1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa servodirectie - lichid servo si caseta directie la A4 B5 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de dictator, 2 Sep 2008.

  1. Sorinacio89 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2016
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi A4 1.8 benzina 1996
    Salut.sunt nou pe forum si am si eu onproblema cu un furtun la servo.am un A4 1.8 benzina din 96,fără turbo.modelul cu 125 de cai.imi curgea ulei de la furtunul acela si m-am dus sa i-l schimb.(furtunul este din cauciuc si este insertizat,la capătul dinspre radiator are un șurub,iar la capătul dinspre bord se continua cu o țeava subțire si spiralată,care din câte am înțeles intra in pompa.va spun toate astea Pentru ca nu știu cum se numește acel furtun).inainte de a schimba furtunul nu aveam nicio problema cu servo,doar ca trebuia sa completez cu ulei la câteva zile.dupa ce am schimbat furtunul,servo nu mai mergea decât atunci când turnam motorul,dar si atunci aveam un gâjâit in volan,iar când motorul sta la relanti,nu merge deloc servo.am făcut câțiva km cu ea așa,cu gândul ca poate își ia pompa ulei si își revine.din contra după ce am mers puțin cu ea,servo nu mai mergea deloc.pur si simplu nu mai aveam servo deloc.m-am întors la service si mi-au spus ca nu mai e buna pompa.....si am rămas cu degetul in gura si cu banii luati(350 de lei).ieri a venit un prieten la mine si mi-a slăbit puțin furtunul la capătul dinspre radiator si a început iar sa lucreze pompa.asta înseamnă ca pompa e buna nu?acum va întreb,unde sa fie problema ca nu îmi pot da seama si nici nu vreau sa cumpăr alta pompa dacă asta e buna.se poate sa fi montat furtunul greșit?
     
  2. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Mergi la servis unde ai montat furtunul si spunele sa iti rezolve problema, pompa ta e buna buba e de la furtunul montat de ei. Posibil sa fie capatul de la furtun ( cel de pe pompa de servo ) mai subtire si sa intre surubul prea mult in pompa. Sau nu are garnuturile corespunzatoare sau a bagat alt surub.
     
  3. Sorinacio89 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2016
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi A4 1.8 benzina 1996
    eu am fost ieri la ei,imediat dupa ce am schimbat furtunul si mi-au spus ca nu are ce sa imi faca.ca nu sunt ei de vina.se poate verifica si in alt mod daca e pompa buna?adica sa le duc o justificare ca nu e de la pompa
     
  4. coco_catalin

    coco_catalin Gold Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi A4 B5 / 1.6 ADP / 101 CP / 1997
    Sorinacio daca citesti topicul de la inceput o sa vezi ca au mai fost colegi care au avut probleme cu furtunul acela... pana si eu am avut probleme cu el.. :p Eu am schimbat 3 furtune pana sa ajung la cel potrivit din incompetenta mecanicilor! :motz: :wtf:
    Eu zic ca pompa lucreaza din cele spuse de tine...
    Furtunul l-ai cumparat tu sau ti l-au "comandat" ei? Te intreb pentru ca daca furtunul e de la ei, ti-au pus ce au vrut. Tu te duci prin dezmembrari sau rogi colegi care au acelasi motor ca al tau sa iti dea un cod de pe furtunul lor sau ceva poze..
    Dupa... Te duci frumusel fara scandal la inceput, la incopetentii aia le arati ca nu au dreptate. :box:
    Odata ce i-ai platit, masina trebuie sa mearga! :aggressive:
     
  5. Sorinacio89 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2016
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi A4 1.8 benzina 1996
    Da coco_catalin. Furtunul mi l-au schimbat fara sa ma intrebe daca am eu altul sau daca am preferinte. Adica sa imi dea de ales intre cateva modele, mai scump sau mai ieftin. Mie mi s-a parut de cand l-a pus ca e mai subtire si am zis treaba asta dar au motivat ca cel vechi avea un manson peste si de aia mi s-a parut mai gros. Sunt niste imbecili. Cu mecanicii m-as fi inteles eu ca sunt de treaba dar a venit patronul si era foarte arogant si l-am luat la injuraturi. Asa ca de aia mi-e nasol sa ma intorc la ei.
     
