1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa servodirectie - lichid servo si caseta directie la A4 B5 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de dictator, 2 Sep 2008.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Evident ca reconditionatul este cea mia buna varianta, masina ta fiind un B5 ma indoiesc ca vei gasi in dezmembrari o caseta mai noua de cel putin 15 ani.
    Daca dai jos burduful vei gasi bieleta de directie prinsa pe caseta de directie, probabil s-a dus vreun semering din caseta si pe acolo pierzi.
    Ce se poate intampla e evident, in orice moment poate ceda si ramai fara servo-directie, o sa tragi de volan mai rau ca la Aro. La drum lung nu e de speriat dar in oras o sa faci bratele lui Popeye si risti sa strici si pompa de servo.
    Nu stiu cum vin conductele prinse pe caseta la 1.6, cauta pe Google o poza si fa-ti o idee. Dar daca nu ma insel cele 2 conducte vin prinse undeva pe mijlocul casetei si au continuitate pana in partea stanga a masinii spre pompa de servo.
     
  2. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    Multumesc mult. In cazul acesta o folosesc momentan, fiindca am planuit cateva trip-uri prin tara. Daca tine pana atunci, o fac atunci, daca nu....am sa fac brate de Popeye pana acasa :D
     
    coco_catalin apreciază asta.
  3. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    A venit vremea si casetei mele. Adica curge, am primit o caseta de directie care curge de la un coleg de pe forum si am desfacuto bucati , am cautat set de reparatite pt ea si am gasit unu la 170 de lei si altul la 240 de lei. Am sa iau un set de reparatie sa il montez si am sa probez careta jos ( am toata instalatia de la sevodirectie de la masina veche) si sa vad daca curge dupa reparatie. Eu consider ca nu se merita sa iau o caseta sh (are cel putin 15 ani) iar sa dau 600/700 de lei pe o reparatie care o pot face eu nu vreau. Am sa postez dupa ce voi repara caseta si sa vad cum se comporta .
     
    costy_1971 apreciază asta.
  4. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007 + VW Golf 7 1.6
    Asa am zis si eu la A4 B5: de ce sa nu fac eu reparatia la caseta de directie, mare lucru. Problema a aparut dupa demontare, cremaliera avea in unele locuri urme de material mancat de rugina, superficial. Degeaba schimbi semeringurile si tot ce inseamna o-ring si garnituri daca cremaliera nu este perfecta. O conditie esentiala pentru o caseta de directie hidraulica fiabila si functionala.
     
  5. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Caseta asta care o voi repara nu are urme de rugina pe cremaliera si nici pe axul de comanda. Zici ca a lucrat in baie de ulei e saraca plina de ulei peste tot. Vad ce voi rezolva dupa montarea setului de reparatie.
     
  6. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Unde sunt montate acele saibe,si ce rol mai au pe langa cel de etansare?
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Sunt 2 saibi la capatul furtunului ce vine de la caseta de directie si se prinde pe pompa de servo.
     
  8. costy_1971

    costy_1971 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Apr 2013
    Locație:
    pascani
    Masina:
    Audi a3 1,6 an 2005
    si la mine bolborosea in vas si am schimbat pompa ,am pus noua,si iar bolborosea apoi am rotit sita din vas cu 180 grade dinspre furtunul gros inspre cel subtire am presat-o la loc si am scapat de bolboroseala
     
  9. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    In urma unui accident (cel mai probabil) fostii proprietari/meseriasi au anulat serpentina de racire servo si au pus ulei de care o fi.
    Am facut rost de serpentina si un furtun si-mi mai trebuie vreo 2, dar am o nelamurire. In poza de mai jos, furtunele 15 si 16 intra in acelasi loc in vas, dar nu observ nicio piesa de legatura, doar cele 2 coliere.
    Vasul are 2 stiuturi, tur si retur. Mai este o piesa de legatura gen un t, y ceva? Daca se poate si un cod?

    Multumesc!

    [​IMG]
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu, nu e nici un T-u.

    Foloseste-te de imaginea atasata.

    Reperele #16 si #10 se duc in vas, #2 si #3 se duc in caseta.
     
    Ultima editare: 9 Apr 2017
  11. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Poti sa-mi atasezi te rog si un pdf cu part number-ele astfel incat sa stiu ce furtune sa mai caut?

    Furtunele actuale care intra in vas imi par a fi artizanale si prinse cam dubios, pierd lichid pe langa ele.

    Multumesc!
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Poftim.
     
    paul14 apreciază asta.
  13. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    Multumesc, o sa revin cu ce rezolv.

    Edit: Doar ca in pdf-ul atasat PN corespund tot cu poza atasata de mine initial.
    Ar echivala 16 din poza ta cu 12 din pdf, 3 cu 5 si 10 cu 16/15.
    De PN din poza ta am nevoie, 16, 3 si 10.

    Weekend plăcut!
     
