1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Resoftare si/sau Modificare Motor Diesel 2.0 TDI la A6 C7 (4G)

Discuție în 'Audi A6 C7 (2011 - 2018)' creată de cristea, 2 Noi 2014.

  1. anarchy

    anarchy Gold Member

    Înscris:
    15 Dec 2007
    Locație:
    Wild West
    Masina:
    A6 C7 3.0TDI
    Cifrele sunt safe , dar depinde mult de cum si cine si unde...nu intru in aceste discutii mai mult.... bafta.
     
  2. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Nu ma pricep prea bine la matematica, dar partea asta mie nu prea imi da. Avem asa:
    - la 176849 Km ai un consum de 5.4 l/100km dar viteza de 162 Km/h.
    - la 180620 Km ai un consum de 4.8 l/100 Km dar viteza este mult mai mica... doar 125 Km/h. Daca urci la 162 Km/h sigur consumul urca si el.
    - la 185137 Km ai un consum de 5.0 l/100km dar viteza de 140 Km/h. La fel si aici daca te urci la 162 Km/h sigur consumul urca si el.
    Ideea mea este ca dupa acest timp, consumul este mai mare la 162 Km/h decat prima data.

    Pe partea de fiabilitate nu stiu ce sa spun. De cand ai facut softul imi pare ca ai peste 25000 Km facuti, deci este un lucru bun, dar esti avantajat foarte mult de mersul aproape doar pe autostrada. Daca folosesti mult masina in oras si conduci masina doar in Romania, sunt curios cum stateau lucrurile.:)
     
    anarchy apreciază asta.
  3. MDU

    MDU Gold Member

    Înscris:
    30 Oct 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 quattro, 2.0 TDI CGLC, 2014
    Despre consum nu comentez dar castigul de putere nu mi se pare chiar asa SF. Exista in topicul de a4 b8 exemplu cu dyno al unui tdi de 177cp, care de fapt avea stock 180 si care prin soft a fost dus la vreo 212 (alt tuner nu RBN). Daca am aplica regula de 3 simpla ar rezulta pentru masina lui GT829 vreo 225 cai; nu sunt 230 dar e destul de aproape. zic si eu
     
    dvr apreciază asta.
  4. clauuualc

    clauuualc Silver Member

    Înscris:
    11 Mai 2015
    Locație:
    Graz-AT/ Deva-RO
    Masina:
    A6 4G 3.0 BiTDI 2013, Allroad 4G 3.0 BiTDI 2013, TT 8S 2.0TFSI Quattro 2015.
    Nu vreau sa pornesc un razboi, postez doar ca si comparatie. In poza este fosta mea masina. A6 2011 177cp cutie manuala.
    La acel moment avea doar stage1 si evacuarea custom (fara intermediara si finale).

    [​IMG]

    Pe site-ul oficial al unui tuner de exemplu stage 1 pentru motorul de 190cp spune asta: "from 234ps to 243ps". Nu inteleg de ce sare toata lumea pe colegul care spune ca din motorul de 190cp ar scoate 230cp.
     
  5. anarchy

    anarchy Gold Member

    Înscris:
    15 Dec 2007
    Locație:
    Wild West
    Masina:
    A6 C7 3.0TDI
    Pentru ca majoritatea mint si dau caii din pix.
     
  6. quattro2001

    quattro2001 Silver Member

    Înscris:
    3 Oct 2012
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A8L D4 2016 3.0TDI CTBD 262CP 580Nm
    un upgrade la tutbina de 2.0 cglc a facut cineva :)si eventual cu ce
     
  7. GT829

    GT829 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2018
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A6
    Ti-as explica inginereste :) cum se pacaleste Dyno f f usor, dar sunt sigur ca stii. Stiu ca te ocupi cu softat si mai stiu si ca nu am fost platit de nimeni pt. postul de mai sus. Unii tuneri insa reusesc sa fie mai buni ca altii si nu sunt caii facuti din pix, daca ai bunavointa sunt sigur ca vei gasi multe informatii de RBN si posturile lui prin care prin 2005 isi facea un S3 la 600 de cai si aparea cu el pe la "Promotor" sau un M3 cu care a aparut la emisiunea "La Volan". Asta este principiul in viata, unii sunt mai buni decat altii, asa este in orice domeniu. Daca ai sa recitesti postul meu, o sa vezi ca am specificat ca sunt atatia tuneri pe piata, fiecare are dreptul sa se duca unde doreste. Eu am ales pt a 3a oara acelasi tuner pt ca nu m-a dezamagit si masina se comporta fix pe ceea ce aveam nev eu de la ea si imi lipsea. Increderea se cladeste in timp. Unii vor sa rupa asfaltul mie imi trebuie o masina sa tina cu casa, pt ca e o masina daily. Nu intru in polemici, dar masina merge f bine si acum, nu smuceste in nicio treapta, stiu ca stii si limita de Nm cat suporta cutia si stiu ca unora nu le iese corect softul, nu trebuie insa generalizat si munca fiecaruia nu trebuie blamata. Serios si nu sunt ironic imi doresc (cum poate si tu iti doresti) sa ai parte de review.uri la fel din partea celora carora le-ai facut soft. La fel gratuite si pline de gratitudine, pt ca iti vor insenina ziua si vei si te vei simti apreciat!
    Stima!
     
