1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pornire cu probleme - motor benzina - audi 80 - 90 - 100 - cauze si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de dictator, 12 Feb 2008.

  1. dictator

    dictator 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2008
    Locație:
    Austria
    Masina:
    Audi A5, 3.0, 2011, B&O / Audi Q7, 3.0, 2011
    salutare, am luat recent un audi 100 din 1992, climatronic, 85 kw, motor 2000 AAD + gpl.

    1. are o problema cu prima pornire la rece, trebuie sa o tin turata daca nu moare, apoi isi revine cand se incalzeste si e ok sta aproximativ fix in 900, la urmatoarele porniri nu mai face probleme . dar parca mai cade in bot la unele accelerari, am citit in autodata ceva despre differential pressure cand am scris unele simptome. pana acum s-a schimbat la masina in ultima luna 2 sonde lambda fara nici un efect,

    2. mai am un bec la bord rosu cu semnul exclamarii care acum se zbate tot timpul, lichidul de servo si de frana este cat trebuie, oare sa fie de la placutele de frana? sa aiba senzori? ca nu le-am dat jos. pot sa fac un bypass sa nu mai trimita eroarea ca placutele mai merg un pic nu sunt chiar roase. ce alte erori mai semnalizeaza acest bec?

    3. cat a trebui sa consume o masina din asta prin oras (bucuresti) si cat pe afara. ca nu am avut cand sa ii fac consumul.


    4. un mecanic bun pe timpul asta de audi unde as putea gasi?

    5. are bord din ala cu multe ceasuri si in dreapta. unul din ele este un ceas analogic, stie cineva cum se regleaza ca nu am nici o idee nu exista nici un buton prin zona de reglat. e cu 2 ore si 10 min inainte, solutia mea ar fi bateria scoasa 2 ore si pusa inapoi.

    6. cat m-ar costa o vopsea sa ii dau ea e gri si as vrea sa o fac neagra?


    va multumesc mult anticipat
     
  2. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Pornirea la rece e conditionata foarte mult de injectorul de pornire la rece. Acel injector il am si eu si sunt sigur ca il ai si tu. Ar fi bine sa pui si vreo 2-3 fotografii cu compartimentul motor.
    Acel injector lucreaza doar la temperaturi mici si dupa ce masina a stat cateva ore la rece nepornita. El lucreaza doar cateva secunde(foarte putine) si-ti baga benzina in galeria de admisie ca sa imbogateasca amestecul. Daca ai ratat prima pornire acel injector nu mai lucreaza a doua oara imediat. Iar trebuie sa stea masina un timp.
    Practic acel injector e al cincilea de la motor :) .
    Eu am injectie digifant si am o presimtire ca asa ai si tu. Pune o fotografie sa-mi dau seama si sa te lamuresc unde e injectorul ala si cum ai putea sa-l testezi atat electric ( cu un multimetru) cat si fizic(mecanic).
    injector PR.JPG

    Din momentul in care o pornesti tinand-o turata, cat timp dureaza pana se stabilizeaza relantiul si nu mai trebuie sa o accelerezi? Eventual sa-mi spui la ce temperatura indicata in bord.
     
    Ultima editare: 13 Feb 2008
  3. kellu

    kellu Platinum Member

    Înscris:
    19 Aug 2007
    Locație:
    Mioveni
    Masina:
    Opel Corsa
    mai ai benzina in masina sau de pornit o pornesti tot pe gaz? Nu stiu tipul asta de motor, este injectie mecanica sau electronica? Problema cu reglarea ceasului este si la mine, tot asa m-am gandit si eu sa-i scot borna :p dar al meu e cu vreo 7 minute inainte si m-am invatat cu el asa :rolleyes:
     
  4. dark000moon

    dark000moon 4th Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 Avant 2.5 AKE Quattro
    fa niste poze la motor
    si eventul la becul care se aprinde.
    becul e posibil sa fie de la senzorul de frana asa am si eu si am inteles ca e o problema des intalnita se buseste ala si iti licare acolo in bord de nebun.
    Despre pornirea la rece nu stiu ce sa zic fa niste pozesi ru am probleme dar la mine e de la vacumuri.
     
  5. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Asa cum spunea si dark000moon ai face foarte bine sa faci o verificare amanuntita la furtunele de vacuum, furtunul gros de la filtrul de aer spre galeria de admisie, furtunul de decompresie de la servofrana la galeria de admisie, etc. Verifica si busonul de la ulei. Daca nu e etans la fel iti intra aer fals. La mine cel putin motorul se opreste daca scot busonul respectiv.
    E foarte posibil sa-ti traga aer fals pe undeva.
     
  6. dictator

    dictator 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2008
    Locație:
    Austria
    Masina:
    Audi A5, 3.0, 2011, B&O / Audi Q7, 3.0, 2011
    va multumesc mult pentru reply

    1. am sa fac fotografii la compartimentul motor si bord dupa amiaza si le postez diseara.

    2. nu dureaza f mult pana cand merge normal, azi dim indica minus 5 grade pe bord si am tinut pedala de acceleratie cam 1 minut, apoi a luat piciorul si a stat singura cam la 900, dar eu am mai avut si alte masini si cand era frig socul automat o tinea turata la 1400-1500 pana se incalzea. la masina asta nu sta deloc turata.
    indicatorul de temperatura atunci cand merge normal dupa ce o tin 1 minut max 2 accelerata nu se ridica aproape deloc ca nu are timp

    3. nu imi face probleme nici la a doua pornire daca moare daca nu o tin accelerata si nici la urmatoarea - deci porneste f bine normal doar daca iau de pe acceleratie se duce turometrul in zero si se opreste.

    4. am aceeasi problema in mers daca bag piciorul mai tare in acceleratie cand vreau sa plec rapid de la intersectii sau la o depasire mai in forta, pica in bot si ii scad turatiile, daca iau piciorul si ii dozez mai usor gazul o ia bine.

    5. mai am benzina destula in rezervor, iar pornirea se face automat pe benzina si cand trec de 3000 ture trece automat pe gaz.

    6. in leg cu becul rosu de la bord. ar putea sa dau rotile jos si sa vad daca am senzori la placutele de frana si sa il anulez cumva? cam cat ar trebui sa fie grosimea placutei sa inceapa sa se zbata becul ala rosu? la mine placutele asa cum le vad prin janta au cam 0.3-0,5 cm.

    7. si o mare rugaminte, daca are cineva un manual pentru masina mea.

    va multumesc,
     
    Ultima editare: 13 Feb 2008
  7. dark000moon

    dark000moon 4th Gear Member

    Înscris:
    27 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 Avant 2.5 AKE Quattro
    Parerea mea e ca este de la un furtun de vacum asa am patit cand se sparsese furtunul de la termoregulator si daca zici ca iti face figuri si cand o accelerezi clar de la furtune e. Nu ai arderea calumea iti baga ori prea mult aer ori prea multa benzina.
    Manual nu am intreg dar daca te intereseaza ceva anume iti pot face rost.
    de scheme diverse.
     
  8. kellu

    kellu Platinum Member

    Înscris:
    19 Aug 2007
    Locație:
    Mioveni
    Masina:
    Opel Corsa
    @dictator:
    esti din Bucuresti? daca da, te trimit eu la un baiat foarte meserias, mie nu-mi mai pornea deloc, astia la service se uitau la ea ca la Luna si el mi-a pornit-o in 2 ore.
     
  9. marian c4

    marian c4 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    a6.quattro 2.6
    pentru problema cu pornirea ka rece ;VERIFICA SONDA DE APA AR trebui sa se afle pe chiuloasa este posibil sa nu mearga .sonda citeste inf. legata de temp. apei daca apa este rece activeaza socul.asept fotografi ale motorului.
    2.ceasul se regleaza de la primul buton din stanga bordului tot de acolo se regleaza si intensitatea lumini bordului .este vb. de butonasele alea mici de la ceasurile de bord. tragi de el inspre tine si il rotesti stanga.
    becul de la bord se apride fie ca senzori placutelor nu au contact bun sau intrerupatorul de la maneta franei de mana face figuri.
     
  10. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Motorul AAD a fost pus pe audi 80/100/coupe anii 1990-1992 si are la baza injectia BOSCH KE-MOTRONIC.
    Am gasit si o fotografie cu motorul, sper sa fie la fel.
    AAD.jpg
     
  11. dictator

    dictator 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2008
    Locație:
    Austria
    Masina:
    Audi A5, 3.0, 2011, B&O / Audi Q7, 3.0, 2011
    dorutzu, motorul este AAD exact ca in poza trimisa de tine. am coborat si am vazu ca intradevar ceasul se fixeaza cu ala care reglezi intensitate luminii. multumesc mult. mai pun o poza in care este o mufa in partea din dreapta a motorului langa radiator care sta libera si nu stiu unde sa o infing. unde gasesc sonda de apa si cum o verific. cum verific injectorul ala care ajuta la pornirea la rece? cum fac sa verific toate vacumurile, care ar fi mai important de verificat in problema mea?
    multumesc mult
     
  12. marian c4

    marian c4 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Ian 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    a6.quattro 2.6
    sonda de apa se afla pe furtunl care duce la radiator .injectorul de pornire este cel care este singur chiar in admisie.
     
  13. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Uite ca ti-am insemnat unde se gaseste injectorul de pornire la rece(are o mufa albastra) precum si sonda de temperatura ce trimite date la ECU.
    Vezi ca acolo la flansa de apa sunt de fapt 2 sonde: una trimite date la ECU(la motorul meu mufa e albastra si e cea mai apropiata de motor) iar a doua trimite date in bord sa-ti arate temperatura( e de culoare alba la mine).
    AAD2.JPG
     
  14. dictator

    dictator 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2008
    Locație:
    Austria
    Masina:
    Audi A5, 3.0, 2011, B&O / Audi Q7, 3.0, 2011
    am inteles, le dau jos, dar cum verific daca este bun injectorul de pornire la rece, precum si sonda de apa? ai ceva un material in care sa scrie treaba asta? multumesc
     
  15. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Ai reusit sa verifici injectorul respectiv si senzorul de temperatura?
     
  16. dictator

    dictator 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2008
    Locație:
    Austria
    Masina:
    Audi A5, 3.0, 2011, B&O / Audi Q7, 3.0, 2011
    sal, am fost duminica la un baiat meserias care mi-a fost recomandat, si am stat si am desfacut la greu si verificat, in final a umblat un pic la cantitatea de benzina a zis el care a reglat-o cu un imbus intr-o gaura din injectia mecanica. a zis ca i-a dat un debit mai mare de benzina a dat 3 ture jumatate, si mi-a zis sa vad cum se comporta la rece, azi dim erau -7,5 grade si a pornit fara sa ii ating pedala, deci nu era nimic defect, sper, am sa mai vad si maine dimineata, mi-a zis ca trebuie totusi sa o duc la un analizor de gaze ca se teme sa nu ii fi dat consumul de benzina prea tare,
    cu problema cu cazutul in bot cand o accelerez se manifesta doar pe gpl, pe benzina merge f bine, am sa merg la un reglaj de gpl pe undeva, nu stiu inca unde, ca eu am o instalatie de gpl tartarini care nu are surub de reglaj pe furtunul care intra la admisie ci este un motoras de bypass, si cred ca de pe acolo nu are putere destula, sau poate de la filtru de aer , am sa dau jos filtrul care se da f greu si cred ca nu a fost schimbat de curand.


    intrebare, stie cineva un service care poate face reglaj la o instalatie gpl? care regleaza pe analizor.
    multumesc
     
    Maxquattro apreciază asta.
  17. klaudiuxyx

    klaudiuxyx 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Mar 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A8 D3, 4.2 BFM, Audi A6 C7 2.0 CGLE, Audi 100 C4, 2.3 AAR
    pentru gpl

    Dictatoru, imi spui si mie ce instalatie GPL ai te roG, Eu am un 100 2.3 E, am fost la cativa si au cam strambat din nas k are 5 cil. si nu prea vor sa puna, unu s-a oferit k a mai pus la un 100 k al meu, dar nu mai merge pe benzina apoi, doar gpl si nu vreau asha... daca poti lasa -mi si mie un post pls.
     
  18. dictator

    dictator 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2008
    Locație:
    Austria
    Masina:
    Audi A5, 3.0, 2011, B&O / Audi Q7, 3.0, 2011


    sal klaudiu, eu nu mai am audi ala, dar instalatia era tartarini, mergea si benzina si gpl. dar pe gpl nu mai avea putere peste un numar de ture nush de ce, cu ea am prin 140 pe gpl si un amic a prins 200 pe gpl. consuma prin bucuresti cam 18% care e totusi ok. schimbat in banii de benzina venea cam 12 13 % ; pe afara parca un 14 %. masina e faina overall dar aveam prea multe de bagat in ea asa ca am dat-o. exista un tip in chitila care pune gpl pe orice. e un tip ok , dai tel si iti face programare . am sa caut si nr lui daca nu gasesti pe net ca el p net l-am gasit.. e pe strada tudor vladimirescu chitila, multa bafta
     
  19. stcaro

    stcaro 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2008
    Locație:
    sibiu
    Masina:
    audi 80/b4 avant motor 2.0(abk) benzina din 1994,116cp
    probleme pornire audi 80/b4 avant motor 1984cc

    salutare tuturor ,
    am o mica problema:
    tocmai am cumparat un audi 80 /b4 pe benzina ,motor de tip ABK 1984cc,din anul 1994.
    de 2 saptamani nu am avut nici o problema pana azi dimineata cand, dupa ce a pornit normal la cheie, dupa aproximativ 1-2minute de rulat la relanti (scos din viteza pt ca vorbeam la telefon) a murit motorul. am incercat sa-l pornesc din nou,si nu a mai vrut.simptome:
    pun contactul ,se aude cum cupleaza sistemele hidraulice si auxiliare(abs, airbag), electromotorul invarte normal dar nu porneste. benzina are ca numai ce i-am facut plinul alaltaieri si am parcurs doar 60 de Km de atunci.
    multumesc anticipat pentrut mesaje.
    P.S. dac e cineva din Sibiu poate imi recomandati un service bun sau un mecanic bun,intrucat vreau sa-i schimb si cureaua de distributie.
     
  20. victor_s

    victor_s 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    80 B4 ABT + Allroad C5 AKE + TT 8N BAM + A4 B7 BRE
    am avut si eu aceleasi simptome la un golf 3 din 1993, motor ABS 1.8 benzina, injectie monopunct, 66 kw (este motorul de pe audi 80 1.8s). am stat cu masina vreo luna prin diferite service-uri, nu puteau sa spuna ce are. pana la urma am dus-o la porsche romania, unde concluzia a fost ca trebuie inlocuita "partea superioara injectie". m-a costat 19 milioane acum vreo 4 ani, plus vreo 3 milioane manopera. n-am avut ce face, am platit, macar acum masina functiona.

    sper sa nu ai si tu aceeasi problema.
     

Distribuie pagina asta