1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa servodirectie - lichid servo si caseta directie la A4 B6 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de audiheart, 23 Noi 2012.

  1. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Salut.
    A facut cineva o verificare a traseului de servo si cum anume ? O procedura de desfundare a instalatiei servo se face cu caseta de directie demontata ?
    In cazul in care se pierde tot lichidul servo din vas, iar pompa face ca toti dracii la viraje, ce ar trebui urmarit / verificat ?
    Multumesc.
     
  2. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Pentru inceput verifica sa nu-ti curga ulei servo pe la burdufele bieletelor de directie. Acestea trebuie sa fie uscate. Daca nu curge pe acolo, verifica tot traseul. Pe undeva sigur iti pierde,deoarece lichidul servo nu se consuma\evapora !

    Pompa daca vajaie in viraje urat cu toate ca lichidul este la nivelul maxim verifica rolele intinzatoare de la cureaua de accesorii si implicit si cureaua. Aceste role daca sunt uzate provoaca un huruit groaznic in momentul in care misti de volan cu motorul pornit. Daca nu de la ele apare zgomotul atunci pompa de servo trebuie schimbata\reconditionata. Bafta !
     
    Ultima editare: 25 Aug 2013
  3. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Din ce am vazut, pierderea lichidului servo este la iesirea din pompa, cred ca pe la cotul metalic tip surub / conducta care iese din pompa. Vuietul se aude cind vasul este gol. Pe la burduf nu pierde pentru ca este uscat. Am sa verific traseul de servo - conductele. Daca lichidul este refulat pe supapa de pe retur, ma gindesc ca poate e infundat pe undeva. Voi reveni cu alte amanunte, detalii.
    Multumesc.
     
  4. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Da, e foarte posibil sa ai un blocaj pe undeva, si furtunul acela nu mai este etans. E buna pompa daca nu huruie cand ai suficient ulei servo. Verifica si revino cu rezultatele :)
     
  5. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Se pare ca problema este la conducta care iese din pompa servo catre caseta de directie. De la surubul de prindere e umeda conducta , iar mansonul de cauciuc de protectie are o gaura pe dedesubt la vreo 15 cm de pompa si picura uleiul servo. Va trebui demontata aceasta conducta si cel mai probabil inlocuita. Voi reveni si cu late observatii, detalii, eventual poze.
    O zi deosebita fara necazuri.
     
  6. ionutzx 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2010
    Locație:
    timisoara
    Masina:
    A4b8,combi,2 TDI, 130 KW, 177 Cai, 2014
    Salut, am o problema cu o bataie (troncanit) pe partea stanga fata, am fost la mecanic a verificat bratele, telescopul si bataia pare sa provina din caseta de directie. Caseta de directie nu curge. Zgomotul se aude la denivelari, gropi si drum pietruit. Trebuie reconditionata caseta de directie, ce trebuie sa fac? Multumesc.
     
  7. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Eu zic sa schimbi mecanicul! Caseta cand capata joc atat de mare incat sa troncane, apar in scurt timp si scurgeri pe la burdufele bieletelor de directie, pentru ca jocul cremalierei afecteaza semeringurile si caseta devine neetansa. Sigur ai probleme ori la telescoape, ori la unul din bratele de suspensie, ori la bucsele de la bara stabilizatoare, bielete de directie, antiruliu sau cap de bara. Iti trebuie un mecanic bun nu un carpaci, dar asta e greu de gasit la noi in tara din pacate. Aceste componente sunt extrem de greu de diagnosticat cu masina pe elevator, cand tragi cu levierul de ele pot sa nu prezinte joc, dar cand le demontezi se pot observa jocuri evidente in pivotii bratelor. Mie mi s-a intamplat sa am o mica bataie pe dreapta dupa ce am schimbat totul pe acea parte si problema sa fie o piulita nestransa cum trebuie, mai exact piulita care prinde pivotul de la ciolan ( bratul inferior dinspre masina, nu cel stabilizator pe care se prinde telescopul ) de fuzeta. Nici nu iti poti inchipui in ce hal troncanea de ziceai ca se rupe ! Mecanicii astia incompetenti merita sa faca puscarie pentru ca ne pun vietile in pericol! Toti isi fac treaba la misto, pe multi bani, ca sa nu mai vorbim de aroganta fata de client de care dau dovada si limbajul '' de cartier '' pe care il folosesc. Nu schimba nimic pana nu stii exact de unde provine troncanitul. Bafta si vezi ce faci!
     
    Ultima editare: 27 Aug 2013
  8. lord1

    lord1 5th Gear Member

    Înscris:
    10 Oct 2010
    Locație:
    Fetești
    Masina:
    A4 avant 1.9 TDI AVF
    de ceva vreme a aparut o bataie in caseta pe partea stanga, prima data am zis ca este de la brate.am verificat bratele de n ori.
    Se poate strange jocul casetei? ,deoarece este destul de mare.
     
