1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa servodirectie - lichid servo si caseta directie la A4 B6 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de audiheart, 23 Noi 2012.

  1. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Nucugheri, atunci te rog spune-ne in opinia ta care ar putea fi cauzele acestui barait. La mine caseta de directie este noua deci iese din calcul, pompa servo baga presiune cum trebuie, la service mi-au zis ca este ok. Servo merge bine, volanul se misca usor, asa cum trebuie. Rola de la alternator nu e blocata, cureaua de accesorii are vreo 10 luni de cand e schimbata, e originala Contitech, la fel si intinzatorul de curea. Deci ? :)
     
    Ultima editare: 23 Mai 2013
  2. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Hmm, chiar mi-ai dat un test acum :) Ce sa zic, cauzele baraitului ar fi cele enumerate de tine, dar care in cazul tau vad ca sint eliminate. Eu am zis anterior de curea accesorii sau intinzator din experienta mea, asa am rezolvat eu acel sunet la mine. Iar ca nu e normal sa baraie, am zis deoarece, cel putin la masinile colegilor mei de clubaudi din Bistrita, (nu prea multi intr-adevar, vreo 10-12 cu diferite tipuri de Audi si din diferiti ani) la nici unul nu face nici un zgomot/sunet la virarea rotilor la ralanti si am generalizat ca fiind normala /corecta aceasta stare de fapt. Poate se pronunta cineva care e mecanic sau e "pe meserie" daca e normal sau nu sa se auda zgomote de orice fel la virarea rotilor la ralanti, excluzind momentul cand se ajunge la viraj maxim. :hi:
     
  3. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Am inteles. Are vreun coleg de-al tau din Bistrita A4 B7 sau B6 TDI ? Oricum, eu initial banuiam pompa servo, dar excluzand faptul ca la service mi-au zis ca e OK, din cate stiu eu cand se strica face zgomote mult mai mari si nu merge servo cum trebuie ( intrerupe ) sau merge volanul mai greu. La mine merge usor si la relanti si daca o turez si in mers. In orice caz, asteptam si alte pareri de la alti colegi.
     
  4. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Da, are B7 dar cu motor BRD. Nu scoate nici un sunet nici la el.
     
  5. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Poate ca n-ati observat voi nu stiu ce sa zic, cert este ca la mine acel barait se aude doar daca este liniste in masina ( clima oprita sau muzica oprita ), iar din exterior doar daca e liniste afara sau capota de la motor ridicata. Nu stiu ce sa zic. Oricum, mai asteptam pareri ! :)
     
    Ultima editare: 23 Mai 2013
  6. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Un mic zgomot este normal sa faca la virare insa nu unul deranjant.
    Acolo este un sistem hidraulic nu este suficient de inlocuit piesa defecta si gata;caseta se regleaza (are un surub de reglaj),furtunul trebuie sa intre exact ca cel anterior,se verifica cu un manometru presiunea in sistem la virarea rotilor si cand sunt drepte.
    Daca aveti dubii ,vedeti ce presiune trebuie sa existe in sistem si mergeti intr-un service ce are un manometru il monteaza si in acest fel o sa stiti sigur daca zgomotul este dubios sau nu.
    Succes la verificari :)
     
    Ultima editare: 24 Mai 2013
  7. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Deci sa inteleg ca zgomotul poate fi cauzat de presiunea prea mare sau prea mica din instalatia hidraulica? Mie nu mi-au facut nici un reglaj la caseta dupa montaj in afara de geometria rotilor, dar aveam acest barait si cu caseta veche defecta. Am uitat sa mentionez ca baraitul se aude foarte slab cand motorul este rece dar cand se incalzeste parca se aude o idee mai tare, oricum nu foarte deranjant. Servo merge la fel de bine si la rece si la cald.
     
  8. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Stimati colegi, am rezolvat problema cu baraitul la virarea rotilor pe loc. Nucugheri, intradevar nu era normal acel barait. Din cauza faptului ca am avut incredere oarba in fostul proprietar care mi-a spus ca a schimbat rolele intinzatoare de la cureaua de accesorii o data cu schimbarea distributiei si a curelei de accesorii, le-am eliminat din ecuatie si nu le-am banuit ca fiind '' vinovate ''. Am fost astazi la un service bun unde s-a constatat ca aceste role nu fusesera schimbate niciodata si aveau ditamai jocul, ele fiind stantate cu 05, deci erau cele originale din fabrica. O data cu schimbarea lor a disparut si baraitul complet, acum este liniste totala. Am pus role INA si au costat 460 lei amandoua.

    Recomand celor care intampina aceeasi problema cu baraitul la virarea rotilor pe loc sa verifice rolele intinzatoare si desigur sa nu faca aceeasi greseala ca mine si anume sa aiba incredere oarba in fostul proprietar daca spune ca le-a schimbat.

