1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa servodirectie - lichid servo si caseta directie la A4 B6 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de audiheart, 23 Noi 2012.

  1. Liviu Ivanus 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a4. 1,9 TDI. 131 CP. 2003
    O sa ma uit si la role cand o sa schimb fulia...multumesc pentru sfat;)
     
  2. D@ny

    D@ny 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Iul 2012
    Locație:
    Arad / Timișoara
    Masina:
    A4 B8 2009, CAHA
    Zgomote tren rulare - brate-rulmenti-planetare-capete de bara-bare stabiliza...

    In aceasta seara am sesizat un zgomot puternic si ciudat (ca de frecat metal pe metal) undeva la roata din stânga fata. Zgomotul se aude doar cand misc de volan si nu conteaza daca e pe loc sau in mers. Masina (A4B6, 2005) raspunde bine la frâna, directie sau acceleratie (ca inainte de apariția zgomotului).

    Azi dimineata am plecat din AR spre TM, am facut dupa cateva drumuri prin TM, am parcat masina la un moment dat pentru 3-4 ore, dupa care am vrut sa o mut in alt loc de parcare, la vreo 10m in fata. Cum am plecat de pe loc si am luat curba, am auzit zgomotul. Nu am prea bagat de seama atunci pentru ca ma gandeam ca o fi înghețat polei/noroi pe la roata, distanța era scurta si masina funcționase impecabil pana atunci. Seara am luat masina si am facut o plimbare de ~10 min, zgomotul devenise mai puternic si mai pronunțat. In fine, mi-am facut treaba, am venit inapoi cu masina si nu am mai mișcat-o din loc. Zgomotul se aude atat pe loc, cat si in mers. Am verificat si uleiul hidraulic (sau asa ceva, e deasupra farului de pe partea șoferului - nu le prea am cu mecanica) si era cam pe jumătate plin. Masina nu a suferit niciun fel de incident, nu imi amintesc sa fi luat vreo groapa sau asa ceva. Ce-i drept, cat a stat in primul loc de parcare, era urcata cu partea dreapta pe o bordura de 4-5 cm. Apropo, am schimbat recent cauciucurile cu unele de iarna, sa aibă asta vreo legatura?
    Am încercat sa trag de roata sa vad daca se misca in sens anterior-posterior, dar nu a fost cazul. Am si apasat pe capota, deasupra roții crezând ca ar fi un telescop sau asa ceva, dar iar nimic. Va atașez si un filmulet ca sa vedeți/auziti cum face atat din interiorul mașinii, cat si din exterior. Ma intreb cam ce ar putea avea si daca as putea merge încet-încet din TM pana in AR (pe autostrada, ca sa o duc la cineva de incredere), având in vedere simptomele, dar si faptul ca raspunde perfect la frânare sau schimbare de directie.
    Multumesc!
    http://youtu.be/gKwotExFzRI
     
    Ultima editare: 6 Dec 2013
  3. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    este huruit de la servo, poate fi pompa de servo. Nu am inteles ce inseamna ca ai verificat nivelul uleiului de servo si era pe jumate plin. Ai acolo, minim si maxim. De obicei daca nivelul scade sub minim ai acel zgomot. Parerea mea e ca daca mergi asa cu ea risti foarte mult, sa se duca pompa de servo care nu este o piesa ieftina. Asigura-te ca nivelul de ulei de servo este tot timpul pe maxim.
     
  4. D@ny

    D@ny 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Iul 2012
    Locație:
    Arad / Timișoara
    Masina:
    A4 B8 2009, CAHA
    Nu mi-am dat seama de semn pentru ca era întuneric si oricum verificasem asta la niste Indicații primite la telefon. O sa verific maine dimineata. Ar mai putea fi si altceva? Daca e treaba cu servo, care sa fie cauza?
     
  5. marius_bv

    marius_bv Audi Expert

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A4 2.0i, 131 cp, 2003
    daca uleiul de servo este pe maxim, nu stiu care ar putea fi cauza. De obicei asta se intampla cand pierzi uleiul de servo pe undeva, dar asta poti vedea maine pe lumina, daca a curs pe undeva (posibil pe la caseta) si nu mai este la nivel. Inainte sa pleci asa la drum mai intreaba sa nu risti prea mult. Atentie cand verifici nivelul, masina sa nu stea inclinata.
     
  6. drogas Gold Member

    Înscris:
    31 Ian 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B6 1.8T AVJ 2002
    si eu as miza pe pompa de servo dupa zgomotul pe care il auzi..
     
  7. D@ny

    D@ny 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Iul 2012
    Locație:
    Arad / Timișoara
    Masina:
    A4 B8 2009, CAHA
    Pompa servodirectie - lichid servo si caseta directie la A4 B6 - probleme si ...

    ImageUploadedByTapatalk1386353053.393037.jpg
    Asta părea sa fie inițial problema. Am cumparat uleiul recomandat (G004) si am completat, a mers perfect dupa. Cum am ajuns in AR am fost la service si mi-a spus mecanicul ca ar scapa ulei pe la caseta de directie. Mi-a recomandat sa astept sa vad in cat timp incepe sa huruie din nou și m-a îndrumat catre un service care reconditioneaza caseta.
     
  8. mishu999

    mishu999 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Noi 2010
    Locație:
    Slatina/Bucuresti/Craiova
    Masina:
    A4 B6 TDI
    Si eu am acelasi zgomot ca cel din filmuletul colegului.Am schimbat pompa servo cu una SH a mers vreo 2 luni si acum a inceput iar sa faca acel zgomot.
    Acel zgomot se accentueaza cand accelerez undeva la 1400-1500-1600 rpm si rotesc volanul in acelasi timp.
    Am verificat lichidul este putin peste maxim de cand am schimbat pompa deci nu pierde.Care ar putea fi cauza?
    Mentionez ca toate rolele au fost schimbate acum 15.000 km.
     
    Ultima editare: 24 Dec 2013
  9. Raducu

    Raducu 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    b5.5
    Salut.am uleiul de la servo sub minim.am cumpărat acel ulei special pt Audi/VW.trebuie scos celălalt care mai e putin in bidon si pe vreun furtun sau doar sa completez pana la max?
     
  10. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Daca uleiul este negru precum cafeaua sau cola schimba-l pe tot ! Daca nu, doar completeaza-l si bineinteles verifica burdufele de la caseta de directie sa nu fie scurgeri de ulei pe acolo.
    Nu te gandi ca doar in vas si pe furtune mai e ulei vechi in cazul in care il schimbi ... trebuie golita si caseta de directie de ulei.
     
  11. Raducu

    Raducu 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    b5.5
    Maine as vrea sa fac treaba asta..îmi explici putin cum trebuie golită caseta de directie?mersi
     
  12. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Cu masina pe elevator trebuie sa desfaci una din conductele care duc de la pompa de servo la caseta si apoi cu motorul oprit misti de roti stanga-dreapta pana curge tot lichidul.
     
  13. Raducu

    Raducu 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    b5.5
    Am inteles.asa o sa fac.mersi fain
     
  14. Cornholio

    Cornholio 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Iun 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 B6 - 2002, 131 BHP AWX & Audi A6 C6 Facelift - 2009 , 2.7TDI CANA
    Am si eu o mica problema cu servo directia. Initial, acum vreo 3 saptamani m-am pomenit cu acel uruit in volan si primul lucru care l-am facut a fost sa verific uleiul ( il schimbasem complet acum vrun an si ceva chiar daca cel vechi nu era chiar mizerabil ). Am observat ca era mult sub minim, abia mai atingea "joja" de plastic. Am completat si mi-am vazut de drum. 2 zile mai tarziu, acelasi lucru, ulei sub minim. Mi-am dat seama ca am pierdere pe undeva mai ales ca in rezervor se observau spume in lichid si parea mai galbicios la culoare din verde cand era plin de spuma. Mi-am mai facut treaba cu masina, completand ulei la fiecare 2-3 zile si pana la urma am ajuns la un service. S-a constatat ca e vorba de furtunul ( care de fapt e o teava ) care duce de la pompa la caseta - cel care are mansonul de plastic peste el, si care are un fel de "gat" metalic la 20-30cm de la pompa ( cod: 8E1 422 893 L ). Pe la acel gat curgea. Intrucat la reprezentanta acest furtun costa aproximativ 800 lei, am sunat pe la dezmembrari insa majoritatea masinilor sunt de UK deci volan pe dreapta, nu am reusit sa il gasesc ca asta la englezoaice e diferit.
    Am gasit in schimb o firma care se ocupa cu mentenanta instalatii hidraulice. Mai pe intelesul tuturor, e vb de o dubita care are nu stiu de masinarie care "confectioneaza" pe loc tot felul de furtune de presiune mare. I-am aratat omului furtunul cu problema si mi-a zis ca a mai facut asa ceva si a fost totul ok. Fiind la service, mi s-a dat jos furtunul vechi, omul a luat capetele de la el - care le-a pus la un furtun nou facut de el - totul pe loc in 15 minute. Mi-a garantat ca furtunul are nu stiu ce insertii si ca e facut sa reziste la presiuni imense, mult peste ce am eu pe traseu acolo. Totul bine si frumos. Baietii la service mi-au montat furtunul, completat ulei totul ok, dar cand am dat sa plec din service, am observat niste sunete la viraj foarte asemanatoare cu cele care le are si D@ny. Pe loc se auzea o uruiala mai infundata si se simtea un pic de tot si in volan - nu era ceva deosebit, volanul mergea ok. De asemenea, daca era in sarcina, sa zicem in viteza 1 prin parcare cu viraje, din uruit infundat, sunetul se auzea mai mult ca o vajaiala. Mi-au zis baietii sa merg cu ea 20-30 minute prin oras, sa o las in parcare cu rotile virate peste noapte si ar trebui sa isi revina. Zis si facut.
    A doua zi am avut de facut un drum la Bucuresti ( de la Craiova ). Cand m-am urcat in masina, problema nu disparuse, ba mai mult cand era rece parca era si mai strident - se simte si o vibratie mica in volan daca trag dreapta de ex - dar dupa ce se incalzeste e mai ok. Am zis - ca drumul asta lung ar trebui sa inlature orice indoiala daca e vb de ceva care nu e in regula sau e o problema ca nu s-a "dus" uleiul peste tot. Am plecat la Bucuresti, mi-am facut treaba, m-am si intors ( cam 500 km in total ) - problema persista. I-am sunat pe baietii la service si mi-au zis ca e posibil sa se fi stricat pompa de servo de la faptul ca avand pierderile, ma mai prindea fara ulei ( cand completam ) - dar mi se pare cam mai coincidenta ca am ajuns cu masina la service si mergea ok ( cat tp nivelul era ok ) si cum au schimbat furtunul s-a defectat instant.

    Intrebarea mea e - e posibil ca acel furtun sa fie de vina ? Omul l-a facut pe grosimea aceluia vechi ca doar a montat "capetele" de la cel original. E posibil ca debitul pe acel furtun sa fie super precis, poate si acel "gat" de pe el e facut exact sa permita o cantitate exacta de lichid, si noul furtun sa permita mai mult, sau poate mai putin lichid ? Ma gandesc ca astia la Audi nu s-ar complica sa faca un asemenea furtun cu acel gat de metal, si cu acele bucle spre intrarea in caseta de directie daca nu ar fi ceva mai "special" cu el. Parca nu imi vine sa ma apuc sa cumpar pompa de servo de nebun, s-o montez la service si sa vad ca nu e de la aia. Am gasit pana la urma la cineva din alt oras la dezmembrari si furtun - si nu stiu daca sa ma risc sa incerc alta pompa sau alt furtun. Poate stie mai bine cineva exact care e treaba cu presiunile si fluxurile din instalatia asta. De asemenea, exista vrun risc pentru pompa sau caseta daca mai merg cu ea asa pana rezolv problema ? De mentionat ca nu mai exista pierderi de cand l-am schimbat, in rezervor nu exista bule, si se vede cu ochiul liber ca circuitul uleiului si fluxul pare ok. Acum e posibil sa fie prea rapid sau prea lent.
    Vrun sfat ceva ?
     