  6. coco_catalin

    coco_catalin Gold Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi A4 B5 / 1.6 ADP / 101 CP / 1997
    Nu trebuie sa iti fie nasol... Nesimtiti astia te-au luat de nestiutor (fraier) si te-au imbarligat cum au vrut ei... Greseala ta e ca ai scapat banii pe mana lor. Aveai si tu dreptul la cateva manevre de volan prin curtea lor din cate stiu eu.
    Te duci si tu frumusel deoarece cu scandal nu se rezolva nik... le spui din nou de furtun... si daca refuza si atunci sa creada ca tu tot nu ai dreptate... plangere la OJPC si te rugam sa le faci si o "reclama buna" aici pe forum ;) sa stim sa evitam si noi.
    Poate intre timp te ajuta si alti colegi ce au tipul tau de motor cu alte idei si sfaturi.
    Bafta ca ai nevoie :beerchug: 350 lei nu ii gasesti in drum ;)
    P.S. Pe mine m-a costat 750 lei in 2012 treaba asta.
     
    Ultima editare: 1 Iun 2016
  7. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Mai ai furtunul vechi ? Vezi ca se poate resertiza sunt firme care se ocupa cu furtunuri hidraulice (partea de furtunarie de la buldoexcavatoare) tot ce ai nevoie sunt capete de la furtunul vechi (spira de la caseta si capatul de pe pompa) si iti vor face alt furtun.
     
  8. Sorinacio89 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2016
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi A4 1.8 benzina 1996
    Salut.nu i-l mai am.au zis ca l-au aruncat.am Vorbit cu aia de la service si au zis ca ma așteaptă mâine sa încercam sa rezolvam problema.o sa m-a duc mâine sa văd ce fac.
     
    coco_catalin apreciază asta.
  9. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Furtunul sh trebuie corespunda cu cel vechi dupa cod;daca nu corespunde de obicei filetul este lung aici se ajusteaza din el pana corespunde cu cel vechi,chiar un furtun nou poate avea filetu mai lung,greseala fatala sa arunci furtunul vechi nu mai ai un termen de comparatie.

    Cere codul OEM ptr masina ta este un topic dedicat apoi cumpara unul nou sau sh dupa codul respectiv
    daca ai probleme se ajusteaza din filet prin mai multe incercari se ajunge la un debit ok;vechiul furtun
    este ideal sa il detii.
     
    Ultima editare: 3 Iun 2016
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Vezi ce reper te intereseaza din PDF-ul atasat, si trece-ti codul motor in profil.
     
  11. Sorinacio89 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2016
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi A4 1.8 benzina 1996
    Gata am rezolvat.am fost la alti baieti,si mi-au schimbat cele doua saibe de la surubul de la pompa.mi-au pus unele de cupru.acum merge perfect servo.cu 20 de lei am rezolvat problema.mi-au zis ca si pompa e pe duca dar ca mai merge.va multumesc oricum ptr pareri si sfaturi.ati fost de mare ajutor.
     
  12. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Deci avut dreptate ca au fost garniturile nu?
     
    Sorinacio89 apreciază asta.
  13. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Daca avea furtunul vechi putea sti exact cauza,surubul intra prea in interiorul pompei asta este clar nu este primul care intalneste problema asta.
    Unii au luat din filet,se pot pune si alte saibe ideea sa pice exact ca inainte de demontare.
     
  14. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Mama lor de piese facute de cinestie ce firme si SRL-uri da asta e alta poveste. O parte din vina o au si mecanici ca si-au dat interesul pt a repara masina. Sfat pt toti proprietari de auto mai vechiute, alegeti cu grija mecanici care va repara masinile si servisurile unde mergeti la reparatii si revizii.
     
    Sorinacio89 și coco_catalin apreciază asta.
  15. Sorinacio89 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2016
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi A4 1.8 benzina 1996
    Asta cu mecanicii este foarte adevarata. Pe mine m-a trimis cineva la băieții care mi-au rezolvat problema cu servo si vreau sa spun ca sunt niște băieți acolo de nota 20. Plus ca patronul (mecanic de meserie) se implica la toate mașinile. După cum am văzut se cam pricepe. De când am ajuns si a învârtit de volan mi-a spus ca nu e pompa si ca se rezolva si in 10 minute am plecat cu mașina făcută.
     
  16. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Eu unu nu mai am timp pt mecanica ( abea imi fac timp pt masina mea "Bubu" Jandarmeria imi ocupa cam tot timpul). As mai surubari pe la masini si miei imi place sa plece masina pe roti si omul multumit nu sa ii fac ceva pe la masina si sa o las ca nu mai stiu ce am de facut. Cat despre pompa si caseta de directie cautati sa rezolvati pierderile de lichid si zgomotele ciudate pt ca tine de viata voastra, uleiul char daca vi se pare scump cel oem punetil cu inredere ca va va scuti de multe batai de cap. Iar piesele pt directie cautati sa le luati noi nu sh. Drumuri bune la toata lumea.
     
