1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa servodirectie - lichid servo si caseta directie la A4 B5 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de dictator, 2 Sep 2008.

  1. dictator

    dictator 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2008
    Locație:
    Austria
    Masina:
    Audi A5, 3.0, 2011, B&O / Audi Q7, 3.0, 2011
    as dori sa schimb singur pompa de servodirectie , am facut o cerere de pret la autokarma si mi-au zis ca ma costa 480 lei cu pompa la schimb.
    ma poate ajuta cineva cu ceva instructiuni sau cu un mecanic care sa nu ma rupa la bani , am mai fost la cateva service_uri si am dar peste nesimtiti si nepriceputi, cat de cat ma descurc si eu cu sculele.
    cred ca e mai mult ca sigur pompa de servo deoarece a inceput sa se auda din interior tot mai tare haraitul , volanul e greu face destul de urat cand rotesc de el, si stiu sigur ca am scapat-o fara ulei de cateva ori din cauza unui furtun de presiune de la caseta la pompa. masina am cumparat-o acum 2 luni dar nu am stiut de furtunul ala si asta e. in rest imi merge f bine dar nu se putea sa nu aiba nimic.

    oare trebuie sa dau jos distributia? daca e asa nu ma bag singur

    multumesc mult,
     
  2. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Pompa de servo trebuie sa se auda chiar si fara sa mai invarti din volan,e un gajait daca chiar e pe terminate .
    Ar trebui sa vezi pompa de servo daca mai arunca lichid se vede daca dai
    capacul rezerv de servo.

    Pot doar sa te ajut cu cele doua scheme.
     
  3. dictator

    dictator 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2008
    Locație:
    Austria
    Masina:
    Audi A5, 3.0, 2011, B&O / Audi Q7, 3.0, 2011
    Asa e se aude incontinu un gajait care face mai urat cand iau de volan la viteze mici. ai idee vreun mecanic priceput care sa ma ajute? ca cred ca e cam complicat ca trebuie si distributia data jos. ms de raspuns
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Sep 2012
  4. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    In Bucuresti nu cunosc .
    St.Etienne sau Galati.:p
     
  5. dictator

    dictator 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2008
    Locație:
    Austria
    Masina:
    Audi A5, 3.0, 2011, B&O / Audi Q7, 3.0, 2011
    :) merci mult
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Sep 2012
  6. RaulB

    RaulB 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2009
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    A4 B5 1.6 AHL
    as avea si eu o intrebare... am gasit acest topic si se apropie cel mai mult cu ce problema am eu (imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie)

    am un Audi A4 din 1.6 din 99 de putin timp ... si acum 2 saptamani mi sa spus ca pierd lichid servo pe la furtunul de presiune (ca trece prin insertie... sau nush... ) ... m-am interesat la un anumit mecanic care mi-a spus ca ma costa 850 RON furtunu ... am ramas putin uimit si am zis ca o sa vad eu ...

    acum o saptamana am fost la cineva care face furtune de presiune, si pentru camioane, etc... si am fost cu furtunul si mi-a facut altul dupa el... acum cand alt mecanic l-a pus sus, a zis ca am probleme la pompa de directie, in relanti nu am servo... merge foarte greu servo... - ma intreb: de ce nu imi mergea greu cand aveam celalat furtun? ... cu el nu am patit niciodata sa imi mearga greu servo cand stateam pe loc si eram la relanti (si nu face tot timpul asa, dupa ce merg cativa kilometrii cu masina, uneori imi merge mai greu, alteori totul e perfect normal)... se poate sa fie doar de la furtun? (cam cat costa un asemenea furtun, pentru ca in primul mecanic nu mai am incredere deloc - dupa ce mi-a rupt o garnitura cand mi-a schimbat termostatul si asa rupta a pus-o la loc si nu mi-a zis nimic... am ajuns sa pierd apa, iar in final sa schimb un cot, o garnitura si pompa de apa... (bineinteles nu la el)... )

    mi-a mai zis mecanicul la care am schimbat furtunul de servo ca la pornire, ar trebui sa bolboroseasca lichidul de servo in rezervor... dar la mine nu face nimic... deci cred ca pana la urma sunt si ceva probleme cu pompa servo...

    acum ce mai vreau sa intreb - cat m-ar costa sa cumpar o pompa servo + un furtun de presiune ? tip-ul motorului pe masina este AHL (daca conteaza)
     
    Ultima editare: 27 Iun 2009
  7. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Ciuca ionut apreciază asta.
  8. RaulB

    RaulB 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2009
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    A4 B5 1.6 AHL
    multumesc pentru raspuns. am citit posturile... insa la mine nu cred ca e uleiul problema... cand a fost schimbat furtunul acela de presiune la servo sa schimbat si uleiul servo...

    din pacate azi am facut cateva ture cu ea si se aude acel gajait de care se vorbea aici :( pana la urma cred ca va trebui sa ma interesez de o pompa de servo... azi am cautat asa in mare cateva pompe de servo pentru A4 B5 1999, AHL si am gasit de la ~400 RON la ~650 RON (banuiesc ca diferenta intre ele consta in "primesti ce platesti"...

    sper sa ma tina asta pana una alta... si daca stie cineva sa imi spuna mai detaliat ce se intampla daca cedeaza?... la ce sa ma astept? :blush: pana acum nu am mai avut de-a face cu probleme la servo... deci... :blush:
     
  9. dictator

    dictator 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2008
    Locație:
    Austria
    Masina:
    Audi A5, 3.0, 2011, B&O / Audi Q7, 3.0, 2011
    Derek19 daca ai citit postul meu cred ca ai vazut ca ai aceleasi probleme care le am eu. nu vreau sa treci prin aceleasi chestii ca mine. eu am schimbat acelasi furtun tot la un meserias. ulterior am schimbat si pompa de servodirectie dupa cum mi-a recomandat un mecanic incompetent, imi pare rau ca am sch pompa pe care o aveam originala cu una second - ca una second iti da de la magazin cand o dai pe cea veche in loc. dupa ce am sch pompa nu a fost nici macar cea mai mica schimbare am sch de cateva ori uleiul de servo fara nici un rezultat. am acelasi gajait sau muget cum vrei sa ii spui cand o manevrez in parcare. ma deranjeaza destul de mult treaba asta . cred ca solutia este sa schimb furtunul cu unul original. sincer te sfatuiesc sa nu schimbi pompa pana nu esti sigur ca e ea. pompa cand e dusa se aude f rau. esti primul pe care il aud pe forum care are aceeasi problema ca a mea si nu vreau sa patesti la fel. am mai primit o alta explicatie ca furtunul pe care l-a facut meseriasul ala al meu nu se poate compara cu cel original deoarece trebuie sa faca in pompa o anumita presiune care e calculata. eu ma chinui de un an de zile cu volanul greu si crede-ma am cautat multe pareri. daca vrei sa sch mai multe pareri intra pe mess adyjuncanariu - ID

    iti trimit un link de la vagcat in care este fotografia furtunului de servo e piesa nr 10, sper sa poti vizualiza linkul.
    http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A4/1998/218/52/2623555/#9 .
    ti-am pus si foto mai jos la " flexible hose from vane pump to steering gear
    rhd / 4 cylinder: AHL,ADR,AFY, AEB,AFF,AHU, AHH,AFN"
    vezi ca e si motorul tau acolo. al meu e ADR

    BASIC GERMAN PRICELIST
    part number 8D1422893AL
    Partnumber Title Price
    8D1422893AL DEHNSCHLAU 120.5 Euro

    pret in germania e destul de mult. am inteles ca esti din Alba Iulia, am sa caut un pret mai bun in Bucuresti.

    Bafta
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Sep 2012
  10. RaulB

    RaulB 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2009
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    A4 B5 1.6 AHL
    @dictator
    multumesc mult pentru sfaturi... ti-am dat add pe YM, dar o sa postez si aici pentru a putea vedea si altii care se vor lovi de aceasta problema

    1. am mers astazi sa ma interesez de pompa de servo si furtun... am gasit acel furtun undeva ~700 RON (iar pompa tot in jurul acelei sume)... cam prea scumpe pentru bugetul meu actual :wacko:

    2. vanzatorul de la magazin ma intrebat ce ulei de servo am pus (verde sau mai spre rosu)... am spus ca mai spre rosu, la care el ma intrebat ce culoare are capacul de la rezervorul de servo... surpriza: e verde (am atasat o poza cu el)
    [​IMG]

    :think: oare trebuia pus ulei verde ??? ( si mecanicul meu banuiesc ca nu stia acest lucru :motz: ) si de la ulei sa fie problema cu gajaitul ??? ... am citit mai demult pe forum topicuri legate de problema uleiului de servo si din ce imi aduc aminte zicea cineva ca uleiul de servo verde e doar pentru A4 >2000 sau >2001 nu mai stiu exact... oricum cred ca am inteles gresit... imi aduc aminte cand am cumparat masina (acum aproximativ 1 luna) avea ulei rosu la servo ( cred ca era schimbat recent, o data cu uleiul de motor ) ... si pe masina era furtunul vechi (cel original, care zemuia si pierdea putin lichid de frana ) insa in aceasta configuratie nu gajaia deloc :blink: nu auzeam nimic suspect

