Reglare distributie si aprindere - audi 80 motor 1.8 benzina carburator

Discuție în 'Modele clasice' creată de AudiB3, 12 Ian 2009.

  1. AudiB3 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    AUDI 80 B3 1.8 NE
    Salut tuturor,

    problema mea este urmatoarea: am achizitionat un audi 80 motor de 1.8 benzina carburator , cod NE care are distributia demontata (cureaua) si fisele de la bujii si delcoul demontate.

    -Va rog niste poze cum sa montez corect fisele de bujii.
    -Cum sa reglez delcoul, in ce pozitie avand in vedere ca nu am lampa stroboscopica
    -Cureaua de distributie am montat-o in felul urmator:

    1.roata dintata de sus am rotit-o pana ce semnul marcat pe ea a venit la nivel cu garnitura de la capacul rampei culbutorilor in partea dreapta cum privim ( deci spre bujii).
    2.roata mica din capatul arborelui cotit am pozitionat-o cu semnul (punctul poansonat) in sus aliniat cu sageata de pe capacul de plastic ce acopera ditributia.
    3.roata din mijloc (dinspre alternator) am pozitionat-o cu semnul aliniat cu cel poasonat pe roata mica de la pct.2.

    Mentionez ca am verificat existenta semnului (liniei poansonate) pe volanta.
     
  2. AudiB3 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    AUDI 80 B3 1.8 NE
    Ordine corecta fise bujii

    Am gasit ordinea corecta a fiselor.

    Avem 4 cilindrii la acest tip de motor numerotati de la 1 (unu este cilindrul dinspre cureaua de distributie) la 4 (patru este cilindrul de langa cutia de viteza)
    deci 1234 cu 1 la distributie.Partea doua: Delcoul se invarteste in sensul acelor de ceasornic cum il privim noi de sus.Ordinea de aprindere pentru acest motor este 1-3-4-2 .Asta inseamna fisa 1 din delcou se infige la cilindrul 1, fisa 2 se infige atentie la cilindrul 3, fisa 3 la cilindrul 4 si fisa 4 la cilindrul 2.
     
  3. AudiB3 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    AUDI 80 B3 1.8 NE
    poze

    poze cu repere reglare distributie
     

    Fișiere atașate:

    • 2.jpg
      2.jpg
      Mărime fișier:
      51,5 KB
      Vizualizări:
      494
    • 1.jpg
      1.jpg
      Mărime fișier:
      155,8 KB
      Vizualizări:
      414
  4. Viper9010

    Viper9010 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2009
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi 80 coupe
    sal sti din intamplare care este ordinea la bujii de pus ? la un motor in 5 cilindri kj tronic ?
     
  5. daniel80 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi 80 1.8S NE
    Incearca sa il consulti pe ManiacuV6 el cred ca se pricepe.Io n-am avut noroc poate tu ai mai mult.
    Am un pdf complet de B3 da-mi o adresa de mail sa il trimit
     
    Ultima editare: 20 Mar 2009
  6. daniel80 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi 80 1.8S NE
    Ai rezolvat ceva?
     
  7. Viper9010

    Viper9010 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2009
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi 80 coupe
    am rezolvat-o ,scria ppe chiuloasa ordinea si are semn pe delcou care este 1
     
  8. dorin86 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mai 2009
    Locație:
    craiova
    Masina:
    audi 80 1.8
    salut

    am si eu un audi 80 motor de 1.8 si nu pot sa i dau de cap..
    vreau sa stiu si eu in ce pozitie se monteaza delcou...
    ms
     
  9. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Invarti motorul pana ajunge la volanta la punctul "0". Apoi scoti distribuitorul si capacul de pe acesta. Pe marginea udne calca delcoul (mai precis capacul ai ca o taietura ). In dreptul la acea taitura trebuei sa se afle rotorul ( ala e semnnul pentru cilindrul 1). Cilndrul unu la distribuitor trebuie sa se afle pozitionat cum te uiti din fata masinii spre ora 10 a ceasului. Ca sa introduci distirbuitoru ltrebuei sa invarti de limba ( care defapt e axul ce actioneaza pompa de ulei) pentru ca in momentul montarii delcoului in pozitia corecta sa intre in taietura din pinion. Maine sper sa fac ceva poze.
     
  10. Viper9010

    Viper9010 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2009
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi 80 coupe
    re

    Sti cumva care sunt sintomele pt chiuloasa arsa la motor de audi 1.8 carburatie ,uleiul a devenit maroniu (o culoare maro apropiat de culoare pamanrului )si daca merg 10 minute cu el la carburator in cutiuta aia neagra apare ulei de pe furtunul din chiuloasa .
     
  11. dorin86 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mai 2009
    Locație:
    craiova
    Masina:
    audi 80 1.8
    ms , mult, daca poti pune si niste poze saptamana asta... cand poti tu :)
     
  12. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Daca e arsa garnitura furtunele de apa cele groase se fac foarte tari din cauza presiunii si e destul de greu sa le strangi cu mana. Nu inteleg la care cutiuta neagra te referi: cumva la suportul filtrului de aer?
     
  13. dorin86 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mai 2009
    Locație:
    craiova
    Masina:
    audi 80 1.8
    salut

    ManiAcuV6 - iti multumesc pt ajutor, azi am pornit masina dupa instructiunile zise de tine :),ms
     
  14. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Cu placere. Daca mai ai nevoie de alte lamuriri scrie si tu pe forum :)
     
  15. daniel80 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi 80 1.8S NE
    ManiacuV6 poate ne faci un bine si cand ai timp faci un sticky cu poze si explicatii.Cred ca ar fi mai multi interesati.
    Mersi
     
  16. Viper9010

    Viper9010 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2009
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi 80 coupe
    Punere la punct motor 1.8 S carburator

    Sal. Am incercat sa schimb o rola si nu am pus-o bine la punct.Ma puteti ajuta cu un tutorial sau cateva indicatii. Este 1.8 carburatie DS
     
  17. Floraly22

    Floraly22 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2008
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi80 diesel 1986
    sal

    pe rolele de la distributie sunt niste semne din fabrica iar la cutia de viteze este un loc de vizitare (o gaura) daca ai mator longitudinal acel loc de vizitare se afla in partea dreapta cum privesti motorul din fata masini catre spate iar la capacul culbutorilor pe care il vei scaote obligatoriu in partea din spate este un locas unde intra o cheia fixa de 14-15 pe lateral si duapa ce gasesti locasul respectiv te mai uiti odata sa vezi daca e pusa bine la punct . la acel loc de vizitare de pe cutia de viteze este un semn si acel semn se potriveste cu un alt semn aflat pe volanta (acea roata dintata din cutia de viteze) dar mai bine intreaba un mecanic specializat de punctele motorului inainte sa umbli tu . la mine la Audi 80 Diesel din 1986 asa este , la benzina nu stiu daca e la fel
     
  18. Cristi Moderator Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Foarte buna explicatia din postul anterior.

    Cateva completari

    1. dupa ce scoti capacul de la culbutori in dreapta sus cum privesti motorul se pune o cala fixa, daca nu o ai, merge si o cheie fixa. chestia asta se face ca se fixeze rampa sau rampele axelor cu came daca sunt 2.

    2. Daca ai capac de plastic peste distributie se da jos si partea care ramane pe motor in mijloc deasupra cum il privesti din fata trebui sa ai un semn.

    3. Cand aliniezi semnul de pe volanta cu semnul de pe cutie (sageata de obicei), trebui obligatoriu sa fie aliniat si semnul de pe partea de capac a distributiei ramas pe motor.

    Atentie trebui sa tii cont si de alinierea delcoului.

    Si binenteles alinierea o faci cu curea de distributie pusa pe masina.

    Sper sa te descurci, daca nu da-mi PM cu nr. de telefon si vorbim concret la telefon


    P.S. RECOMANDARE: Apeleaza la un mecanic, mai bine, pentru ca risti sa indoi supape si spargi blocul sau chiulasa motorului daca nu aliniezi corect.

    O seara buna
     
    Ultima editare: 5 Oct 2009
  19. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    La motoarele otto VW nu există acest risc. Pistoanele nu se întâlnesc cu supapele niciodată. Dacă ţi se rupe cureaua şi ştii s-o înlocuieşti mergi mai departe fără probleme.
    reperele sunt cele de mai jos.
     

    Fișiere atașate:

    Ultima editare de un moderator: 10 Mar 2015
  20. ManiAcuV6 Banned

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    IASI sau BOTOSANI
    Masina:
    Audi A4 B6 2001 AWX
    Nelu nici la motoarele 2.2Turbo , 1.8 16V sau 2.0 16 V nu se indoaie supapele?
     

Distribuie pagina asta