1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa servodirectie - lichid servo si caseta directie la A3 8L - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de Claudiun21, 8 Apr 2013.

  1. Claudiun21 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Iun 2012
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A3, 1.6 , 2001
    Am si eu o problema cu servodirectia, in sensul ca imi merge mai greu. Nu se aud sunete ciudate , scartieturi cand invart volanu-l. Doar ca se misca greu volanu-l....sa fie de la ulei? M-am uitat la nivel si e la minim . Nivelu-l l-am verificat cand motoru-l era rece. Ms!
     
  2. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Verifica calitatea uleiului, sa nu fie murdar, vascos, trebuie sa aiba culoarea spre verzui. Daca nu e asa, poti sa il inlocuiesti, costa aproximativ 50 ron la reprezentanta, ulei original (G 004 000 M2). Verifica si cureaua care antreneaza pompa sa nu fie obosita.
     
  3. Claudiun21 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Iun 2012
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A3, 1.6 , 2001
    Salut

    Am schimbat uleiul cu unu original de vw si nici o schimbare. Uleiul vechi nu era murdar. Am observat ca imi curge ulei de servo pe la caseta de directie ,se poate sa fie acesta motivul pentru directia mai greoaie? Poate sa piarda presiune pe acolo ceva?
     
  4. Tracto

    Tracto Bronze Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 8P - BAG
    Am si eu o nelamurire.

    Am observat ca majoritatea VW-urilor au un senzor pe pompa de servodirectie.

    M-am uitat mai atent si eu nu am. Am doar un surub.

    Intreabarea mea este cum isi regleaza ralantiul masina cand virez far acel senzor (am vazut ca unele modele au senzor altele nu, unii care au avut senzorul defect l-au inlocuit cu surub simplu fara a afecta functionalitatea masinii) ?
     
  5. Oxygen

    Oxygen 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca / Baia Mare
    Masina:
    EX A3, 1.6, 2002
    trebuie sa ai electronica necesara, daca imi amintesc corect doar de la un anumit cod de motor si an s-a aplicat doar senzorul acela, parca dupa 98 si termostat electric.
    unii inlocuiesc sau doar deconecteaza mufa (asa am umblat si eu o vreme pana mi-am schimbat) ca facea chestii ciudate daca turam motorul in gol se bloca la intre 1300-1600. Bucurate ca nu o ai o chestie in minus pe care sa dai bani daca se strica.
    Si modul de functionare e simplu exista o biluta in interior care datorita presiunii (rar, pe loc la maxim doar) inchide circuitul electric si daca esti pe loc si o dai la maxim iti ridica putin relantiul, altceva nu face se comporta la fel cu si fara senzorul conectat
     
    Ultima editare: 8 Iun 2013
  6. BV19MAX Guest

    De fapt nu este nici un senzor, este un switch de presiune. Este asa bine construit incat se fisureaza si incepe sa piarda presiune. La mine curge de cand am luat masina. Cred ca o sa-l inlocuiesc si eu cu un surub normal (bine, surub de presiune cu gaura, nu orice panarama de surub :P )
     
  7. MadMark 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2013
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A3, 1.9TDI, 2002
    Salut, am un Audi A3, din 2002, 1.9TDI Diesel. O am din vara, am cumparat-o de la un coleg de munca. In ultimele 2 saptamani sa zicem.. dimineata cand plec la munca, o las cateva minute sa se incalzeasca motoru, si cand dau sa plec, din parcare sa zicem, iau maxim (stanga,dreapta.. depinde) si vreau sa ies, se aude un scartait urat. Se aude numai cand plec cu masina cu volanu in maxim stanga/dreapta. In trafic n-am probleme, intersectii,etc..
    Am inteles ca poate sa fie de la servo-directie, e posibil? :unsure:

    Altcineva imi mai spunea, ca e posibil sa fiu slabita cureaua de la alternator..

    PS: sincer, nu prea o cunosc in totalitate masina, inca..
     
  8. mik15

    mik15 Platinum Member

    Înscris:
    8 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    VW Touareg 3.0TDi
    zgomotul provine de la pompa de servodirectie, verifica uleiul sa fie la nivel, ai putea incerca sa il schimbi daca este murdar, dar dupa parerea mea trebuie pompa schimbata, am avut si eu problema si tot cu pompa schimbata s-a lasat in final.
     
  9. MadMark 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2013
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A3, 1.9TDI, 2002
    Ok, uleiul nu este o problema, este intre minim si maxim.
    Nu pierde, m-am uitat pe sub ea.. nimic.
    Culmea.. cand am plecat dimineata, nu s-a auzit nimic.

    Fostul propietar a schimbat deja pompa, l-a costat vreo 550euro, deci tind sa cred ca nu este de la servo
     
  10. Oxygen

    Oxygen 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca / Baia Mare
    Masina:
    EX A3, 1.6, 2002
    E normal sa scoata sunet cand dai la maxim. Toate masinile care am condus faceau asa, asa ca nu te alarma. Si nu intoarce volanul cand stationezi, doar daca e absolut necesar, ca iti distrugi caseta de directie.
     
  11. Claudiun21 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Iun 2012
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A3, 1.6 , 2001
    Salut

    Ulei imi curge foarte putin, nici dupa vreo 3 luni nu trebuie sa completez. Stie careva despre problema mea? Are vreo treaba sa scape pe acolo presiune si de asta sa mearga mai greu servo ?
     
  12. villi2villli 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Noi 2010
    Locație:
    constanta
    Masina:
    A4,1.9,2005-A3,16,2002
    salut,avand aceeasi problema cu blocatul turatiei uneori,intre 12-300 si 1600,am scos acea mufa,turatia revine la locul ei fara sa se mai blocheze insa am observat ca intra sesizabil mai greu in treptele de viteza,cand pun mufa la loc intra usor...are legatura una cu alta?precizez ca am testat de multe ori pana sa concluzionez asta,pareri,explcatii?multumesc!:think:
     
  13. Andy.dax 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2016
    Locație:
    Tg Jiu
    Masina:
    Audi a3 8l, 2001
    Salut. Am un Audi A3 1.6 -102 cp, AVU. Astazi am observat ca a curs tot uleiul de la servodirectie, pana acum nu am completat. Am vazut ca uleiul curge prin burduful de la bieleta de pe partea soferului. Se poate inlocui vreun simering "acasa"sau cel mai probabil trebuie alta caseta ?

    Multumesc
     

Distribuie pagina asta