1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Resoftare si/sau Modificare Motor Diesel 2.0 TDI la A6 C7 (4G)

Discuție în 'Audi A6 C7 (2011 - 2018)' creată de cristea, 2 Noi 2014.

  1. Leos 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2018
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    A6 2.0 TDI 190cp 2016
    Da, la asta nu m-am gandit :))
    Iti dai seama cat de multa uzura a putut acumula masina asta in doar 2 ani de zile?!? :)))
     
  2. MDU

    MDU Gold Member

    Înscris:
    30 Oct 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 quattro, 2.0 TDI CGLC, 2014
    @Leos, nu sunt tuner si nu pretind ca ma pricep prea mult, insa mi se pare cam suspect ca masina ta a scos fix 177 cai stock, ca la motoarele CGLC. E cumva posibil sa nu fi avut softul original de 190cp pe ea cand ai cumparat-o? S-ar putea verifica asta?
    Si alta chestie, soft de dieselgate s-a pus la motoarele astea, ai verificat cumva cu seria de sasiu? Unele masini au raportat pierderi de putere dupa ce li s-a facut corectia de dieselgate.
     
  3. GT829

    GT829 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2018
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A6
    @Leos te-ai gandit ca poate Rolling Dyno ;) nu masoara corect? Masina poate e ok si in mintile ei pui prea mare incredere in acel aparat, ca si cand e pus la punct si masoara corect. Eu zic ca masina ta e ok dpdv tehnic si avea acei 190cai, problema fiind la aparatul lui.

    Cand mai ajungi la el, il poti intreba simplu: Cu ce se masoara greutatea pieselor care sunt intre volanta si rola de masurat?

    .....Pentru ca trebuie cantar.....

    Si daca o sa-ti spuna ca se calculeaza, inseamna ca si puterea se calculeaza si atunci nu mai e nevoie de masuratoare :)

    Aici multi nu inteleg ingineria si piesele in miscare.

    O chestie interesanta MTM Germania ce este recunoscut de producatori si nu iti afecteaza garantia daca faci la ei, nu au Dyno Rolling. I-am intrebat dupa ce fac un soft, unde se poate masura puterea dupa soft, mi-au spus ca ei nu detin si practic nu se poate masura (desi pe site au niste grafice Maha) mi-au spus ca initial au dezvoltat softul pe un motor ce era pus pe banc de lucru si ulterior ei incarca acel soft, dar posibilitate de a masura dupa nu exista.

    Iar ca sa iti raspund la intrebare:


    Recalibrarea calculatoarelor motor se face in primul rand pe baza calculelor matematice. Spre exemplu: la o anumita turatie avem un cuplu motor standard. Puterea si cuplul motor sunt direct proportionale cu cantitatile de aer si carburant iar calculul noilor valori se face pe baza regulii de 3 simpla.
    Caii putere nu se vaneaza pe dyno, se calculeaza inainte!

    Unii stim unde sa ne uitam, tine de inginerie.


    Am discutat destul despre asta. Softul se dezvolta pe o regula de 3 criterii simple. Am dezvoltat anterior cum si de ce cred ca Rolling Dyno e o pacaleala. Important ca voi sa va simtiti bine cu masina si cu noile valori.
    Stima
     
  4. Leos 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2018
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    A6 2.0 TDI 190cp 2016
    @GT829 eu am inteles de la inceput explicatia si calculele dupa care se afla puterea, pare destul de logic si mult mai exact. Dar repet, toti stim ca masuratorile pe dyno cu role sunt relative, nu sunt exacte, desi toti tunerii si service-urile il folosesc. Asta este ca sa stim estimativ cam la ce putere ajungem/am fost.
    Si te intreb din nou, cum putem afla toti cei care ne-am facut resoftare sau cei care doar masuram puterea unei masini, cam la ce putere ne raportam dupa soft si initial? Vrei sa spui ca ar trebui sa stam toti sa facem sau tunnerii sa faca toate calculele astea matatice? Tu asa ai ajuns la valoarea de 230 de cai?

    @MDU good point! La asta nu m-am gandit
    Dar banuiesc ca daca nu era softul original, cu siguranta se vedea si mi s-ar fi spus.
    Legat de dieselgate, eu stiam ca doar pe motoarele euro 5 a fost problema, eu am luat masina de 2 luni de zile din Olanda si nu am verificat daca a fost rechemata. Dar in toate bazele de date auto pe care le-am interogat, apare cu nici o rechemare in fabrica.
     
    Deniz apreciază asta.
  5. Pinichi

    Pinichi 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Dec 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B8,5 Allroad 2l CNHA 190 CP. AN 2014 Facelift
    Salutare,
    GT829 ceva noutati in legatura cu comportamentul masini dupa resoftare ?

    Leos ceva noutati ?
     
  6. dentimarius

    dentimarius Gold Member

    Înscris:
    27 Feb 2013
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi Q7 4M, 11.2016, 3.0 TDI, cod motor CRTC
    Graficul dyno este ceva orientativ. Singurul avantaj pe care il vad eu, este doar pentru a face o comparatie(la nivel psihic pentru fiecare) de unde s-a plecat si unde s-a ajuns. Restul e fantezie.
    Cel mai bine evalu ati practic si faceti comparatia inainte/dupa numai conducand masina si realizand diferentele.
    Discutiile sunt oarecum in plus....fiecare ar trebui sa stie ce vrea si sa faca daca simte ca vrea cu adevarat sa faca schimbarea sau ba... Nu m-au interesat cifrele inainte si dupa, m-a interesat strict comportamentul masinii, si DA, este cu totul alta senzatie la volan.
    Nici macar riscurile nu pot fi discutate decat in linii mari, aspecte generale, pentru ca fiecare motor reactioneaza diferit la cresterea de putere si cuplu, fiecare motor va fi diferit in felul lui....
     
    GT829 apreciază asta.
  7. adrian73ran

    adrian73ran 3rd Gear Member

    Înscris:
    2 Iun 2009
    Locație:
    Gura Humorului
    Masina:
    A6 2.0 TDI - 2011 și a6 2.0 TDI - 2005
    In final, din punctul meu de vedere, faptul că totuși vezi graficele inițiale ale comportamentului mașinii și ulterior cele de după resoftare, pe același stand, poți sa-ti formezi o părere despre ce ai câștigat prin aceasta operație.
    Că poate cifrele nu sunt cele reale (fiind mai mici sau mai mari), imaginea de ansamblu este vizibilă grafic pentru comparație.
     
  8. GT829

    GT829 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2018
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A6
    @ Pinichi - Masina are acum 225.000km, merge fara probleme, ma bucur de ea :)

    @ adrian73ran - inainte si dupa resoftare chiar si pe acelasi stand de rolling vei avea valori diferite chiar daca faci 5 masuratori consecutive. iti enumar numai un singur criteriu :D daca temperatura uleiului din cutie este diferita, cifrele si asa eronate vor avea valori total diferite, cu alte cuvinte nu este o masuratoare exacta. Caii se calculeaza inainte dupa niste reguli precise (cand masina este in mintile ei, fara prob tehnice) si cum sublinia si colegul dentimarius mai sus, este orientativ graficul si ce trebuie sa conteze comportamentul dupa soft si placerea de a conduce.
    Stima
     
    Pinichi apreciază asta.
  9. Mihain

    Mihain 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Feb 2018
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Q5 - 2.0 tdi - 177cc - S-tronic - 04/2014 - (CGLC)
    Are si dyno?
     
  10. Bogdan123

    Bogdan123 6th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2014
    Locație:
    Mioveni - Argeș - ROMÂNIA
    Masina:
    Audi A4 B9, cod motor DETA, an 2018
    Din ce stiu eu da, are dyno.

    Trimis de pe al meu HTC One_M8 folosind Tapatalk
     
    Mihain apreciază asta.
  11. kng_bv

    kng_bv Gold Member

    Înscris:
    5 Dec 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A4 B8 Avant 2.0, 2011 200+CP A3 quattro, 1.8T, 2000 400+CP
    Hai sa te si contrazic putin :) Cu regula de 3 simpla nu faci nici o branza. De multe ori intre teorie si practica este o mare diferenta, cam cat everestul.
    Cu calcule matematice teoretice ai putea calcula valorile maxime de cuplu/putere, dar nu ai control asupra plajei de turatie si alte cele.
    Uite un exemplu, linia subtire erau caii teoretici, din calcule, linia groasa, dupa ajustare pentru a avea fix plaja dorita.

    Cat despre acuratetea echipamentelor, nu vreau sa-mi dau cu parerea, stiu ce masoara al meu, stiu ce masoara al meu in comparatie cu alte dyno din tara si voi tine aceasta informatie pentru mine. Detinand dyno, pot sa arat clientului cati cai a castigat, nu ma intereseaza neaparat cifra, cat diferenta si cum este dispusa aceasta diferenta pe toata plaja de turatie, nu doar valorile maxime.
     
  12. AlinB 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Feb 2018
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A6 2011,2.0 Tdi
    Va salut stimati colegi! Detin un A6 2012 2.0, 177 cp manual si as fi interesat de un stage 1. In urma celor citite pe forum, m-am hotarat sa iau legatura cu cei de la Completechip de la Iasi. Baieti seriosi fiind, mi-au raspuns relativ repede si au zis ca au punct de lucru si la Bucuresti, inclusiv dyno. A fost cineva la ei, la Bucuresti si ne poate spune daca este ok sau tot la Iasi este recomandat?
     
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Poti merge in Bucuresti fara probleme.
     
  14. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Am fost eu la punctul din București și tot Dragoș a făcut resoftarea și era singur. Cred ca acel punct de lucru e deschis doar când vine el. De rezultat sunt mulțumit, au trecut 3 luni de atunci.

    Sent from my HTC 10 using Tapatalk
     
  15. Tatomir Claudiu

    Tatomir Claudiu 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Aug 2018
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    Audi A6, 2.0 tdi ultra 190cp, 2016
    Audi A6 C7 2016 2.0 tdi ultra CNHA Tcm Tuning Stage 1
     
    vladtyny și MDU apreciază asta.
  16. MDU

    MDU Gold Member

    Înscris:
    30 Oct 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 quattro, 2.0 TDI CGLC, 2014
    Ai vrut sa ai cuplul limitat sub 450Nm?
     
  17. Tatomir Claudiu

    Tatomir Claudiu 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Aug 2018
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    Audi A6, 2.0 tdi ultra 190cp, 2016
    Nu neapărat, dar cred ca pe la 450 Nm este limita pentru cutia asta dacă nu se modifica parametrii din softul cutiei.
    Eu am cerut un soft safe, sa nu am probleme cu intrarea cutiei în avarie sau alte defecțiuni doar de dragul de a atinge un maxim de cp și Nm.
     
  18. MDU

    MDU Gold Member

    Înscris:
    30 Oct 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 quattro, 2.0 TDI CGLC, 2014
    Nici nu sustin ca softul ar trebui dus la maxim, voiam doar sa inteleg care a fost limitarea, in speta cutia.
    Sa te bucuri de caluti! :icon_thumright:
     
    Tatomir Claudiu apreciază asta.
  19. mabalaru

    mabalaru Platinum Member

    Înscris:
    12 Mar 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 D4 FL 2017, 3.0 TDI 262CP, Exclusive
    CNHA S-tronic de fabrica 190CP / 400NM:
    limita cutiei (a ambreiajelor in mod special) fara a modifica presiuni in ambreiaje este undeva la 438NM. Presupun ca dupa cazuri (ambreiaje mai neuzate) duce linistit si spre 450NM.
    Personal, la aceasta cutie daca vrei un soft ok, trebuie gasit cineva care face remap la cutie cum trebuie (cu modificare de presiuni pentru ambreiaje), doar ca pretul creste foarte mult.
     
    flavius89, arazvan2002 și Tatomir Claudiu apreciază asta.
  20. Tudor Virgil 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2017
    Locație:
    Prahova
    Masina:
    Q7 4M , 3.0 , 2015
    Salut băieți,

    Am făcut soft pe 2.0 CGLC multitronic la Mob tuning Ploiești , după 3 teste dyno mașina stoc nu a scos mai mult de 167 cai. Au făcut băieții update la soft după care am verificat de 8 ori cât scoate mașina. Au ieșit între 208 și 209.7 cai. Mașina chiar trage mult mai bine și sincer a scăzut consumul la mers normal . Nu cu mult dar cel puțin 0.5 litri la 100km. Chiar sunt foarte mulțumit de cum se mișcă și cum trage acum, am făcut câteva mii bine de km și va recomand tuturor sa faceți un soft, chiar zici ca ai schimbat mașina.
     

Distribuie pagina asta