Sunt noua pe acest forum, mi-am facut si o descriere a masinii in sectiunea respectiva, iar acum m-am gandit sa va impartasesc si voua minunatele momente prin care am trecut cand am mers pentru ITP si omologare la R.A.R. Cand am mers sa imi cumpar masina am mers cu un cunoscator din familie, care are habar despre masini (putin spus). Fac si eu programare la R.A.R ca tot omul, vin dupa 3 zile si stau la rand (erau afara cam 40 de grade - nu exagerez)....intra pe rampa baietasul cu masina....dureaza 20-30 de min , vad eu ca mecanicul respectiv tot cauta ceva prin masina, dar am zis ca nah...asta o fi procedura ...ce sa-i faci, omul isi face treaba. Si o tureaza frate de am zis ca ii rupe motorul, si nu se mai opreste si tot se uita pe dedesubt de am zis ca am un cadavru un portbagaj si nu stiu eu....si apoi vine cu hartiuta la mine cu vreo 7-8 defectiuni (deci am fost respinsa). Imi pare rau ca nu mai am hartia aia cu defectiunile, dar ele sunau cam asa: joc capete de bara fata, spate, stg., dr; joc pivot superior; joc pivot inferior; lipsa faza scurta; lipsa extinctor (desi il aveam in portbagaj); emisii - fum vizibil etc. Mai era ceva insa nu mai retin exact. Era sa lesin cand am vazut. Mi-a trantit hartia aia in fata si a plecat. Atata a spus: e jale! Apoi plec eu , ma mai linistesc, spun la toata lumea ce am patit, lumea ma incuraja, lasa ca o sa fie bine, imp e siguranta ta...bla bla bla....ma duc apoi prin vreo 3 serviceuri sa ma interez de costuri la piese...am dat hartia aia cu defectiunile si reparatiile ma ajungeau cam jumate din pretul masinii, daca nu chiar mai mult - depinde de service. Apoi ma intreaba asa din senin cineva care isi inmatriculase masina de cateva zile: dar le-ai pus bani la schimbatorul de viteza sau in scrumiera? NUUUUUUUUUUUUU....de unde sa stiu eu ca asa se face....dupa ce ca platesc 500 de ron verificarea la rara, sa le mai dau si lor mita??? pt ce??? Buun...apoi imi dau seama ca un prieten are o cunostinta care are o statie ITP, si mi-a spus sa merg acolo sa mi-o verifice un mecanic si sa imi spuna clar ce are si ce nu are....merg acolo - masina nici macar nu are pivot superior - e pe alt sistem (mi-a explicat el mai multe, sunt sigura ca stia ce vorbeste), emisiile au iesit "beton"(asta a fost expresia lui), iar de joc la capete de bara nici nu putea fi vorba.....ala s-a uitat pe hartia aia cu defectiuni de la RAR, foarte mirat si a spus....acuma merg cu dvs acolo ca pe mecanicul ala care v-a scris asa ceva il da afara. El are statie ITP autorizata de RAR si nu vorbeste degeaba, ca nu are cum sa aiba masina defectiunile pe care mi le-a scris baietasul ala expert de la RAR. Am mers cu Domnul pana acolo, s-a dus el cu hartia din care mi-a rezultat o masina perfect functionala si fara defectiuni, apoi mi-am facut reprogramare pt a doua zi si totul a iesit perfect.....Ma tineau minte aia de acolo si numai nu imi pupau mana....Si cand mai povestesc ce am patit, 99% din persoane imi spun - dar daca nu ai cotizat ce vrei....asa patesti..ce, tu nu stiai ca tre sa pui in scumiera bani? Raspuns...nu , nu stiam.....
Registrul Auto .... Bine ai venit in ...... ROMANIA ! Ministerul Transporturilor, "seful" RAR, ARR, CNADR, etc. este unul dintre cele mai corupte ministere din Ro. Ex. : emisiunea din aceasta seara de pe Realitatea Tv.
Tara tuturor posibilitatilor... Si eu am patit la fel,la prima ora am facut verificarea noxelor la RAR si am fost respins...imediat m-am dus cu masina la o statie ITP,am cerut o fisa cu testul de noxe,acestea au iesit mai mult decat bine(dupa cele spuse de seful statiei),dupa care m-am intors la RAR unde le-am prezentat fisa respectiva! Mecanicul care mi-a facut testarea dimineata nici nu m-a bagat in seama,ba mai mult,m-a acuzat pe fata ca am dat spaga la statia ITP pentru rezultat!Dupa o discutie( a se citi cearta) de 15 min. cu seful RAR Neamt,mi-a fost aprobata intrarea in aceeasi zi la testare...surpriza,valoarea noxelor era aproape identica cu cea de la statia ITP ( cu 2 gr. mai mult )! Si toate astea pentru ca am incercat sa trec testul RAR pe bune stiind sigur ca masina nu are nici un fel de probleme !
subscriu si eu.cei mai plictisiti oameni i-am intalnit la RAR si Financiar.parca si cei de la inmatriculari erau mai bine dispusi.acum 2 saptamani am fost sa fac o autentificare la RAR pentru cealalta masina.treaba asta de obicei dureaza maxim 10 minute.a durat vreo 2 ore.de cand am intrat la RAR am banuit ca o sa ma lase nervii.nu mi-au gasit programarea facuta cu o zi inainte.si dupa ce cu chiu cu vai m-au bagat pe rampa am dat de cel mai scarbit om de munca lui: "specialistul RAR".parca asa scria pe ecusonul lui.mi-a dat un formular sa il completez si neavand pix in masina m-am dat jos din masina sa caut unul.atunci a luat foc ca nu am voie sa ma plimb pe acolo.mi-am dat seama ca vroia ceva (nu stiu ce )si am facut exact opusul sa nu ii dau nimic.i-a dat sangele pe nas cand i-am zis ca e platit din banii "fraierilor" care vin acolo.in fine una peste alta dupa o gramada de drumuri am mai dat si 100 de lei pentru autentificare.cred ca totusi am devenit si noi din ce in ce mai recalcitranti datorita birocratiei din frumoasa noastra tara.numai bine!
mda Chiar nu se poate face o reclamatie, ceva sa le mai taiem din avant acestor minunati slujitori ai scumpei noastre patrii? Zic si eu.....sau sunt prea naiva sa cred ca li s-ar putea intampla ceva? A...si daca tot mi-am adus aminte....va intreb ceva: a fost prins careva fara rovignieta?? pt ca eu uitasem pur si simplu sa imi cumpar, am circulat o buna perioada de timp fara, pana cand cineva mi-a spus ca amenda e in jur de 2000 de ron.
de vina suntem tot noi si aici ma refer la cei care dau spaga ca sa mearga mai repede treaba. noi i-am invatat si acum nu iti rezolva treaba fara nu concep sa dau vreodata spaga pentru un serviciu pe care il platesc. pentru ce? nu am prea avut treaba cu politia( a se intelege sa ma opreasca) insa de fiecare data chiar daca asteptau ceva le spuneam sa scrie procesul verbal( fapt pentru care am stat si o luna fara permis, cu reducere de la 3) cu rovinieta e alta poveste...eu nu o platesc de obicei, doar cateodata cand mai plec la un drum mai lung si neaparat cand ies din tara caq aproape de vami stau tot timpul. imi cumpar pe o saptamana si gata insa se ingroasa treaba. deja la ramnicu sarat au montat camere pentru control electronic al rovinietei si vor fi functionale de la 1 octombrie 2010. asa ca nu avem ce face trebuie sa le platim chiar daca nu fac nimic pentru drumurile noastre
fara reclamatie.. am incercat eu sa fac o reclamatie. si dupa ce ajungi unde trebuie, ti se spune: e o institutie a statului deci nu se poate face reclamatie impotriva ei la o alta inst a statului. singura sansa e sa ii dai in judecata. asta e romania, iar RAR-ul e stat in stat.in anglia de ex ti se face itp-ul si daca ai nereguli ai la disp intre 30-90 de zile sa le repari si sa te prezinti cu ele rezolvate. La bulgari am vazut ceva si mai si: un vw beatle 2002 a fost inmatriculat si era partea frontala facuta praf. au venit cu el impins. am intrebat pe cineva de acolo si am inteles cum gandesc ei. daca acea masina a venit la inmatriculare va fi reparata pt ca altfel prop nu s-ar mai obosi sa o inmatriculeze. am ramas socat...ai nostri de ce nu pot face asta? astia ai nostri te trimit acasa daca ai o mica zgarietura pe vopsea in prag..(
Mai mult,intrucat masina mea,la data inmatricularii,avea tapiteria putin murdara si prezenta urme de uzura vizibile,precum si la exterior ceva zgarieturi,l-am intrebat pe nenea sefu daca nu beneficiez,conform legii,de deducerile pentru aspectul interior si exterior al masinii...raspunsul a fost sec-da,dar dupa aia,va respingem la RAR pentru ca masina nu corespunde conditiilor de trafic!!!
Daca cineva a avut o situatie asemanatoare si a rezolvat-o rog detalii. Este vorba de a4 b8 2010, 2.0 TFSI quattro, 211cp, cutie multitronic, cumparata din Germania acum doua luni. Am fost la RAR pentru carte identitate, initial au spus ca ar fi ceva probleme cu masina, ca ar fi doua masini cu aceeasi serie, cealalta fiind prin Slovenia. Am uitat sa spun, masina a fost fabricata in SUA si importata in Germania noua unde a fost inmatriculata. Acum are 24000km. Problema cu dublura masinii a disparut dar a aparut o alta. In cartea din Germania la norma de poluare este trecut E4. Cei de la RAR au spus ca nu iau de buna ce scrie in actele din Germania si ca ar trebui facut un test dinamic pentru verificarea normei de poluare. Adica RAR-ul romanesc este mai "neamt decat neamtul". Acest test am inteles ca ar costa 800e, bani care ar trebui platiti inutil consider eu. Daca cineva poate da solutii, multumesc anticipat.
QUATTROINELE acelasi lucru l-am patit si eu. Totul a mers bine pana la un punct. Apoi tot "cautau" ceva prin portbagaj si dintr-o data "masina a fost facuta pentru America, normele din Germania nu se pun...trebuie facut un test dinamic la Bucuresti. Va costa 3000 lei ori faceti testul ori o declaram non-euro". Poftim ? Daca poti sa-mi spui si mie ce-ai facut mai departe, cum ai procedat, cum ai rezolvat problema ? Merci.
rar Am inmatriculat masina fara plata taxei pe emisiile poluante care era aprox.68.000euro , mai exact 295.000ron!!! Rar-ul a trecut norma de poluare 0 (ZERO).Acum intentionez sa dau in judecata si RAR-ul pt ai obliga sa-mi treaca norma euro4,asa cum e specificat si in actele nemtesti.
rar vezi raspunsul : Buna ziua! Problema dumneavoastra poate fi rezolvata numai de reprezentanta RAR unde va elibereaza CARTEA DE IDENTITATE. Ei se ocupa de inmatricularile de autoturisme si la stabilirea normelor de poluare. Normele de poluare sunt diferite de la continent la altul. Pentru STATELE UNITE ALE AMERICII pot fi alte norme de poluare. Din pacate nu putem sa va ajutam in rezolvarea acestei probleme intampinate. Cu deosebita consideratie Mircea Boncea Director Service Nurvil Audi Str. Strandului, 52A 240501, Rm Valcea cu cei de la audi.de am discutat la Nurenberg,puteau sa-mi elibereze certificat de conformitate dar costa in jur de 600e.eu oricum o inmatriculam fara sa platesc taxa(2000e) si de aceea am renuntat la acel certificat.
Treaba cu masinile din USA este simpla. RAR abia asteapta o astfel de masina care sa vina la ei (fara interventii) ca sa dea putin "hard time" la proprietar. In afara de norma EURO care in USA nu exista, masinii ii lipsesc multe accesorii fata de cele europene. Nu inteleg de ce ti-au cerut 600 euro pe un COC cand e 50 euro pentru orice masina dupa 2005 si gratuit sub 2005? Tocmai asta face diferenta la RAR, nu acte, brief, etc din DE. Se inmatriculeaza multe masini de America gen Q7, Q5, RS4, etc. insa vorba aia traim in Romania si orice e posibil cu putina interventie, altfel ai vazut si tu, test dinamic si toate bazaconiile sa-ti faca viata grea.
Mai fratilor, am fost saptamana trecuta la R.A.R. Tg.Mures. Masina mea fiind inmatriculata in alta tara, imi trebuia itp-ul, ca expirase in aprilie si nu puteam sa-l fac decat la RAR, nu la orice statie itp.Lasand la o parte faptul ca am stat 3 ore acolo, io nush ce verificari au facut, ca in afara de noxe, masina a stat nemiscata pana cand a venit inginerul ala care a "verificat-o" si a scos-o afara.La o juma' de ora am luat anexa la C.I. a masinii si ... itp valabil pana in 2015 ! M-a costat 260 de lei, nu tu spaga, nu tu nimic ! Si io care mi-era ca nu am directia aliniata...
Help Am cumparat un A3 8L 1997 ,1.6 benzina de la un tip.Masina din Germania a fost adusa pe roti. Fac programare la RAR ,ma pica si imi zice asa : "Motorul nu corespunde , a fost schimbat, are alta serie" .Ok, ce este de facut? "Te duci si scoti ECU de la masina si il aduci sa ii facem poza sa o trimitem la bucuresti impreuna cu actele si daca iti aproba de acolo se continua RAR ul " . Pana aici am inteles, gen, trebuie sa astept raspuns de la Bucuresti . Dar de ce nu se poate "continua"?? De ce a-si putea primi si un raspuns negativ?? A zis si ceva de genu de o taxa in plus , circa 300 euro pentru schimbare de motor . Eu nu am mai auzit de asa ceva , sa ma puna sa scot computerul motorului sa ii faca poza si sa trimita. Daca este asa va rog sa ma scuzati ca nu m am informat pana acum. Dar mi sa parut foarte ciudat. Exista posibilitatea ca eu sa nu pot inmatricula masina ?? Se poate sa fie aceea taxa pentru schimbarea motorului in cartea masinii atat de mare incat sa ma faca sa renunt ?? Pot actiona cumva impotriva vanzatorului ca mi a vandut altceva decat ceea ce prezenta el? Am incercat sa "ung" si ceva pe acolo sa fie bine la RAR dar sa refuzat categoric pentru ca " este o treaba prea serioasa aici" . Astept un raspuns !!! Multumesc!!
buna, incerc sa fac o rezervare la RAR online si mesajul de eroare primit este urmatorul: "Nu va puteti inregistra pentru aceasta activitate pentru ca RAR a emis deja un CIV pentru acest vehicul" Masina am cumparat-o acum o sapatamana de la o persoana din Alba. Este adusa in tara in 24 mai anul asta, am briful mare si briful mic de Germania. totul pare in ordine. Daca aveti o solutie sau cineva s-a mai confruntat cu aceasta problema va rog sa ma ajutati. Multumesc.
Salutare, Mi s-a retinut talonul pentru ca aveam ITP-ul expirat iar cand am mers la RAR pentru autentificare au constatat ca nu am motorul din carte ( 2.0 TDI cod BPW Euro 4) si am motorul de 1.9 cod ATJ Euro 3.. acesta find schimbat de fostul propietar. Intrebarea mea este ce varianta am pentru a obtine autentificarea de la RAR fara schimba motorul ( cei de la RAR au spus ca nu omologheaza Euro 3 daca pe masina a fost Euro 4). Va multumesc anticipat.
Nu ai nici o alta varianta legala, doar sa cumperi un motor cod BPW exact cum ai avut pe masina. Raspunsul celor de la RAR este conform legii. Inca ceva: pentru ca sa nu iti dispara mesajele te rog, sa modifici/completezi profilul tau cu masina care o detii (in speta Audi), adica: tipul masinii, model, an de fabricatie, tipul motor/capacitate cilindrica si obligatoriu cod motor pentru ca data viitoare, daca mai pui intrebari, sa nu stam sa ghicim despre ce tip de masina si motorizare vorbesti. Uita-te la profilul meu si ai sa intelegi, cum trebuie sa arate si profilul tau. Multumesc.