1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pregatirea masinii pentru iarna

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de aurelgales, 24 Oct 2008.

  1. aurelgales 6th Gear Member

    Înscris:
    29 Aug 2008
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A6 C5 1.8T/2001
    Am cautat acest subiect, dar nu l-am gasit.Este important, cred eu, pentru fiecare sa stie din surse bine informate ce operatiuni sunt recomandate pentru a decide in cunostinta de cauza !
    Asteptam opiniile celor cu experienta !!:3sadwalk::rulez::banghead::readit::think::sos::racer::respekt:
     
  2. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Nu stiu daca sunt cele mai corecte sfaturi,dar asta voi face eu la masina mea azi.La ora 1 am programare in service pentru schimb antigel total si schimb termostat(antigelul nu stiu cand a fost schimbat si daca mai are concentratia necesara,iar termostatul este blocat pe deschis si abia imi urca apa la 90 in oras cu clima oprita).Mai ai nevoie de cauciucuri de iarna(recomand 4 dupa experienta de iarna trecuta cu doar 2 cauciucuri de iarna pe fata la alta masina,cand dansam pe strada),motorina euro 5(recomandat iarna sa se foloseasca motorina buna,pentru ca motorina la temperaturi scazute se transforma in gel).un set de lanturi prin portbagaj nu strica pentru primele zile de ninsoare.de altfel trebuie verificata starea bateriei si a bujiilor.si nu in ultimul rand solutie de parbriz de iarna,presuri de cauciuc la interior,racleta pentru gheata,solutie pentru dezghetare rapida pentru sticla si broaste(incuietori).Sunt multe,dar cam atat imi vine in minte.Momentan am fugit sa ii dau sirop de tuse la masina,sa nu raceasca la iarna.
     
  3. nicushor

    nicushor 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi 80 b4
    oare conteaza presiunea din roti pe vreme de iarna? ar trbuie sa fie ami scazuta dupa parerea mea dar cat???:uhm:
     
  4. Sini

    Sini Silver Member

    Înscris:
    17 Iul 2008
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    A4 B6 / A3 8L
    conteza si presiunea din roti.Eu le tin iarna pe la 1.8-2 iar cand e zapada le las si mai moi,la 1.6
     
  5. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Am venit de la doctor,dar momentan n-am schimbat termostatul pentru ca nu era pe stock,desi il solicitasem telefonic.Am ajuns la service cu temperatura lichidului de racire la 90 de grade.Mecanicul imi spune uite e la 90 cum ai probleme.Ii explic ca la mers constant acul sta la 70 de grade,dar cand o mai alerg putin pe stradute imi ajunge la 90.O pune pe tester si ii arata 87 grade,o tureaza putin si ajunge la 90.Plecam la o cursa sa-i arat situatia si acul de duce usor usor la 70.Ajungem iar la service,iar tester,ii arata 75 de grade.Imi comfirma ca este termostatul cel vinovat,dar se scuza ca nu il are pe stock.Prima chestie mi-a spus ca este defecta sonda(senzorul),dar cum i-am spus ca a fost schimbat recent tot la dansul in service,mi-a dat dreptate.Asa ca urmeaza saptamana viitoare sa ajung iar in service pentru schimb termostat+antigel+lichid servo+lichid frane+racorduri flexibile etrieri.
     
  6. aurelgales 6th Gear Member

    Înscris:
    29 Aug 2008
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A6 C5 1.8T/2001
    Asa-i cu meseriasii astia "seriosi" ! Din cauza lor prefer sa-mi rezolv singur problemele mai usoare! Ce fel de ulei se pune in motor pe timp de iarna? Oare exista vreo recomandare in aceasta privinta? Eu am prins doar o frantura de discutie despre acest subiect !:think:
     
  7. dorutzu

    dorutzu Silver Member

    Înscris:
    8 Sep 2007
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    1.6 + 2.0
    Iarna pui mai subtire ca sa-ti faca ungerea mai repede la motor.
    Azi l-am schimbat si eu pe al meu. Foloseam inainte 5W-30. Azi am pus 5W-40 din anumite motive.
     
  8. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    Cateva sfaturi referitoare la pregatirea masinii pentru sezonul iarna :)

    '' Pregătirea maşinii pentru iarnă:

    Iarna ne confruntăm de multe ori cu probleme în ceea ce priveşte autoturismul, în mare parte din cauza temperaturii foarte scăzute. De ce să nu evităm o parte din aceste neplăceri?

    Acesta este motivul pentru care vă propunem în continuare o serie de sfaturi referitoare la verificarea maşinii, pentru a evita aceste potenţiale probleme. Mici amănunte de care trebuie să ţineţi seama pentru a fi liniştiţi în ceea ce priveşte autoturismul.

    Anvelopele

    Dacă anvelopele sunt "All Season", puteţi să le folosiţi şi iarna, dacă nu sunt prea uzate. Limita legală este de 1.5 mm (dacă măsuraţi cu un şubler adâncimea profilului, în partea cea mai uzată, nu trebuie să fie mai mică de atât). O adâncime mai mare a profilului nu aduce decât beneficii, atât la frânare cât şi la menţinerea aderenţei în viraje.

    Dacă vreţi să fiţi însă mai bine pregătit, anvelopele de iarnă dau cele mai bune rezultate iarna. Puteţi schimba anvelopele de vară cu cele de iarna, pe aceleaşi jante, însă cel mai bine este să aveţi "roţi de iarnă", incluzând şi jantele. Astfel, timpul schimbării este mult redus şi evitaţi neplăcerile care pot să apară cu etanşarea, atunci când montaţi anvelopele de iarnă. Ştiţi cu siguranţă că roţile pe care le montaţi au "ţinut" presiunea, de iarna trecută, şi trebuie doar să ajustaţi presiunea, pentru a fi siguri că este cea recomandată.

    Schimbaţi anvelopele uzate! Chiar dacă asta înseamnă un efort financiar, preferaţi să cheltuiţi cu această schimbare, ţinând cont că de asta depinde siguranţa şi chiar viaţa dumneavoastră.

    Se întâmplă să fiţi nevoit să schimbaţi doar o anvelopă; în acest caz, este important să nu completaţi setul maşinii cu o anvelopă de alt profil. Nu va manifestaţi "spiritul tehnic" încercând să modificaţi dimensiunile anvelopei. Este adevărat că unele modificări pot aduce anumite îmbunătăţiri, într-o privinţă, însa în mod sigur, vor dăuna, în altă privinţă... De exemplu, dacă montaţi anvelope mai mari în diametru, sau mai late, e posibil să simţiţi că a crescut confortul, însa elementele suspensiei şi direcţiei vor fi mai solicitate şi se vor uza mai rapid.

    Nu folosiţi anvelope reşapate. Ideea că în timpul iernii puteţi folosi şi astfel de anvelope nu este fericită. Iarna, solicitările cresc, odată cu riscurile...

    Dacă simţiţi o comportare "elastică" a maşinii la mişcări mici de volan, e bine să verificaţi presiunile în roţi. Este probabil să aveţi cel puţin o roată cu presiune scăzută.

    Dacă este necesar să va echipaţi cu lanţuri, e bine să ştiţi că folosirea lor pe drum uscat duce la uzuri ale anvelopelor şi ale elementelor suspensiei şi direcţiei.

    Bateria

    Bateria este mult mai solicitată iarnă, pornirea motorului necesitând un curent de 2-3 ori mai mare decât vara; acest lucru este legat şi de tipul de ulei pe care îl aveţi în motor. Indiferent însă de tipul de ulei, vâscozitatea lui este mai mare când e frig, şi motorul este "învârtit" mai greu de demaror, solicitând mai mult bateria.

    Trebuie să menajaţi bateria iarna, folosind-o în mod raţional - asta înseamnă că nu trebuie să porniţi instalaţia audio, degivrarea, aeroterma climatizării pe viteză maximă, luminile, ştergătoarele, toate simultan.

    Pe frig intens, dacă s-a depăşit -8°C, este bine să aprindeţi farurile pentru câteva minute pentru a "încălzi" bateria, înainte de a acţiona demarorul.

    Apoi, când acţionaţi demarorul, este bine să nu mai aveţi nici un consumator activat. După pornirea motorului puteţi porni consumatorii, însă nu abuzaţi, bateria trebuie să se poată încărca în timpul mersului, şi în regimul de mers prin oraş, încărcarea nu este favorizată deloc (turaţii de relanti, regimuri mici).

    Nu ţineţi farurile aprinse sau alt consumator activat, cu motorul oprit decât dacă este strict necesar.

    Daca aveţi motor diesel, ţineţi cont de avertizorul de "bujii incandescente" din bord. Nu încercaţi pornirea motorului înainte de stingerea acestui indicator! Dacă este foarte frig, după stingerea indicatorului, luaţi contactul şi puneţi-l din nou; după stingerea a doua oară a indicatorului de "bujii incandescente", acţionaţi demarorul. După pornirea motorului, nu-l opriţi decât după câteva minute de funcţionare (urmăriţi indicatorul de temperatură), opririle dese ale motorului rece solicită mult, atât motorul cât şi bateria.

    Dacă ştiţi că urmează să mergeţi la munte, unde, noaptea, temperatura ajunge la valori foarte scăzute, este bine să aveţi în dotare şi cabluri electrice pentru ajutor, în caz de nevoie.

    Antigelul

    Întreţinerea normală a maşinii în service include şi verificarea antigelului, totuşi, e bine să verificaţi nivelul lichidului de răcire din vasul de expansiune. Dacă, într-o situaţie de urgenţă, aţi completat cu apă, e cazul să verificaţi densitatea antigelului din motorul dumneavoastră. Acest lucru se face cu motorul rece.

    Nu turnaţi niciodată antigel sau apa rece în circuitul de răcire al motorului fierbinte! Acest lucru poate distruge motorul instantaneu.

    Verificaţi periodic temperatura motorului. Dacă observaţi că temperatura este scăzută şi, cu cât mergeţi mai repede, temperatura scade, termostatul este defect, şi trebuie să mergeţi la service.

    Instalaţia de climatizare

    Filtrul de polen trebuie să nu fie colmatat (înfundat), reducând circulaţia aerului.
    Dacă maşina e prevăzuta cu rezistenţe de încălzire a parbrizului, verificaţi funcţionarea lor; folosiţi-le numai când parbrizul este îngheţat şi numai cu motorul mergând.

    Nu lăsaţi instalaţia de ventilare sau climatizare să funcţioneze cu motorul oprit.
    Nu lăsaţi degivrarea lunetei pornită mai mult decât este necesar. Consumul electric al acestor rezistenţe este mare, şi descarcă bateria.

    Broaşte, încuietori, mânere, geamuri electrice

    Toate aceste accesorii devin o mare problemă pe frig, mai ales combinat cu umezeala.
    Dacă folosiţi cheia pentru a descuia maşina, pulverizaţi spray sau turnaţi soluţie specială împotriva îngheţului broaştelor. Procedaţi astfel seara, când aţi ajuns acasă, când maşina este caldă, astfel puteţi fi sigur că a doua zi veţi fi scutit de neplăceri.

    Dacă însă observaţi că nu puteţi învârti cheia în broască, nu forţaţi! Încercaţi să încălziţi cheia în mână, sau apropiind-o de o brichetă aprinsă şi încercaţi din nou deschiderea. Cea mai eficientă metodă este folosirea unui spray.

    Dacă aveţi sistem de închidere centralizată cu telecomanda, verificaţi funcţionarea sistemului asupra tuturor uşilor şi capotelor. Este bine să pulverizaţi spray siliconic asupra chederelor, cu uşile deschise - astfel, evitaţi îngheţarea şi "lipirea" uşilor de chedere, la frig! Ţineţi seama că toate mecanismele închiderii centralizate funcţionează mai greu la frig. Dacă ştiţi că aveţi o problemă care se manifestă pe timp călduros, rezolvaţi problema cât este cald! Frigul va agrava problema, făcând imposibilă folosirea acelei uşi/capote.

    E posibil ca la prima acţionare, actuatorul să nu funcţioneze perfect, dacă uşa/capota nu se deschide, acţionaţi de mai multe ori (închis-deschis).

    Urmăriţi prezenţa gheţii pe geamurile laterale prevăzute cu macara electrică. Dacă observaţi că geamul este blocat de gheaţă, nu acţionaţi comanda de deschidere, sau dacă aţi acţionat-o şi observaţi că geamul nu se poate deschide, nu persistaţi! Aşteptaţi încălzirea geamului, după ce climatizarea a ajuns la o temperatura de lucru, graţie încălzirii motorului.

    Este bine să ajutaţi dezgheţarea, folosind o racletă de plastic. Nu folosiţi alte obiecte, veţi zgâria geamul, vopseaua uşii, chederele, etc.

    Este bine să folosiţi dezaburirea parbrizului care face apel la instalaţia AC frigorifică, chiar în timpul iernii. Parbrizul va fi dezaburit mai rapid, iar instalaţiei compresorului frigorific, îi face bine pornirea din când în când, chiar în timpul iernii.

    Ştergătoarele de parbriz

    Iarna, ştergătoarele de parbriz sunt victimele gheţii. Când acţionaţi maneta de pornire a ştergătoarelor, motorul electric al mecanismului este activat şi sta sub tensiune, până când ştergătoarele realizează mişcarea lor obişnuită.

    Dacă această mişcare nu are loc din cauza blocării ştergătoarelor pe parbrizul sau lunetă îngheţate, motorul va sta alimentat în permanenţă neputând însă să se învârtă! Acest lucru duce la posibilă distrugere a motorului electric. Mai neplăcut este că nu sunteţi avertizaţi despre ceea ce se întâmplă. De aceea, înainte de a intra în maşină, verificaţi dacă ştergătoarele sunt îngheţate sau sunt libere să se mişte pe parbriz.

    Asiguraţi-vă ca lamelele sunt dezlipite de geam şi că în mişcarea lor de rotaţie pe parbriz, nu întâlnesc zone tăioase de gheaţă.

    De obicei, nu aveţi nevoie de ştergătoare în prima fază, până când parbrizul se încălzeşte, topind zăpadă sau gheaţa de pe sticlă. Chiar şi aşa, e posibil ca lamelele să prezinte un strat de gheaţă, care compromite comportamentul ştergătoarelor. Încercaţi să îndepărtaţi gheaţa de pe lamelele de cauciuc. Folosiţi raclete de plastic, dar aveţi grijă să nu tăiaţi lamelele, dacă sunt îngheţate pe parbiz.

    Frâna de mână

    Este bine să nu folosiţi frâna de mână când sunt temperaturi scăzute! Puteţi avea surpriza neplăcută a îngheţării cablului şi a imposibilităţii eliberării frânei de mână, a doua zi, dimineaţa, când vreţi să plecaţi de pe loc.

    De obicei, este suficient să lăsaţi maşina în treapta a 1-a sau a-2-a. Dacă maşina este parcată în pantă, puteţi să vă folosiţi de bordură, bracând roţile, astfel încât tendinţa de a pleca la vale, este împiedicată de roţile bracate, care se sprijină în bordură (dacă parcaţi la vale, pe partea dreaptă a drumului, cu faţa spre coborâre, puteţi roti volanul spre dreapta, iar dacă parcaţi în pantă, cu fata spre urcare, puteţi roti volanul spre stânga).

    Spălarea maşinii

    Evitaţi spălarea maşinii, urmată de o staţionare sau parcare în frig.
    După spălare, maşina trebuie uscată cu curent de aer cald, apa din încuietori poate să îngheţe, uşile/capotele se pot lipi de chedere, etc.

    Acestea au fost principalele sfaturi privind pregătirea maşinii de iarnă, în cazul în care întreţineţi maşina în mod sistematic. Dacă nu este aşa, în afara sfaturilor de până acum, e bine să mai faceţi unele verificări, pe care nu le-aţi făcut în service:

    - articulaţii, pivoţi, burdufe planetare, amortizoare, plăcuţe de frâna, saboţi de frână, cursa pedalei de ambreiaj şi orice zgomot sau joc pe care îl simtiţi sau îl auziţi, nou apărut
    - ulei motor (pentru frig-semisintetic sau sintetic)
    - antigel (la densitate corectă pentru temperatura la care ne aşteptăm)
    - starea curelei de distribuţie (dacă este pe curea) şi a kit-ului de distribuţie (role, întinzătoare, etc)

    Constructorul recomandă schimbarea curelei la intervale specificate. Dacă nu ştiţi care sunt acestea, 60000 km este universal acceptat de producătorii de curele de distribuţie. Costurile acestei schimbări sunt mult mai mici decât costurile pieselor ce trebuie schimbate în cazul ruperii curelei, ceea ce antrenează distrugerea unei bune părţi din motor (în special la cele diesel).

    Daca aveţi motor diesel, verificaţi starea bujiilor incandescente. Dacă observaţi că la frig motorul nu porneşte egal, ci merge "în 3" sau "în 2" , înseamnă că una sau două bujii incandescente sunt întrerupte. Dacă este aşa, schimbaţi tot setul, veţi fi scutit de neplăceri. Dacă motorul pe benzină nu porneşte egal, verificaţi bujiile, fisele, instalaţia de aprindere.

    Înlocuiţi filtrul de benzină sau de motorină.

    Verificaţi sistemul de încărcare electrică a bateriei ; aceasta include verificarea curelei alternatorului (sau a accesoriilor). Verificaţi instalaţia de iluminare, înlocuiţi becurile arse. ''


    Spor la treaba si o iarna cat mai usoara ... :thumbs-up:
     
    Ultima editare: 30 Oct 2009
  9. Ovi Dascau

    Ovi Dascau 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Oct 2009
    Locație:
    Radesti - Arad
    Masina:
    <80/1,6/1982> & <A4, 1,9tdi, 2004>
    esti tare cristi231077!!!
    super sfaturi, dar mai ales complete. chiar daca stim unele dintre ele, este bine sa ni le mai aminteasca cineva. prind foarte bine.
    cred ca ti-a luat ceva timp.
    sa nu uitam de instalatia de iluminare si totodata schimbarea becurilor arse sau innegrite (stop frana, ceata spate, pozitie... ) si curatarea periodica de mizerie (noroi, zapada sau gheata)a stopurilor, farurilor, proiectoarelor si semnalizatoarelor in trafic, care, mai ales pe timp de vreme de ceata sau ninsoare ... trebuie sa fie vizibile... de departe.
    multumim de sfaturi si... DRUM BUN!!!
     
  10. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Odata cu venirea iernii multi dintre noi pregatesc , sau nu , autoturismul pentru acest anotimp . Multi o fac dupa ureche , iar multi nu i fac deloc . Cateva sfaturi utile de le un fost posesor de audi la 800.000 km . Pregatirea se poate imparti in 2 etape ( 1- etapa obligatorie 2 - etapa secundara )
    1 - Pregatiti autoturismul cu anvelope speciale pentru iarna , ce vor fi schimbate in momentul in care temperatura ambianta scade in jurul cifrei de 8 grade celsius. Nu conteaza daca a nins , este vorba de aderenta pe afalt ( anvelopa de vara devina casanta si se intareste , nu mai are aderenta ) Verificati acumulatorul sa fie lichidul la nivel . Verificati lichidul de racire ( antigelul) Acesta in mod normal ar trebui sa fie la -30 . Verificati placutele de frana si lichidul de frana . Verificati sa aveti lichid de spalare parbriz de iarna ( contine alcool si nu ingheata ) . Verificati instalatia de incalzire-dezaburire . Folositi un silicon special si dati pe chederele de la usa - previne lipirea cand ingheata .
    2 - Schimbati uleiul desi nu a facut kilometrii necesari ( un ulei mers pe timp de vara si incalzit la 60 de grade si frecat pe canicula ....nu mai poate sa asigure protectia ff buna si la -20 de grade ) Schimbati bujiile daca au mai mult de 20.000 km . Verificati uleiul in cutia de viteze . (de preferat sa-l schimbati o data la 2-3 ani ) Pregatiti tavite la presurile de pe podea din cauciuc (previne umezirea mochetei ) Sa aveti pregatiti in portbagaj o shufa de tractare , cabluri de curent , lanturi de roti . Pregatiti caroseria (vopseaua) cu ceara de protectie sau in el mai bun caz cu film de protectie ( o folie tranparenta care se lipeste pe caroserie ) . Previne zgarierea vopselei din cauza pietrisului dat de drumari pentru anti-derapant. Verificati stergatoarele . Acestea sa fie in stare buna , de preferat speciale pentru zapada . Incercati sa nu folositi "raclete" pentru dat jos gheata de pe geamuri . Aceasta poate zgaria perbrizul . Incercati sa acoperiti cu ceva parbrizul ( un covor obisnuit de casa , o patura veche ) Poate mai sunt ..dar acum nuimi vin in minte .
     
    Ultima editare de un moderator: 25 Ian 2014
  11. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    1.pneuri de iarna
    2.antigelul sa contina concentratia optima
    3.lichidul de frana sa fie curat in vasul de lichid de frana;se poate inlocui partial cel din vas sau tot cu aerisirea sistemului,daca vreti si pompa de abs aerisita necesita vag
    4.lichidul de parbriz sa fie de iarna
    5.un spray degrivant necesar cand geamul este inghetat
    6.cureaua de alternator verificata,pe timp rece se va forta mai mult astfel probabilitatea sa se rupa este mai mare daca este uzata desigur.

    ...de asta tin cont cel putin eu.
     
    Ultima editare de un moderator: 25 Ian 2014
  12. AndyG

    AndyG 5th Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2009
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A6 3.0 TDI
    Enumar cateva posibile masuri/verificari:
    1. anvelope de iarna (pe toate rotile) - aderenta net marita
    2. daca bateria are capacitatea nominala, incarcarea in parametrii - siguranta ca nu va "murii" la temperaturi scazute daca nu porneste dupa cateva incercari
    3. filtrul de combustibil sa nu fie plin de apa, eventual o purjare daca nu se schimba
    4. lichidul de frana sa fie schimbat de maxim 2 ani
    5. antigelul sa fie in parametrii
    6. lichid de spalat parbrizul de iarna
    7. termostatul, dezaburirea, incalzirea sa functioneze normal
    8. verificarea filtrului de aer si polen sa nu fi prins umezeala
    9. veificarea functionarii bujiilor incandescente sau dupa caz starea bujiilor cu scanteie
    9. produse specifice anotimpului geros: racleta, spray degivrant
    10. tratamentul chedrelor cu solutii specifice, lubrefierea incuietorilor, balamalelor, angenajului stergatoarelor
    11. uleiul din motor si cutia de viteze sa fie "compatibile" cu sezonul rece
    12. recomandat sa ai prin portbagaj mai ales la "drum lung": sufa, cabluri curent, lanturi, lopata, nisip, apa potabila si alimente mai ales cand sunt ninsori abundente la drumuri extraurbane
    13. la drum lung cand sunt ninsori abundente sa ti pe cat posibil rezervorul plin ca nu se stie niciodata cand ramai blocat in camp.

    Or mai fi si alte sfaturi ...
     
  13. q40andrei 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2010
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A4 B8 , 2.0 TDI , 2008 & A7
    Cum putem evita blocarea clapeta rezervor ?? Eu am patit iarna trecuta , am mers sa alimentez avind rezervorul pe rosu . Cind sa deschid clapeta , pauza.
    M-am chinuit 45 de minute cu apa calda .
    Ulterior am dat cu spray de dezghet pe scurgerea de sub capac , dar tot am mai patit necazul.
    Cred ca ar fi fost mai bun un sistem cu arc tensionat ce arunca capacul la exterior. Pt aceasta iarna am mare griga de acel tub de dren .))))
     

Distribuie pagina asta