1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Recomandari Depozitare, Intretinere Anvelope

Discuție în 'Jante / Anvelope' creată de fever, 1 Iul 2008.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. fever

    fever 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDi PD 131CP
    Am gasit un thread destul de interesant si care m-a lamurit aspura multor intrebari si am aflat destul de multe lucruri interesante si de folos. Scuze ca e cam mare textul , dar sper sa gasiti raspunsuri la intrebarile despre anvelope si depozitarea lor. Textul este luat de pe site-ul celor de la Sama Service

    SFATURI TEHNICE - ANVELOPE

    Adancimea profilului anvelopei

    Testele efectuate au stabilit ca atunci cand franati cu rotile blocate pe drumuri umede adancimea profilului de 8mm aproape injumatateste distanta de franare comparativ cu adancimea minima legala de 1,6mm.in plus,fata de distanta crescuta de franare,o adancime redusa a profilului inseamna un risc substantial crescut de aparitie a fenomenului de acvaplanare.Acest fenomen duce la pierderea controlului asupra autovehiculului si poate produce accidente.
    Pe langa urmarile grave pe care le poate produce rularea cu anvelope cu profilul excesiv uzat aceasta poate duce si la amenzi de circulatie si retinerea certificatului de inmatriculare.Am auzit de multe ori intrebarea:"de unde stiu eu sau politia ca am depasit limita de uzura de 1.6mm?".Raspunsul este simplu si politia il stie sigur:pe calea de rulare a anvelopei exista de jur imprejur, din loc in loc niste mici denivelari in golul profilului vare au fix 1.6mm si numite indicatori de uzura maxima.

    De ce anvelope noi?
    De ce sa alegem anvelope noi

    Anvelopele noi ofera mai mult decat beneficii legate de aspectul masinii.In plus fata de siguranta imbunatatita prin adancimea completa a profilului, anvelopele noi sunt adesea mai putin zgomotoase in timpul rularii si ofera o calatorie mai comfortabila.
    Anvelopele noi sunt verificate foarte amanuntit de catre producatori asigurand o siguranta optima pentru tine si pentru masina ta.
    Anvelopele "la mana doua" (second hand) sunt total contraindicate.Nu exista nici o modalitate de a stii la ce au fost supuse anvelopele,daca structura anvelopei a fost afectata de socuri mecanice.Daca totusi faceti aceasta alegere nu va uitati doar la adancimea profilului anvelopei second hand pe care intentionati sa o achizitionati. Solicitati montarea acesteia pe janta umlati-o si verificati daca nu prezinta denivelari pe partile laterale.Nu cumparati sub nici o forma o anvelope cu denivelari.Aceste denivelari pot indica o distrugere a structurii de rezistenta a anvelopei (carcasa).Daca nu exista denivelari aceasta nu va garanteaza ca structura interna a anvelopei este intacta.In timpul rularii datorita solicitarilor mecanice orice defect provocat anterior din utilizarea anvelopei poate duce la aparitia de denivelari (galme) si chiar la explozia anvelopei.
    Din experienta noastra am intalnit cazuri cand s-au cumparat anvelope second hand cu tot cu cuie in calea de rulare,ceea ce a dus la revenirea intr-o vulcanizare pentru reparatii.De aici alte costuri suplimentare.
    Exista "oameni de bine" care se ocupa cu luarea de anvelope taiate din vulcanizari.Aceste anvelope sunt "reparate" cu diverse solutii de lipire gen superglue si vandute.Va asiguram ca la umflare acestea vor exploda.

    Va rugam sa retineti:
    Dupa ce ati montat anvelope noi este foarte indicat sa rulati conducand cu viteza moderata primii 200-300 km. pentru a aspri calea de rulare a anvelopei.Numai atunci anvelopele vor ajunge la capacitatea de aderenta maxima.

    Depozitarea anvelopelor
    Aveti in schita de mai jos (aici se refera la imaginea cu modul de depozitare a anvelopelor pe care o gasiti pusa intr-un post ceva mai sus - post-ul nr. 7 al lui google) modul de depozitare a anvelopelor montate pe janta si apoi nemontate:
    Cele nerecomandate sau orice alte moduri de depozitare pot duce la deteriorarea anvelopelor.Acestea se vor depozita ferite de surse de caldura si de actiunea directa a soarelui in locuri uscate si departe de produse petroliere sau alte produse chimice care pot duce la degradarea acestora.
    Anvelopele montate pe janta se vor depozita doar agatate de jante sau stivuite una peste alta, ideal pe un palet din lemn.
    Anvelopele nemontate pe janta nu se vor stivui una peste alta sau atarna deoarece aceasta va duce la deformarea lor si la dificultati de a fi montate si umflate ulterior.

    Presiunea in roti

    STIATI CA?.... Presiunea incorecta in roti este principala cauza de distrugere a anvelopelor.
    Presiunea scazuta in roti conduce la marirea consumului de carburant si la reducerea manevrabilitatii autoturismului.

    Producatorii de autoturisme recomanda verificarea presiunii in roti minim o data pe luna in conditii de exploatare normala.

    Cand verificati si reglati presiunea NU UITATI:
    - aveti si roata de rezerva.
    - aceste operatiuni se fac cu rotile la temperatura mediului ambient.Nu imediat dupa ce ati rulat timp indelungat(presiunea in anvelope creste prin incalzire) sau masina a fost parcata in soare puternic.
    - strangeti bine capacelele valvelor.Acestea impiedica intrarea apei si prafului la ventil.
    - inlocuiti imediat capacelele lipsa.

    In cazul cand folositi azot pentru umflarea rotilor timpul de verificare a presiunii se mareste la 3-4 luni,presiunea in timpul rularii este mult mai constanta,se reduc pierderile de presiune,se elimina pericolul de explozie si procesul de oxidare a jantelor.

    Protectia anvelopei

    Apropiati-va de borduri cu atentie deoarece daca treceti peste ele fara atentia necesara va expuneti unui risc ridicat de a reduce durata de viata a anvelopelor Dv. Daca treceti peste borduri prea repede sau dintr-un unghi gresit,impactul poate cauza spargerea anvelopei.
    Partea laterala iesita in afara,numita si galma,indica acest tip de problema si posibilele consecinte sunt:explozia anvelopei la viteza mare sau in cazul unei incarcari grele a masinii.Intr-un fel sau altul durata de viata a anvelopei va fi scurtata in mod drastic.Acelasi fenomen apare si la lovirea in gropi a anvelopei.

    Sfat:
    Conduceti foarte atent peste borduri,urcandu-le intr-un unghi cat mai larg posibil.Cand parcati de-a lungul bordurii evitati lovirea anvelopei.Daca totusi ati lovit violent anvelopele in borduri sau gropi opriti imediat masina si verificati daca nu cumva au aparut denivelari pe partea laterala .Daca au aparut,shimbati imediat anvelopa in cauza.Acest defect poate duce oricand la explozia anvelopei si expunerea Dv.la accidente.Daca nu au aparut denivelari la o lovire violenta,aceasta nu inseamna ca structura anvelopei nu a fost afectata.Verificati periodic starea partii laterale a anvelopei.Aceasta va poate scutii de neplaceri.

    Schimbarea anvelopelor
    Cum aflati marimea potrivita a anvelopei pentru autovehicolului Dv.?

    Manualul de utilizare al masinii va da detalii despre anvelopele aprobate pentru autovehiculul Dv.

    Ce ar trebui sa aveti in vedere cand va decideti pentru anvelope mai late?

    Daca dimensiunea anvelopei este in manualul de utilizare puteti sa o montati.Daca nu,s-ar putea sa aveti nevoie de aprobare speciala din partea fabricantului automobilului.In ultima perioada tot mai multe masini sunt dotate cu computer de bord.Orice schimbare a dimensiunilor anvelopelor poate duce la indicatii eronate a vitezei si distantelor si chiar la defectiuni ale computerului.
    Orice alegere a anvelopei trebuie sa ia in consideratie viteza maxima a autoturismului,indicii de greutate(care indica greutatea maxima suportata de anvelope),corelatia intre dimensiunile anvelopei si dimensiunile jantelor.
    Daca nu dispuneti de manualul de utilizare nu ezitati sa ne contactati pentru un sfat.

    Anvelope de iarna

    Prima ninsoare este ceea ce le reaminteste multor automobilisti de anvelopele de iarna.Pentru a evita intarzieri iritante si indisponibilitati este intelept sa schimbati anvelopele devreme.In functie de locul unde locuiti aceasta se poate face oricand in cursul lunii octombrie.Noaptea temperatura
    poate sa scada drastic si ar putea fi deja prea frig pentru anvelopele de vara.

    Aveti in schita de mai jos modul de depozitare a anvelopelor montate pe janta si apoi nemontate.
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Sep 2016
  2. cornelw11

    cornelw11 3rd Gear Member

    Înscris:
    16 Oct 2008
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    AUDI A4 2.5TDI
    depozitare anvelope

    la un moment dat am inceput si eu sa caut ceva documentatie pe net despre cum se depoziteaza anvelopele. desi pe clubaudi nu am gasit mare lucru am trecut la vecinii nostri de la vw, acolo avand succes, am gasit o gramada de documentatie.

    vreau sa mai completez si eu prin cateva poze cam ce variante de depozitare a anvelopelor sunt, chiar daca posturile de sus sunt mai vechi.
    desi a mai fost pusa poza de fever. o pun iaras (alui pare k nu e completa)

    suportul pe tija e f util si f simplu, se gaseste de cumparat, sau se poate face acasa.
     
    Ultima editare: 20 Aug 2010
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta