1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa ulei motor 2.0 TDI - sistemul de antrenare cu probleme- reparatie si/sau inlocuire

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de cipi_, 5 Apr 2009.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. cristina_Gh 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Feb 2011
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a4, 2.0 tdi, 2005
    leo, asa e, acum ma uit pe chitanta de la service si este intr-adevar 20 ron
     
  2. stefffff

    stefffff 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2010
    Locație:
    craiova
    Masina:
    audi a4, blb 2005
    salut,

    am si eu aceasi problema cu motorul balbait (blb) 2.0 tdi 140cp.

    ieri am facut distributia la reprezentanta.. ca de, am zis sa fiu si eu in randul lumii, sa am actele doveditoare pe viitor, daca ma voi hotari sa o vand... totul bun, am schimbat distributia, toate piesele montate, originale... cand mi-a dat-o jos de pe elevator, mecanicul care s-a ocupat de masina imi zice: tie o sa iti cada pompa de ulei in urmatoarea perioada... :O ! mi-a explicat el apoi ce se cum... ca se aude un pic cam tare motorul... nu se aude nici o bataie metalica, cum am citit la ceilalti useri dar el asa a zis... bun am intrebat ce ar trebui sa fac, si mi-a zis ca trebuie schimbata evident pompa de ulei pe lant cu pompa pe pinioane, dar costul este f mare. undeva la 5200 cu o reducere undeva la 4700 ron! nu-mi convine... mai ales ca mi-a zis cel de la vanzari ca trebuie si o baie de ulei mai mare, pt ca noua pompa nu incape in vechia baie. chiar asa? cei de la audi cand au introdus noua pompa pe pinion si-au propus sa schimbe si baia ? o alta intrebare ar fi: nu as putea sa schimb pompa de ulei pe lant cu una noua tot pe lant? daca a facut cineva asa cam cat l-a costat? si ce recomandati? sa mai dau ceva bani in plus la reprezentanta? sau sa merg pe mana unui mecanic particular!...

    tin sa precizez inca ceva: tremurat la relanti am si eu, atunci cand motorul incepe sa se incalzeasca... mecanicul a zis ca nu ar fi de la volanta, iar de la injectoare cu atat mai putin - ar face f rau la rece si nu atunci doar atunci cand se incalzeste.
     
  3. ionutmaster86 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    2006 Audi A4 B7 2.0TDI BPW
    Problema 2006 A4 2.0 TDI BPW

    Salut baieti....am si eu o intrebare la cei care au sistemul nou cu pompa de ulei pe ax si cu pinioane. Mie pe la 200K mi s-a aprins oil presure si dupa ce am duso la mecanic am vazut ca axul se tocise si numai invartea pompa....Problema e in felul urmator: cand am achimbat axul cel nou am observat ca avea joc in balansier...adica nu era fix acolo...L-am pus pe masina iar acum dupa 8k mi sa aprins iar oil presure. Mecanicul mi-a spus ca trebuie sa schimb si balansieru ca din cauza ca axul are joc in el se uzeaza prea repede...Dupa cum stiti balansieru e undeva la 45 de mil si ma intreb daca nu as putea sa schimb in balansier decat piesa unde intra axul(am inteles ca e tot un ax mai mare care are in cap un hexagon).
     
  4. radu2000v 6th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2008
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    A4 Avant 2.0TDI 2006 140HP BLB engine
    Eu am auzit ca se poate mari diametrul "gaurii" hexagonale din Camshaft Balancer, se inlocuieste axul hexagonal cu altul potrivit (latura mai mare). Parca era chiar aici pe forum cineva care a facut treaba asta. Ce nu stiu este daca se mareste hexagonul si in pompa de ulei.
     
  5. ionutmaster86 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    2006 Audi A4 B7 2.0TDI BPW
    Tu zici ca,'gaura hexagonala' se poate mari din Camshaft Balancer si ca as putea sa pun un ax mai gros...nu prea inteleg ce vrei sa zici.Eu sper sa nu se fi tocit axul in Camshaft Balancer...nu e normal ca in 7k sa se toceasca.Miercuri o sa stiu mai exact ce are cand o sa e umble la masina.Sper sa fie problema la pompa....am inteles ca are o bila care inchide presiune si e posibil sa fi ramas blocata si de acolo oil presure...Sper sa nu fie Camshaft Balancer.In cazul in care ar fi el, ce imi recomandati sa fac...sau daca stie cineva cum se poate micsoara gaura hexagonala pentru ca axul nou sa fie fix si sa nu aibe joc.
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Apr 2011
  6. radu2000v 6th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2008
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    A4 Avant 2.0TDI 2006 140HP BLB engine
    Eu am acasa carcasa cu arborii de balans, axul si pompa de ulei schimbate in Germania acum aproximativ 2 ani. Axul nu are nici un pic de uzura, hexagonul din pompa de ulei pare a fi in regula, in schimb gaura de la iesire din camshaft este rotunda si nu mai invarte deloc axul. Pot face poze si sa le atasez, daca cineva doreste. Am citit sigur aici pe forum ca cineva din Bucuresti si-a rezolvat problema marind hexagonul si schimband axul hexagonal cu unul mai gros, dar nu mai gasesc postul respectiv dupa reorganizarea forumului si cumularea mai multor thread-uri.
     
  7. cristian7481

    cristian7481 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2008
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A6, BLB, 2005
    este foarte simplu

    cineva la galati a rezolvat foarte simplu aceasta chestie . un strungar meserias rezolva asta imediat . problema asta a aparut destul de des la pompa de ulei . cauta un meserias si o rezolvi ieftin si repede . :sos:
     
  8. ionutmaster86 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    2006 Audi A4 B7 2.0TDI BPW
    Am cautat si eu thread-ul despre care zici tu si nu am gasit nimic :(.Cel mai bine astept sa dea jos camshaft-ul. Dar mai mult sigur acolo e problema...Si e logic ce zici tu ca,uzura se face la ax-ul pompei in partea care intra in camshaft si in gaura hexagonala din camshaft prentru ca 70% din ax intra in pompa iar 30% intra in camshat. Nu cred ca o sa gasesti ax tocit in pompa...suprafata de lucru in pompa este mult mai mare pe cand in camshaft este mica....sper ca m-am facut inteles.
    Inca ceva din ce am vorbit cu cei de la service nu prea ai cum sa maresti in camshaft(ziceau iei ca nu poti sa frezezi in interior) si daca ai putea dupa aceea ce ii faci la pompa(hexagonul din pompa este subtire si daca ai freza in el risti sa numai tina acolo)...
    Cand am dus masina in service era un A6 cu o problema la pompa de ulei si chiar neam uitat la pompa ci camshaft daca putem sa facem ceva.
    Multumesc 'radu2000v' pentru raspunsuri.

    Citisem postul acela dar baiatul a avut sistemul vechi pe lant....Cei de la service mi-au zis ca pot face ceva doar la sistemul asta vechi si ca totul ducea pe la 12 mil...In schimb la sistemul asta cu ax si pinioane au fost cam rezervati ca ar putea face ceva in sensul mariri gauri hexagonale din camshaft...Nu stiu cum arata sistemul vechi dar pe acesta l-am vazut si ca sa faci ceva trebuie:
    1. frezat orificiul din pompa de ulei care e destul de subtire iar daca mai iei din laturile lui risti sa numai tina.
    2. frezat gaura hexagonala din camshaft.
    3. prelucrare un ax mai gros pentru noile dimensiuni.
    Daca cineva are o alta solutie as fi recunoscator....sau daca stie cineva un atelier in Bucuresti care ar putea sa faca asa ceva(am citit in postul la care facea radu2000v referire ca baiatul acela la dus la un atelier de prelucrare prin electro eroziune.

    Partea care nu o inteleg eu este: ce piesa este gaura hexagonala din camshaft? Nu se poate desface camshaftul si sa se inlocuie piesa cu gaura hexagonala?
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Mar 2012
    Adrian Sprinceana apreciază asta.
  9. radu2000v 6th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2008
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    A4 Avant 2.0TDI 2006 140HP BLB engine
    Eu as mari diametrul doar in camshaft, apoi as lua un ax mai gros potrivit in camshaft si l-as prelucra (prin micsorare) sa intre in pompa de ulei (cum este si axul original).
    O sa fac dupa amiaza poze la camshaft, ax si pompa de ulei si o sa le postez.
    Din cate imi aduc aminte gaura hexagonala era in unul din cele 2 axe cu contragreutati. Nu stiu daca se poate scoate axul respectiv din camshaft, sau daca cineva poate executa axul cu pinioane si contragreutati, altfel decat prin turnare.
    Stiu ca m-am uitat impreuna cu un prieten (care este inginer auto f. bun) si el a dat aceeasi solutie. Imi aduc aminte ca la unul din capete axul are filet (interior) si un surub (cred ca in partea cu pompa de ulei) si pentru a putea monta pompa in camshaft, axul trebuie sa aiba 2 "diametre", partea groasa in camshaft si partea subtire in pompa de ulei.
    Nu stiu cat am fost de explicit, dar am incercat...
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Apr 2011
  10. ionutmaster86 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    2006 Audi A4 B7 2.0TDI BPW
    Acelasi lucru le-am sugerat la mecasini sa marim in camshaft si sa venim cu un ax mai gros pe care sa il prelucram pentru pompa fara a mai modifica pompa. Si mi-au zis ca nu prea se poate si ca e greu sa frezezi in interior...ceva de genu au zis...Oricum cred ca asta e singura solutie daca problema o sa fie la gaura hexagonala din camshaft.
    Multumesc pentru informatiile si sugestii.
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Apr 2011
  11. ionutmaster86 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    2006 Audi A4 B7 2.0TDI BPW
    Verdictul este unul nasol...pompa si cu axul sunt fara probleme...in schimb gaura hexagonala din camshaft s-a facut aproape rotunda iar axul pompei de ulei se invarte in gol...Acum incerc sa vad cum fac cu prelucrarea gauri hexagonale si a noului ax (ptr dimensiuni mai mari).
    Deci solutia este sa maresc gaura hexagonala si sa vin cu un ax mai gros in capul dinspre camshaft iar la pompa sa il las la fel...
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Apr 2011
  12. Ener 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Iun 2009
    Locație:
    Mangalia
    Masina:
    A6, 2000CMC, 6+1 2006
    mario66, lantul poate fi luat de pe audi a6 2.0 benzina si ii poti scoate o zala, am asistat la un prieten cand i`a facut un mecanic chestia asta, eu unu mi`e frica sa fac aceeasi chestie !
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Apr 2011
  13. silvio

    silvio Silver Member

    Înscris:
    11 Mar 2010
    Locație:
    Milano
    Masina:
    audi a6 4f 2.0 tdi 2006 audi a6 4f 3.0 Tdi 2011
    Salut!pentru a verifica daca e lant sau pinioane trebuie demontata baia,si daca e pe lant ,trebuie schimbat lantul antinzatorul si pinioanele,mai e si altceva?kitul difera de codul motorului?sau e acelasi si la BLB ,BPW etc.aici in italia cand treci de la lant pe pinioane schimba si baia de ulei pret..2.700 euro.daca defectiunea asta e din fabricare ar trebui sa le schimbe gratis,nu exista un sait ceva unde sa reclami problema?mai fiabil e un fiat pe bune!a mea anca are presiune as veni an tara dar daca se rupe pe drum nu e tare galagios dar nu vreau sa risc.aici te rupe cu bani.se aude mai mult pe dreapta pe langa turbo numi pot da seama ce e, nici mecanici nu stiu (astia schimba si gata,daca zice vagul sau vasul ceva bine, de nu schimba chiar daca e bun)astept pareri si sfaturi respect!
     
  14. ionutmaster86 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    2006 Audi A4 B7 2.0TDI BPW
    Salut!
    Am revenit ca sa va spun cum am rezolvat problema fara sa schimb camshaft-ul(45 de mil). Cu ajutorul unei persoane de aici (Cristi - moderatorul de pe forum) am fost intr-un atelier de prelucrare a metalelor.Operatiunile au fost cam asa:
    1. Marire gaura hexagonala si tratat noua gaura pentru a rezista la frecare
    2. Prelucrarea unui ax nou si tratarea acestuia.
    Axul a fost impartit astfel: 20 de mm din el a fost facut mai gros pentru noua dimensiune din camshaft iar 55 de mm din el a fost facut la dimensiunea normala pentru a putea intra in pompa.
    Asa cum am precizat mai sus atat axul cat si gaura hexagonala au fost tratate pentru a rezista la frecare.
    Toata operatiunea m-a costat 650 lei: 200 lei prelucrarea metalelor si 450 lei manopera la mecanic.
    Am facut aproape 800 de km si masina merge perfect.Tin sa precizez ca am oprit masina instant dupa aparatia senzorului 'oil presure' si astfel masina nu a mai suferit si alte defectiuni.
    Multumesc tuturor celor care m-au ajutat si de aceea am tinut sa postez exact cum am remediat problema ca poate pe viitor cineva mai pateste ca mine si sa nu schimbe camshaft-ul(45 de mil).
    O zi buna tuturor!
     
    Bradu Cristi, mariano, Artem și încă o persoană apreciază asta.
  15. silvio

    silvio Silver Member

    Înscris:
    11 Mar 2010
    Locație:
    Milano
    Masina:
    audi a6 4f 2.0 tdi 2006 audi a6 4f 3.0 Tdi 2011
    daca demontezi baia de ulei,poti,vedea daca axul sau are uzura?
     
  16. ionutmaster86 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    2006 Audi A4 B7 2.0TDI BPW
    Daca dai baia jos poti vedea daca axul are uzura.

    O zi buna!
     
    Ultima editare de un moderator: 23 Mar 2013
  17. dyabolyk

    dyabolyk 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Mai 2010
    Locație:
    Vâlcea
    Masina:
    AUDI A4 B8 2009 2.0TDi
    poate sa imi dea si mie cineva codul de la baia de ulei pentru motoarele cu pompa de ulei cu distributie pe pinioane. vreau sa compar cu codul de la baia mea de ulei sa vad daca e pe lant sau pinioane.
     
  18. stefffff

    stefffff 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2010
    Locație:
    craiova
    Masina:
    audi a4, blb 2005
    cod baie

    poti sa mergi la orice magazin de piese cu seria de la masina si iti spune exact ce fel de pompa ai... pe lant sau pinion... din cate stiu pana in august 2005 audi a folosit pompa pe lant, dupa august 2005 au trecut la pompa pe pinion... sper sa nu ma insel, dar asa imi aduc aminte ca am citit pe un forum de uk - aceleasi probleme le au si ei! sper ca te ajuta!
     
  19. audia6tdi Guest

    Înscris:
    21 Mar 2008
    Locație:
    bd
    Masina:
    momentan in cautare,fara graba
    nu stiu cat de adevarat e ce a spus colegul mai sus.stiu pe cineva cu audi din 2007 si la fel a patit dar pe la 160000 km masina fiind cumparata de noua.cred ca ar trebui sa verifici dupa seria de sasiu la reprezentanta sau la mag de piese auto
    daca e pe pinioane nu se mai strica?sau se strica si costa mai putin decat sa se schimbe...?
     
  20. dyabolyk

    dyabolyk 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Mai 2010
    Locație:
    Vâlcea
    Masina:
    AUDI A4 B8 2009 2.0TDi
    la audi au spus ca trebuie sa dea baia de ulei jos ca sa vada daca e pe lant sau pe pinioane...probabil vor sa pape niste bani :)
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta