1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Revizii Intretinere si Schimburi la A4 B5 - filtre - ulei si alte consumabile - discutii diverse

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de wrw, 11 Aug 2008.

  1. audib5

    audib5 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Oct 2009
    Locație:
    ARAD
    Masina:
    AUDI B5, 1.6ADP, 1996
    Ulei 3.3 L (10w40)
    Filtru benzina, partea dreapta spate, langa roata
    Filtru ulei, cum privesti spre motor, partea dreapta jos
     
    Ultima editare: 24 Iun 2010
  2. KNUSSPERONNE

    KNUSSPERONNE 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Iun 2010
    Locație:
    Galati
    Masina:
    A4 B5,1.6 ADP,1995
    Filtrul de ulei si de benzina le-am gasit dar nu sunt sigur de filtrul de polen, daca poti sa mi spui. Ms frumos. Salutare
     
  3. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
  4. KNUSSPERONNE

    KNUSSPERONNE 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Iun 2010
    Locație:
    Galati
    Masina:
    A4 B5,1.6 ADP,1995
    Pai de la magazin mi au dat un filtru mai lung are cam 398 lungime si 147,5 latime, nu stiu daca poate fi acolo sus. Am sa atasez si o poza sa vezi cum e la mine. Ms mult. Salut
     
  5. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Merge pus man , aceasi masina am si eu si da e dreptunghiular fltrul si destul de mare , asa trebuie sa arata dupa ce dai jos plasticul ala http://www.audiction.com/audi-maintenance/audi-a4-cabin-filter-replacement/

    Am modificat pe poza ta sa vezi ce ai de demonatat , plasticul la care ma refeream , in linkul atasat filtrul si pozitionarea lui e didentica cu masina ta chiar daca acolo e alt model de audi
     
  6. KNUSSPERONNE

    KNUSSPERONNE 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Iun 2010
    Locație:
    Galati
    Masina:
    A4 B5,1.6 ADP,1995
    Nici nu mi as fi imaginat ca e acolo....nici intr o 1000 de ani nu l as fi gasit, acuma ma duc sa l schimb. Ms mult.Salut
     
  7. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Np man stiu e pus cam nasol dar te descurci tu , bafta
     
  8. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Dar nu e deloc nasol, e inca excelent locul ala. Si extrem de simplu de schimbat. Daca trebuia sa dati jos torpedoul ca sa schimbati filtrul ala nu cred ca era mai ok.
     
    Audi a4b5 apreciază asta.
  9. Cristisor

    Cristisor Platinum Member

    Înscris:
    23 Iun 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Fost proprietar de A4 (B5)
    Va rog sa ma luminati si pe mine cu nivelul uleiului pe joja. Am fost la un service pt schimbul de ulei si filtre si "mecanicii" au pus cam 3.6L de ulei. Pe joja se poate observa o indoitura inferioara si un superioara. Ei au pus ulei pana la nivelul indoiturii superioare si dupa ce masina a stat vreo 10 ore in parcare am constatat ca am 1cm de ulei peste nivelul maxim admis!!! Ma duc inapoi sa imi corecteze nivelul si as vrea sa stiu cat ar trebui sa arate joja pentru un nivel optim. Ma gandeam sa pun pana putin mai jos de indoitura superioara, unde incep punctele adancite, ca niste romburi. Ce ziceti?
     
  10. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Te gandeai f logic si bine tu , dar se pare ca doreii care au schimbat uleiul nu , au pus prea mult ulei si dupa cum stii asta e la fel de periculoasa ca atunci cand ai pune prea putin , dupa cum ai zis si tu nuvelul ideal trebuie sa fie sub indoitura superioara ideal , dar eu de exemplu tin uleiul undeva la jumatate pentru siguranta
     
  11. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Cristisor, sub nici o forma si in nici o conditie in care vei verifica joja (exceptand cand masina sta in plan inclinat) nu are voie ca nivelul uleiului sa treaca de semnul superior al jojei. Never!
    Atunci cand motorul e pornit, uleiul este angrenat in motor si scade nivelul din baie - deci trebuie sa fie clar sub maxim.
    Atunci cand motorul este oprit si lasat putin, uleiul se scurge (nu chiar tot) inapoi in baie si nivelul creste - deci trebuie sa fie clar la maxim pe joja. Mai mult de maxim e prea mult.

    Ori altfel MAXIM-UL de pe joja e doar o indicatie data de nemti, indicatie pe care romanii o desconsidera pe principiul "lasa ba ca e bun si asa"...
    Si apropo, 1 cm peste limita maxima e e.n.o.r.m, asta inseamna circa 0.5-0.8 litri in plus. Daca au intrat 3.6 L e evident ca nu au scos tot uleiul, caz in care actualul ulei deja e negru. Am dreptate?
     
    Ultima editare: 20 Mai 2011
  12. Cristisor

    Cristisor Platinum Member

    Înscris:
    23 Iun 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Fost proprietar de A4 (B5)
    Mersi ovidiutm.
    Crede-ma ca imi venea sa bat pe cineva azi dimineata cand am verificat nivelul si era peste mai ales ca i-am atras atentia mecanicului asupra acestui fapt. Cum e posibil ca omul ala sa fie mecanic daca nu stie sa faca nici macar un schimb de ulei? Pe usa service-ului scrie "15 ani de experienta si calitate desavarsita" si am mers la ei crezand ca au mecanici care au vazut zeci de masini la viata lor insa m-am inselat amarnic.
    O sa merg dupa amiaza sa imi regleze nivelul la ulei pe mijlocul jojei si eventual o sa mai completez eu dupa ce motorul sta cateva ore pe plan drept.

    P.S. Au lasat vreo 30 de min sa se scurga deci cred ca a curs tot iar uleiul arata bine pe joja. Poate au pus mai mult de 3.6, asa am aproximat eu dupa cat ulei mai am in bidonul de 4L care e gradat cu gradatii de 1L. Oricum e foarte mult, asta e clar, si o sa iau masuri.
     
    Ultima editare: 20 Mai 2011
  13. Cristisor

    Cristisor Platinum Member

    Înscris:
    23 Iun 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Fost proprietar de A4 (B5)
    Revin cu noutati.
    Am mers azi inapoi la service si, dupa mai multe incercari esuate de a ma convinge ca e ok sa merg cu nivelul uleiului asa cum este, l-am convins pe mecanic sa imi scoata cam 200 de ml. Atat mecanicul cat si patronul service-ului au continuat sa sustina ca nu e nici o problema desi pana si dopul de la alimentarea cu ulei zice clar ca nu e corect.

    Dupa lungi discutii in contradictoriu seful de service a ajuns la concluzia ca motorul meu este de vina pt ca dupa cateva ore de stationare tot uleiul se scurge in baie pe cand, dupa parerea lui, o parte din ulei ar trebui sa ramana prin diferite zone ale motorului. Eu am invocat gravitatia care face imposibil ca uleiul sa ramana "atarnat" prin motor insa mi s-a zis ca nu am dreptate. Si totusi, pt un om mai sarac cu inteligenta cum am fost azi considerat, daca o parte din ulei ar trebui sa ramana prin motor nu inseamna automat ca niciodata uleiul din motor nu se va putea scurge complet la un schimb si ar trebui ca la adaugarea noului ulei cantitatea sa fie mai mica?
     
  14. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Uleiul intradevar nu curge tot, o pelicula fina ramane pe toate ansambleme saptamani intregi. Altfel, daca ai porni masina dupa 30 zile inseamna ca motorul ar trebui sa se gripeze uleiul fiind 100% in baie si deloc pe motor...
    Asadar la un schimb de ulei niciodata nu vei schimba TOT uleiul, insa procentual, uleiul ramas in lagarele motorului este insignifiabil. Aceea pelicula adunata face cateva zeci de ml de ulei... insa cateva zeci de ml nu se compara cu jumatate de litru.
     
  15. Cristisor

    Cristisor Platinum Member

    Înscris:
    23 Iun 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Fost proprietar de A4 (B5)
    Aici ai total dreptate ovidiu, e normal sa ramana o pelicula fina datorata si vascozitatii uleiului. Insa acea pelicula ramane si la mine deci ceea ce spunea seful de service era un fel de "am comis-o dar dau vina pe tine". :)
    Mersi pt sfaturi.
     
  16. augustin24 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Sep 2011
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A4 1.9 TDI 2000
    Salutare! Ovidiu, ce se intampla concret daca e depasita limita, am inteles ca nu este bine dar concret stii ce se intampla? Eu miam schimbat singur uleiul, si vina mea ca nu mam documentat, dar stiam ca la un motor 1.9 TDI de 116 CP an 2000 e3, intra 4.5L. Am lasta sa se stoarca bine tot uleiul vechi si am pus 4.2 sau 4.3L, si am zis sa verific joja sa vad nivelul si eventual daca mai e nevoie sa pun pana la cei 4.5L. Si joja imi indica peste nivelul max cam cu 3-4 mm. Ce sa fac, sa mai scot niste ulei, sau il las asa? Stii cumva ce cantite sa consumat dupa indicatiile jojei? Adica in 15 000 km de ex de la max la mijlocul jojei mi sa consumat. Asta cam cat inseaman?? 500 g sau 1L sau cat? Ms mult, astept raspunsuri. Va multumesc.
     
  17. Cristisor

    Cristisor Platinum Member

    Înscris:
    23 Iun 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Fost proprietar de A4 (B5)
    Pe capacul pe unde se pune uleiul in motor e scris ca poate dauna catalizatorului daca se depaseste cantitatea. Poti cauta si pe google si o sa gasesti informatii.
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    augustin24 tu ai citit titlul topicului inainte sa postezi ?. Ce legatura are motorul tau diesel cu cel pe benzina. Fii mai atent data viitoare pentru ca altfel mesajele vor fi sterse fara explicatii.

    Cauta topicurile in care se discuta despre schimb ulei la motoare diesel sau despre tipul/codul motorului tau si citeste si acolo. Multumesc.

    In mod normal daca nu ai pus o cantitate prea mare de ulei nu este nici o problema (adica sa nu depasesti 200-300 grame ulei in plus) . Daca ai depsit aceasta cantitate trebuie sa incerci sa mai dai drumul pe la busonul de golire. Bafta si fii mai atent data viitoare in ce topicuri scrii mesajele.


    O zi buna
     
  19. augustin24 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Sep 2011
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A4 1.9 TDI 2000
    Pai n-are nici o legatura daca e diesel sau benzina, eu intrebam doar ce se intampla daca e peste maxim la joja, si cautand pe forum aici am gasit si am postat, nu conteaza ca am diesel, ma interesa gravitatea situatiei.
     
    Ultima editare de un moderator: 15 Sep 2011
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ti s-a raspuns deja. Incearca sa elimini din uleiul care este in plus desfacand usor busonul de la baia de ulei. Lasa sa curga o cantitate mica de ulei si inchide-l imediat. Foloseste dupa aia un cleaner de frane ca sa cureti rezidurile de ulei din jurul busonului baii de ulei. Bafta

    Cantitatea pe joja nu o poti afla in mod exact pentru ca totdeauna mai ramane ceva ulei in baia de ulei sau in motor. Evita pe viitor sa pui exact cat scrie in carte sau manual. Pune mai putin cu 200-300 grame decat spune manualul, porneste motorul lasa-l sa mearga ceva minute, pana trage bine ulei in motor, opreste-l si verifica, dupa ce sa raceste, din nou. Daca mai este cazul completezi in cantitate mica (150 - 250 grame) pana ajunge la nivelul maxim de pe joja.
     
    Ultima editare: 15 Sep 2011

Distribuie pagina asta