1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Prea ridicata

Discuție în 'Suspensii si frane' creată de Badger, 11 Iun 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. MariusQMP

    MariusQMP 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2008
    Locație:
    Turda (jud Cluj)
    Masina:
    Audi A4 B6 Avant, 1.9TDI 131 Cp AVF, 2002
    investigatii :)

    Astazi am avut ocazia sa studiez suspensia unui vecin care are si el tot un A4 B6 1.9 AWX Avant suspensie normala. Masina sta frumos la acelasi nivel si in fata si in spate. Distanta de la roata din fata si aripa este aproape ca la mine (el are cu 0.5 - 1 cm mai mult) numai ca eu am arcurile Eibach. M-am dus echipat cu o ruleta sa fac niste masuratori:
    - Am ramas surpins cand am vazut ca are montate exact arcuri de care aveam si eu pe masina inainte sa montez Eibach-urile. Am verificat codurile de culoare si sunt identice. Nu imi vena sa cred, cum naiba poate sa-i steie masina asa cand a mea zici ca era Q7 cu arcurle respective? :wtf:
    - Am verificat si distanta de la sol la bratul de jos de care se prinde amortizorul (piesa nr 14 din schema pe care am atasat-o acum doua postari) si este identica cu a mea. Am facut asta crezand ca poate am ceva deformat, lonjeroane sau ceva, cine stie. Se pare ca este ok.
    - Am masurat partea fixa a amortizorului, tot 36 cm era si la el.
    - Am masurat pe orizontala distanta de la roata la aripa (si in partea din fata si in spate) si e la fel ca la mine. Tot pentru a ma asigura ca nu am nimic deformat am facut si aceasta verificare.

    Singura diferenta era amortizorul, el avea ceva AL-KO 2109G. Am dat un search pe google si am gasit ca ii ceva firma spaniola... si da urmatoarele caracteristici la acest model de amortizor:

    AL-KO Shock Absorber TOP ROAD GAS
    Fitting Position: Front Axle, Gas Pressure, Spring-bearing Damper, Twin-Tube, Normal Suspension, Bottom Fork, Top pin, Increased shock absorption, Bottom Clamp.

    Iar eu am:

    Bilstein B4 Gas - BNE A949
    Fitting Position Front Axle, Spring-bearing Damper, Gas Pressure, Twin-Tube, Top pin, Bottom Fork

    Teoretic acelasi lucru. Nu?
    E posibil ca amortizorul meu sa nu se comprime destul de tare incat sa-i deie voie arcului sa ajunga la dimensiunea normala??

    A mai ramas sa schimb flansa de la amortizor (piesa nr 7 din schema). Altceva nu stiu daca mai am ce schimba.

    Pana la urma cred ca ma duc la reprezentanta. Tot am avitat sa fac chestia asta deoarece am impresia ca o sa zica: Pune dom'le suspensie S-line originala si o sa fie ok.

    Daca mai aveti si voi ceva pareri sunt bine venite :)
     
  2. MariusQMP

    MariusQMP 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2008
    Locație:
    Turda (jud Cluj)
    Masina:
    Audi A4 B6 Avant, 1.9TDI 131 Cp AVF, 2002
    Incercand sa-i dau de capat problemei respective am gasit pe un forum strain de BMW postata o problema similara. Nu cunosc foarte bine termenii auto din limba engleza insa din cate am inteles se poate gresi la montare in sensul ca nu se aseaza corect arcul la locul lui. Poate aruncati si voi careva o privire peste postul respectiv:

    http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1652241
     
  3. Dizy89

    Dizy89 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iul 2009
    Locație:
    Salonta - Bihor
    Masina:
    Audi A4 B5, 1,9 TDI, 130CP
    Am si eu o mica problema cu inaltimea masinii. Am avut pe ea suspensie sport, reglabila doar pe spate si niste jante pe 17".
    Din cauza drumurilor am schimbat jantele de 17" cu unele pe 16" si suspensia sport cu una stock ( schimbat telescoapte + arcuri ).
    Acuma problema mea e distanta mare dintre roata si aripa. Atasez si niste poze cu masina in ambele situatii.
    Intrebarea mea ar fi, daca pun inapoi doar arcurile sport, masina o sa coboare cum a fost inainte sau scap doar de distanta mare dintre roata si aripa ? O sa aiba masina ceva de suferit daca telescopul e stock si arcu sport ?
     
  4. photon

    photon 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Oct 2010
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B5 Avant 1.8T AEB, 1997
    Dizy89, eu zic ca masina sta numai bine, inainte era prea coborat.
     
  5. Dizy89

    Dizy89 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iul 2009
    Locație:
    Salonta - Bihor
    Masina:
    Audi A4 B5, 1,9 TDI, 130CP
    Mie tot mi se pare ca am o distanta mare intre roata si aripa, aia ma deranjeaza mai mult ...
    Ma gandesc sa imi pun inapoi doar arcurile sport, dar nici nu as vrea sa imi fie masina la fel de joasa, doar sa imi dispara distanta mare dintre roata si aripa. :p
     
  6. MariusQMP

    MariusQMP 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2008
    Locație:
    Turda (jud Cluj)
    Masina:
    Audi A4 B6 Avant, 1.9TDI 131 Cp AVF, 2002
    Daca pui vechile arcuri inapoi o sa coboare exact cum era inainte.
     
  7. RevHard

    RevHard 6th Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2009
    Locație:
    -
    Masina:
    1998 A4 1.8
    pai..... gandeste-te ca atunci cand te urci in ea e mai joasa
    x
     
  8. pcmarius

    pcmarius 6th Gear Member

    Înscris:
    6 Iun 2008
    Locație:
    Canada
    Masina:
    Audi, Allroad, 2.7 BiTurbo, 250cp
    Am rezolvat si eu problema schimband arcurile. Ca si impresii sunt superioare celor de la eibach de aceea si pretul pe masura ~700lei eibach si ~950 H&R . De ex cele eibach erau muuult mai dure decat H&R simteam orice denivelare, la limitari de viteza de pe sosea suna de parca ma plesnea cineva de sub masina, iar pe viraje se lasa ca o barca( bine se tinea mai ok decat cele stoc). Sunt foarte multumit de HR pt ca sunt total opusul celor de la eibach: la denivelari/drum pietris nu zguduie deloc/ sunt moi iar pe viraje sunt foarte rigide si masina nu balanseaza...... exact cum trebuie sa fie.
    Sincer nu stiu de ce multa lume spune ca HR sunt dure si naspa , poate ca sunt scumpe. Am sa fac niste poze intr-o zi cu noile arcuri. De ex Bilstein PSS sunt formate din arcuri H&R si amortizoare bilstein deci e ceva. Oricum daca as avea bani as lua oricand o suspensie S-line :).
     
    Ultima editare: 20 Iun 2011
  9. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Chair suna curios ce zici tu.
    NU prea inteleg cum potate H&R sa fie confortabil pe denivelari si speed bumps - asta se traduce in arc mai moale decat cel de la Eibach si totusi in curbe sa fie mai dura decat Eibach - asta se traduce prin arc mai tare....

    Ai schimbate si amortizoarele cu unele sport sau sunt cele origonale?
    Garda la sol cu cele H&R e mai mica? Intreb asta intrucat:

    Eibach lasa garda fata de stok
    Fata ~ 1.2" = 3.00cm
    Spate ~ 1.2" = 3.00cm

    H&R lasa garda - din ce am citit eu..
    Fata ~ 1.5" = 3.80cm
    Spate~ 1.4" = 3.60cm

    Tot din scaderea garzii la sol ar trebui ca arcurile sa aibe o duritate mai mare la cele H&R pentru a nu permite masinii un balans prea pronutat. Masina mai apropiata de sol la un balans mai mare ar atinge cu burta dupa logica mea.

    Din comparatia celor doua tipuri de arcuri reiese ca masina este lasata inegal fata spate. Mai precis fata este mai lasta cu 0.20cm - nu este mult, unii ar spune insesizabil, dar cand centrul de greutate se muta putin atunci rezulta ca si pe puntea fata exista o forta de apasare mai mare.

    PS: nu o zic cu nici o suparare, dar cand ati achizitionat arcurile Eibach v-ati asigurat ca sunt seriile arcurilor pentru tipul si motorizarea masinii pe care le-ati montat?
    In functie de tipul caroseriei, motorizare si tractiune arcurile sunt diferite, chiar daca sunt pe aceeasi platforma, mai precis B6.
     
    Ultima editare: 20 Iun 2011
  10. pcmarius

    pcmarius 6th Gear Member

    Înscris:
    6 Iun 2008
    Locație:
    Canada
    Masina:
    Audi, Allroad, 2.7 BiTurbo, 250cp
    Pai e foarte logic, deoarece arcurile H&R sunt progresive adica au cateva spire mai "cascate" si mai moi iar la denivelari mici /pietris se comprima doar alea 3 spire pe cand eibach nu sunt progresive chiar daca spirele din exterior sunt mai subtiri. H&R au lasat cam cu ~ 3,5 cm. Telescoape am reglabile sport .

    Intradevar arcurile erau de audi A6 dar aceeasi motorizare, caroserie, tractiune. E posibil ca asta sa fie cauza.
     
    Ultima editare: 20 Iun 2011
  11. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Pai sa stii ca si Eibach ProKit sunt tot progresive!
    Eu cred ca tu ai fost suparat degeaba pe cele Eibach atata timp cat erau pentru alta masina.... Era si normal sa aiba un comportament haotic, atata timp cat nu erau calculate pentru masina ta.

    Chiar sunt curios sa vad poze cu masinuta ta dupa ce ai montat arcurile H&R.
    Oricum pana la urma e bine ca ai un final fericit si esti multuimit acum de masina.
     
    Ultima editare: 20 Iun 2011
  12. pcmarius

    pcmarius 6th Gear Member

    Înscris:
    6 Iun 2008
    Locație:
    Canada
    Masina:
    Audi, Allroad, 2.7 BiTurbo, 250cp
    Intradevar poate am fost pornit impotriva lor ca am dat banii degeaba+ manopera si nu se potriveau pt mine. Oricum astea HR le-am montat singur atit pe fata cat si pe spate. A durat 2 zile ca nu am avut sculele necesare dar macar a iesit brici. Am curatat frumos tampoanele de la amortizoare ca erau cu nisip cum le pusese ciobanii de mecanici , alta chestie constata a fost ca nici un amortizor nu avea stransa piulita din cap la maxim ci era diferenta de aprox 0.2mm respectiv 0.5 mm intre ele si masina practic pe stanga era mai ridicata cu 0.5 , cred ca le-a fost lene sa preseze arcul mai mult sa stea lejer tamponul si apoi sa puna piulita, in fine ar fi multe sa va povestesc. Daca vrei ceva sa iasa bine faci cu mana ta, doar timp si scule sa fie.

    O sa pun in weekend poze ca schimb si amortizoarele spate tot reglabile.
     
    Ultima editare de un moderator: 20 Iun 2011
  13. gtincu 4th Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4 B5.5 Avant 1.9 TDI AJM 2000
    Salutare, masina mea a venit cu suspensii sport(din Germania sh :D) sachs+H&R , cel putin pe fata, iar fata e mai coborata ca spatele (e avant) si arata ok, referitor la ce ziceau colegii cu masinile ridicate.
    Am cumparat alte amortizoare si arcuri (tre sa vina) doar pe fata deocamdata ca schimb si kitul de brate cu capete de bara etc.
    Acum, masina e A4 B5 2000 Ajm PD. 1) Flansele de la modelul asta, cum arata, is facute din 2 parti, ca nu stiu ce sa comand, doar piesa interioara sau si cea exterioara? ca vad pe undeva ca la aftermarket nu mai trebuie rulment, nici nu stiu daca au. Daca a schimbat cineva sa imi zica si mie as fi recunoscator. 2) are ceva daca merg o perioada cu suspensie sport pe spate si standard pe fata? pana schimb si pe spate. Multumesc
     
  14. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    pcmarius, m-ai facut curios cu pozele!
    Poti te rog sa upload-ezi cateva cu noua setare? Ma refer la arcurile H&R.

    O zi buna!
     
  15. tavynho22 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    A4,1.6,1997
    Salut,
    Am schimbat anul trecut amortizoarele si am pus un set ALCO luate de pe ebay.de . Arcurile nu le.am schimbat decat unul pe dreapta fata pentru ca s.a rupt varful cand a fost schimbat.
    Anul acesta am schimbat arcurile spate cu unele noi (la un service autorizat, arcuri comandate de ei) pentru ca pe dreapta spate masina se lasa foarte tare. Dupa schimbare masina statea un pic inclinata pe dreapta si am decis sa imi schimb arcurile si pe fata.
    Dupa schimbare masina imi sta foarte ridicata pe fata (circa 5 cm mai sus ca pe spate), dar nu mai sta inclinata.
    Mentionez ca dupa ce mi.am schimbat amortizoarele masina a stat mai ridicata pe fata (dar nush cu cat). Atunci am schimbat si bieletele de directie.
    Am facut azi un test de amortizoare si mi.a dat pe fata undeva la 70% (dupa 9000 de km) si pe spate 82%.
    Arcurile pe fata au grosime de 14 mm si pe spate de 12 mm.
    Vreau sa stiu ce pot sa ii fac sa o aduc la acelasi nivel.
    Multumesc
     
  16. MariusQMP

    MariusQMP 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2008
    Locație:
    Turda (jud Cluj)
    Masina:
    Audi A4 B6 Avant, 1.9TDI 131 Cp AVF, 2002
    Nu stiu daca ai citit intreg thread-ul dar eu ma confrunt cu o problema similara de foarte mult timp si nu am reusit sa-i dau de capat. Eu am ajuns sa-mi iau si arcuri sport si tot am diferenta mare intre fata si spate. Tind sa cred ca problema vine de la montarea incorecta a arcurilor sau a telescopelor. Pune o poza cu masina.
     
    Ultima editare de un moderator: 31 Aug 2011
  17. tavynho22 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    A4,1.6,1997
    Am citit tot acum.....ideea e ca nimeni nu stie de ce e mult mai ridicata masina pe fata...sunt pareri si incercari (unele chiar costisitoare)
    Am sa pun poze dupa masa.
    Am o intrebare: sa pun pe fata arcuri eibach pro kit..?! Si de unde le i.au si la ce pret....!?
    Cu arcurile pe care le.am pus ce pot sa fac...sunt noi, luate de la ad auto total, unde le pot vinde in caz ca le schimb.....?!
     
  18. tavynho22 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    A4,1.6,1997
    "ridicata" mea

    Am postat niste poze cu masina.....
    Ce solutii credeti ca am.....?!
    Pot sa imi ridic si spatele cu niste inele...!?
    Cum ar arata masina si cat si.ar pierde din stabilitate.:sos:
     
    Ultima editare: 2 Sep 2011
  19. oltik 2nd Gear Member

    Înscris:
    6 Mai 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    a6-1.9.2002
    Mai poti pune 2 palarii din cauciuc pe fiecare arc si o inalti.Eu asa am procedat si sunt foarte multumit,masina sta foarte bine in curbe.
     
  20. sgdarius

    sgdarius 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 1.9 TDI
    Salutare baieti ,eu am solutia pt. toti cei care vor sa-si lase masina cu botul mai jos ,intamplator eu am alte dimensiuni decat cele standard la roti si mi s-a inaltat masina de fata suficient de mult ,dar nu imi fac griji ca voi schimba anvelopele am acum 235 /45 /17 pe fata si pot sa spun ca fata e mai ridicata decat spatele care am 245/40/17 .stiu sigur ca e de la roti deoarece pe carbible.com da ca sunt mai inalte .se vede in poza ca masina statea bine inainte de schimbare .Asadar solutia este sa micsorati balonul anvelopei cu 0,5 de ex daca aveti 205/55/16 sa pune-ti 205/50/16 ,numa sa aveti in vedere itp-ul ca in rest nu aveti probleme .
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta