1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Scartait/zgomot la rotirea volanului - coloana volan si sistemul antrenare al volanului la A4 B7

Discuție în 'Audi A4 B7 (2005 – 2008)' creată de ity, 24 Mar 2009.

  1. ity

    ity 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 Avant 2.0 TDi 2007
    astazi am observat ca se aude un scartait in momentul in care virez maxim de volan in ambele parti.se aude cat tin maxim volanul bracat,si se opreste imediat ce volanul nu mai este virat la maxim.cine stie ce ar putea fi?un prieten mi-a spus ca e ceva legat de planetare dar mai bine sa merg la service...masina este un a4 2.0tdi 2007 si are aprox 125k de km la bord.va multumesc
     
  2. aryes13 Guest

    Parere personala: de vina este fulia(freiul) de la alternator.
     
  3. cata26bcn

    cata26bcn Silver Member

    Înscris:
    27 Dec 2007
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4B8 motor CAGA 2010 , ex :A4 B6 2005 8E2,1,9TDI 160cp,motor BKE
    si eu am avut aceasta problema,a fost fulia de la alternator.are un sistem cu crichet care se blocheaza.nu se repara,doar se schimba.
     
  4. ity

    ity 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 Avant 2.0 TDi 2007
    poi are vreo legatura cu virarea volanului...nu ma pricep si deaia intreb.acum am mai vb cu cineva si mi-a zis ca poate sa fie si de la caseta de directie.Ce sa fac,sa mai circul cu ea asa sau sa merg la service intai?cine are o idee despre pretul acestei fulii?Nu virez eu maxim prea des,dar la parcari mai trebuie :D ms mult pt raspuns
     
  5. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    Nu e normal un oarecare zgomot (nu scartait, dar nu stiu cum sa-l explic) atunci cand volanul este virat la maxim?
    Parca si in manualul de utilizare scrie ceva despre acest lucru, cat si faptul ca nu e recomandat sa tinem mult volanul virat la maxim.

    Ma gandesc ca e prea noua masina ca sa ai astfel de probleme (chiar daca are cativa km parcursi) si poate te ingrijorezi degeaba.
     
  6. cata26bcn

    cata26bcn Silver Member

    Înscris:
    27 Dec 2007
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4B8 motor CAGA 2010 , ex :A4 B6 2005 8E2,1,9TDI 160cp,motor BKE
    dupa ce am schimbat fulia a disparut acel zgomot.chiar daca tin la maxim volanul ( ceea ce evit sa fac ) nu se mai aude nici un zgomot.fulia se poate verifica inainte ,dar pentru asta trebuie data jos cureaua de accesorii.eventual poti verifica si nivelul lichidului de servo.
     
  7. Rapier

    Rapier Gold Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDi (CNHA), 2016
    ity, are legatura cu virarea volanului. Este vorba de cureaua de accesorii si ce invarte/actioneaza ea (este celalta crea pe care o ai pe masina cu exceptia celei de distributie): alternatorul, pompa servo, compresorul de clima. La aparitia unui zgomot de acesta natura se recomanda inspectia si eventual inlocuirea curelei si a rolei/fuliei afectate. Eu am facut asta la B6 si a fost in service de reprezentanta (Nurvil) 340 RON (cureaua + 2 role: alternator si inca una). Nu stiu cat costa exact la B7, dar nu trebuie sa fie diferenta mare de pret. Daca nu schimbi la reprezentanta (in caz ca nu mai esti legat de garantie), poti iesi chiar mai ieftin

    Recomandarea de a nu tine prea mult volanul bracat maxim este datorita faptului ca aceasta solicita (si in timp afecteaza) pompa de servo...care este destul de scumpa
     
    Ultima editare: 24 Mar 2009
  8. merlin_b

    merlin_b 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Noi 2008
    Locație:
    Bucuresti, Moreni DB
    Masina:
    A6 3.0 TDI quattro 2005
    Si eu tot de fulia alternator cred ca e vorba, am patit la Golf IV, mai stiu 2 Passat.
    Cand incepe aia sa se duca intai apare un "carait " la volan maxim, apoi se transforma treptat in "zanganit" metalic.
    Nu se repara, numai schimbata merge.
     
  9. ity

    ity 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 Avant 2.0 TDi 2007
    multumesc pentru parerile si raspunsurile voastre prompte.ieri am observat ca nu se mai aude :) ,dar n-o sa ma culc pe o ureche si sapt viitoare o sa o duc la service sa vedem ce trebuie schimbat.salutari tuturor si multumesc inca o data
     
  10. LevY

    LevY Gold Member

    Înscris:
    26 Dec 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A6 C5 Avant , 1.9 TDi , AVF , 131 Hp , CV 6+1
    Atunci cand e de vina fulia ... scartaitul apare cand tragi catusi de putin de volan ... DAr e posbil si atunci cand ai doar maxim .
    Oricum .. te ajunge undeva la 5 mil cu toatu daca este fulia . Daca vrei sa iti cumperi tu piesa si so montezi la un service trebuie sa te uiti pe alternator ce marca este si cati Amperi are !
     
  11. stoiantudor 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Sep 2008
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    AUDI A4 1,9 TDI 131cp 2001
    zgomotul poate fi 90 % de la fulia alternatorului , care are in interior un ambreiaj ce se poate bloca .
     
  12. lin67

    lin67 2nd Gear Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    arad
    Masina:
    audi a4 1.9tdi 101cp anul 2003
    fulia de pe alternator!!!!!!!!! 300 ron cu manopera,atata m-a costat pe mine!!!
     
  13. danutzzz

    danutzzz 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Iun 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi a4 2.0 TDI 2006
    Frecat Volan

    Salut la toata lumea.
    De cand cu zapezile astea am si eu o problema legata de volan.
    Masina mea este: Audi A4 2.0 TDI 2006
    Ieri dimineata am tras frana de mana pe o strada cu zapada si am mers cam 10 metri cu ea trasa si invarteam de volan stanga-dreapta...
    Dupa o periodata am plecat cu masina si am observat ca in jurul volanului se aude un ( zgomot,frecat) asta doar cand misc de el stanga-dreapta.Mai precis se aude unde este spatiul dintre bord si volan...
    Stiti ce ar putea sa fie?Sincer se aude destul de urat si inervant.
    Multumesc!!!
     
  14. merlinboy 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 2014 2.0 TDI 110 KW, cod motor CRB
    Vad ca s-au mai scumpit preturile, acum doar fulia se gaseste pe la 300 ron + manopera :) Se schimba greu ? Abia mi-a schimbat mecanicul cureaua de accesorii fara sa dea jos toata fata aia, ma gandesc ca la fulie trebuie data cu siguranta :)

    Deci, simptomele sunt aceleasi si la mine, scartaie si mi-e si rusine cand face acest lucru , cand incerc sa parchez :) Audi 2.0 TDI B7 2005 ...ideea este ca am crezut ca poate e vorba de lichidul de servo, l-am schimbat, insa in continuare continua sa se auda acel zgomot, ba dupa ce am schimbat lichidul de servo se aude parca si mai tare! Virare volan maxim :)

    Intrebare, se poate ca din cauza acestei fulii obosite sa se auda si un zgomot la motor (metalic) si mai ales ca servodirectia sa fie mult mai grea decat ar fi trebuit in mod obisnuit sa fie ???? Caci multi mi-au zis ca este destul de grea, e drept e servo mecanica dar parca e o diferenta enorma intre Audiul meu si Golf Vul prietenei , acolo invarti de volan cu degetul mic, aici fara ambele maini destul de greu. Iar inainte am avut o Vectra C, avea servo electrica dar oricum e diferenta uriasa de la Vectra la Audi :)

    Si mi se pare ciudat, ma gandesc ca trebuie sa existe vreo problema pe undeva ! Multumesc pentru orice sfat puteti da !
     
    Stefanpacurariu apreciază asta.
  15. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Pentru a schimba rola de la alternator ai nevoie de o scula speciala si cam atat.Trebuie data jos cureaua de accesorii si inlocuita dupa daca prezinta uzura(recomand curea noua).Nu ai nevoie sa demontezi fata masinii, in cel mai rau caz demontezi alternatorul de pe masina daca nu ai loc sau nu ai sculele necesare.
     
  16. lemcata 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Iul 2011
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    A4 b7, 2.0 tdi, 2006
    @merlinboy
    Am si eu o problema asemanatoare, volanul merge putin mai greu, se aud scartaieli la bracarea maxima, iar saptamana trecuta am observat nivelul uleiului servo era destul de scazut. Am fost la mecanic sa investigam problema si mi-a aratat ca mansoanele de cauciuc dintre capetele de bara si caseta servo erau pline de ulei.

    Am gasit pe cineva care repara casete directie hidraulice (aprox 200 lei in cazul in care trebuie schimbati ceva semeringi + inlocuire alte garnituri). Pe langa asta, mecanicul mi-a cerut 250 lei manopera pentru luat jos si pus inapoi (ceea ce mi se pare destul de mult).

    Asa ca azi, in 4 ore am reusit s-o dau jos si s-o curat iar luni o duc la reconditionat. Pentru cine are o problema asemanatoare, aici aveti un mic tutorial care pe mine m-a ajutat foarte mult (altfel n-aveam curaj sa ma apuc de unul singur)
    http://www.audizine.com/forum/showthread.php/467565-Power-Steering-Rack-Replacement-—-B6-B7-A4-S4
     
  17. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Si la mine se aude acel scartait la bracare maxima dar dupa aproximativ 1 km de mers cu masina daca ma opresc si virez maxim de volan stanga sau dreapta nu se mai aude nimic . Deci doar la rece . Am schimbat lichidul servo . Era negru deci era uzat . Inainte sa-l schimb scartaia si daca mergeam 100 de km si apoi ma opream si viram maxim de volan .La service mi-au zis ca e ok si pompa si caseta de directie si ca acel scartait ar fi din fulia de la pompa de servo . In mers nu se aude nimic , servo merge perfect . Nu stiu ce sa zic ideea e ca scartaie doar la rece . S-au uitat mecanicii la fulia de la alternator si au zis ca este ok nu e blocata . Ceva pareri ? Ar trebui sa-mi fac griji ?
     
    Ultima editare: 11 Sep 2012
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Vizual nu se observa nimic. Trebuie sa schimbi intinzatorul de la accesorii/transmisie si rola de la alternator. Dupa, cred ca o sa scapi de zgomot. Bafta
     
    Ultima editare: 6 Ian 2013
  19. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Am uitat sa mentionez faptul ca este schimbata cureaua de accesorii si intinzatorul in luna mai anul acesta o data cu schimbarea distributiei si s-au folosit doar piese originale. Deci ramane rola de la alternator . Cam la ce costuri se ridica ? Daca merg cu ea asa ce se poate intampla exista vreun risc ?

    Totusi daca e de la rola de la alternator de ce scartaie doar la rece si nu mereu ? ( Dupa cum am mai spus daca pornesc motorul cand e rece si iau viraj maxim stanga sau dreapta scartaie , dar daca merg aproximativ 1 km cu masina , apoi opresc si iau pe loc viraj maxim stanga sau dreapta nu se mai aude nimic ) . De ce scartaia mereu inainte sa schimb lichidul de servo si dupa schimbarea lui problema s-a mai atenuat si scartaie doar la rece ? Ma gandesc la faptul ca daca era din rola de la alternator nu s-ar fi atenuat deloc dupa schimbarea lichidului de la servodirectie si ar fi scartait mereu nu doar la rece nu ? Exista posibilitatea sa fi fost lichidul servo de vina pentru ca era prea vechi si cu timpul sa-si revina complet si sa nu mai scartaie ? Precizez ca lichidul era negru precum cafeaua si avea ceva spuma . Multumesc anticipat !
     
    Ultima editare: 12 Sep 2012
  20. mimu

    mimu 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Iun 2012
    Locație:
    oulx
    Masina:
    a4 19 tdi 131cp 2003
    la o caseta de directie mai uzata e normal sa faca zgomotul asta eu am schimbato cu una noua si nu mai am nici un fel de probleme.chiar si la una noua tot se aude un fasait la viraj maxim
     

Distribuie pagina asta