    Gabriel Tudorescu, dvr, sel și încă o persoană apreciază asta.
  8. Cata_ADC

    Cata_ADC Moderator Staff Member

    Înscris:
    14 Feb 2008
    Locație:
    Brasov - Zarnesti
    Masina:
    alta marca I3 , e-drive 2018
    @GT829 pana la urma unde bati si unde atingi ?
    dpmdv astfel de afirmatii nu isi au rostul atat din partea lui Robi @anarchy cat si a ta ...
    Va rog sa va tineti de subiect
     
    dvr apreciază asta.
  9. Leos 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2018
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    A6 2.0 TDI 190cp 2016
    Salut din nou.
    Am reusit sa-mi resoftez audiu-l a6 C7 2.0 tdi ultra stronic 190cp stoc, am ales sa fac asta la Ginel de la Buzau.
    Din pacate nu am reusit sa scoatem decat 208 cai dupa resoftare, mentionez ca la prima masurare, inainte de soft, masina avea doar 177 cai
    Deci cei care spun ca au scos 220-230 cai din 2.0 tdi, mi-e greu sa-i cred.
    @anarchy mare dreptate aveai cu caii din pix.....

    @GT829 poate ne arati si noua un dino cu cei 230 de cai pe care spui ca i-ai obtinut.
     
  10. MDU

    MDU Gold Member

    Înscris:
    30 Oct 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 quattro, 2.0 TDI CGLC, 2014
    Daca ai facut doar resoftare fara sa umbli la DPF sau alte modificari fizice atunci numarul de CP la care ai ajuns este ok, zic eu. Cu DPF dat jos ai fi obtinut mai mult.

    Later edit: acum am observat ca era vorba de 2.0 de 190cp stock. In cazul asta 208 cp dupa resoftare e cam putin. Initial crezusem ca era vorba de 2.0 de 177 stock (cglc).
     
    Ultima editare: 12 Sep 2018
  11. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    @Leos, daca initial masina avea 177 CP din cei 190 CP declarati de fabrica, atunci incep sa cred ca grupul VAG continua sa minta clientii. Sper sa nu fie asa si ca explicatia este undeva la mijloc (uzura unor componente, carburant, dino, etc.) dar si eu simt ca masina mea nu se comporta ca una de 190 CP. Simt o mare diferenta cand alimentez in Slovenia in schimb, atunci intradevar masina trage cum trebuie. Cred ca putere ei declarata depinde mult de calitatea motorinei.
     
  12. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    No offence, dar cine zice asta? De vorbe suntem satui, fapte si iarasi fapte.
    Si pana nu ne arati si un grafic polemici vor fi destule, este normal.
     
  13. Leos 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2018
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    A6 2.0 TDI 190cp 2016
    @MDU da, ai dreptate, cu dpf-ul scos am fi ajuns la o putere mai mare. Doar ca sunt putin dejamagit pt ca ma asteptam la ceva mai mult, acum asta e, oricum masina trage mult mai bine si mai de jos, e o diferenta insemnata.

    @MarianMaxx din ce mi-a explicat Ginel, din cauza dpf-ului si a uzurii au iesit doar 177 de cai si am inteles ca la masinile din grupul vag in general ies mai putini cai decat declara producatorul...
    Tu ti-ai facut un dino de curiozitate sa vezi cat ai real?
    E cineva care si-a facut dino la 2.0 tdi 190 de cai stock? Sunt f curios sa vedem si la altii cat iese pe test

    Asteptam cu mare interes niste grafice de la @GT829
     
  14. MDU

    MDU Gold Member

    Înscris:
    30 Oct 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 quattro, 2.0 TDI CGLC, 2014
    Eu iti recomand sa te uiti si la topicul de resoftare motor 2.0 tdi la A4 B8, motoarele sunt aceleasi si e posibil sa gasesti ceva pe acolo. In cel mai rau caz tot iti faci o idee despre castigurile din urma resoftarii la un 2.0 tdi.
     
  15. seftaka

    seftaka Silver Member

    Înscris:
    7 Iul 2016
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Ex: Audi A6 2.0 TDI CGLD 2012 & Porsche Cayenne 3.0d 2016
    Cand aud placa asta cu motorina, mi se ridica parul pe mine. Eu nu inteleg, ce uzura la o masina din 2016? Eu cred ca a mea, mai ales dupa acel update de soft are 140 cai maxim..
     
  16. GT829

    GT829 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2018
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A6
    Sa explicam un pic inginereste de ce e o pacaleala ordinara! Stiu ca divagam un pic de la subiect, insa nu e Offline si e bine ca unii sa deschida un pic mai mult ochii si sa nu mai creada Dyno ca fiind etalonul in masurarea cailor!

    Dyno cu role se numeste Chassis Dyno, nu engine dyno. Masoara puterea sasiului, nu puterea motorului.
    Adica ce dezvolta un angrenaj intreg dupa ce puterea motor a fost trecuta prin mai multe piese pana la sol.
    Nici un stand dyno de la noi nu ia turatia in timp real, prin mufa OBD, este pusa la ochi dupa o asa zisa calibrare in treapta a4-a.
    Nici o masina nu are o treapta cu raport fix 1 : 1, lucru ce denatureaza masuratoarea din prima.
    Mai mult decat atat, se masoara cuplul motor, nu puterea, puterea se calculeaza pe baza cuplului motor.
    Cuplul = forta x bratul fortei. In instalatia descrisa nu exista aceasta formula, decat formule complexe care nu fac decat sa presupuna anumite teorii.
    Puterea se calculeaza pe baza masuratorilor efectuate dupa formula forta x bratul fortei, cu formula Putere = cuplu x turatie / 9.64...
    Daca un aparat de acest gen poate compensa lipsa raportului 1 : 1, cu siguranta poate face acelasi lucru pentru ca masina sa fie masurata la sarcina maxima in treapta de varf.
    Daca turatia nu este masurata direct, atat pe plaja de turatie cat si ca valoare maxima, astfel de masuratori nu au sens si precizie.
    Standul cu role masoara puterea la sol, nu la roata. Pentru a masura puterea la roata este necesara instalarea de dinamometre independente pe fiecare fuzeta in parte, in locul rotii pentru ca puterea la roata este livrata la fuzeta.
    Puterea la sol in schimb este ceea ce ajunge efectiv jos, adica pe rola, si este determinata de multi factori, cum ar fi presiunea in roata, dimensiunea si greutatea rotii etc. Nici o echipa de curse sau de formula nu recunoaste nici un alt aparat de masurat in afara de standul de motor, unde se masoara direct la volanta iar formula Forta x Bratul fortei este direct aplicabila fara transformari.
    Standul cu role nu poate calcula pierderile pe transmisie decat pe baza unei presupuneri, pentru ca nu poate cantari greutatea angrenajelor care sunt in miscare intre volanta si roata.
    Mai mult decat atat, fiind vorba de masa in miscare, este nevoie de calcule relativ complexe pentru o astfel de determinare. De asemenea, pe langa faptul ca nu masoara turatia in timp real si nu se introduc in calcul informatii precum raportul de transmisie la care se efectueaza rulajul pentru masuratoare, nu se introduc informatii precum dimensiunea rotii, care determina direct raportul final de transmisie
    Da, dyno-ul cu role suna bine, si explicatiile atat de complicate ca pot fi furnizate doar pe baza de copy paste, insa fara a fi intelese.
    Este buna ca instalatie de facut bani si incantat clientii, insa in realitate, este doar o teapa ordinara.
    Incercati sa faceti 2 - 3 masuratori initiale, o sa fiti surprinsi sa vedeti ca toate 3 o sa fie cu valori total diferite.
    Etalonul si increderea pe care o puneti intr-un dyno, este un fel de etalon al excelentei si el nu poate fi combbatut, cam asta e parerea tuturor, daca imi spui ca ai avut inainte 177 de cai, la o masina declarata de 190 de cai, clar acel dyno nu merge cum trebuie, nu crezi?
    Recalibrarea calculatoarelor motor se face in primul rand pe baza calculelor matematice. Spre exemplu: la o anumita turatie avem un cuplu motor standard. Puterea si cuplul motor sunt direct proportionale cu cantitatile de aer si carburant iar calculul noilor valori se face pe baza regulii de 3 simpla.
    Caii putere nu se vaneaza pe dyno, se calculeaza inainte.

    Cu siguranta ca odata convinsi ca dyno-ul cu role rules, nimeni nu va accepta ca este tzepuit, iar cei ce detin astfel de instalatii, in mod cert nu vor accepta sa isi arunce singuri painea de la gura, insa realitatea nu o schimba nimeni.
    Acele instalatii sunt strict comerciale si ajuta in cele mai dese cazuri, sa se scape basma curata atunci cand pe strada masina nu merge. Sugestivitatea unei fise dyno este determinanta pentru client, iar o astfel de instalatie are un mare impact psihologic si emotional si dupa cum este promovata aceasta idee in mintea oamenilor, si toti sar ca arsi atunci cand vine vorba de o modificare si cer fisa dyno, este deja clara capacitatea de a manipula convingerile unui om cu un aparat si o limba lunga.
    Rolele alea sunt cumparate de pe la fier vechi, din alte tari sau la preturi foarte mici, actualizate softurile si atat.
    Cu totii stim ca daca ai roti mai usoare, accelerezi mai repede, pentru ca reduci sarcina pe motor insa puterea la motor ramane neschimbata.
    Mai mult decat atat, daca dyno-ul cu role este bun, de ce se masoara masinile in trepte inferioare si nu se masoara in top gear, sa-ti arate si viteza maxima raportata la putere?
    Cand cumperi masina de la dealer, de ce nu ti-o masoara? Sau de ce nu au astfel de role sa o masori separat? Service-urile si reprezentantele ar scoate bani frumosi din operatiunea asta, stim cu totii ca cei mai multi bani nu se mai fac din vanzarea unei masini, cat se fac din servisari ;)
    La laboratorul Porsche de la Cluj, au doar dyno de motor. Rolling road folosesc doar pentru a determina anumite probleme la trenul de rulare sau transmisie, in nici un caz sa masoare ceva.

    Nu, nu iau in deradere pe nimeni, doar spun sa nu mai credeti Dyno atat de mult, niciun producator nu si-ar declara o masina ca dezvolta o putere de 190 de cai ( in speta) iar in realitate sa fie doar cu 177, ;) Nu cred ca Audi masoara cu un dyno amarat de 4.000e facut de Gigel ce vrea tort de nunta cu bani de salam de biscuiti.

    Cei cre folosesc dyno cu role, sunt ca samsarii de masini, arata bine, merge bine, ce rost are sa ne uitam pe sub ea.
    Dar, o instalatie ca cea din poza costa 150 000 de lire iar intretinerea ei periodica este exorbitanta.
    Romanii prefera ori fara ori vor sa fie pacaliti. Este exact ca povestea aia cu masinile din targ care au toate 120 000 de km indiferent de varsta sau ca romanii care isi dau km inapoi pentru ca ii deranjeaza sa vada ca masina are km multi.
     
    Ultima editare: 16 Sep 2018
    pamfilie2006, MariusG3, L_M_G și alți 11 apreciază asta.
  17. Leos 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2018
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    A6 2.0 TDI 190cp 2016
    @GT829 explicatia ta e mult prea ampla si prea tehnica si nu stiu cati de aici au inteles ceva.
    Ideea e ca toti tunnerii din Romania folosesc dyno-ul cu role si stim bine cu totii ca nu este exact conform cu realitatea, dar poate fi cat de cat o masuratoare aproape de adevar.
    Te-as intreba eu, daca spui ca toate standurile dyno de la noi sunt mincinoase, tu cum ti-ai masurat puterea de ai ajuns la valoarea de 230 de cai??
    In continuare mi-e imposibil sa cred si banuiesc ca nu doar mie, ca masina ta are 230 de cai dupa soft, daca nu ne arati si noua ceva dovezi cu niste grafice, ceva, chiar si asa mincinoase.
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Eu v-am zis demult ca poti face 3 dyno consecutive si niciodata nu va arata valori cu marja minima de eroare.

    Ca idee, recent am avut un coleg cu o masina 2016 si pe dyno i-au iesit cu aproape 30 cai mai putin, i s-a spus ca din cauza uzurii. :)
    Concluzia ? Daca faci dyno la un B5 cu o vechime de 20 ani, iese pe minus.
     
    Pinichi, terrymada, GT829 și alți 2 apreciază asta.
  19. Leos 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2018
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    A6 2.0 TDI 190cp 2016
    @audi66 eu am facut la Ginel la Buzau 3 dyno consecutive inainte de soft si de fiecare data mi-a iesit aceeasi valoare, 177 de cai din pacate nu am inteles exact de ce si ramane o mare dilema pt mine
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ai uzuri, masina ta numai e ce a fost acum 2 ani. :)
     

Distribuie pagina asta