1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa ulei 2.0 TDI - sistemul de antrenare cu probleme- reparatie si/sau inlocuire

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de cipi_, 5 Apr 2009.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. cipi_

    cipi_ 2nd Gear Member

    Înscris:
    14 Mar 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDI, 2005, BNA
    Salutare la toata lumea. Sunt posesorul unui Audi A4 2.0 TDI, 100Kw, din 2005, achiziţionat recent. De la inceput am stiut ca trebuie să schimb rotiţa intinzătoare sau cu întinzător de la cureau pentru accesorii sau cum îi spun eu cureau de la alternator. Asta pentru că se auzeau nişte zgomote în plus la relanti, iar când viram la maxim pe loc de asemenea se auzea un şuierat. Am fost la un service şi pe lângă rotiţa respectivă au spus că trebuie schimbată şi fulia de la alternator. Zis şi făcut. Întradevăr am scăpat de şuierat şi de ceva zgomote suspecte. Problema este că după toate astea am continuat să aud un zgomot, pe care cei de la serviceul respectiv au spus că este din zona distribuţiei. Precizez că distribuţia a fost schimbată în germania dar fără pompa de apă (aici altă discuţie). M-am dus la reprezentanţă şi după multe încercări şi verificări mi-au spus că zgomotul respectiv este de la lanţul pompei de ulei şi au început să îmi spună nişte preţuri astronomice. Acum vă întreb, a mai avut cineva problema asta sau ce se poate întâmpla dacă nu schimb imediat lanţul sau angrenajul respectiv, fiindcă nu ar fi o problemă dacă nu ar costa aşa de mult. Numai ca să vadă dacă e vorba de lanţ sau de altceva din zona respectivă, fără alte reparaţii, au spus că mă va costa 1600 de RON.
     
    Ultima editare: 5 Apr 2009
    Ionescu Mihai apreciază asta.
  2. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Ce sa se intample poti ramne fara presiune in pompa de ulei.
    O sa se aprinda un beculet rosu in bord de avertizare lipsa presiune ulei .
    Tragi pe dreapta altfel strici tot motorul.
    .....pleci doar tractat de acolo.;)
     
    mariano și George Pipa apreciază asta.
  3. asg

    asg 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi a4 b8 2012 3.0 diesel and mercedes cls 4matic
    e o problema specifica a motorului 2,0 tdi.trebuie schimbat angrenajul caci la un moment dat vei ramane fara presiune de ulei si strici motorul.:).incearca sa gasesti alt service mai ieftin dar care sa se priceapa.la passat 2,0 tdi a costat 1600 ron toata operatia.
     
  4. cipi_

    cipi_ 2nd Gear Member

    Înscris:
    14 Mar 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDI, 2005, BNA
    Da, mersi mult, să înţeleg că au mai fost si alte cazuri cu problema asta. Eu nu am mai auzit. Cel putin pretul e mai rezonabil. Cei de la reprezentaţă mi-au spus că dacă mai trebuie schimbat si nu stiu ce angrenaj pe lângă lanţ depăşesc 1000 de euro. Probabil asta vine sa confime zvonul că motoarele 2.0 TDI nu ar fi asa de reusite si că vizitează mai des serviceul. Asta e. O sa incer totusi si o a treia parere.
    Oricum daca e asa cum spui si a mai patit multa lume chestia asta sunt un pic dezamgit. Mi-am luat Audi crezând că e o maşină fiabilă...
     
    Ultima editare: 6 Apr 2009
  5. tid 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Sep 2008
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    AUDI A6
    Eu am schimbat lantul si intinzatorul acum doua saptamani si nu se mai aude rontaiala aia in zona distributiei .Precizez ca am gasit intinzatorul rupt iar acesta costa cel mai mult ,lasand la o parte distributia ,ulei,filtre si bine inteles manopera fiindca este destul de munca ( se da baia de ulei jos ). BAFTA .
     
  6. cipi_

    cipi_ 2nd Gear Member

    Înscris:
    14 Mar 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDI, 2005, BNA
    Am auzit ca la motoarele 2.0 tdi fabricate pana in anul 2009 pe la 130.000-140.000 km se uzeaza lantul si niste rotite de la pompa de ulei. Problema e ca cica nu se mai fac angrenaje cu lant, si astfel nu exista alta solutie decat sa schimbi intreg sistemul cu unul nou format numai din pinioane. A mai auzit cineva de problema asta? As vrea sa discutam un pic pe tema asta.
     