    Ultima editare: 9 Apr 2017
  14. Assu

    Assu 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2015
    Locație:
    Dorohoi
    Masina:
    A4,B5 1996 1.6 ADP
    Sa va spun problema mea legata de servo.Acum 2 zile eram pe la cumparaturi cu sotia.Vin la masina si cand imi arunc ochii pe jos vad o pata de ulei.Gandul m-a dus repede spre baia de ulei.M-am uitat asa in mare si am vazut ca a picurat de la furtunul hidraulic.
    Am remediat problema cu 2 coliere la capetele lui(zic pana am sa il schimb)Ridic azi capota si cand ma uit la furtun se umflase rau tare.Acumulase ulei intre izolatia de la furtun.Dau fuga la un parc de dezmembrari si unde nu ma mananca sa aduc in discutie furtunul hidraulic.Am dat 150 de lei pe el(doar nu era sa dau la magazin 350) si se baga un baietan sa mi-l schimbe acolo.
    Furtun original.Aceleasi cote inscriptionate pe el.Cum mi-a montat furtunul ala s-a dus naibii servo directia.Daca accelerez incepe sa se miste usor,cum o las in relantiu nu mai am deloc.M-am uitat la vasul de servo si in relantiu se vede cum bolboroseste uleiul(ceea ce nu facea pana acum)Daca o turez mai tare zici ca e fantana arteziana.Am vazut asa ii zic aluia,cred ca furtunul nu e bun,si a adus altul.L-am montat si pe ala si are exact aceleasi simptome.
    Ce naiba sa ii mai fac fratilor ca din cauza ei mi-am stricat si maneta de semnalizare.
    Am citit pe la inceputul topicului patania altui coleg din cauza ca cumparase furtunul ceva mai mic la cota.La mine nu se pune problema deoarece e identic total.Doar nu cade pompa de servo asa din senin de la o simpla schimbare de furtun.Nu are nici un zgomot nimic.
     
  15. coco_catalin

    coco_catalin Gold Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi A4 B5 / 1.6 ADP / 101 CP / 1997
    Salut Assu! Se pare ca avem aceeasi motorizare si suntem si din Botosani :) :p Ceva asemanator am patit si eu in 2011 cand mi-am cumparat masina. Perdere de 1 l de ulei de servo in 2 zile si asta daca nu viram maxim. Mers la dezmembrari cumparat unul identic doar ca era diferit o litera la urma, parca :confused: nu m-ai stiu exact... Aveam aceleasi simptome cum ai tu. Atunci un furtun de servo hidraulic era 650 lei, dat comanda dupa codul din Etka (si confruntat cu ce aveam eu pe masina), pus pe masina si de atunci merge brici, doar ca am ramas cu bolboroseala dar nu ma deranjeaza atata timp cat invart volanul cu un deget stanga, dreapta si turatia nu scade.
    Parerea mea e sa incerci un furtun nou dupa codul din Etka sau dupa codul ce l-ai avut tu inainte sau sa astepti pana maine seara si iti dau eu codul ce il am eu pe furtun daca am camp vizual asupra lui maine cand o sa ma uit! Bafta! :beerchug:
     
  16. Assu

    Assu 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2015
    Locație:
    Dorohoi
    Masina:
    A4,B5 1996 1.6 ADP
    @coco_catalin Mersi de raspuns.Furtunul vechi are seria asta. 8D1 422 893 K daca asta e seria.Sub ea scrie ceva de made in germany,apoi sub ea mai are un fel de serie TCHP D350 BAR106/96S iar pe asta sh scrie asa TCHP D350 BAR 21/96s chiar daca am incurcat o cifra din el (fiind stantata aiurea) desi nu cred se observa clar ca dupa BAR are cifra 2 iar la mine se vede clar ca incepe cu 1,dar nu stiu daca asta e seria.

    Il am pe cel vechi dat de pe masina si m-am uitat si pe furtunul pe care l-am pus.Are seria 8d1 422 893 k identica.cu seria care o are pe al meu.a mers putin la inceput dupa care am vazut ca daca ramanea la relantiu ramaneam fara servo.M-am dus pe capul alora iar si am cerut alt furtun,l-am montat si pe ala(exact aceeasi chestie patesc) puse aceleasi saibe pe care le-am dat jos de pe furtunul vechi.Am desfacut busonul de la vas si se observa cum pompa baga uleiul inapoi,daca o accelerez mai tare il arunca.L-am turat pana pe la 3000 si mi-a aruncat sita din vas.M-am chinuit vreo 3 minute sa o pot fixa inapoi.Am pus si alt ulei din ala verde.Am gasit un ulei SWAG dar are codul pe el identic cu ce s-a recomandat aici.Schimbul l-am facut practic desfacand furtunul hidraulic de la servo, si am lasat sa curga cat a curs.Am strans surubul pe servo la loc si l-am pus pe cel nou .Am pornit motorul si am inceput a roti de volan de mi s-a acrit.Acum dupa ce m-am documentat pe aici cica ar trebui suspendata masina de rotile din fata rotit de volan de vreo 10 ori stanga 10 ori dreapta,cu motorul oprit/pornit.............iar in alt topic gasesc asa ceva explicat.

