Sal. Am un audi b8 1.8 t multitronic si as vrea sa stiu pararea voastra despre comportamentul si riscurile cutiei daca fac un chip tuning la motor la rbn .160 cai in prezent la 200 cai dupa...poate daca a facut cineva chip pe acest motor si cutie sa ne ajute cu impresii pareri sfaturi etc
Domnilor , operatiunea se poate face cu incredere si la tunerii romani! performantele de dupa sunt bine cunoscute ! Acum , sunt cateva lucruri foarte importante de luat in seama inainte si dupa operatiunea in cauza : 1. log'urile ( inainte si dupa ) 2. testare dyno ( se pot observa foarte usor grafic problemele inainte si dupa tunning ( este recomandat in cazul in care motorul are anumite probleme sau pentru siguranta fiecaruia ). 3. Odata cu cresterea de putere ( 20-30% in cazul motoarelor supraalimentate ) va rog sa va ganditi si la timpul de franare ( s'a tot mentionat , dar revin , poate in sfarsit vor intelege amatorii de cai cum sta treaba ). 4. Nu abuzati de plecarile in forta fara upgrade! Jeff si Masimo sunt oameni cu multa experienta in domeniu si pot sa confirme multele dezamagiri Scuze daca am uitat ceva foarte important
Salutare, Acum 2 saptamani am ajuns prin ungaria la un mecanic iscusit (zic eu), care mi a facut un eco-chip-tuning sa zic asa personalizat, adica nu a pus un soft luat de la x-y-z ci a muncit omul vreo 3 ore la ea. La inceput am fost sceptic, dar dupa aceste 2 saptamani pot zice ca a facut omul o treaba de milioane, adica mi-a marit cu 23% (putea si mai mult, dar omul a fost sincer si mi a spus ca masina are o limita si o vechime) performantele masinii si consumul a scazut cu 20% adica vreo 2 Litri/total. Masina acum pur si simplu zburda foarte, foarte bine. Recomand oricui un asemena tuning cu conditia sa stie foarte, foarte bine cine o face.
Eu sunt curios cum a scazut consumul cu 2L ?! Totusi se poate sa gresesti Silviu Senzatia poate sa fie de fix 23%
Audi a5 2.0 tfsi s-tronic,quattro Buna ziua,sunt interesat cam de ce buget este nevoie ca sa ating urmatoarele etape : -evacuare dubla -intercooler -soft Si unde este indicat sa le fac
intrebare pt posesorii motorului 2.0 TFSI varianta de 211 cai. acest motor are ecu MED17, spre deosebire de 2.0 TDI care are EDC17. intrebarea mea: cei care v-ati resoftat la revo, a trebuit dat jos/desfacut ecu (MED17)? sau se poate face prin OBD? de ce intreb acest lucru, pt ca multi tuneri zic ca "incepand de nustiucand, nu mai trebuie dat jos ecu, se poate face prin obd", dar in realitate doar anumite modele/motoare se pot face prin obd, altele, chiar daca sunt motoare relativ noi, trebuie dat jos ecu.
ECU trebuie dat jos la tine si sincer,nu vad care e problema. Oricum,un tuner serios care are dyno iti va da jos ECU jos,va folosi un emulator sa-ti faca softul pana se ajunge la rezultatul dorit,pe urma il va copia in ECU.
TTs, pe 1.8T se foloseste emulator. pentru MED17/EDC17 nu stiu daca se poate, avand in vedere ca softul este de fapt in tricore. Magpro poate scrie EDC17/MED17 direct pe mufa, dar costa aproape cat o masina second hand in RO il are GInel (PowerTech buzau) si Dragos (CompleteChip Iasi)
Am si eu nevoie de ceva lamuriri.As vrea sa duc un tfsi de 1.8 120cp in varianta de 160.De regula sunt adeptul mentinerii lucrurilor asa cum au venit din fabrica,dar intelegand ca e vorba de acelasi motor dpdv hardware banuiesc ca ar trebui sa fie o chestie simpla. In acelasi timp am si o oarecare garantie oferita de audi DE si n-as vrea s-o pierd.Se pot ocupa si cei de la reprezentanta de chestia asta? Ceva implicatii,riscuri,in afara cresterii consumului,avand in vedere ca nu vorbim de mai stiu eu ce chip tunning ci de o limitare software? Ms,
Nici o reprezentanta nu o sa iti resofteze masina in ideea de a avea mai multi cai. Iti resofteaza doar diferite module, pentru care a aparut o versiune SW mai noua.