    Ultima editare: 17 Mai 2009
  7. radu2000v 6th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2008
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    A4 Avant 2.0TDI 2006 140HP BLB engine
    Eu am patit-o a trebuit sa schimb camshaft balancer (gehause) + ax + pompa ulei + turbo (care probabil s-a dus fiindca nu a mai avut ungere). Ca am patit-o in Germania pe autostrada este alta poveste. Am luat piesele cu mine, dar nu am vazut nici un lant pe acolo Am fost si in service in Germania sub masina si nu am vazut nici un lant. Toate sunt angrenate prin roti dintate si ax hexagonal. :(
    Cod motor BLB din 07.2005
     
  8. cipi_

    cipi_ 2nd Gear Member

    Înscris:
    14 Mar 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDI, 2005, BNA
    Precizari!

    Ca sa fiu mai bine inteles, Eu am schimbat la masina mea, Audi A4 2.0 TDI, 2005, cod motor BNA, angrenajul care avea lant pentru pompa de ulei cu unul nou care nu mai are lant doar rotite cum a spus radu2000v si care a costat destul de mult. Ce vreau sa se retina, este ca mecanicul care mi-a facut "operatia" mi-a spus ca numai motoarele de 2.0 tdi au problema asta pe la 130.000 de km si ca daca nu faci interventia ramai fara presiune la ulei si ti se strica tot motorul.
    Daca e adevarat mi se pare o problema serioasa care ar trebui avuta in vedere de posesorii de A4 2.0 TDI.
     
  9. aryes13 Guest

    Corect si adevarat.
     
    Cocolino88 apreciază asta.
  10. radu2000v 6th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2008
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    A4 Avant 2.0TDI 2006 140HP BLB engine
    Adica eu sa ma bucur ca nu mi s-a stricat tot motorul ?
    Am scapat ieftin doar cu fierotania si turbo ?

    Stiind de problema asta cei de la reprezentanta (unde am fost si am facut revizia cu 2 zile inainte sa se intample) ar fi trebuit sa aiba deja o procedura stabilita, sa te atentioneze. Nu cred ca este mare lucru sa desfaci bara de torsiune si baia de ulei pentru a vedea starea axului hexagonal , a pompei de ulei si a gehause.Eu as fi fost de acord sa platesc cateva ore de manopera pentru aceasta verificare, data fiind incidenta mare a cazurilor.
     
    dogsbody apreciază asta.
  11. TENRGY

    TENRGY 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2009
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A4, 2005
    Zgomot motor A4 2005 2.0 TDI

    Salut!
    Fiind nou pe forum imi cer scuze daca cumva am gresit postand un nou thread in alta parte.

    Problema mea este urmatoarea: un zgomot sub forma de huruit/carait din partea frontala a motorului, undeva sub curele din interior. Am fost la un service specializat Audi din Constanta si mi s-a spus ca aceasta problema este tipica pentru motoarele de 2.0 litri TDI montate pe Audi, VW PASSAT si ca trebuie sa-mi schimpe ceva piese la distributia interna. Acum problema e ca trebuie sa vada ce fel de distributie am: pe pinioane sau pe lant.
    Daca e pe pinioane e treaba usoara si relativ ieftina: app. 4 milioane.
    Daca e pe lant e nasol: app. 40 milioane tocmai datorita faptului ca motorul de acest tip are problema mentionata mai sus si ca ar trebui facuta o modificare a distributiei, in sensul inlocuirii lantului cu pinioane.

    daca a avut cineva aceasta problema l-as ruga sa-mi de-a o mana de ajutor si sa-mi spuna ce sa fac in continuare.
    Masina are 180000km si distributia a fost schimbata la 120000 in Germania.

    mersi mult anticipat.
     
  12. micutu3500 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4 Avant 2005 2.0 TDI 140cp Multitronic
    salut,

    Tocmai ce am trecut prin asa ceva (Motor 2.0 TDI 140CP). Este vorba de angrenajul pompei de ulei. Practic este vorba despre un pinion care angreneaza contragreutatile din baia de ulei. Practic acest pinion se uzeaza (in sensul ca el din forma hexagonala perfecta isi toceste muchiile si largeste si gaura din axul contragreutatii, necesitand un alt ax mai mare si rectificarea -marirea gaurii din axul contragreutatii) si risti sa nu mai ai presiune de ulei. In cazul meu pompa de ulei era pe lant si ... practic mecanicul meu a desfacut baia, a luat pinionul + piesa cu contragreutatea + o alta piesa care devinepinion si le-a dus la un atelier care pot face rectificari de astfel de piese (electro eroziune).
    Deci solutii pot exista. Eu zic ca am iesit mai ieftin decat 40 mil numai piese la Porsche.
     
