaKe 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Noi 2008
    Locație:
    Sighisoara/Sibiu
    Masina:
    Audi 80 B4 1.9 TDI Avant
    Brici descrierea! Felicitari! Vedem si noi cum arata "inima" inauntru ;)
     
  9. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Tocmai m-am intors dintr-o delegatie. Am facut cu masina 1300 km.
    A disparut tremuratul, dar nu mai trage cum tragea inainte, si o chestie noua - in momentul in care ridic de tot piciorul de pe acceleratie si vreau sa accelerez din nou, nu se mai accelereaza. Trebuie sa apas ambreiajul, sa las ca motorul sa ajunga la relanti apoi se accelereaza normal. Cred ca trebuie sa-i fac un log in mers si sa vad ce anume s-a dereglat. problema e ca aici in galati nu stiu pe nimeni care sa faca treaba asta.
    Dar ca idee partea cu tremuratul a disparut total. Deci problema e la pilitura care adera pe magnet.
     
  10. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
  11. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    TRebuie reglata cantitatea injectata. Deci este ceva de facut mai delicat.;)
     
  12. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Pai si o pot face eu sau vin la tine?
     
    Ultima editare de un moderator: 5 Noi 2010
  13. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Ultima editare: 5 Noi 2010
  14. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Multumesc mult de informatii. Acum am inteles cum fac reglajul IQ. Si am inteles si principiul de functionare. Voi face reglajul prin hammer mode, dar va trebui si vag. Problema la mine e ca eu am pus silicon si acum se duce naibii etanseitatea.
    Se poate deregla timing-ul? Nu am umblat la curea.
     
    Ultima editare: 5 Noi 2010
  15. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    IQ trebuie sa fie cam intre 3 si 6mg/str(personal am preferat la 3mg/str);verifici cu vag com-ul si daca e apropiat de aceasta plaja de valori,poti modifica cu el inca 2,0mg/str,daca necesita mai mult,atunci prin hammer mode.Atentie,miscarea este f fina!
    Atunci cand ai dat pompa afara,trebuie refacut timing-ul(avansul cum se zice la noi popular) prin rotirea pompei stanga-dreapta.
     
  16. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Cu IQ-ul am inteles ce am de facut. Dar la timing nu am umblat. Eu nu am dat pompa jos de pe distributie. E posibil sa se deregleze avansul doar daca dai jos capacul si partea electronica. Ideea e ca masina si porneste cam greu (invarte motorul putin mai mult); inainte pornea la sfert de cheie.Inteleg ca trebuie sa pun la punct din nou cureaua de distributie?
     
  17. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Pornitul greu poate fi din ambele motive,IQ prea mare(prea putina motorina) sau timing(avans) retardat,pana nu verifici cu vagu`,dam cu presupusu.
    Pt timing nu trebuie umblat la curea,se face din tot corpul pompei.
    Verifica ce ti-am zis,posteaza valorile si vedem ce e de facut :)
     
  18. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    OK. Momentan plec intr-o delegatie. Cand ma intorc sa vad de unde gasesc pe cinev cu vag in zona.
     
  19. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Cateva imagini cu pompa de injectie,fara capacul superior...
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=S_s2zSkpzIw[youtube]
     
  20. ady_1987ro

    ady_1987ro 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2010
    Locație:
    Sighisoara
    Masina:
    Audi B4 Avant 1.9 TDI 1994
    Romeo ai schimbat toate garniturile la pompa de injectie sau doar pe unde curgea motorina?Cat te-a costat manopera?Eu mi-am cumparat garniturile originale Bosch dupa codul de pe pompa au fost 44 ron,trebuie sa ma duc si eu la un pompagiu sa le schimb.Cine poate sa-mi spuna exact ce valoare trebuie sa aiba injectorul 3 cel cu senzor pe el si cum se masoara cu aparatul de masura?am cautat cu search pe forum si nu am gasit nimic.
     

Distribuie pagina asta