Intr-adevar,am intrebat si asta a fost si raspunsul lor.Ceva recomandari unde sa o pot face ,sau sa caut in aria de publicitate? Si pt restul intrebarilor?
Nu vad restul intrebarilor. Te referi la riscuri ? Exista, ca la orice modificare, daca iti bati joc de masina si te crezi in Mustang dupa ce ai facut resoftarea, o sa ai probleme garla. Daca faci resoftarea doar pentru "rezerva de putere" oferita in anumite situatii, depasiri, etc, o sa mergi mult si bine fara nici o problema din cauza resoftarii. Cu conditia sa fie facuta corect, cu test Dyno inainte si dupa pentru a vedea rezultatele exact, nu doar cai in plus din vorbe. Du-te la PowerTech Buzau.
Exact,la riscuri,avand in vedere ca nu vreau sa fac Mustang din ea,ci doar sa o duc exact la varianta cealalta iesita din fabrica cu acelasi motor (cdhb),adica fix la 160cp.Tocmai d-aia pp ca nu exista riscuri. Ps: mai exista si alte lucruri in minus (hardware sa le zicem) fata de cea de 160cp ,sau totul e numai o limitare soft? Multumesc pt sugestii,o sa ii caut.
Poti sa o faci linistit la Buzau cum ti s-a recomandat. Pentru codurile cdhb si cdha injectoarele sunt la fel, tubina la fel, exhaust manifold si catalizatorul la fel, chiulasa si axele cu came la fel. Deci da, in principiu este doar o limitare de soft ! Spor
Mai am si eu o nelamurire legata de chestia asta...din cele citite pe mai multe forum-uri inteleg ca soft-ul original nu s-a putut "sparge" pana acum. Asta inseamna ca vb de un soft ,eventual custom,aplicat. Eu as fi vrut,evident,sa fie ca in fabrica..adica daca pui una de 120 si una de 160cp fata in fata sa nu existe nicio diferenta (dp de vedere soft). Intelegand ca se poate face si rollback dupa un astfel de "upgrade" ,deci cine iti face chestia asta ar trebui sa pastreze softul initial.Si atunci intreb...daca cineva cu una de 160cp se duce la BZ sa o duca in nu stiu cat cai ,ei nu imi pot pune mie soft-ul ala original intial avut pe cea de 160cp fara a face alte modificari custom la mine? Posibil sa vorbesc si prostii,evident Iar altceva,daca sunt aceleasi motoare ,atunci nu inteleg de ce sunt date range-uri diferite de putere dupa un astfel soft (pe mai multe site-uri am observant asta).Fiecare ar trebui sa se poate duce fix in acelasi numar de cai .Ex: 120cp ->160cp ,iar cel de 160cp->200cp .De ce nu se duc ambele in 200 din prima faza daca e acelasi motor?
Din cauza unor modificari si pe la piesele de la motor si nu numai. Alte intercoolere alte trasee pentru conducte, etc, etc. alt ambreiaj si asa mai departe. Dupa cum pui intrebarile te sfatuiesc sa aprofundezi un pic mai mult ce inseamna motorul unei masinii, pricipiile de functionare si asa mai departe. Nu te mai lua dupa toata lumea care spune ca motoarele sunt la fel pentru ca nu sunt si crede-ma ca stiu ce spun. Este indeajuns sa difere un traseu de racire si deja este complet schimbata harta software-ului din ECU. Nici o masina nu seamana cu alta asa cum nici un software nu seamana cu altul. Exista niste principii generice de baza ale unui program de management al motorului adica niste linii de program de baza dar totul se opreste acolo. Fiecare masina in functie de motor, cutie manuala sau automata, DPF sau nu, putere litrica si multe altele este diferita. Bafta