    Bafta tuturor si scuze pentru lungimea textului :p
     
    Ultima editare: 25 Mai 2013
    Olarel și Afigbg apreciază asta.
  9. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Bine ca ai rezolvat, macar ca nu erai asa convins ca nu trebuie sa fie nici un zgomot, acum macar ai facut experienta pe propria piele si te-ai convins 100% ca trebuie sa fie liniste. :) Si ce bine e cand e liniste, n-ai nici un stres...:racer:
     
  10. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Asa este, ai dreptate ! Parca ar fi alta masina. Nu suport cand e ceva in neregula cu masina si imediat caut rezolvare. Multumesc !;)
     
    Ultima editare: 25 Mai 2013
  11. basca 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Iul 2012
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A4 S-line, 2.0 TDI, 2010
    De vreo 6 luni am joc la caseta de directie, se aude vesnicul barait la gropi, cale ferata la viteza mica si volanul pocneste la viraj pe loc. De vreo cateva ori am patit sa se vireze greu cand incerc sa-l rotesc mai repede.
    Care-ar fi rezolvarea, trebuie sa schimb neaparat caseta de directie, in mod normal cat tine cu jocul asta?
     
  12. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Basca - Caseta de directie poate fi reconditionata ! Nu este neaparat nevoie sa o schimbi. Baraitul la gropi nu este obligatoriu din caseta, poate fi din capetele de bara, bieletele de directie, bucsele de la bara stabilizatoare, brate suspensie, etrieri sau amortizoare. Trebuie facuta o verificare amanuntita.
    Caseta de directie, cand este terminata incepe si curge pe la semeringuri. Uita-te sub masina la burdufele bieletelor de directie si verifica daca sunt ude de lichid hidraulic. Daca sunt uscate lasa caseta de directie in pace ! Verifica nivelul uleiului hidraulic de servodirectie. L-ai schimbat vreodata? Daca nu, ar cam fi cazul sa-l schimbi ! Jocul in volan poate fi din coloana de directie sau din crucea cardanica. Multe masini au acest joc si merg cu el fara probleme multi km. Faptul ca servo merge uneori mai greu poate fi de la pompa de servo obosita. O vizita la un service bun pentru o verificare amanuntita este necesara ! Bafta !
     
  13. basca 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Iul 2012
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A4 S-line, 2.0 TDI, 2010
    Am verificat la service capete de baran bucse, etc, beletele antiruliu sunt aproape noi, o sa verific uleiul hidraulic, de curs nu curge ca am verificat si asta. Sunt curios si cu jocul din volan...
    O sa revin cu rezolvari, mersi de sfaturi.
     
  14. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Jocul in volan sunt convins ca este de la coloana de directie. Mergi la un service care iti poate verifica presiunea pe care o baga pompa de servo. Mergi si fa un test la amortizoare. Daca au eficienta sub 50 % socurile nu mai sunt preluate cum trebuie de ele si se duc in suspensie, caroserie si caseta de directie - de aici poate fi troncanitul. Oricum sa ne tii la curent.
     
  15. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Salutare.
    Am si eu o nelamurire : cind virez rotile stinga sau dreapta, in mers sau chiar pe loc, maxim sau numai cit e nevoie, se aude ca si cum s-ar freca metal pe metal, nu barait ca si la ceilalti colegi. Mentionez ca volanul merge usor. Uleiul servo pare ok. La ce sa ma astept ? Burdufuri rupte, amortizoare slabite ? Multumesc mult.
     
  16. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    La tine sigur sunt duse rolele de la cureaua de accesorii. Le-ai schimbat vreodata ? Dar cureaua de accesorii ai schimbat-o ? Mergi la un service pentru o investigatie mai ampla.
     
  17. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Am schimbat anul trecut curelele si rolele, cu distributia si ce mai implica asta.
     
  18. draciezeu

    draciezeu 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2013
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 B6,1.9TDI,2003
    Pentru colegii de mai sus,acel scartait cauciuc pe cauciuc sau cum il interpretati voi poate proveni de la bratele superioare,de obicei cel dinspre spate.
    Inasa la mine este alta problema...volanul imi merge foarte foarte greu,adica mai pe scurt,trebuie sa ai putini muschi sa il rotesti,iar in curbe nu are nici o tentativa de revenire,sta teapan...ar putea fi pompa servo?..caseta de directie?sau totul sar putea sa se rezume la aerisire + schimbare ulei hidraulic?
     
  19. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Cand volanul nu revine, trebuie sa verificam geometria rotilor.
    Cand volanul nu revine, insa se misca si greu, probabil s-a strans caseta de directie mai mult decat trebuie.Ai masina de curand?De cand ai problema asta?
    Alta cauza poate fii pompa de servo+unghiuri dereglate!
     
  20. draciezeu

    draciezeu 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Mar 2013
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 B6,1.9TDI,2003
    Pai problema asta o am de cand am cumparat-o,iar unghiurile nu sunt dereglate geometrie e buna...pentru ca de curand am facut directia...
     

Distribuie pagina asta