1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Schimbare garnitura de chiulasa Audi 80 1.8S

Discuție în 'Modele clasice' creată de MariusSS, 26 Ian 2012.

  1. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Dar tu ce intelegi ca merg "la capacitate maxima" ?

    Exista o ordine de strangere tocmai din cauza asezarii chiuloasei pe blocul motor. Daca o respecti, ii totul in regula. NU trebuie dus la rectificat chiuloasa doar de dragul de a o rectifica. Se duce la rectificat doar daca garnitura veche este arsa si implicit afectata chiuloasa. In caz contrar, doar iti face de lucru inutil.Stai linistit ca, ce a lucrat marius o sa tina mult si bine!
     
  2. daniell

    daniell Bronze Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 b7 1,9tdi, AUDI A2 1.4tdi
    1. capacitate maxima = tot ce poate masina.
    2. tu crezi ca din stringere se indreapta ? Tocmai am explicat de ce. Tu fa cum crezi, eu fac cum stiu, asta e meseria mea.
     
  3. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    daniell, chiuloasa nu a trebuit rectificata pentru ca garnitura nu a fost arsa datorita supra-incalzirii motorului, nu avea scapari pe inel, era intreaga. a fost demontata la rece, stransa la rece, ordinea strangerii data si recomandata de producatorul garniturii a fost respectata 100%. Iar printre alte recomandari date de producatorul garniturii, scrise negru pe alb pe `user manual-ul` acestea mai scria pe langa ordinea strangerii, fortele si unghiurile de strangere, schimbarea prezoanelor chiuloasei si curatarea blocului si a chiuloasei de chestii ramase de pe vechea garnitura. Nicaieri nu sa pomenit de rectificarea chiuloasei, si crede-ma, daca era ceva musai de facut, specificau cu semnul exclamarii, asa cum au specificat si cu schimbul prezoanelor, care , cred eu, mergeau si cele vechi puse fara probleme.

    Asta fiind una, iar 2 la mana nu am auzit pana acum pe nimeni sa desfaca un motor din X Y Z motive si a trebuit implicit sa dea chiuloasa jos, sa o duca neaparat la rectificat doar pentru simplu fapt ca a dat-o jos si sa deformat.

    Cum spunea si lucky mai sus, este o chestie preluata din `sindromul dacia`, ca si restrangerea chiuloasei dupa 500 sau mai stiu eu cati km. Nu, nu se mai strange dupa nici 1 km, pentru ca de asta sunt 4 faze se strans, una la 30Nm, a 2-a la 60Nm, a 3-a la 90 de grade si a 4-a la 90 de grade si gata si crede-ma...m-am interesat mult si bine inainte sa ma apuc sa fac treaba asta.

    Tu fa cum crezi, cum sti, cum ai invatat iar eu intre timp o sa va tin la curent cum merge masina de aici incolo, in numar de km.

    P.S. Ar fi culmea acum sa duci tot timpul chiuloasa la rectificat cand umbli in motor si o dai jos. si dau un exemplu : acum mi-am schimbat garnitura pentru ca era infundata. ok. am dus chiuloasa la rectificat. peste 1 an jumate ma hotarasc sa segemnez motorul, iar duc chiuloasa la rectificat ca se deformeaza, iar poate in astia 22 de ani de existenta sa mai rectificat vreodata chiuloasa. pai ce fac? iau din ea si iau si o sa ajung sa pun 2 garnituri ca o sa-mi loveasca pistonul in supape....:). asta nu e logic, scuza-ma.

    Numa bine!
     
  4. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Salza

    Chiulasa la nenea NEAMTU nu se rectifica . Planatul e o treaba romaneasca o chiulasa care s-a deformat trebue inlocuita iar daca are urme de corodare pe traseele de apa (antigel) rectificatul duce la micsorarea camerei de ardere (performante mai mici) si daca mai intrebati si pe cei de la atelierele de planat or sa spuna ca se poate plana pina la o anumita cota.
    Chiulasa daca e data jos cum trebuei nu se va deforma iar daca o pui la loc respectand ordinea de stingere nu se va deforma.
    Planatul se poate face dar doar daca defomarea nu e foarte mare, ca daca este mare dupa planare o sa apara diferente intre dimensiunile camerelor de ardere (geometrie simpla) asa ca nu se planeaza de dragul de a plana.
    La dacioare se planeaza chiulasa dar se inteaba apoi omul de ce tremura motoru ca doar are tot ce trebuie nou. Pai daca 2 camere de ardere au o dimensiune iar alte 2 au alta dimensiune apar alte valori ale fortei de explozie pe fiecare piston. :think:
     
    gabrielgorgan apreciază asta.
  5. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    Ionut lucian Corect!
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Feb 2012
  6. daniell

    daniell Bronze Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 b7 1,9tdi, AUDI A2 1.4tdi
    Micsorarea camerei de ardere = marirea performantei, nu invers. (Motor Benzina)
    Cum se modifica volumul numai la doua camere ?
    La o rectificare se ia din chiulasa cateva sutimi de aceea exista garnituri de reparatie.
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Feb 2012
  7. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Planarea chiloaselor se face la ordinul sutimilor de milimetru si este necesara pentru a avea o lucrare 100% corect facuta. Acest ordin de sutimi de mm nu afecteaza atat de mult volumul camerelor de ardere ca sa apara trepidatii sau alte probleme.
    Cat despre performante, multi alezeaza chiuloasa cu 1 milimetru pentru a amicsora camera de ardere (pentru comprimare), implicit pt. cresterea puterii.
     
  8. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    Nu exista garnituri de reparatie. Am discutat cu tipul de la depozitul de piese auto ( Unix bv ), si a spus ca ei nu au pe stoc asa ceva, toate garniturile care le vin sunt toate la fel, nu exista garnituri cu cote de reparatie de la nici un producator ( ne-am uitat la cei de la V. Reinz, Ajusa, Glaser). Si ne-am uitat pentru ca ti-am spus ca m-am interesat bine bine de ce presupune schimbul garniturii si la fel am auzit o parere pe undeva ca ar trebui sa planez chiuloasa si automat sa ii pun garnitura cota 1 de reparatie, sau cat o fi, dar treaba asta se infirma din motivele spuse mai sus, si din asta, ca marii producatori nu ofera garnituri de reparatie.

    Si-mi dadeam seama dupa care ar fi cota de reparatie dupa numarul de gauri din garnitura, de unde este vizibila deasupra dreapta bujiei 2 dinspre radiator, dar repet, nu se gasesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Feb 2012
  9. daniell

    daniell Bronze Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 b7 1,9tdi, AUDI A2 1.4tdi
    Mai sunt si oameni care inteleg. (alex flo)

    MariusSS:
    Cele de reparatie la intalnesti mai des la motoare diesel, pentru ca acolo supapele sunt aproape de pistoane.
    Daca acolo nu gasesti garnitura de reparatie asta nu inseamna ca nu exista. La motoare diesel exista una standard si doua de reparatie.
     
  10. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Cum poti spune asa ceva?! Parca ziceai ca esti de meserie! Atunci explica-mi si mie de ce un motor de 3 litri ii mai puternic ca un motor de 1.6 litri (ambele pe benzina).
     
  11. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    @myth: e reala chestia asta si e si logica. Motoarele sunt facute din fabrica la un anumit stanndard etc...sunt multe de discutat pe tema asta si nu are rost aici. Dar injectarea aceleiasi cantitati de combustibil intr-o camera micsorata face ca efectele exploziei sa fie mai puternice, de aici si cresterea de putere. Motivul pentru care nu se practica chestia asta pe scara larga este scaderea fiabilitatii motorului si cresterea riscurilor de a se defecta.
     
    gabrielgorgan apreciază asta.
  12. daniell

    daniell Bronze Member

    Înscris:
    14 Sep 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 b7 1,9tdi, AUDI A2 1.4tdi
    . Cu cit creste cilindreea creste si putera, nu confunda camera de ardere cu cilindreea. Volumul camerei de ardere este dat de raportul de compresie al fiecarui motor. In practica s-ar putea sa avem puteri egale la motoare cu cilindree diferita, exista cazuri.
     
  13. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Ma oameni buni nu este vorba de micsorarea camerelor de ardere (toate 4 sau 6) ci de diferentele dintre ele 2 cu o anumita valoare si 2 cu alta valoare. De aici necazul: 2 pistoane dezvolta o putere iar alte 2 alta putere de aici diferentele.
    Da o chiuasa "comprimata" la un motor de 1.6 sa zicem va obtine putere mai mare decat una "necomprimata" dar cea comprimata reduce din viata motorului.
     
    Ultima editare de un moderator: 11 Feb 2012
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ok. Ajunge deja s-a despicat firul in 4 si ce a fost de spus s-a spus. S-a deviat de la titlul topicului. Mesajele urmatoare care nu privesc titlul topicului vor fi sterse.

    Pana la urma fiecare face cum stie mai bine si planeaza sau nu chiulasa la schimbarea unei garnituri de chiulasa. Punct.
     
  15. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    Una peste alta, rectificarea chiuloasei se face in cazuri extreme ( garnitura arsa din cauza supra-incalzirii si a mersului cu motorul incins, fara apa sau etc, cazuri de limita) sau din lipsa de ocupatie sau din auzite.
     
  16. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Manualul de service (pentru motoarele in 4 si 5 cilindri benzina de pe B3) spune ca abaterea maxima de la planeitate este de 0,1mm si se masoara cu o rigla speciala. Daca abaterea este mai mare este necesara planarea, care se poate face pana la o limita minima, data de distanta intre planul de sus (portiunea unde se monteaza garnitura ce face etansarea intre capac si chiuloasa) si partea de jos (cea care se rectifica). In cazul motoarelor in 5 este de 132,75mm. Povestea este similara si pentru rectificarea scaunelor supapelor, unde exista niste cote limita.
    Ceea ce nu se rectifica (cel putin in manual) sunt supapele.
    Asa cum s-a spus, este adevarat ca motoarele pe benzina cu raport de compresie mai mare dezvolta puteri mai mari. Problema este ca apare riscul detonatiei care are efecte distructive asupra motorului. Din acest motiv motoarele cu raport mare de compresie au sisteme de aprindere electronice cu senzor de detonatie.
     
    iora apreciază asta.
  17. mircea1990

    mircea1990 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2010
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0
    multumim pentru tutorial:)restul nu mai conteaza fiecare face cum crede cu masina lui:D
     
  18. MariusSS

    MariusSS Gold Member

    Înscris:
    6 Mar 2009
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi 80 B3 1,8S PM 1989 ; Audi A4 B5 1.6 ADP 1996 ; Kawasaki VN800 Clasic
    Dupa 2 ani , 3 luni si ~ 25.000 km de la reparatie, motorul functioneaza ca in prima zi.
    Recitind parerile colegilor in legatura cu refacerea planeitatii chiuloasei, sa dovedit in timp ca nu a fost nevoie.

    O zi buna!
     
    ASIGURATOR apreciază asta.
  19. g3ox 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mar 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A4 1,9 tdi, 131 cai ,an fabricatie 2002 ,cod motor AWX
    MariusSS , cum se poate știi dacă s-a mers fără apa , adică dacă se aprinde martorul in bord ? Trebuie sa crească neaparat temperatura apei in bord?
     
    Ultima editare: 29 Noi 2017

Distribuie pagina asta