1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Powerbox sau Resoftare ECU motor

Discuție în 'Motor' creată de SEBASTIAN_RACINGCODE, 25 Noi 2008.

  1. Jeff 3rd Gear Member

    Înscris:
    9 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Mitsubishi EVO
    Poate o sa par carcotas, dar nu intotdeauna numele mari acopera si calitate, caz concret ABT - am resoftat un Golf IV ALH care avea soft de la ABT (fapt divers, acestia au blocat ECU la scriere, a fost nevoie de interventii hard). Cu softul ABT masina tragea cuminte si logarile facute au relevat un varf periculos de cuplu in zona 2000rpm. Dupa resoftarea Flashtuning masina trage mult mai bine si mai uniform.
    O sa mai adaug si ca firmele mari de tuning sunt conservatoare in ce priveste castigul de putere, din motive de siguranta (exagerata).
     
  2. xaby69

    xaby69 Gold Member

    Înscris:
    16 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 2.0i
    ceau, poate am sa fiu putin :sign_ot: , dar am cautat pe forum si nu am gasit nimic legat de asa zisa nelamurire a mea! Asa ca am sa va intreb, daca stiti cumva care este diferenta intre motorul de 2.0 i (benzina, 96 kW, cod motor ALT) si motorul de 2.0 fsi (benzina, 110 kW, cod motor AWA). Am facut anul trecut o asa zisa "optimizare" a motorului si pana in momentul de fata se comporta bine, dar parerea mea este ca motorul poate mai mult, sau ...?? Acum se pune si intrebarea daca se merita si daca este posibil un eventual tuning??? Sau mai bine schimb masina, de exemplu tot pe un A4, dar cu motorizare de 1.8 T (benzina, 140 kW, cod motor BEX). Astept parerile voastre!! Multumesc!
     
  3. SEBASTIAN_RACINGCODE

    SEBASTIAN_RACINGCODE Banned

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    mai multe marci si modele
    sunt diferite si-ti recomad 1,8t-ul
     
  4. SEBASTIAN_RACINGCODE

    SEBASTIAN_RACINGCODE Banned

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    mai multe marci si modele
    Nu pari carcotas...
    Dar cum probezi faptul ca acel soft era ABT?
     
  5. Jeff 3rd Gear Member

    Înscris:
    9 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Mitsubishi EVO
    Avea sigiliul ABT, clientul a fost langa mine cand am deschis ECU. De ce?
     
  6. SEBASTIAN_RACINGCODE

    SEBASTIAN_RACINGCODE Banned

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    mai multe marci si modele
    Ma gandeam ca doar la primele modele de ALH era cazul, sa dai in doua calculatorul, si altfel totul se face prin OBD.
    Am avut si noi ocazia sa lucram dupa firme de renume dar nu am gasit acel sigiliu.
     
  7. Jeff 3rd Gear Member

    Înscris:
    9 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Mitsubishi EVO
    Da, teoretic si la acest ECU trebuia sa se poata pe OBD, dar vezi in poza pe inculpatul care impiedica acest lucru.
     
  8. SEBASTIAN_RACINGCODE

    SEBASTIAN_RACINGCODE Banned

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    mai multe marci si modele
    Da , da acum stiu :hubbahubba:
    Am gasit similar pe Porsche turbo doar ca mai bine facut acel adaptor...
    era scos circuitul respectiv original fixat un soclu cu un montaj de criptare-decriptare si in el venea o alta memorie de acest gen.
    Niste ..., sa nu le fure ...
    Insa se poate si mai elegant direct in soft.
     
  9. SEBASTIAN_RACINGCODE

    SEBASTIAN_RACINGCODE Banned

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    mai multe marci si modele
    Sincer nu inteleg punctul tau de vedere.
    Aceasta intrebare sau intrebari poate primi raspunuri variate.
    Vrei sa iti faca cineva, vrei sa-ti faci singur, vrei sa inveti, crezi ca sti, te referi la scule,pregatire... unii nu au nevoie decat de un cablu si internet, fac incarcadre-descarcare-incarcare doua mailuri si gata. Astia nu trebuie sa stie nimic.
     
  10. LuChIaN0

    LuChIaN0 Gold Member

    Înscris:
    2 Feb 2008
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A4 1,9 tdi 116 CP AJM 2001 B5 (facelift) DUK
    poi tocmai asta era intrebarea mea ca as vrea sa invat sa imi iau un vag commander si sa invat sa lucrez cu el
     
  11. SEBASTIAN_RACINGCODE

    SEBASTIAN_RACINGCODE Banned

    Înscris:
    23 Noi 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    mai multe marci si modele
    Iti recomand sa faci un curs la MOTEC.
     
  12. valp

    valp 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Mai 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 SB 1.8T 2009
    Am citit thread-ul cap coada si il gasesc foarte interesant, mai ales sectiunile de informare cu caracter pur tehnic.
    Nu sunt (inca) un adept al softarii ECU dar sunt interesat de fenomen. In esenta nu gasesc plauzibile tolerante ale pieselor sau angrenajelor care sa ajunga la 20-27%, ba chiar as spune ca pt motoare fabricate in 2008-2009, acest lucru este imposibil. Cred de asemenea ca optimizarea/echilibrarea acestor motoare direct de catre producator a ajuns la performante extraordinar de greu de atins de catre echipe after market. Motivatia ar fi destul de simpla: diferenta uriasa de tehnologie. Daca acum 20 de ani rolul unui tranzistor era simplu de inteles, in zilele noastre robotizarea sau micro-tehnologia nu iti mai permit nici macar sa faci o lipitura. Cam asta ar fi paralela si cu alterarea soft. Oare cata tehnologie inglobeaza motorul castigator al lui Audi - 2.0 tfsi-ul? Si atunci cum pot sa cred ca exista retete ale unor SRL-uri sau AG-uri care sa obtina performante mai bune in exact aceleasi conditii de funtionare a motorului. Concret: am vazut softarea unui motor 1.8 T de catre ABT - de la 160cp stock la 210 cp si cuplu evident promis mai bun. Cica motorul o sa functioneze mai bine cand e mai rece afara. Multumesc, cand am cumparat masina de la Audi, nu mi-a zis nimeni treaba asta, e un efect al fizicii care se aplica default in ambele situatii. Si cand sunt 35 de grade in Bucuresti (adica cam toata vara) cum ramane? Pai functioneaza mai bine stock-ul sa fim intelesi!
    In loc de sfarsit: nici o softare nu poate face mai buna o masina decat stie sa scoata un sofer din motorul stock. E adevarat insa, e mult mai greu decat sa apesi pe pedala. La liniute poate pierzi, dar in rest stiinta volanului bate la fund orice softare ECU...
     
  13. Tase 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2009
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    VW Golf 5 Gti, 2008
    La motorul tau 1.8T, ca la mai toate motoarele supraalimentate vei simti cu siguranta o schimbare in comportamentul masinii, schimbare influentata de temperatura exterioara chiar daca e stock sau resoftata.
    Cu cat aerul este mai rece si implicit mai dens vei avea o eficienta mai mare.
    Nu are legatura cu resoftarea.
     
  14. valp

    valp 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Mai 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 SB 1.8T 2009
    Pai are legatura cu resoftarea in sensul ca optimizarea curbei de randament obtinuta prin interventia pe ECU aduce o sensibilitate mai mare motorului. Adica va merge mai bine pe racoare si mai prost pe caldura comparativ cu stock-ul.
     
  15. Jeff 3rd Gear Member

    Înscris:
    9 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Mitsubishi EVO
    O optimizare (corecta) nu va duce la functionarea mai proasta decat stock, indiferent de conditii. Softul de fabrica are multe limitari impuse de fabrica din diverse motive, de obicei tehnice. Nu ca tunerul ar fi mai destept decat producatorul masinii (desi se mai intampla), el nu face altceva decat sa inlature o parte din aceste limitari si sa exploateze astfel potentialul motorului.
     
  16. Cammeleon

    Cammeleon Bronze Member

    Înscris:
    3 Mar 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    BMw 318 i
    Salut,

    Hai ca ma bag si eu ca musca in lapte, sa va zic... am facut resoftare la masina mea 1.9 TDI, 116 HP. Diferenta se simte la turatie mai joasa, adica are cuplu maxim mai repede decat inainte ( de la 1400 rot/min), dar peste 3000 rot/min nu mai avea putere...deci nu avea putere constanta sa zic asa. Totul bine pana aici, tin sa mentionez ca m-a costat 350 euro. Dupa ce am facut resoftare, mi-a placut cum merge masina, desii nu am avut sansa sa ma duc pe autostrada sa vad daca viteza maxima a crescut... inainte de resoftare am mers cu masina 215 km/h cu cauciucuri de iarna.
    Inainte sa pornesc intr-o lunga calatorie, am optat si la un powerbox.Acesta a costat 1700 RON. Masina a mers mai bine, s-a simtit diferenta, tragea bine si peste 3000 rot/min, adica accelerarea era constanta, insa scotea fum...
    Dupa ce am mers 550 km., viteza intre 120 km/h 160 km/h, unde am avut ocazia am dat cam pe la 180 km/h si am simtit un gol in acceleratie.. adica mi s-a dus pedala... am lasat-o si cand am apasat iarasi acceleratia masina a intrat in "limp mode". Am setat powerboxu pe minim, si tot nimic... pana la urma m-am decis sa-l scot...am stat cateva minute si masina si-a revenit din limp mode. Dupa acesta am facut un test la primul service si nu a dat nici o eroare. Am ajuns cumva si eu pe autostrada la greci, si eram curios cat de mult poate masina.... surpirza..cu cauciucuri de vara viteza maxima 220 km/h, adica a crescut cu 5 km/h (zic dupa ceas...stiu ca inseala deci undeva pe la 200 km/h reali). Parerea mea ca alea 5 km/h se datoreaza cauciucului si nu tuningului...

    Atunci eu ce pot sa zic powerbox sau resoftare??/ Pai...eu acuma consider bani aruncati pe geam...
     
  17. bluey 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Apr 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 8P 2.0TDI
    Chiar credeai ca o sa prinzi 300km/h dupa resoftare??
    Ai pus powerbox pe motorul cu soft?
     
  18. andrein

    andrein Bronze Member

    Înscris:
    21 Aug 2007
    Locație:
    piatra
    Masina:
    Audi
    nici dupa resoftare nici cu powerbox ..nu iti creste semnificativ viteza maxima ! Beneficiul este ca ajungi mai repede la o anumita viteza !
     
  19. masimo

    masimo Silver Member

    Înscris:
    29 Iul 2008
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A5 3.0 TDI with REVO Stage 3 DPF Bypass Software,VW Touareg 3.0 TDI,2011
    Depinde,la resoftare poate sa ridice limitarea de viteza,astfel mai castigi 20-25 km/h in plus,asta doar in cazul celor cu viteza limitata electronic!
     
  20. Cammeleon

    Cammeleon Bronze Member

    Înscris:
    3 Mar 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    BMw 318 i
    Salut,


    Da... ms.. nu am urmarit postul:blush:, acuma am raspuns.

    Tin sa mentionez ca atunci cand am scris "bani aruncati pe geam", ma referam ca trebuia sa fac doar unul dintre ei.. ori resoftare ori powerbox... my mistake.

    orisicum o optimizare de putere se simte cu fiecare, insa nu cred ca pe termen lung ar functiona probabil ar mai trebui facute niste schimbari pe acolo...ma refer sa se accepte reciproc... deoarece mi imi placea cum merge masina si cand aveam amandoua, dar se pare ca la masina nu-i placea:p

    Din cate am inteles de pe alte forumuri, powerboxu' consta in cateva resitente, (unii chiar si-au facut acasa powerbox), ca sa pacaleasca ECU.

    Cu viteza maxima sunt dezamagit speram sa ajung undeva la 230-240 km/h, o sa incerc sa ma duc la audi si o sa le zic sa-mi scoata limitatorul sa vedem atunci..

    Numai bine,
     

Distribuie pagina asta