1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Racitorul sau radiatorul de ulei - Intercooler si/sau Termoflot - la B3 - B4 (audi 80- 90)

Discuție în 'Modele clasice' creată de rarescyp, 17 Noi 2010.

  1. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Problema Termoflot audi 80

    Salutare!Am si eu o intrebare:ce poate distruge un termoflot la un audi 80?antigelul sau uleiul sintetic?Piesa asta se schimba la un anumit nr de km si nu stim noi?Sunt tare nelamurit.Am un firicel de ulei in vasul de expansiune,si suta la suta e de acolo.
     
  2. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Salut.Pentru cei care mai au probleme cu ulei in vasul de expansiune,la mine a fost termoflotul.Am pus unul nou(180 ron) si nu mai am probleme.
     
  3. daniell

    daniell Bronze Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 b7 1,9tdi, AUDI A2 1.4tdi
    fagarasan de obicei termoflotul cedeaza mecanic, adica din cauza multor cicluri de incalzire racire. In el sint celule sudate, aici apar fisuri, nu are legatura cu ce ulei folosesti, si neaparat sa folosest lichid de racire.
     
    Ultima editare de un moderator: 26 Ian 2012
  4. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Salut,ai dreptate,a fost o problema macanica in interiorul acelui racitor de ulei.Masina am luat-o de la fostul proprietar cu antigel albastru in ea,la scurt timp a aparut si problema.Am schimbat termoflotul si am pus G12 rosu.Nu stiu exact din ce cauza a cedat mecanic,dar e plauzibil ce spui tu.Multumesc!
     
  5. daniell

    daniell Bronze Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 b7 1,9tdi, AUDI A2 1.4tdi
    defectare termoflot

    O cauza a defectarii termoflotului ar mai fi blocarea accidentala a supapei de presiune din pompa de ulei, eu am observat la mine ca uneori presiune creste la peste 5 bari numai la rece, de aceea nu este indicat sa turezi motorul cind e rece.
     
  6. szindobel 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Noi 2012
    Locație:
    tg mures
    Masina:
    audi 90 tdi intercooler 1.6 1990
    Ulei In Intercooler

    BUNA
    MOTOR 1.6 TD INTERCOOLER
    AM OBSEVAT ca se pierde ulei. fum nu prea scoate. porneste si la -16 grade f usor,
    m- am uitat in furtunul de la intercooler , si am vazut ca are pe pertii futunului putin ulei ( nu excesiv. se poate lua cu degetu) si daca e normal??
    nu ar tebui sa bage numai aer??
    eventual sa fie infundat conducta de scurgere a uleiului??


    multumesc
     
  7. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Probabil turbina are o oarecare uzură (în drumul pe care-l străbate aerul presurizat spre admisie, primul element întâlnit este intercoolerul) şi parte din uleiul provenit din sistemul de ungere a axului turbinei este depus pe tubulatură şi pe pereţii interiori ai intercoolerului. Dacă între schimburi (de ulei) nu "dispare" mai mult de 1 litru, nu te nelinişti.
     
    Ultima editare: 3 Ian 2013
  8. szindobel 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Noi 2012
    Locație:
    tg mures
    Masina:
    audi 90 tdi intercooler 1.6 1990
    Treaba e ca se pierde cam 1L la 1000 km, pare destul de mult.
     
    Ultima editare de un moderator: 5 Ian 2013
  9. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Imi poate cineva da o schema a termoflotului? Imi pierde ulei pe-acolo, mereu e umed si banuiesc ca e garnitura dusa. O am cumparata, dar as vrea sa stiu exact mersul treburilor inainte sa ma apuc sa desfac. Daca a mai facut cineva operatiunea asta imi poate da niste detalii, indicii, tips&tricks ? :) Trebuie sa cumpar iar ulei si antigel ?
    Multumesc mult !
     
  10. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Uite aici schema. Cea din partea dreaptă e pentru TDI (1z), unde e selectat.
    Legat de antigel, scoți pe rând cele 2 furtune, ții un recipient acolo ca să recuperezi ce curge. După remontare, îl pui la loc în vas. Legat de ulei, probabil va curge doar ce e rămas prin termoflot și filtru când le desfaci. Să ai niște ulei la îndemână pentru completare.

    1z termoflot.jpg
     
  11. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    A tu mi-ai mutat postul :)). Scuze, nu stiam si am dat din nou edit :)). Mersi mult ! Eu gasesc mereu uleiul pe blocul motor, e vreo sansa sa fie problema la garnitura cu nr.2 din poza? Sau se prelinge si scap de problema daca o schimb pe cea cu nr 26 ?
     
  12. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Nu ți-am mutat eu postul, nu sunt moderator :). Dar văzusem că era deja mutat unde trebuie și am răspuns aici. Posibil să fie de vină și garnitura nr. 2. Mai bine le schimbi pe amandouă dacă tot desfaci acolo.
     
  13. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    [​IMG] [​IMG]

    Se observa ca este umezeala si mai sus, dar in locul indicat in poza se aduna
     
  14. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Mai degrabă schimbă garnitura nr. 2.
     
  15. szindobel 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Noi 2012
    Locație:
    tg mures
    Masina:
    audi 90 tdi intercooler 1.6 1990
    buna...o intrebare daca stie cineva...asa de curios am pus mana pe racitorul de ulei ( un fel de radiotor mic) nu sa simtit sa fie cald..
    are ceva termostat?? si deschide cand se inchinge prea mult uleiul?? mentionez ca temperatura apei nu trece de 90 grade,,,chiar nici in oras acu pe caldurii
     
  16. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Nu are termostat. De obicei frige ceva mai tare decât de exemplu furtunele de răcire. Mergi mai mult cu mașina și pune după aceea mâna să verifici. Se încălzește mai greu decât lichidul de răcire.
     
  17. szindobel 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Noi 2012
    Locație:
    tg mures
    Masina:
    audi 90 tdi intercooler 1.6 1990
    ok tre sa dau o tura mai indelugata...peste doua saptamanii ma duc la mare am sa verific asa..
    multumesc..
     
  18. szindobel 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Noi 2012
    Locație:
    tg mures
    Masina:
    audi 90 tdi intercooler 1.6 1990
    Salut,
    O intrebare daca ma puteti ajuta: am demontat furtunul care vine de la intercooler si intra la admisie aer in motor. Acolo vine aerul recilculat dar nu prea tare. Este posibil sa fie infundat intercooler-ul sau cat de puternic trebuie sa fie jetul de aer ce ar intra in motor ?
     
  19. Unurean

    Unurean 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2016
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi 80 B2, Motor: 1.6 TD, An:1986
    Salut, nu stiu daca postez unde trebuie dar as vrea sa stiu daca masina din descriere audi 80 b2 are termoflot?
    Am ulei in apa dar nu si invers si daca nu am termoflot ma gandesc ca e sigur garnitura de chiulasa. Multumesc
     
  20. Piglet80Avant 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 80 avant ABK
    Motorul 1.6 TD , din constructie are temoflot sau mai pe romaneste , racitor de ulei , montat inainte de filtru ulei . Asa poti depista daca ai termoflot , ridici capota , te uiti spre motor , in dreptul filtrului de ulei , partea stanga a masinii , partea dreapta cum stai cu fata la masina , din aluminiu si intra 2 furtune de apa in el ( intrare si iesire ) .
    Daca ar fi garnitura de chilasa , trebuie sa mai ai si alte simptome , bolboroseala in vas , compresie pierduta in baie ...
    Cum a fost intretinuta masina ? Are antigel sau doar apa ? S-a intamplat sa mergi o perioada de timp mai mare doar cu apa ? Motorul da semne de uzura avansata ?
    Spor .
     

Distribuie pagina asta