  17. vancsazsolt

    vancsazsolt 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Ian 2016
    Locație:
    Popesti-Leordeni
    Masina:
    A4 B5, 1.9 TDI 2001
    Dupa o revizie costisitoare la AC(2500 ron), incep sa ma pregatesc si de o revizie la servodirectie.
    Intrebarea mea este, reconditionare sau scimbat caseta cu unul nou, aftermarket.
    Caseta mea a inceput sa arate semne de oboseala, a aparut ulei(insa inca nu curge, nu a fost nevoie sa completez in 4 luni) in zona unde intra furtunul pe caseta si cele 2 capete si are un mic joc care nu reprezinta pericol insa ma deranjeaza maxim.
    Directia propriuzisa a fost verificata, joc nu am decat cel din caseta. Am schimbat burduful care era crapat, am incercat solutia provizorie(controversata) sa strang un pic surubul de tensionare din caseta insa nu s-a miscat si de frica sa nu distrug ceva(este surub de aluminiu in carcasa de fier si cele 2 metale nu se prea impaca), am renuntat.
    Dilema asta o am de cand mi-au cerut compresorul AC vechi cand am luat cel nou si mi-au povestit ca ele se duc la fabrici si sunt reconditionate. La fel este si cu caseta...multe piese noi aftermarket sunt unele sh care au fost reconditionate si vandute ca noi. Sunt sablate si tot ce este de uzura se schimba, arata ca noi dar nu sunt noi. Stiu, ce se refoloseste(ex. carcasa) nu are uzura propriuzisa... Garantia este cu dus si intors si la cele "noi" si la cele reconditionate insa pretul este de 1/2 sau chiar 1/3 si unele firme se ocupa si de montat-demontat la "pachet"
    Voi ce expetienta ati avut, ce varianta ati alege?
    P.S. in cazul furtunului, daca este ruginit si nu mai pot refolosi, o sa aleg reconditionarea celui original. Am vazut cum se face si nu am retineri. La caseta este mai complicat( grad de uzura, calitatea pieselor folosite la reconditionare etc.)
    Din ce am vazut, nu prea ai cum sa ramai fara directie gen "se blocheaza volanul:)" orice ar face...in limita bunului simt.

    P.P.S. a mai incercat cineva tensionara arcului din caseta pentru a corecta jocul? Stiu ca nu se recomanda insa facut cu cap se mai poate amana schimbul casetei cu cateva luni poate si mai mult.
     
  18. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    Buna seara,

    Am schimbat personal bratele suspensie la masina astazi, excelent...iar la sfarsit am observat umezeala si o oarecum pata uleioasa pe la motor dupa firewall.
    Pozele sper sa vorbeasca.

    Curge foarte usor, dar nu pare sa pierd lichid servo, e plin vasul de 2 ani cand a fost schimbat. din contra lumina era clar un lichid verzui ca cel servo.
    Undeva in interiorul burdufului de cauciuc pare sa fie cauza, asta daca nu e nimic deasupra casetei ce ar putea sa picure (furtune ulei, antigel etc) . Nu pierd nici un alt lichid de altfel, ulei, gel, frana, totul full si schimbate in ultimul an.

    Tot burduful e uleios dupa aripa, pana la metalul casetei, care e uscat.
    In ultima poza, am stropit cu degripant eu pe burduf. E doar imagine de ansamblu al locatiei fata dreapta.

    As fi recunoscator pentru orice parere sau verificare.

    IMG_0988.JPG IMG_0990.JPG IMG_0991.JPG
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Alt lichid verde nu are ce sa caute acolo decat lichidul de servo.
    Din ce vad ti-a umezit bine bursuful bieletei, deci pierzi pe la caseta de directie.
     
  20. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    Vesti bune.
    Si ce recomanzi sa fac in cazul asta? Sau ce optiuni am?

    Edit: Am citit tot pe forum + altele pentru a imi da si optiuni personale.

    -Caseta o pot reconditiona la TRAMI. Daca e ea de vina, pare un pas bun de urmat la ce spun colegii. Dar vreau sa elimin alte posibilitati pana atunci.

    -Daca dau jos acel burduf, e posibil sa nu fie strans/cedat un inel ceva ce tine acolo? Si e vreun furtun conectat la caseta pe partea dreapta aproape de burduf?

    -Momentan, masina merge 100% plus nu pierd lichid servo, dar o sa supraveghez mai atent zilnic. Fara zgomote, suierit, volan intepenit etc. Desigur ma astept la asa ceva in viitor. E ok daca nu sar imediat la reparative? Ce se poate intampla si e pericol pentru mine sa merg la drum lung?
     
    Ultima editare: 6 Iul 2016

Distribuie pagina asta