    După modificarea unei componente a sistemului de ghidare, în afară de caseta de direcţie (pompa, furtunuri, etc.)

    – Verificaţi şi eventual completaţi nivelul de ulei hidraulic.
    – Porniţi motorul pentru scurt timp (max. 2 secunde)
    Pompa nu are voie să absoarbă aer. Nu este permisă în nici un caz mişcarea volanului
    Timpul de aşteptare între fiecare pornire a motorului este de cca. 30 de secunde.
    – Verificaţi şi eventual completaţi nivelul de ulei hidraulic.
    – Repetaţi procesul acesta până când nivelul de ulei rămâne constant.
    – Porniţi motorul şi permiteţi funcţionarea lui 2 - 3 minute, nu este permisă rotirea volanului.
    Aerul prins eventual în sistemul de ghidare va fi eliminat pe durata funcţionării după cca. 10..20 km

    Deci pana la urma care procedura sa o aplic ca deja sunt bagat in ceata.Mai ramane sa ajung la mecanic cu ea si sa ma puna ala sa cumpar si pompa noua,si ajung la niste scoruri ca nu face masina la cat am bagat in ea.Numai 2700 de ron in ultima luna,plus manopera de 600 Motor segmentat,distributie noua kit de brate nou complet pe fata.De asta m-am si zgarcit sa ma duc sa dau vreo 350 de ron pe alt furtun nou ca imi sare in cap sotia si ma fugareste cu tot cu tigaie de acasa :)
    Dar pana la urma ajung sa depasesc si suma de 350 cu ea ca mi s-a mai dus si maneta de la semnalizare si aia ajunge undeva la dezmembrari vreo 150 de lei,si calculand cu ce am dat pe furtun,si cumparat ulei,si nervii mei am iesit pe castig mare :)
     
  17. coco_catalin

    coco_catalin Gold Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi A4 B5 / 1.6 ADP / 101 CP / 1997
    Salut Assu! Ma scuzi pentru intarziere. Imi pare rau ca nu pot sa te ajut :( M-am uitat inca de ieri si astazi am avut ocazia sa ma uit mai atent dar nu vad codul de pe furtun deoarece e infasurat intr-o bucata de panza de cauciuc, nu stiu exact ce e aia :blink: Ma gandesc ca asa a venit ori asa au pus baietii de la servce furtunul ca sa il protezeje de temperatura motorului.
    Tu ce ai mai rezolvat?
     
  18. Assu

    Assu 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2015
    Locație:
    Dorohoi
    Masina:
    A4,B5 1996 1.6 ADP
    Singura schimbare e la buzunarul meu.Am dat o fuga pana la mecanicul ce mi-a umblat la masina luna trecuta.I-am explicat cum sta treaba cu servo si mi-a zis din start sa caut pompa de servo.I-am aratat si bolborosala aia din vasul de la servo si a zis ca e ceva normal,insa eu i-am replicat ca asa ceva nu mi-a facut inainte.Azi m-am dus frumusel si am dat 200 de lei pe o pompa din dezmembrari,luata de pe un audi 1.8
    Tot eram acolo mi-am luat si alta maneta de la semnalizare si lumini.Am pierdut cam jumatate de ora dar macar mi-am rezolvat-o.
    Ieri m-am apucat si am dat iar drumul la lichid pe la furtun.M-am apucat si am ridicat sita aia din vas si am invartit-o pe toate partile.intr-un final am reusit sa o curat cu o carpa cat de cat fara sa dau vasul jos.Am bagat alt lichid si am facut aerisirea ca la carte cum s-a postat pe aici.
    Surpriza,am scapat de bolboroseala.Acum vad ca am ceva servo dupa cativa km buni facuti dar se aude vajaiala aia de la pompa cand iau de volan.Pana la urma am piesa de schimb,dar nu ma bag eu sa schimb pompa si am sa astept pana luni-marti cand e mecanicul liber.
    Sper sa o rezolv cat mai repede,nu de alta dar sa nu ajung sa imi fac probleme si pe la caseta din cauza ei.
     
  19. coco_catalin

    coco_catalin Gold Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi A4 B5 / 1.6 ADP / 101 CP / 1997
    Tare ma tem sa nu ai surpriza cu pompa de pe 1.8 :no: Tu ai 1.6 :asskicking: Sper sa nu fiu pocit :undwech:
    Sper sa te ajute colegii mai mult daca e plug&play dar nu cred.
    Un mic exemplu: rola curelei nu cred ca e la fel+ debitul care il da pompa de 1,8 fata de 1.6. Bafta ca ai nevoie! :thumbs-up:
     
  20. Assu

    Assu 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2015
    Locație:
    Dorohoi
    Masina:
    A4,B5 1996 1.6 ADP
    Ala de mi-a dat-o a zis ca se potriveste fara probleme,in caz de ceva o returnez inapoi.Mi-am pregatit terenul si eu :))
     

Distribuie pagina asta