  13. micutu3500 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4 Avant 2005 2.0 TDI 140cp Multitronic
    ...Ce pot sa spun... Gandeste-te ca intr-adevar asta e problema motoarelor de 2L din grupul VAG. Eu zic ca ar fi cazul sa iei masuri... Ca si coincidenta si eu am cutie multitronic :), dar problema nu depinde ce cutie ai. A...era sa uit, a mai fost discutat subiectul pe aici. Idee e ca daca ramai fara presiune de ulei, si continui sa mergi poti sa ai si alte surprize la reparat in afara de motor: turbina
     
  14. voik2004 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 SLine variant 2.0 TDI
    nasol

    Nasol !

    Am avut si eu asta si a trebuit schimbata pompa de ulei care se bloca intemitent , motiv pt care s-a tocit si lantul si pinioanele care o actioneaza .
    Problema este ca fabrica a realizat acest defect major de proiectare si a cerit o masura tehnica ce service-urile trebuiau sa o faca gratuit , respectiv sa scghimbe pompa si tot palierul pe care se monteaza , asa incat sa treaca la solutia de actionare cu pinion direct .
    Bafta
     
    alextfu apreciază asta.
  15. micutu3500 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4 Avant 2005 2.0 TDI 140cp Multitronic
    Bineinteles ca in Romania nu se schimba pompa de ulei+angrenajele gratuit. Cea mai pertinenta scuza o primesti: "Domnule ... s-a uzat si de la Uzina Audi am primit notiifcarea ca trebuie schimbat tot angrenajul pentru ca nu se mai fabrica pompa de ulei cu angrenaj pe lant" ...
    brrr.
    Daca stie cineva ca se schimba gratuit si in ce conditii, il rog sa posteze
     
  16. radu2000v 6th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2008
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    A4 Avant 2.0TDI 2006 140HP BLB engine
    Nu am avut angrenaj cu lant, era cel cu pinioane. Masina fiind luata din .DE, ma gandesc ca daca ar fi fost o chemare la service, s-ar fi schimbat camshaft balancer. Era pe undeva un site cu toate chemarile in service, la A4 figura doar una, la un model din 2004 daca imi aduc bine aminte. Din ce am vorbit cu inginerul de la reprezentanta Audi din Degendorf, el isi aducea aminte ca a mai schimbat axul sau pompa la 8-10 Audi TDI cu motor de 2.0, dar niciodata tot camshaft balancer+pompa ului + ax (era primul caz).
     
    Ultima editare de un moderator: 23 Mar 2013
  17. TENRGY

    TENRGY 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2009
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A4, 2005
    Zgomot motor A4 2005 2.0 TDI

    Multumesc tuturor care mi-au raspuns la aceasta problema. M-am lamurit care e treaba si cred ca saptamana asta o sa rezolv problema. Pentru cei care s-ar putea sa treaca prin aceeasi problema o sa revin cu detalii de la operatiunea de reparare.
     
  18. TENRGY

    TENRGY 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2009
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A4, 2005
    Salutari!
    Asa cum am promis revin cu detalii despre problema mea cu zgomotul de la motor.
    Dupa mai multe constatari am reusit sa-i dau de cap in sensul ca micutu3500 are dreptate. Problema e de la distributie si anume: lant, intinzator si pinion.
    Toata treaba m-a costat 800 RON (400 piesele si 400 manopera de app. 7 ore).
    Acum stiu si eu cum se aude un diesel veritabil. N-am apucat sa fac poze dar daca intereseaza pe cineva am sa le atasez pentru exemplificare. Intinzatorul era aproape varza in sensul ca partea de plastic (ei spun ca e de titan) era tocita aproape pana la metal, la fel si pinonul mic.
    pot sa ma consider norocos deoarece pinionul central de pe axul motorului era intact, caci daca asta avea probleme si costul total al lucrarii ar fi post de app. 4000 ron.

    Multumesc tuturor celor care mi-au scris si m-au ajutat sa iau decizia care trebuie.
     
    Andrei 78 apreciază asta.
  19. mlozoveanu

    mlozoveanu Bronze Member

    Înscris:
    13 Noi 2007
    Locație:
    Somewhere in the jungle (Buc)
    Masina:
    A4 8E Avant 2.0 TDI 103 KW
    N-ar strica niste poze cu lant, intinzator si pinion daca le mai ai.
     
  20. leo

    leo 6th Gear Member

    Înscris:
    4 Noi 2007
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 B7 2005 2.0TDI 140CP BLB Multitronic GYJ
    asa arata....
    codurile pieselor
    lant - 03G 115 230
    roata dintata - 03G 103 333 E
    Tensioner - 03G 115 124 D
     

    Fișiere atașate:

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta