1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Reparatii jante - sudare - indreptare - reparatii zgarieturi - vopsire - cum procedam si unde mergem

Discuție în 'Jante / Anvelope' creată de c0rl30n3_don, 9 Dec 2007.

  1. mendez 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2009
    Locație:
    Zalău
    Masina:
    Seat Altea
    Aparatul de mai sus e pentru toti "doreli" de la vulcanizare, sa poata si ei trage de janta cat de cat sa nu scape aer, si sa zica ca a facut si el ceva.

    Fiecare atelier care se respecta are scule "custom build"pentru nevoile lui.
    Nu poti prezenta si categorisi tehnica sculele si aparatele.

    Personal indrept jantele cu ajutorul unei prese, oarecum functioneaza ca si masina de mai sus, principiul de functionare macar, dar asta e doar o parte din tehnica, sunt mai multe in functie de ce janta aduce clientul.

    Exclus lampa de sudura. jantele se pot incalzi pana la 50 de grade sa nu lucri cu ele mai ales iarna la 10 grade. Oarecum am observat ca, caldute fiind e mai mic riscul sa crape la indreptat.

    In mare parte ce scrie colegul mai sus, e valabil.

    Stii cum e cu atelierele cele mai "bune". Poti merge la o vulcanizare si sa intrebi unde pot repara janta asta, si primesti raspunsuri in functie de cat a cotizat atelierul respectiv la vulcazinare. Prin atelier se intelege posibilitatea de reparare de orice fel a unei jante. Si bineinteles vulcanizarea nu are aparatul prezentat in filmuletul de mai sus.

    In drum spre mare am vazut multe bannere care ziceau "Vulcanizare ! Indreptat jante cu aparat profesional" bineinteles facand referirea la aparatul asta care e asa si asa, e o scula de indreptat "cat de cat".

    O parte din cei care cititi nu sunteti de meserie, lucrati in cu totul alt domeniu, dar daca din pricina diferitelor probleme i-ati facut vizita unui tinichigiu, vopsitor, tapiter sau mai stiu eu ce, si a-ti aflat ca si ei sunt impartiti in mai multe feluri, in functie de calitatea muncii lor, asa si in domeniul asta, calitatea i-si spune cuvantul.

    Toti meseriasi o sa zica ca ei fac janta "ceas"si ca celalt lucreaza prost si rau. Economia de piata, de ce sa faca ala toti banii cand pot face si eu. Cel mai ieftin castiga, si de obicei munca ieftina e si proasta, dar ce mai conteaza cand nu toti pun accentul pe calitate. Sunt oameni si oameni mai pretentiosi si mai putin pretentiosi, iar daca la o vulcanizare ar sta "dorel"sa indrepte o janta in 2 ore nu ar mai avea nici un profit vulcanizarea, asa ca dau lucrul peste cap si le rezolva 4 bucati in juma'de ora si toata lumea e fericita, clientul ca sa rezolvat repede, si patronul lui "dorel" ca si-a luat banii.

    Majoritatea clientilor sunt naivi sau nestiutori, la ridicarea jantei nu i-ti da nimeni in cap daca il pui pe meserias sa ti-o verifice, pe scula lui de indreptat, pe masina de echilibrat oriunde are posibilitatea sa o roteasca si te uiti un pic la ea cum se invarte ca nu e asa greu de vazut oscilatiile sau bataile. Orice deformare a jantei, oscilatie de la o rotatie perfecta in seamna o munca prost facuta, sau o munca nefinalizata.

    Iar pe partea cu sudura in aluminiu. Aparatul de sudura trebuie sa fie puternic, sa poata patrunde sudura in janta. Se face un sanfren sau zenc sau cum ziceti voi la 45 de grade, adica trebuie sa fii sudor sa faci asa ceva. Nu e ca si cum ai suda garduri, e o stiinta in sudura in aluminiu. Iar cei dintre voi care aveti ghinionul sa spargeti janta si sa o reparati si tot pe acolo se rupe iar, schimbati sudorul pentru ca si a 2 a si a 10a oara tot asa va suda janta. Atat e meseria lui.
     
  2. Clauditubv

    Clauditubv 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2010
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80, 1786, 1990
    Recent am indreptat 4 jante de aluminiu din care 2 au fost reconditionate anterior cu faimosul aparat prezentat mai sus, pot sa spun ca este un dezastru total, in afara faptului ca erau la fel de strambe, erau si foarte moi in zonele incalzite, vopseaua era arsa si curatata cu peria de sarma, aratau oribil, cele 2 care nu erau incalizte au iesit incomparabil mai bine decat cele incalzite, celelalte 2 erau indreptate in zone care nu erau lovite si ovalitati mari in zonele lovite ceea ce a dus la o bataie mai mare decat atunci cand erau doar lovite. Pacat de banii aruncati in vant si timpul pierdut de client prin vulcanizari fantoma, alt client a ajuns prin zona Tractoru la o alta vulcanizare "care indreptat roti" si i-au facut jantele praf si a mai plecat si cu ele nestranse de era sa-i sara omului rotile pe sosea.
     
  3. hruby

    hruby 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2010
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4
    Salut,
    Naspa rau ce ti sa intamplat, iar privind vulcanizarea din tractorul banuiesc ca este cea din capatul strazii alea constructilor vila de langa biserica pentru ca ei sunt singurii din tractorul care au un astfel de aparat de indreptat jante.
     
  4. Clauditubv

    Clauditubv 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2010
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80, 1786, 1990
    Salut, nu stiu exact, clientul nu mi-a spus care vulcanizare, doar ca era foarte nemultumit de nea' de acolo, banuia ca nu era tocmai lucid si ca avea o berica mica la bord, daca inainte de aceste aparate ma luptam cu cei care le "roluiau" pe strung si le stricau, vad ca acum moda este acest aparat care din punctul meu de vedere, doar arata bine, ca treaba nu face....dar este punctul meu de vedere, clientii se vor convinge in timp, dupa multe drumuri si bani cheltuiti..
     
  5. MarianBrasov

    MarianBrasov 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2011
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi, A4, 1997
    Am indreptat si eu 3 roti pe 18, in Noua, este un baiat acolo foarte priceput, am umblat prin tot orasul Brasov, pe la toate vulcanizarile, toti m-au indrumat in Noua, mai ales ca mi-am luat o mare tzeapa cu rotile, erau batute cu ciocanul si date cu kit auto sa arate bine, dar cand am incercat sa le echilibrez sa-i rupa aparatul omului.. Cu toate ca am gasit cam greu atelierul din Noua, sunt foarte multumit de lucrare, rotile roluite foarte bine si destul de ieftin la bani..
     
  6. CB927MF

    CB927MF Audi Expert

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    **VrAnCeA®**
    Masina:
    AUDI A6 1.9TDI AVF 131Cp 2002
  7. Clauditubv

    Clauditubv 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2010
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80, 1786, 1990
    Si indreptatul unde este ? ;) Eu vad ca numai a sudat, rectificat si vopsit.., si app, la fel se procedeaza si la noi in cazul sudurii in aluminiu, sanfren, sudura, rectificare ;).
     
  8. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Vazand ca sunt unii care cauta locuri unde sa isi sableze jantele mi-am adus aminte ca acum ceva timp am trecut pe la cei de la metalotehica si am vazut ca au masinaria cu pricina. Chiar sablau o pereche de jante cu spite din anii 30-40, o masina din colectia D-nului Tiriac. ;)
     
  9. FLORIN_SB

    FLORIN_SB 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    KRAZ, SAVIEM, TATRA......AUDI 80 AVANT
    Ai intrebat si "cat e scorul" ?
    Daca mai ai drum pe acolo, fa un serviciu intregii comunitati si spune-ne si noua cat face setul...Multumim
     
  10. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Tocmai am vb cu acesti domni la telefon si mi-au zis urmatoarele:
    Sablarea se face cu corindon si nu cu nisip!
    Costurile pentru 4 jante sunt cuprinse intre: 100 si 400ron, in functie de dimensiune, complexitatea jantei si straturile de vopsea suport aplicata pe janta.

    Pentru cei interesati, am inteles ca se pot si vopsi la un colaborator de al lor.

    Cam asta este.
     
  11. stefanfotea

    stefanfotea Junior Member

    Înscris:
    23 Ian 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Skoda
    Eu am dat 500 ron pe sablare cu nisip si vopsire electrostatica. Precizez ca jantele sunt pe 17.
     
  12. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
  13. tox

    tox 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2011
    Locație:
    Pipera, Voluntari
    Masina:
    A6 C7, A4 B9, A4 B6
  14. DeViAnS

    DeViAnS Gold Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4, CGLC, 2013 - Quattro
    foarte interesanta metoda.

    Eu am vopsit o pereche de jante prima data cu spray si dupa vreo 2 ani la pistol.. Nu e un capat de lume daca nu aveti posibilitatea sa le vopsiti la pistol, insa calitatea produsului finit nu se compara. La pistol mi-au iesit demenstial, micile zgarieturi/imperfectiuni din jante s-au astupat complet, iar cele 2-3 straturi de lac+intaritor, le-au dat un invelis sticlos deosebit de stralucitor. Iar ca o parere personala, mie nu imi plac jantele care sunt negre inclusiv pana la cauciuc, nevazandu-se o delimitare clara intre janta neagra-cauciucul negru, mie imi da impresia ca janta este mai mica decat este in mod normal .. :-??

    De sablat, n-am avut posibilitatea niciodata, dar cu rabdare, smirghel&apa, sau bormasina cu un disc abraziv in cap, te apropii destul de mult de acelasi rezultat.
     
  15. tox

    tox 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2011
    Locație:
    Pipera, Voluntari
    Masina:
    A6 C7, A4 B9, A4 B6
    Salutare. Aș dori să vopsesc o jantă însă am tot căutat pe net codul de culoare și nu am găsit nicio informație decât 'silber'

    Codul de piesă al jantei este 8H0 601 025 H 'silber'

    Ar putea cineva cu etka să verifice dacă apare vreo culoare la informațiile detaliate, sau poate cineva cunoaște codul de culoare necesar mixării acestei culori?

    Mulțumesc.
     
    Ultima editare: 5 Aug 2015
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
  17. tox

    tox 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2011
    Locație:
    Pipera, Voluntari
    Masina:
    A6 C7, A4 B9, A4 B6
    Multumesc. Aveam si eu acea poza cu codurile de culoare, si chiar dupa ea m-am ghidat cand am comandat vopseaua, (1H7 audi silver) care nu a iesit deloc ca in poza, (coltul stanga jos) ci mult mai deschisa, nu avea acel luciu specific metalic cum il are janta din poza.

    Eu intrebasem daca cunoaste cineva EXACT codul culorii cu care vine standard janta din imagine.
     
  18. Serpisor

    Serpisor 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Iul 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4, 2.0T, 2013
    Poate recomanda cineva un atelier unde as putea sa vopsesc un set de jante de tabla?

    Ma gandeam daca tot sunt urate sa le vopsesc in 2 culori ... buza rosie si restul negre metalizat. Cred ca ar arata mai bine pe masina mea neagra :)
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Sunt colegi in aria de prestari servicii care vopsesc jante in sistem clasic (cu vopsea). Atentie: la ce vrei tu sa faci trebuie sa iei legatura cu un vopsitor nu cu cineva care sableaza si vopseste (impropriu spus vopseste) electrostatic pentru ca vopsirea electrostatica nu se poate face in mai multe nuante. Bafta.
     
  20. Serpisor

    Serpisor 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Iul 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4, 2.0T, 2013
    Reconditionare jante tabla

    Salut,

    Acum ceva vreme cautam un "atelier" unde sa imi pot reconditiona jantele de tabla pe care le voi folosi la iarna - am renuntat din cauza preturilor mari practicate de cei ce ofera astfel de servicii.

    Am decis sa le reconditionez eu, acasa. Rezultatul se poate vedea in poze. Mentionez ca nu a durat toata operatiunea mai mult de 4 ore desi procesul a fost 100% manual.
     
    KidBlondu apreciază asta.

Distribuie pagina asta