    3. revenind la furtunul de servo.. am sa atasez o imagine cu furtunul nou...
    [​IMG]

    nu stiu de ce, dar incepe sa imi para rau ca am ales solutia asta... nu sunt adeptul "carpeste si lipeste" sau cum zice romanul "oricum e bine atata timp cat se potriveste"... insa a fost o situatie si asta e acum :( ... e posibil sa fie adevarat, furtunul cel nou probabil nu ridica o anumita presiune, sau are el ce are... pe langa asta e si mai lung decat cel original si mecanicul sa chinuit putin cu montatul lui :wacko: - in concluzie nu sfatuiesc pe nimeni sa schimbe furtunul original cu unul facut asa !!! mai bine ramaneti cu el (cumparati 1L ulei servo si completati cand pierde) pana aveti bani de unul nou, original... asa cum zicea dictator: nici nu se compara

    4. nu in ultimul rand aveti mare grija la ce mecanic mergeti :( nu ascultati de ce zic unii/altii ca e mecanic bun si stie si alea alea... probabil e - cu alte tipuri de masini... la Audi multi se uita inca ca la OZN-uri :(
     
    s3fu0ra5ului apreciază asta.
  11. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Uleiul de servo recomandat de Audi este verde la culoare si este mineral.Un bidon de 1L costa ~50-60 ron la reprezentanta(numai acolo gasesti original).Ai norma pe capac acolo G002000,dar acum s-a schimbat in G004 parca.Mai gasesti si alte uleiuri de servo verzi ce respecta aceleasi norme cu cel original,dar daca le compari vezi ca si culoarea si vascozitatea difera(eu cumparasem ulei Febi,dar nu l-am mai folosit).Folosirea unui ulei necorespunzator la servodirectie poate duce la pagube mari,asa ca iti recomand sa schimbi uleiul cu unul original(iti trebuie cam 1-1,2 L pentru schimb,schimbul facandu-se prin recirculare de unde rezulta mici pierderi).
     
  12. dictator

    dictator 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2008
    Locație:
    Austria
    Masina:
    Audi A5, 3.0, 2011, B&O / Audi Q7, 3.0, 2011

    deci sa inteleg ca iti cumperi furtun nou? sa imi spui si mie cum iti merge volanul. e cam scump totusi si nu il pun ca prioritate, deocamdata am niste trancanituri pe partea dreapta la gropi si vreau sa le remediez
     
  13. RaulB

    RaulB 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2009
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    A4 B5 1.6 AHL
    deocamdata o sa vad de lichidul de servo... sa caut la reprezentanta ceva preturi, sa vad ce zic si cei de acolo de la service... o sa revin cu detalii de indata ce le am...
     
    Ultima editare: 29 Iun 2009
  14. dictator

    dictator 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2008
    Locație:
    Austria
    Masina:
    Audi A5, 3.0, 2011, B&O / Audi Q7, 3.0, 2011
    am cautat furtun pentru servo in Bucuresti si l-am gasit la 840 lei direct din Germania . e cam scump.
     
  15. Cristian S.

    Cristian S. Audi Expert

    Înscris:
    8 Mar 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Am o prietena care detine un b5 1.6 benzina si ii bolboroseste uleiul in vasul de la servo-directie,stiti acel sunet pe care il face pompa cand virati pe loc maxim si mai fortati volanul putin?cateodata se aude si fara a se vira,totul la cald.ce poate fi??Furtunul?sau?
     
    harbuz costel apreciază asta.
  16. alinfatu

    alinfatu 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2008
    Locație:
    slobozia
    Masina:
    audi a4 b5 1.8
    Bazait la pompa de servodirectie la A4 B5 - probleme si rezolvari

    Am o problema cu pompa de servodirectie si anume bazaie foarte tare,mentionez ca pompa a fost inlocuita recent,este noua,caseta de directie de asemenea si furtunul intre pompa si caseta si tot bazaie.A-ti mai intalnit problema?Care ar fi cauza?Multumesc
     
  17. Emy_

    Emy_ Silver Member

    Înscris:
    12 Dec 2009
    Locație:
    Mangalia
    Masina:
    Fosta ADR 1.8i 125Cp ; prezentele 1.9 AFN + 2.0 CBAB
    Ai lichid suficient?
    De cand nu l-ai mai schimbat?Daca zici ca a fost schimbata sunt slabe sanse sa fie pompa de vina!
     
  18. alinfatu

    alinfatu 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2008
    Locație:
    slobozia
    Masina:
    audi a4 b5 1.8
    uleiul e schimbat ,instalatia spalata de 10 ori
     
  19. marco26

    marco26 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Mar 2010
    Locație:
    constanta
    Masina:
    A6 C6 ,2005,3000 diesel
    schimba fulia pe alternator...sau cel putin verific-o inainte...sigur este blocata si da acest efect de suierat!!
     
  20. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Salut,
    eu aceeasi problema am rezolvat-o schimbind cureaua care angreneaza pompa. Poti incerca si asta, nici a mea nu se vedea sa aiba uzura, dar poate era de calitate slaba, eu mi-am pus "contitech" si acum parca e "unsa". Bafta.
     

Distribuie pagina asta