1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa ulei motor 2.0 TDI - sistemul de antrenare cu probleme- reparatie si/sau inlocuire

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de cipi_, 5 Apr 2009.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. 30mmc

    30mmc 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Noi 2009
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    A4,2.0TDI,2005
    Si eu am avut zgomotul acela ca o ronzaiala la ralanti si s-a rezolvat cu inocuirea lantului, intinzatorului si pinionului de la pompa de ulei. Uzura mi s-a parut ca avea doar lantul, celelalte nu prezentau semne de uzura fata de cele noi(motorul avea 132000km). Operatiunea e un pic cam grea, in sensul ca e mult de munca. Pentru cine vrea sa vada atasez si cateva poze cu ansamblul cu pricina
     
  2. leo

    leo 6th Gear Member

    Înscris:
    4 Noi 2007
    Locație:
    Galați
    Masina:
    Audi A4 B7 2005 2.0TDI 140CP BLB Multitronic GYJ
    :yes: Multumim pentru detalii!
     
  3. radu2000v 6th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2008
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    A4 Avant 2.0TDI 2006 140HP BLB engine
    Si totusi eu nu am inteles multe:
    1. unele masini din 2005 au angrenaje cu lant ptr. pompa de ulei
    2. alte masini din 2005 (parca luna 11, cum este si a mea) au angrenaj cu pinioane
    3. daca nu se strica lantul/intinzatorul se stica axul hexagonal sau roata in care intra axul hexagonal si trebuie sa schimbi camshaft balancer + ax + pompa de ulei

    Poate are cineva mai multe explicatii.
    multumesc

    PS. Este vorba de acelasi cod motor (BLB in cazul meu)?
    sau pana in luna x din 2005 motoarele au avut angrenaj cu lant/pinioane si incepand cu luna x+1 au schimbat pe pinioane ?
     
    Ultima editare: 19 Noi 2009
  4. TENRGY

    TENRGY 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2009
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A4, 2005
    Salut radu2000v,
    Nu stiu exact din ce luna a anului 2005 s-a trecut la transmisia pe pinioane. Audiu-ul meu e din martie 2005 si sigur e pe lant pentru ca le-am schimbat acum cateva luni. daca esti sigur ca la tine e pe pionioane treaba e mult mai usoara si mai ales mult mai ieftin de inlocuit.
    Din cate am inteles la transmisia pe pinioane, nu cedeaza axul central ci pinioanele auxiliare. Nu ma pricep la mecanica dar am vazut cum arata la mine in interior si cu app. 4 milioane piese si cam tot atat manopera se rezolva problema.

    Vis a vis de topicul asta am mai gasit pe forum, dar nu mai stiu unde, o descriere detaliata a acestei probleme in care spunea cineva ca problema de fond este a motorelor cu transmisie pe lans si nu pe pinioane ca al tau. Tocmai de aceea, la vremea cand au inceput sa apara probleme cei de la Audi au sugerat tuturor service-urilor Audi ca in momentul in care clientii vin cu aceasta problema sa li se faca un fel de modificare a transmisiei, in sensul trecerii de la transmisia pe lant la cea pe pinioane.

    cam atat iti pot spune din experianta mea.
    Bafta.
     
  5. cipi_

    cipi_ 2nd Gear Member

    Înscris:
    14 Mar 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDI, 2005, BNA
    Angrenajul costa in jur de 4500 Ron, iar manopera te mai costa ceva pentru ca e mult de demontat. Depinde unde o faci. Ca sa îţi dai seama despre ce e vorba, gândeşte-te că trebuie desfăcută baia de ulei, la care se ajunge demontând, inclusiv, puntea din fata.
     
  6. radu2000v 6th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2008
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    A4 Avant 2.0TDI 2006 140HP BLB engine
    @ciqum
    Am asistat personal in Germania, la operatiunea respectiva si nu trebuie demontate decat bieletele de la bara de torsiune = 2 suruburi.
    Bineinteles scuturile motor (pentru cine le mai are) si baia de ulei, care are mai multe suruburi.
    Eu am schimbat Gehause+ pompa de ulei+ax si pretul conf. facturii a fost 763,36 EURO+TVA ( 03G 103 295 L ).
    Manopera nu mai stiu, dar la nevoie caut factura.
     
  7. Throwbacks 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mar 2010
    Locație:
    Austria
    Masina:
    Audi A4, 2.0,2005
    Stie cineva daca audi meu A 4 BLB ,2,0l 140 cai din 2005 are lant s-au pinioane?
    Cand iti scade presiunea la ulei nu te avertizeaza la bord ca sa te opresti? S-au pur si simplu merge pana se gripeaza motorul.Mentionez ca eu nu am activat computer de bord,nu am maneta cu butoane ,deci daca e imi arata ceva la bord in legatura cu presiunea la ulei daca scade?

    nu era motorul mai zgomots pana sa se strice? ce simtome avea? si cand s-a stricat ti-a afisat ceva la bord?
     
    Ultima editare de un moderator: 23 Mar 2013
  8. radu2000v 6th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2008
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    A4 Avant 2.0TDI 2006 140HP BLB engine
    Eu am avut direct sistemul cu roti dintate (nu am avut lant).
    Cred ca masinile pana in luna aprilie 2005 au fost cu lant, dupa mai 2005 au venit modificate cu pinioane (informatii deduse).
    Asta nu inseamna ca sistemul cu pinioane este perfect. Probabil ca ceva nu a functionat bine la proiectare, efortul este prea mare si ceva cedeaza.
    Probabil ca la cele cu lant, motorul devine mai zgomotos, la mine era normal. Nu am avut nici un alt simptom, eram pe autostrada, mersesem o bucata mai repede, cand s-a intamplat aveam proabil ~150km/h. Uleiul si revizia (filtre etc) erau facute inaintea plecarii la reprezentanta. Iti apare pe bord "OIL PRESSURE" cu rosu si incepe sa tiuie puternic. Nu ai ce face decat sa opresti, si sa o duci la service.

    Daca mergi fara presiune ulei, intai crapa turbina, apoi axele cu came si dupa tot motorul.

    A mea este din luna 10 2005 (cred), codul piesei este 03G 103 295 L.
    Ai putea afla si daca ai lant sau pinioane (dar este mai dificila procedura, sau poate la un service cu ETKA sau la un magazin de piese).
     
  9. cipi_

    cipi_ 2nd Gear Member

    Înscris:
    14 Mar 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDI, 2005, BNA
    La mine se auzea un zgomot de lant, daca ascultai cu atentie. Mi-au confirmat doi mecanici ca e lantul de la pompa de ulei si ca trebuie schimbat tot angrenajul. Iar pentru radu2000v, m-am uitat pe factura si toate piesele cumparate(pompa ulei, pinion, surub M8X, simering, kurbelwellenrad) m-au costat 4200 Ron cu tot cu TVA. Acum daca m-au pacalit cu ceva numai ei stiu. Masian mea e din mai 2005.
     
    Ultima editare: 16 Iul 2010
  10. Dani S. 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iul 2010
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4, 2.0 TDI, 2005
    Si eu am un A4 din 2005, si am fost la reprezentanta pt o alta problema, iar cei de acolo mi au zis ca am un zgomot in baia de ulei si ca s-ar putea sa fie lantul tocit. Eu unul nu aud nici un sunet dar na nu ma pricep. Care stie un mecanic bun in Timisoara sa o duc sa o deschida sa vada ce are?
    ciqum pe tine te a costat la reprezentanta 4200 ron?
    A mea a fost inmatriculata in 26 mai 2005 dar nu stiu cand a fost construita :(
    Stie cineva exact cum a si putea sa verific daca e pe lant sau nu fara sa trebuiasca demontata?. E dificila demontarea ? mai pot sa merg cu ea ?
    Sunt suparat tare acuma pe audi dupa ce am citit si pe forum despre problema la cele din 2005. Ma gandesc sa o vad daca e pe lant.
    multumes anticipat
     
  11. mario66 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2009
    Locație:
    Fetesti
    Masina:
    A4 avant ,motor BLB 2.0 tdi an 2005
    Salut!
    poate sa imi spuna si mie cineva de unde pot procura lantul care antreneaza pompa de ulei? Motorul meu este de tip BLB. Am cautat in Constanta si Bucuresti si nimeni nu imi poate aduce lantul, pinionul si intinzatorul inca se mai fabrica. daca poate cineva sa imi dea detalii de unde pot cumpara lant.
     
  12. cristian1977 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iun 2010
    Locație:
    targoviste
    Masina:
    audi a4-2.0tdi-2005
    senzor presiune ulei

    cat de grava poate fi aprinderea senzorului presiune ulei?la relantiu nu imi statea aprins doar cand acceleram sa plec de pe loc se aprindea la bord cu rosu.la ce sa ma astept mai rau?am un a4 2.0tdi din 2005.am completat cu ulei dar dupa 20 de m de mers cu masina s-a aprins din nou.am lasat-o in service dar luni aflu vesti si pina atunci zic sa ma pregatesc de ce e mai rau.
    astept o incurajare .
    multumesc!
     
  13. allexutzu

    allexutzu Bronze Member

    Înscris:
    10 Mai 2010
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    BMW 320d e90
    cam grava din pacate...cel mai probabil axul de la pompa de ulei s-a tocit si se invarte in gol. asta inseamna ca nu mai e presiune si motorul nu mai are ungere. prima care pica e turbina..si apoi depinde cat mai mergi...poti sa scapi doar cu atat sau chiar si fara daca ai oprit motorul la timp. axul ala se schimba, eu l-am schimbat sapt asta, preventiv...ca sa nu patesc ca altii...am inteles ca nu exista ca piesa de schimb, doar pompa de ulei cu totul care costa o gramada, dar romanul cum e inventiv a gasit solutia ieftina si anume confectionarea acelui ax la un strung si inlocuirea celui tocit..pe mine m-a costat manopera 350 RON, iar axul a fost gratis..sper sa fie bine si la tine si sa scapi ieftin.succes
     
  14. cristian1977 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iun 2010
    Locație:
    targoviste
    Masina:
    audi a4-2.0tdi-2005
    sa termin ce am inceput.luni am duss masina la reprezentanta audi din castellon si imi spune ca este pompa de ulei care costa 2399 € cu manopera,in cazul fericit in care nu este afectat si turbo.
    asa ca schimbati axul inainte de a se rupe.
    acest motor de 2.0 TDI e scos din fabrica cu acest defect si chiar s-a facut o campanie ptr a se schimba pompa de ulei.
    DRUM BUN!
     
    Ultima editare de un moderator: 23 Mar 2013
    Marva apreciază asta.
  15. allexutzu

    allexutzu Bronze Member

    Înscris:
    10 Mai 2010
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    BMW 320d e90
    imi pare rau sa aud asta...incearca eventual cu o pompa din dezmembrari careia sa-i schimbi axul inainte de a o monta pe masina..cei de la reprezentanta sunt interesati sa te faca de bani. eventual intreaba si la alti mecanici daca chiar e dusa pompa de ulei. cunosc un baiat de a patit-o si la el pompa era ok, doar axul s-a tocit asa ca a scapat relativ ieftin, doar cu turbina dusa...
     
  16. cristian1977 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Iun 2010
    Locație:
    targoviste
    Masina:
    audi a4-2.0tdi-2005
    pai sa vezi!am dus masina la un service de spanioli ,mostenire din tata in fii si unul dintre ei a pornit masina lasata in fata servicului si a duso in spatele curti ca sunt hoti prin zona explicand ca e imposibil sa fie dusa pompa si el a facut o plimbare de 200-300m fara pic de ulei in motor.A desfacut filtru de ulei si a pornit-o si au vazut ca e dusa pompa si ei nu au scule sa desfaca motorul sa merg cu ea la casa audi.ei schimbau pompa, dupa ce au vazut factura, cu 2000€ dar nu-mi dadeau garantie.Si pe internet la toate site-urile care le-am lasat cererea nu a sunat nimeni nici macar un e-mail ca raspuns.
    Asa ca dai un ban la casa si stii ca ai si garantie 2 ani si ai totul nou sa nu mai trec numai eu stiu prin ce momente ca puteam sa rup si turbina dar asta a fost gramul de noroc ca nu am avut viteza.De oprit masina am oprit-o in 3 metri dar am mai pornit-o de 5 ori dupa(si cateva sute de metri facuti la relanti).
    toata lumea vrea sa te faca de bani daca nu ai un mecanic de incredere.
    ghinionul a fost sa nu cumpar un audi 2004 cu motor de 2.5tdi si 180 cai(si acum il visez).eu raman la parerea mea-motorul de 2.0tdi de 140 cai e un esec(si de asta am parte),asa ca cascati bine ochii inainte de a cumpara.
    nu mai zic ca trepideaza la relanti si de multe ori scade turometru la 900-probleme care le au mai toti.oricum...mult noroc!
     
  17. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    din cate stiu eu acel ax este sub forma unui hexagon de 6 si se poate confectiona.Un prieten a folosit un imbus de calitate,pe care la modificat la strung pana la dimensiunea corect.Din pacate a stricat turbina cu ocazia asta,pentru ca desi avea presiune insuficienta masina il avertiza doar turata peste 3000 de ture.Oricum ungerea insuficienta se produce cu ceva timp inainte,pentru ca acel ax se uzeaza treptat.Schimbarea axului este dificila pentru ca trebuie demontata baia de ulei si asta implica ridicarea motorului si demontarea mai multor ansamble.
     
  18. allexutzu

    allexutzu Bronze Member

    Înscris:
    10 Mai 2010
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    BMW 320d e90
    eu l-am schimbat preventiv...si tot la strung a fost confectionat.m-a costat manopera 350 ron.cel vechi era uzat la jumatate iar acum dorm linistit.:)
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    cristian1977 motoarele de 2.0 nu sunt un esec. Daca erau se retrageau din productie.

    Tu cred ca ai cod de motor BLB si Audi stie ca are o problema cu axul pompei de ulei si din aceasta cauza s-a inlocuit tot subansamblul cu angrenare directa adica cardanica. Intradevar motorul BLB a suferit de bolile copilariei dar asta nu inseamna ca toate motorizarile 2.0 TDI sunt praf. Atentie, pe data viitoare foloseste functia CAUTA ca poate aceasta problema a mai fost discutata.
    Se intelege ca ai probleme cu senzorul din baia de ulei nu cu problema care ulterior ai descoperit-o. Bafta

    O seara buna
     
    Bradu Cristi apreciază asta.
  20. cristina_Gh 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Feb 2011
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a4, 2.0 tdi, 2005
    Lant pompa ulei 2.0 TDI

    buna la toata lumea!
    am o problema si nu stiu unde si la cine sa mai apelez, pentru ca deja cred ca am epuizat numerele de telefon de la dezmembrari si firme de piese auto.
    stie cineva unde pot gasi, sau are cineva de vanzare un lant pt mecanismul de la pompa de ulei de la un audi a4, 2005, tdi, 2.0 16 v, tip motor BLB (cel mai prost motor posibil).

    poate ca nu prea dau fete pe aici pe forum, dar eu sunt semi-disperata si apelez si la voi. daca ma puteti ajuta, va rog dati-mi un mesaj privat.
    va multumesc frumos si sper sa nu ma injurati!
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta