1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Powerbox sau Resoftare ECU motor

Discuție în 'Motor' creată de SEBASTIAN_RACINGCODE, 25 Noi 2008.

  1. doru_alexandru 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2009
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    a4, 2.0 tdi, 2007
    am citit topicul si vad ca parerile sunt impartite. sunt in cumpana sa fac resoftare la un motor 2.0 tdi 140 cp. cineva mi-a zis ca motorul este identic cu cel de 170 cp tot de 2.0, este oare adevarat?si vorbesc de anul 2007
     
  2. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Nu,nu este identic,diferenta principala consta in injectoare si alte cateva maruntisuri.
     
  3. dumy 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Aug 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6, 2.0 TDI, 2007 + Wilkinson Sword QUATTRO
    Depinde ce intelegi prin identic. In mod clar are parti identice, cat si componente diferite. Adica, in mod sigur diferenta de dinamica dintre cele 2 motorizari nu este realizata doar din soft.

    Cat despre resoftare, eu unul am facut-o si n-am regretat-o nici o clipa. Recomandarea mea e simpla, fa-o dar ai grija cu cine o faci.
     
  4. SEBASTIAN_RACINGCODE

    SEBASTIAN_RACINGCODE Banned

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    mai multe marci si modele
    Sunt destul de diferite, hard si soft.
    Se poate sa obti performante egale sau chiar mai bune din 140 de baza in comapratie cu 170 absolut stock.
     
  5. Tud0r

    Tud0r 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    2005 audi a3 2 usi 2.0 tdi 103kw
    Ok acum e randul meu cu viteza. Am masina din semnatura a3 2.0 tdi bkd 16 v 103 kw. Am incercat de mai multe ori masina se oprea la 210 pe ceas. Toate filmuletele de pe youtube aratau 2.0 tdi-uri care prindeau pe ac aproape 230 ba mai mult maicamea are un a4 1.9 tdi de 130 de cai si parca trece peste 200 cu alta viata pe cand a mea care e si mai usoara si 10 cai in plus trage demential pe a 5-a pana la 190 (ac) dupa care schimb si surpriza nu iau nici 4000 de ture pe a 6-a raman parca o vesnicie la 200 dar dupa un timp ajung la 210 (ac). Acum si eu am incercat sa fac niste teste sa vad cum trage in comparatie cu alte tdi-uri si anume 1.9 tdi 130 de cai si plecam inainte nu mai zic pe unul saracu cu passat 1.9 tdi 130 care a plecat si inaintea mea am trecut elegant pe langa el. Am ajuns sa cred ca e limitata eu mai avand tdi-uri in familie de 90 110 130 si un 2.5 tdi de 150 de cai cu care am poza 230km/h pe ac.(4200 de ture parca)

    In cele din urma am facut pasul cu resoftarea si cum petrecusem mult timp pe forumuri straine am ales Revo. L-am sunat pe Nadir si m-a rezolvat. Buuun!
    Acum, inainte sa se strice vremea am apucat sa fac un singur test de viteza (eram 3 in masina) si am ajuns f f repede la 220(ac) nu am putut mai mult din cauza circumstantelor. Mai mentionez ca senzatie after-resoft cand merg pe treapta a doua constant 2000 de ture la kickdown masina incepe sa urce in ture sa traga violent iar la 3000 de ture rupe aderenta :rockwoot:. De fiecare data e la fel :cool: si nu era umed pe jos am patit chiar si cu 4 insi in masina numai ca nu am mai aauzit fluieratu ci doar am observat martorul esp blinkaind in bord.
    Mai jos am atashat unul din graficele dyno facut la Exelixis Perfomance.

    P.S. Initial credeam ca or sa iasa 185 de cai si 393nm (undeva p'acolo) poate puteti sa imi explicati graficul :huh:
     
  6. SEBASTIAN_RACINGCODE

    SEBASTIAN_RACINGCODE Banned

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    mai multe marci si modele
    Amuzant de-a dreptul cea ce spui.
    Acea putere ti-ar fi suficienta sa treci usor de 250km/h si un demaraj in jur de 7-8s pana la 100km/h.
    Sunt convins ca 180cp este mult mai aproape de adevar iar masuratoarea a fost o eroare.
    Este aberant sa crezi ca masina a avut o pierdere de 70cp la un astfel de motor.
    Noi avem aceasta pierdere la masini de peste 300cp.
    Cela mai mari pierderi sunt situate la masini foarte impinse de peste 600-700cp si ajung la un procent de 25-30%, extrem de rar mai sus.
    Pierderea pe care tu o poti la genul tau de masina sa o ai este in jur de 15%.
    Daca vrei sa faci o masuratoare profi te asteptam la noi la stand si ai sa vezi exact realitatea.
    Daca Nadir este amabil iti ofer pentru tine si el acelasi pret pentru masurare standard si masurare cu soft daca vine si schimba acolo softul pe loc.
     
  7. Tud0r

    Tud0r 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    2005 audi a3 2 usi 2.0 tdi 103kw
    Ok mi-am luat costumul de flame, ce anume amuzant graficul sau ce am spus eu?:think:
    Tind sa cred ca graficul. Deci pana la urma un picutz mai precis unde se gasesc erorile?!

    Abia prin primavara o sa fac masuratori mai precise 3 claxoane si iese rezultatul :)
     
  8. SEBASTIAN_RACINGCODE

    SEBASTIAN_RACINGCODE Banned

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    mai multe marci si modele
    Nu vreau sa fiu perceput ca si carcotas.
    Nu vreau sa critic pe nimeni si munca nimanui.
    M-am amuzat pentru ca lucrez in acest domeniu avand tangente cu el de cca 20 ani, iar de 10 fiind foarte activ in aceasta zona a fenomenului tuning.
    SUnt inginer si probabil o deformatie ma face sa zambesc cand vad aberatii tehnice.
    Nu comentez nimic despre cum merge masina, cum trage, cat consuma, cat fum da sau nu... asta habar nu am.
    Eu vad o fisa dyno demna de circ.
    Nu ai cum sa obti pierderi de 70cp cca 35% la acest model.
    Farbicantiul declara pierderi de cca 15%.
    Aceste pierdei sunt o metoda prin care la unele standuri poti jongla cu puterea. In sensul sa o arati mai mare decat este.
    Am sa va pun si eu o fisa dyno a unei masini cu motor similar dar cu ceva pierderi mai mari in transmisie datorita faptului ca vorbim de un SUV.
    [​IMG]
    Acesta este un grafic CORECT.
    Valorile sunt puterea si cuplul la roti relevate pe cel mai performant stand existent.
     
  9. Tud0r

    Tud0r 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    2005 audi a3 2 usi 2.0 tdi 103kw
    Fain cuplu la outlander :happy: dar nu vad cata putere pierduta are parca despre asta discutam. Nu stiu Sebastian, nu vreau sa contrazic pe nimeni nici pe tine, nici pe Nadir , nici pe baietii de la exelixis. Masina trage foarte bine in ture si respecta graficul in tocmai la comportament; am sa sterg cifrele in paint sa nu mai fie probleme :happy:.
    Las la o parte fisha dyno, si dyno service-urile.
     
  10. SEBASTIAN_RACINGCODE

    SEBASTIAN_RACINGCODE Banned

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    mai multe marci si modele
    Nici eu nu-mi permit sa spun nimic despre cei pe care i-ai enumerat.
    Cea ce spun este doar ca acel grafic este o eroare si un specialist iti poate spune asta.
    Este foarte simplu principiul caruia nu poti masura o putere de motor decat daca ai acest motor pe stand.
    Cand masori puterea unei masini de fapt masori puterea la roti sau atunci cand se "descalta" la trenul de rulare.
    Motorul se masoara dat jos de pe masina si pus pe stand.
     
  11. unul 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2007
    Locație:
    focsani
    Masina:
    vw golf4 ASZ 2004
    Ar fi trebuit postat si graficul (daca exista, bine-nteles) obtinut cu softul original. Cam mare totusi herghelia, chiar daca este populata cu REVOCAI...
     
  12. Tud0r

    Tud0r 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    2005 audi a3 2 usi 2.0 tdi 103kw
    Nope nu exista :(, Nadir mi-a spus sa o facem ca la carte: grafic inainte si grafic pe urma insa am fost putin zgarcit; ce-i drept nu credeam ca vor fi "probleme".
    Oricum, cand da caldura, promit ca analizez "proiectul" din toate punctele de vedere astfel ca voi posta filmulete de acceleratie 0-100, 0-200, viteza maxima acceleratie pe toate treptele, teste cu alte masini, postez probleme tehnice daca acestea apar:) si un test dyno la Racing Code ;).

    Referitor la puterea masinii cred ca e safe sa sustin ca are in jur de 180 de cai pana la urmatoru test dyno tinand cont ca Revo ofera 185 de cai cu 393nm :sly:.
     
  13. Sini

    Sini Silver Member

    Înscris:
    17 Iul 2008
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    A4 B6 / A3 8L
    Super tare tudor, graficul nu stiu cat de relevant este dar chiar si mie care nu ma consider cunoscator mi se pare cam mare diferenta..
    Nadir face intotdeauna treaba buna :respekt: de asta poti fi sigur.Problema ar fi la test cred.

    Cand se incalzeste vremea si vrei sa pui puterea pe asfalt te invit sa facem o tura, tu contra la un A4 1.9TDI FWD, resoftat la 163PS. Masina nu este a mea ci a unui bun prieten.nu are nici un dyno test facut.Daca te intereseaza, stii unde ma gasesti. ;)
     
  14. unul 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2007
    Locație:
    focsani
    Masina:
    vw golf4 ASZ 2004
    Pai daca nu are test dyno, cum stii ca are 163CP??
     
  15. Tud0r

    Tud0r 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    2005 audi a3 2 usi 2.0 tdi 103kw
    Il stiu de ceva vreme pe Sini si ii stiu masina, mia povestit cateva despre ea numai bine acum pot sa ii dau un "run for it's money".

    Catre "Unul": Sini nu ar fi sarit cu a4ul daca masina aceia nu ar fi avut ceva special, am de gand sa fiu obiectiv asa incat orice rezultat ar iesi din "testele" noastre va fi posta pe forum film cu fiecare incercare, trebuie sa tinem cont ca masina mea are 1407kg in brif si a lui Sini ar avea ceva mai mult. :meeting:
     
  16. Sini

    Sini Silver Member

    Înscris:
    17 Iul 2008
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    A4 B6 / A3 8L
    Sunt doar presupuneri ;)
    Datele furnizate de firma care a facut resoftarea arata acest lucru(sunt doar pe hartie), in realitate pot fi mai putini CP, poate. Eu unul, am incredere in ce a spus tunerul.

    @Tudor: asteptam vremea buna :friends:
     
  17. Jeff 3rd Gear Member

    Înscris:
    9 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Mitsubishi EVO
    Nu puterea maxima e totul: o masina cu o curba de putere frumoasa bate o alta masina care are un varf de putere mai mare dar in rest graficul arata rau.
    Iar care masina trage mai bine se va vedea pe asfalt ;)
    Asta ca sa nu va mai cramponati de masuratori si puteri maxime.
     
  18. SEBASTIAN_RACINGCODE

    SEBASTIAN_RACINGCODE Banned

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    mai multe marci si modele
    Intradevar sunt persoane care vaneaza cifrele si atunci gresesc sau altele care se exprima in acest jargon vorbind de valori dar dand atentie la curbele de cuplu-putere.
    In mod cert se poate seta o masina cu o putere de varf mai mica dar cu media f buna, sa mentina puterea-cuplul pe un palier cat mai bun de turatie.
    Trebuie inteles exact ce insemna puterea si ce insemna cuplul la modul real.
    Atunci cand faci o modificare sau orice interventie e foarte bine sa folosesti un aparat de masura coresct setat, te v-a ajuta sa sti ce ai facut si sa demonstrezi realitatea.
    De aceea unul din cele mai importante aparate de masura in lumea auto este STANDUL DINAMOMETRIC DE MASURAT PUTEREA, iar pentru un tuner cel mai important este un stand care sa masoare puterea la roti, el fiind obligat pe langa valoarea cantitativa a cuplului-puterii sa vegheze asupra bunului mers al motorului. Fiabilitatea fiind cel mai important criteriu.
    Un dyno iti ofera o curba de cuplu-putere ce iti permite sa cunosti excat care sunt valorile si te ajuta sa inveti sa conduci perfect alegand corect timpul de schimbare la fiecare treaqpta in functie de raportul de transmisie.
    Pe stand daca pui ambele masini si sunt identice dar cu modificari diferite, poti face o analogie perfectz a specxtrului performantelor dinamice.
    In plus dyno Mustang este unul care ofera si optiunea de dragracing masurand tot pe un zero 402m.
     
  19. RedFighter

    RedFighter 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Dec 2009
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A7 2011 CDUC
    Buna seara. Nu am avut timp din pacate sa citesc tot ce se intampla pe aici dar din propria experientza (nu am auzit de la varu' lu' prietenu' lu' x) , urmatoarele.

    Powerbox, indiferent de cat de "apetisant arata pe interior" nu face decat sa pacaleasca niste senzori, fie cel clasic de temperatura a motorinei, fie mafu, fie alti senzori. NU se pot pune 2 ECU-uri (engine control unit) pe o masina. ECU preia niste date de la senzori, alterate sau modificate de aceste 'powerboxuri". E adevarat ca isi fac treaba insa in generla modifica timpii si cantitatea de injectie, ei mintind ecu (virgula) ca temperatura mototirnei are avea 117-119 grade celsius, real fiind de 60, 65! Rezultat => mult fum, in timp turbina infundata prematur. APoi injectoarele sunt putin fortate de acestea, daca are careva powerbox paote confirma si pornirea la rece, putin mai "chinuita". Cresterea de putere este de 9-10 cai la powerbox (tetsta pe dyno,nu povesti) si de 30-50 nm (depinde de masina), de asemenea testat pe dyno!

    Resoftarea : Daca softul este facut calumea in sensul ca modificarile sunt facute in fucntie de parametrii masinii (presiuni in turbo, injectoare, cantitati injectate, IQ_uri, MAF, etc), loguri inaitne pe 001 003 004 008 011 si 020 pe vag-com, pentru a urmari exact Debitmetru, unghi avans, cantitate injectata, IQ, presiune turbo, NM ... Toate hartile trebuiesc modificate in functie de acesti parametrii.
    AM intalntit masini care pierdeau presiune in turbo si am refuzat sa le resoftez. sau multe au debitmetru defect. Daca nu monitorizam aceste aspecte, nu are rost sa numit chip-tuning.. La noi din pacate se practica teoriile astea cum ca hartile cele mai bune sunt cele facute la intamplare, fara a fi verificati parametrii. pacat domnilor de acele motoare.
     
  20. GAS 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 S Line Quattro, 2.0TDI
    Exercitiu

    Salut,

    Va propun un exercitiu cu urmatoarele date de input:

    1. Una bucata Audi de 2 ani vechime
    2. Protectie anti-tuning din fabrica
    3. Garantie 4 ani - inca in garantie urmatorii 2 ani
    4. Leasing inca activ pentru urmatorii 3 ani - asadar se poate supara firma de leasing daca se pierde garantia.
    5. 50.000 km reali


    Exista dorinta de putere suplimentara, ce ati alege in acest caz: Power Box, Chiptuning sau macar inca 2-3 ani de stock?

    Daca mai doriti alte date vi le pot furniza.

    Sa va vad! :drag:
     

Distribuie pagina asta