  9. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Lord, de ce esti tu asa de sigur ca e din caseta?? Casetele hidraulice nu prea bat, si daca se ajunge la un joc asa de mare incat sa bata in scurt timp incep sa si curga ! Verifica mai bine suspensiile, bieletele de directie, capetele de bara, flansele amortizoarelor, bucsele de la bara stabilizatoare, bieletele antiruliu, arcurile si telescoapele deoarece ma indoiesc ca bataia ar fi din caseta. Pivotii pot avea un joc foarte mic, insesizabil la verificarea cu levierul, sesizabil doar la mana in momentul in care ii demontezi. Vezi sa nu fie o piulita sau un surub slab pe undeva, am patit-o la masina mea si batea de nu stiam ce are.
    Caseta se poate regla, are un surub care se mai strange, dar mare atentie ca daca il strangi prea tare volanul nu va mai reveni singur la loc in viraje. Cauta un mecanic bun lasa-i incolo de carpaci !
     
    Ultima editare: 28 Aug 2013
  10. Coto

    Coto 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Aug 2012
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4 , 2.0 TFSI , 2009 engine CDNB
    Salut
    ai rezolvat problema cu zgomotul venit din volan? Si la mine se aude acelasi zgomot de o saptamana si meseriasii de la un service nu au stiut sa imi zica exact un diagnostic.
    Zogomotul este la fel.....ca si cum se freaca un cauciuc!.....si ii deruteaza pe mecanici.
     
  11. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Salutare. Revin privind problema mea in traseul servo. Intradevar a fost de vina furtunul flexibil de la pompa servo la caseta de directie. A fost inlocuita, deoarece sub mansonul de cauciuc ce trebuiasa protejeze acel furtun, a intrat cumva apa sau alt lichid cu actiune coroziva. Treaba asta a determinat rugina la imbinare metalica, apoi concretizandu-se in fisurarea/gaurirea furtunului. Acest fapt a cauzat si pierderea lichidului servo din vas.
    Prin inlocuirea acelui furtun am scapat de problema. Bine ca a fost doar atat si nu a afectat caseta de directie sau pompa servo. Pentru cei care au simptome de frecare metal pe metal cand rotesti volanul, e bine sa verifice si traseul servo.
    Bafta tuturor si km multi fara probleme.
     
  12. mitzubabau 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Sep 2013
    Locație:
    constanta
    Masina:
    a 4 1900, 2002
    servodirectie

    Am un a4 din 2002 si am o problema cu servo in sensul ca se vireaza fff greu. Va rog daca ma puteti ajuta cu solutii.
     
  13. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Ai verificat daca ai ulei servo suficient ??
     
  14. chimu007 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Aug 2013
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    Audi A4, 2001
    salut tuturor
    am un audi a4 model 2001 1.8T si de curand mi s-a fisurat furtunul care face legatura dintre caseta de directie si pompa servo, l-am inlocuit complectat cu ulei la nivel. problema pe care o am este ca la relantiu masina stand pe loc se vireaza foarte greu, daca o turez tot stand pe loc se vireaza cu un deget. aveti idee ce ar putea fii. si in mers daca franez si ajung sub 1000 de tura se intareste volanul. totodata cand o turez si virez pe loc se aude un sunet ca atunci cand este virata o masina la maxim si inca tregi de volan. va multumesc.
     
  15. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Vezi sa nu fie pompa defecta. Daca la relanti nu ai servo, inseamna ca nu ai presiune suficienta pe instalatia hidraulica de servodirectie, iar de presiune este responsabila pompa ! Mergi la un service care are aparatura necesara sa iti masoare presiunea din instalatie la relanti si in sarcina. Bafta !
     
  16. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Mai mergi cu masina minim 100km in afara orasului, cu grija.
    Cand ai pus lichidul nou, probabil mecanicul a pornit motorul fara sa miste rotile stanga-dreapta de mai multe ori.Pompa trage lichidul, insa are aer.Supapa de presiune din pompa se inchide pe uscat si se blocheaza.Daca ai noroc, se aeriseste si isi da drumul.
     
  17. Liviu Ivanus 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a4. 1,9 TDI. 131 CP. 2003
    Salut fani Audi...
    Am si eu un 1,9 Tdi din 2003 si am o problema, in sensul ca atunci cand virez stanga sau dreapta de volan cu motor pornit chiar daca e pe loc sau in mers se aude un zgomot ca si cum ai freca cauciuc pe cauciuc...precizez ca se vireaza usor doar ca se aude acel zgomot...va rog sa imi dati si mie un sfat ce sa fac...va multumesc anticipat
     
  18. costel_ivanus

    costel_ivanus 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Noi 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a4 1.9tdi 131hp B6 2002
    Salut,

    Eu am avut aceeasi problema . Trebuie schimbata fulia de la alternator.
    Pare ciudat dar este singurul lucru ce trebuie facut .Aceea are rolul de a prelua vibratiile motorului ( are un fel de ambreiaj ) .Costa in jur de 150 - 200 ron. ;)
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Sep 2013
  19. Liviu Ivanus 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a4. 1,9 TDI. 131 CP. 2003
    Multumesc frumos...o sa incerc cu fulia
     
  20. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Schimba fulia de la alternator, mai mult ca sigur de acolo se trage problema, dar in cazul in care nu ai schimbat de mult sau niciodata rolele de la cureaua de accesorii, eu zic sa le verifici\schimbi si pe acelea. Nu ai idee ce zgomot urat scot cand se strica la miscarea stanga-dreapta a rotilor.
     

Distribuie pagina asta