    Ultima editare: 14 Ian 2014
  15. t_qua77ro Banned

    Înscris:
    29 Dec 2011
    Locație:
    1
    Masina:
    2
    Pune furtun original si scapi de problema, cu atat mai mult cu cat ai spus ca pompa servo nu avea zgomote suspecte la intrare in service atat timp cat nivelul uleiului era ok.
     
  16. DeViAnS

    DeViAnS Gold Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4, CGLC, 2013 - Quattro
    atata timp cat furtunul nu se umfla la presiune nu are treaba. Lichidul nu este compresibil (precum aerul), daca furtunul este plin de lichid si primeste un anumit debit, tot acelasi debit il scoate. Problema ar fi altfel daca ar fi prea subtire si nu poate trece suficient lichid prin el. Ma indoiesc sa nu fi gasit in Craiova dezmembrari care sa aiba pentru caseta pe stanga. Ia suna si intreaba la 0765.829.034- Dani sau la 0749 941 723- Claudiu
     
  17. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007 + VW Golf 7 1.6
    Daca furtunul de presiune, nou, confectionat, nu corespunde cu cel original in dimensiuni interioare si lungime, atunci apar alte presiuni in instalatia de servodirectie si implicit functionare defectuoasa.
    Nu vreau sa fac "teoria chibritului" dar legea (ecuatia) lui Bernoulli explica clar motivul pentru care trebuie sa respecti intocmai cotele acelui furtun de presiune produs si calculat de fabricant.
    http://www.vitan.ro/Ingineria_Proceselor_I/VI-Ecuatia de conservare a energiei.pdf

    Solutia: furtun OE sau AM intocmai cu originalul.
     
  18. vasi4manuu

    vasi4manuu 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2012
    Locație:
    timisoara
    Masina:
    audi a4,1.9 tdi awx,2002
    salutare la toata lumea.trebuie sa apelez la ajutorul vostru pt. ca am o problema.recent am achizitionat un audi a4 b6 1.8 turbo quattro,cod motor AVJ si am probleme cu servodirectia..mentionez ca:
    -caseta servo a fost schimbata in 2009 de fostul propietar la 123.000 km-acum are 152000 de noua(a costat 2100 ron);
    -pompa servodirectie in 04.2013(a costat 400 ron);
    -vazand cu mecanicul ca tot are probleme(se aude sunetul specific al unui servo defect)-am gaurit si sita din vasul in care se pune lichid servo crezand ca aceasta e infundata...ce mai e de facut?
    e posibil sa fie tot pompa de vina?-este noua dar pe ea nu scrie nimic.am chitanta -a costat vreo 400 ron noua.sa fie asta problema?am inlocuit si lichidul cu unul verde original specific vw-audi(cel din vas avea culoare maronie)..ce sa-i mai fac?
     
  19. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007 + VW Golf 7 1.6
    Ceva nu se leaga: pompa schimbata in 04.2013, si la schimbul de ulei (de curand sa inteleg!?) acesta era de culoare maronie!? Trebuie ceva km. sa-si schimbe culoarea, nu?
     
  20. vasi4manuu

    vasi4manuu 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2012
    Locație:
    timisoara
    Masina:
    audi a4,1.9 tdi awx,2002
    servo

    pai poate a pus alt tip de ulei,oricum era foarte vascos asta si cand am luat-o vasul era plin...probabil a pus atunci ca s-o vanda si sa nu mai faca zgomot dar am verificat eu nivelul la toate...tind sa cred ca este o problema pe conducte sau sa schimb si pompa asta...dar dac-o schimb degeaba?
     

Distribuie pagina asta